تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۲۸۶۵۰
با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛آیین رونمایی از پوستر دو مستند دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای که توسط گروه رسانه‌ای «خاتم مدیا» وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) تهیه شده، امروز با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان و اساتید حوزه روانشناسی استان در سالن اجتماعات شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» به میزبانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بوراحمد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه، موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در سالن شهید شوشتری سپاه فتح یاسوج برگزار شد.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن قدردانی از عوامل سازنده فیلم «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» که در طول یکسال گذشته با سه بار سفر به استان ساخت این آثار را برعهده گرفتند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا این آسیب‌ها که زیبنده این استان نیست با فرهنگ‌سازی مناسب کاهش یابد و فرهنگ غنی این خطه به مردم شناسانده شود.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری توسط سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است ابراز داشت: مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات رسانه‌ای و فرهنگی نیز در استان مهیا شده که در سطح کشور کم‌نظیر است.

سید محمدحسین چاوشیان رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در خصوص این دو مستند، گفت: مستند خانه شیشه‌ای با محوریت اعتیاد زنان در حوزه زاگرس است و مسائل مختلف حوزه زنان در این مستند ضمن آسیب شناسی به صورت علمی پژوهشی و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته و در پایان راه حل‌های کارشناسی را ارائه می‌دهد تا شاهد کاهش این آسیب‌ها در حوزه زنان باشیم.
محمد حسین چاوشیان ابراز داشت: در مستند دختر زاگرس نیز که یک روایتی از خودسوزی و خودباوری زنان زاگرس هست ضمن آسیب شناسی موضوع در پایان راهکارهایی برای کنترل و کاهش این معضل اجتماعی ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: این دو مستند که به موضوع آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد در مدت یک سال تهیه و قرار است در آینده‌ای نزدیک به نمایش گذاشته شود.
چاوشیان نیز در ادامه تصریح کرد: مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» مورد نقد، بررسی، تحلیل و گفت‌وگوی مدیران ارشد استانی و برخی از اساتید برجسته روانشناسی و جامعه‌شناسی قرار گرفت.
چاوشیان افزود: دختر زاگرس با موضوع خودسوزی و خودباوری زنان و دختران منطقه زاگرس و خانه شیشه‌ای با موضوع اعتیاد زنان به کارگردانی «جواد یقموری» و تهیه‌کنندگی سید محمدحسین چاوشیان توسط گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی«خاتم» تهیه شده است.
وی ادامه داد: سفرهای متعدد به استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه‌ساز تولید این مستند شد؛ مستند «خانه شیشه‌ای» با محوریت اعتیاد زنان در زاگرس است، آسیب‌ها و چالش‌ها و همچنین مسائل و مشکلاتی که در حوزه زنان وجود دارد با مصاحبه از افراد مطلع و به صورت علمی، نحقیقی و پژوهشی تصویربرداری شده است.
وی بیان داشت: این مستند ضمن آسیب‌شناسی اعتیاد و خودسوزی توانسته راه‌حل‌هایی را با دریافت نقطه‌ نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران ارائه دهد تا شاهد کنترل و کاهش اعتیاد زنان و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه باشیم.
رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بیان داشت: مستند دختر زاگرس یک روایتی از خودسوزی و خودباوری از دختران زاگرس است ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی را در منطقه زاگرس به ویژه آسیب‌های خودسوزی و خودکشی را مورد بررسی قرار داده در پایان هم راهکارهایی را برای جلوگیری از آسیب‌ها ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: مستندهای دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای محصول گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» در طول یکسال تهیه شده است.
در پایان این مراسم از پوستر مستندهای «خانه‌ شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی سپاه فتح، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر و مسئول جامعه پزشکی استان رونمایی شد و همچنین از عوامل سازنده این مستند تقدیر و قدردانی صورت گرفت.
به گزارش کبنا، این مراسم با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح و موسسه خاتم برگزار و بخش‌هایی از مستندهای دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای نمایش داده شد و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفتند. گفتنی است، جواد یقموری از کارگردانان و مستندسازان برتر کشورمان کارگردان و دکتر سید محمد حسین چاوشیان نیز تهیه کننده این دو مستند می‌باشند.
در پایان نیز مسئولان حاضر در این آیین پوستر این دو مستند را امضا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مخاطب
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه! تو استان قحطی کارشناس بود که رفتین سراغ غیربومی؟ شرم آوره... البته اینقدر مسئولین . که مرغ همسایه رو غاز می بینن. بشینید تا درست بشه وضعیت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1