کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» ( + تصاویر )

27 آذر 1399 ساعت 23:50

مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» در سالن شهید شوشتری سپاه فتح یاسوج برگزار شد.


آیین رونمایی از پوستر دو مستند دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای که توسط گروه رسانه‌ای «خاتم مدیا» وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) تهیه شده، امروز با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان و اساتید حوزه روانشناسی استان در سالن اجتماعات شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» به میزبانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بوراحمد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه، موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در سالن شهید شوشتری سپاه فتح یاسوج برگزار شد.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن قدردانی از عوامل سازنده فیلم «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» که در طول یکسال گذشته با سه بار سفر به استان ساخت این آثار را برعهده گرفتند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا این آسیب‌ها که زیبنده این استان نیست با فرهنگ‌سازی مناسب کاهش یابد و فرهنگ غنی این خطه به مردم شناسانده شود.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری توسط سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است ابراز داشت: مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات رسانه‌ای و فرهنگی نیز در استان مهیا شده که در سطح کشور کم‌نظیر است.

سید محمدحسین چاوشیان رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در خصوص این دو مستند، گفت: مستند خانه شیشه‌ای با محوریت اعتیاد زنان در حوزه زاگرس است و مسائل مختلف حوزه زنان در این مستند ضمن آسیب شناسی به صورت علمی پژوهشی و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته و در پایان راه حل‌های کارشناسی را ارائه می‌دهد تا شاهد کاهش این آسیب‌ها در حوزه زنان باشیم.
محمد حسین چاوشیان ابراز داشت: در مستند دختر زاگرس نیز که یک روایتی از خودسوزی و خودباوری زنان زاگرس هست ضمن آسیب شناسی موضوع در پایان راهکارهایی برای کنترل و کاهش این معضل اجتماعی ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: این دو مستند که به موضوع آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد در مدت یک سال تهیه و قرار است در آینده‌ای نزدیک به نمایش گذاشته شود.
چاوشیان نیز در ادامه تصریح کرد: مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» مورد نقد، بررسی، تحلیل و گفت‌وگوی مدیران ارشد استانی و برخی از اساتید برجسته روانشناسی و جامعه‌شناسی قرار گرفت.
چاوشیان افزود: دختر زاگرس با موضوع خودسوزی و خودباوری زنان و دختران منطقه زاگرس و خانه شیشه‌ای با موضوع اعتیاد زنان به کارگردانی «جواد یقموری» و تهیه‌کنندگی سید محمدحسین چاوشیان توسط گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی«خاتم» تهیه شده است.
وی ادامه داد: سفرهای متعدد به استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه‌ساز تولید این مستند شد؛ مستند «خانه شیشه‌ای» با محوریت اعتیاد زنان در زاگرس است، آسیب‌ها و چالش‌ها و همچنین مسائل و مشکلاتی که در حوزه زنان وجود دارد با مصاحبه از افراد مطلع و به صورت علمی، نحقیقی و پژوهشی تصویربرداری شده است.
وی بیان داشت: این مستند ضمن آسیب‌شناسی اعتیاد و خودسوزی توانسته راه‌حل‌هایی را با دریافت نقطه‌ نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران ارائه دهد تا شاهد کنترل و کاهش اعتیاد زنان و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه باشیم.
رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بیان داشت: مستند دختر زاگرس یک روایتی از خودسوزی و خودباوری از دختران زاگرس است ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی را در منطقه زاگرس به ویژه آسیب‌های خودسوزی و خودکشی را مورد بررسی قرار داده در پایان هم راهکارهایی را برای جلوگیری از آسیب‌ها ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: مستندهای دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای محصول گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» در طول یکسال تهیه شده است.
در پایان این مراسم از پوستر مستندهای «خانه‌ شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی سپاه فتح، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر و مسئول جامعه پزشکی استان رونمایی شد و همچنین از عوامل سازنده این مستند تقدیر و قدردانی صورت گرفت.
به گزارش کبنا، این مراسم با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح و موسسه خاتم برگزار و بخش‌هایی از مستندهای دختر زاگرس و خانه شیشه‌ای نمایش داده شد و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفتند. گفتنی است، جواد یقموری از کارگردانان و مستندسازان برتر کشورمان کارگردان و دکتر سید محمد حسین چاوشیان نیز تهیه کننده این دو مستند می‌باشند.
در پایان نیز مسئولان حاضر در این آیین پوستر این دو مستند را امضا کردند.


کد مطلب: 428650

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428650/2/مراسم-رونمایی-مستندهای-خانه-شیشه-ای-دختر-زاگرس-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1