تاریخ انتشار
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۵۷۶۸۹
جزئیات بازدید رهبر انقلاب از محصولات ویژه بخش فضایی در نمایشگاه توانمندی‌های داخلی؛

از ماهواره‌های ناهید تا گسترش فناوری فضایی در صنایع دیگر

۰
کبنا ؛سخنگوی سازمان فضایی گفت: بخش فضایی کشور در سالیان مختلف فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است اما در تمام این ادوار همواره رهبر انقلاب مواضع حمایتی و راهگشایی در حوزه فضایی داشته‌اند که شاید مشهورترین این موارد را بتوان بحث دستیابی به «مدار ژئو» دانست.
      

به گزارش کبنا، حسین دلیریان طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید امروز رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که در حوزه‌های مختلف گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بازدید سه ساعته‌ای از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل داشتند که الحمدلله فرصتی پیش آمد که سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران نیز در قالب غرفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندی‌های کشورمان در حوزه فضایی را به ایشان ارائه کنند.

وی افزود: بخش فضایی کشور در سالیان مختلف فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است اما در تمام این ادوار همواره رهبر عزیز انقلاب مواضع حمایتی و راهگشایی در حوزه فضایی داشته‌اند که شاید مشهورترین این موارد را بتوان بحث دستیابی به "مدار ژئو" دانست.
سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: در بازدید امروز نیز دکتر سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف را به صورت عینی برای رهبر انقلاب توضیح دادند و تجهیزات مختلف را خدمت ایشان ارائه کردند.
دلیریان اضافه کرد: یکی از مهمترین مواردی که رئیس سازمان فضایی به محضر رهبر انقلاب ارائه کرد، محصولات سر ریز صنعت فضایی بود که به صورت مصداقی توضیح داده شد که این محصولات فضایی چگونه در مصارف صنعتی دیگر، کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین مصادیقی از محصولات صنعت فضایی که کاربری صنعتی روی زمین دارند مانند انواع باتری‌ها هم توسط رئیس سازمان فضایی ایران به محضر رهبر انقلاب توضیح داده شد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: همچنین در جریان این بازدید، محصولات فضایی دیگری مانند سیستم‌های ماهواره‌ای به خصوص ماهواره‌های ناهید۱ و ناهید ۲ که در واقعا اولین گام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مخابرات فضاپایه هستند نیز ارائه شد.
دلیریان تصریح کرد: یکی دیگر از محصولاتی که در نمایشگاه رهبر معظم انقلاب از آن بازدید کردند، موتور پیشران بلوک انتقال مداری بود که رئیس سازمان فضایی ایران ماموریت‌ها، عملکرد و نحوه به‌کارگیری این محصول را به رهبر انقلاب توضیح دادند.
وی افزود: شبکه شرکت‌های دانش بنیان و نحوه همکاری سازمان فضایی ایران با این شرکت‌ها آخرین موضوعی بود که خدمت رهبر انقلاب ارائه شد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران همچنین اظهار داشت: پس از پایان ارائه رئیس سازمان فضایی ایران، رهبر معظم انقلاب سوالات تخصصی در حوزه‌های مختلف مطرح فرمودند که رئیس سازمان فضایی به این سوالات پاسخ دادند. البته این سوالات نشان می‌داد که ایشان روی مباحث فضایی تمرکز دارند و از جزئیات برنامه‌های فضایی مطلع هستند.

دلیریان ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان فضایی ایران در حوزه فضایی فعال کردن دبیرخانه شورایعالی فضایی بعد از حدود ۱۰ سال تعطیلی بوده که این اقدام و همچنین پیگیری‌های رئیس جمهور و وزیر ارتباطات منجر به برگزاری دو جلسه شورایعالی فضایی شد؛ این مسئله و اینکه رئیس جمهور شخصا پیگیر پروژه‌های فضایی کشور هستند نیز از جمله موارد دیگری بود که به رهبر انقلاب گزارش شد.
وی در پایان تاکید کرد: سازمان فضایی ایران برای اجرای تک‌تک بندهای برنامه ۱۰ ساله فضایی که در جلسه اخیر شورای عالی فضایی به تصویب رسید، مصمم است و در این مسیر حمایت‌های رهبر انقلاب حتما راهگشا و مشوق مدیران و دانشمندان صنعت فضایی کشور خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بر قامت دل ربای مهدی فاطمه صلوات اللهم صل علی محمد و ال محمد ماشاء الله هزار ماشاءالله چشم حسودان کور چه عظمتی چه شکوهی چه توانمندی چه صلابتی چه جدییت و شوکتی اگر عزم و اراده الهی نباشد اگر توکل و توجه الهی نباشد چه کسی می تواند به مدت سه ساعت به برنامه های تخصصی اینقدر با جدیت گوش دهد و به موقع نظرات و پیشنهادات لازم و ضروری را ارائه دهد و سولات لازم را به موقع بپرسد و با صبر و حوصله شنونده باشد در واقع باور این صبر و حوصله و سه ساعت بازدید بسیار سخت است ولی خواست و اراده الهی بر این توانمندی افزوه گردید تا مقام معظم رهبری ماشاءالله هزار ماشاءالله به مدت سه ساعت همچنان توانمند و با شکوه و شوکت صبورانه تمام برنامه ها را از نزدیک رصد کند و بشنود سلامتی مقام معظم رهبری تا ظهور امام عصر عج الله صلوات اللهم صل علی محمد و ال محمد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1