تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۴۶۲۹۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

پیکر خبرنگار باسابقه کهگیلویه و بویراحمد تشییع شد / زنان ایستاده شیون می‌کردند (+ تصاویر و فیلم )

۰
کبنا ؛ پیکر «منصور زرگر» خبرنگار باسابقه کهگیلویه و بویراحمدی بر روی دستان اقشار مختلف مردم در روستای «کَریَک» تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش کبنا، پیکر مرحوم منصور زرگر خبرنگار متعهد و باسابقه استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار سابق خبرگزاری ایرنا که بر اثر تصادف درگذشت با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و محلی، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در جوار حرم امام‌زاده عسگر (ع) در روستای کریک از توابع شهرستان دنا تشییع و به خاک سپرده شد.
همه آمده‌اند، بغض در گلوی دوستان و همکاران او آشیانه کرده و هر لحظه بغض‌ها می‌ترکید و صدای هق‌هق گریه از لابه‌لای جمعیت پر می‌کشید، تلخ‌ترین تیتر مرگ منصور بود، اما کاری از دست هیچ‌کس بر نمی‌آمد و امروز پیکر این خبرنگار خوش اخلاق بر دستان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و اهالی فرهنگ و هنر میهمان خاک شهر یاسوج شد.
۲ روز پیش که خبر تصادف «منصور زرگر» را شنیدم، خودم را دوان دوان و هراسان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج رساندم، در راهروی بیمارستان صدای گریه و ناله می‌آمد، زانوهایم سست شد و شاید سخت‌ترین باور این بود که قبول کنم، خبرنگار خوش ذوق، خوش‌رو و باهوشی همچون «منصور» در یک قدمی مرگ باشد.
            

تقدیر بود و کاری هم نمی‌شد، کرد. زرگر آغوشش را برای مرگ باز کرده بود و این سو همه نگران بودند. بالاخره سحرگاه یکشنبه (۷ خرداد ماه ۱۴۰۲) زرگر به سوی معبودش شتافت و داغ سنگینی بر دل همه کسانی که او را می‌شناخت، گذاشت.
منصور زرگر به دلیل یک سانحه رانندگی وحشتناک هنگام عبور از عرض جاده در بیمارستان بستری و به کما رفت و در نهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد.
سطح هوشیاری اش تنها سه بود و با سر و صورتی بسیار ورم کرده برای عکس برداری به اتاق سی تی اسکن انتقال داده شد.
توان دیدن سر و صورت زخمی اش را نداشتم اما جلو رفتیم صدایش کردم اما نمی شنید گویی به خوابی ابدی فرو رفته است و همه گرد او حلقه زده بودیم تا لحظه ای که دوباره به "سی سی یو" انتقال داده شد.
پزشکان به خاطر شدت آسیب های وارد شده به منصور امیدی به زنده ماندنش نداشتند با این حال هر چه در توان داشتند برای نجات او انجام دادند.
اما ما به همراه برادران و خانواده‌اش به خودمان دلداری می‌دادیم که انشاالله حالش خوب می شود و دوباره در کنار ما می نشیند و با آن شوخی های زیبایش محفل ما را گرم می کند. عین یک بچه، خوش باورانه تصور می‌کردیم که حتماً از بیمارستان مرخص می شود و به خانه می آید.
بامداد دیروز حوالی ساعت پنج صبح بود که به ما خبر پایان دفتر زندگی این عزیز بی آزار و خوش رو را می‌دهند و داغی سنگین بر دلمان می‌نشانند و افسوس که این آرزو و امید به حسرت تبدیل شد و همه ما را در فقدان این همکار فرهیخته و بی ادعا به سوگ نشاند.
حال مادرش اصلا خوب نبود از غم بسیار هر چند لحظه ای به گوشه ای خیره می شد و آرام اشک می‌ریخت از حال همسرش چه بگویم او هم در خاک به خود می‌غلتید.
همسرش خاک بر روی سر و صورت خود می ریخت و می گفت منصورم رفته است مگر نمی دانید چه شده منصور دیگر بر نمی گردد و بدبخت شده ام.
مادرش هم با روی گشاده و مهربانش از پیام تسلیت مدیرعامل ایرنا برایمان گفت، مدام از پیام محبت آمیز مدیرعامل تشکر می کرد.
آری امروز همه ما اهالی رسانه و فرهنگ داغداریم غمی بر دلمان نشسته که بسیار سنگین است اما نمی توانیم کاری کنیم.
حالِ قلب‌ها و قلم‌هایمان خوب نیست، چشمهایمان اشکبار و دل‌هایمان سوگوار است، روزهای با تو به پایان آمده است و تکه کلام های زیبایت را باید به خاطره ها بسپاریم.
(خوبی، خوشی و خرمی، رو به رشدی؟)، (خوبی خوشی روبه راهی یا رو به موتی؟)، (یه جوری باید خبر بنویسی که یک پیرزن هم معنی خبرت رو زود متوجه بشه) و دیگر تکه کلام های زیبایش هنوز در ذهنمان تداعی می شود.
منصور آنقدر پر تلاش و سختگی ناپذیر بود که حتی یک کتاب در مورد اصول خبر نویسی نوشته است و بارها آن را خوانده ایم اما مسکوت مانده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000462/nf00462922-3.mp4
در ذهن نمی گنجد اما خیلی سخت و جانگداز است که عزیزی برود و بخواهیم به بازماندگانش تسلیت بگوییم؛ چرا که درد آنکه عزیز از دست داده است آنقدر سنگین است که نمی‌توان سنگینی آن را با تسلیت، کم کرد؛ اما چه کنیم مجبوریم.
فقدان همکار گرانقدر و پرتلاش خانواده بزرگ ایرنا را متاثر کرد
انا لله و انا الیه راجعون
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در پیامی آورده است: فقدان همکار گرانقدر، خبرنگار پرتلاش و با اخلاق زنده یاد "منصور زرگر" خانواده بزرگ سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را متاثر و متالم نمود.
علی نادری ادامه داده است: خاندان محترم زرگر در این اندوه و عزا ما را شریک غم خود بدانید.
در پایان این پیام آمده است: اینجانب این مصیبت را به مادر محترمه، برادران، خواهران و همسر گرامی ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز سفرکرده، علو درجات مسئلت می‌نمایم.
زرگر با داشتن مشکلات و درد و رنج های زیاد، هرگز در قلمش اثری از اندوه نبود
فرماندار بویراحمد نیز گفت: خبرنگاران و جامعه رسانه ای ،هرکدام به نوبه خود، در هر سطحی همواره صدای رسای جامعه خود، هستند ولی هیچگاه صدای مظلومیت خود را در جایی نگفته اند و نه نوشته اند و مرحوم منصور زرگر از جمله این خبرنگاران بود که با داشتن مشکلات و درد و رنج های زیاد، هرگز در قلمش اثری از اندوه نبود بلکه بیشترین خبرهای امید بخش را مخابره می کرد.
شهرام مهدوی مطلق تاکید کرد: حضور مداوم او در مصلی نماز جمعه یاسوج و هیئت ها و محافل دینی برای ارسال به موقع خبر،فراموش نشدنی است.
در پایان پیام فرماندار بویراحمد آمده است: با نهایت تاثر و تاسف ،فقدان این خبرنگار متعهد و پرتلاش را که بر اثر سانحه دلخراش رانندگی به لقاء الله پیوست ،به خانواده آن مرحوم، خصوصا مادر رنجور و برادران و خواهران داغدار و اهالی محترم کریک و خصوصا به کانون داغدار خبرنگاران و رسانه های استان و شهرستان بویراحمد تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.
اعتلای اخلاق و ادب، صداقت و راستگویی در مسیر رسالت حرفه‌ای در قلم منصور نمایان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خبر درگذشت خبرنگار متعهد، دلسوز و صادق زنده یاد منصور زرگر در سانحه تلخ تصادف، برای اصحاب فرهنگ و به‌ویژه جامعه بزرگ خبرنگاران استان، حزن انگیز و اندوه بار بود.
امین درخشان تاکید کرد: آنچه در قلم و قدم مرحوم منصور زرگر نمایان بود اعتلای اخلاق و ادب، صداقت و راستگویی در مسیر رسالت حرفه‌ای در عرصه آگاهی بخشی به جامعه بود، همان صداقت و شرافتی که امروز در بین دوستانش در عرصه خبر از او به یادگار مانده است.
وی ادامه داد: منصور زرگر باوجود همه مشکلات و کاستی‌ها با عزت و شرف زیست و مظلومانه به دیار حق شتافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: نگارش حق، نوشتار عدل، کتابت صدق و نیکو اخلاق حسنه او بود که بعد از رحلت بر سر سفره اجر آنها می‌نشیند و بهره‌مند خواهد شد.
درخشان در پایان این پیام آوزده است: ضمن تسلیت این مصیبت اندوهبار به جامعه فرهیخته رسانه استان و خانواده و همسر گرامیشان از درگاه خداوند سبحان رحمت و مغفرت الهی برای آن رحیل سفر کرده مسالت می‌نماییم.
زرگر در عمر محدود خویش به درستی رسالت خود در جامعه را به انجام رسانید
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز آورده است: خانواده مکرم و معزز زرگر؛ با نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت ناگهانی مرحوم منصور زرگر دریافت شد.
در این پیام تاکید شده است: زنده یاد زرگر در عمر محدود خویش به درستی رسالت خود در جامعه را به انجام رسانید.
همچنین آمده است: حضور مرحوم زرگر به معنای واقعی چشم بینا و زبان گویای همنوعان در مسیر رفع موانع و تقویت مشارکت جمعی مبتنی بر آگاهی جامعه بود. خدایش رحمت کند و با صلحا محشور باد؛ که عمر گرانمایه خویش را با مردم و برای مردم هزینه نمود.
در پایان این پیام آورده شده است: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ضمن عرض تسلیت به اصحاب رسانه به ویژه خانواده داغدار؛ از درگاه خداوند متعال برای این عزیز تازه به حق پیوسته علو درجات و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.
خبرنگار ساعی، پرتلاش و با اخلاق که روز گذشته بر اثر یک سانحه رانندگی به کما رفته بود بامداد روز یکشنبه هفتم خرداد ماه در بیمارستان جلیل شهر یاسوج جان به جان آفرین تسلیم کرد.
منصور زرگر از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۴۰۱ به عنوان رابط خبر نقش مهمی در پوشش وقایع و رویدادهای کهگیلویه و بویراحمد داشت.
او سال ۱۳۵۸ در شهر یاسوج دیده به جهان گشود و بخش عمده ای از زندگی خود را در این شهر سپری کرد.
آیین تشییع و خاکسپاری این خبرنگار فقید امروز دوشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در آرامستان روستای کریک نزدیک امامزاده شاه عسکر (ع) برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیر عامل ایرنا چرا پیام تسلیت مینویسه،؟؟ من جای خانوادش بودم هیچکیدوم از اینارو راه نمیدادم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1