تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۶۵۴۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع اهالی سادات محمودی در اعتراض به ایجاد سد خرسان 3 + فیلم و تصاویر

۵
کبنا ؛جمعی از اهالی منطقه سادات محمودی و طرفداران زیست محیطی در اعتراض به ساخت سد خرسان۳، تجمع کردند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه، 9 مردادماه 1402) جمعی از مردم اهالی منطقه سادات محمودی و طرفداران زیست محیطی در اعتراض و نه گفتن به ایجاد سد خرسان 3، در گلستان 13 شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
یکی از این تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: ما مردم سادات محمودی، همه طرفدار و پایبند به نظام و انقلابمان هستیم و خواهیم ماند اما مخالف احداث سد خرسان 3 هستیم، چرا که این سد پیوندهای قومی و منطقه‌ای را کمرنگ و از بین می‌برد و برای اهالی این منطقه جز آوارگی، مهاجرت و بیکاری چیزی باقی نمی‌گذارد.
یکی دیگر از این تجمع کنندگان گفت: شغل مردم این منطقه کشاورزیست و درآمد اکثر خانواده‌ها هم از همین راه است. در صورت ایجاد سد و انتقال آب آن به استان‌های همجوار، خانواده‌ها و جوانان ما بیکار و درآمد آنها به صفر می‌رسد.
بنابراین گزارش، پروژه سد و نیروگاه برق‌آبی خرسان ۳، ازجمله پروژه‌های مشمول ارزیابی محیط‌زیستی بوده است. طرح از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۶ چند بار در «کمیته ماده ۲ ارزیابی اثرات محیط‌زیستی» مطرح و به دلیل پیشرفت فیزیکی، در سال ۱۳۹۶ به کارگروه تصمیم‌گیری در مورد «پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی مشمول ارزیابی فاقد مجوز» ارجاع شد. با پیشنهاد آن کارگروه در جلسه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۶ هیات وزیران، تداوم اجرای آن تصویب شد. از سوی دیگر با توجه به مصوبه چهلمین جلسه شورای عالی آب، مقرر شد که آب مورد نیاز بخش‌هایی از استان یزد و اصفهان و فارس و کرمان از این محل تامین شود.
روستاهای سفلی، دزدک بالا و پایین، مازه گز، لمای علیا، دره شوره، مُنج، دشت بز، ده پایین، دو راه غماشکه، سر سور، ده شیخ، سرتنگ، کله گه، گل چهرآباد، رودشتی، سرتل چینگو، بیژگن و کلات محمودی روستاهایی‌اند که با آب‌گیری سد خرسان۳ زیر آب می‌روند.
    











 
نام شما

آدرس ايميل شما

مخالفان حرف مفت میزنند فقط دولت
Iran, Islamic Republic of
سدخرسان باهمت دولت و موافقان به سرانجام میرسد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1