تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۷۰۶۹۱
کبنا گزارش می‌دهد

شورای شهر سی‌سخت به خط پایان رسید

۱۳
۰
شورای شهر سی‌سخت به خط پایان رسید
کبنا ؛«هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظایفی که برای شورا‌ها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شورا‌های ما ان‌شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسی و در قانون عرفی معیّن کرده‌اند.» این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری است. با وجود این نگاه فقهی متأسفانه به دلیل سوء مدیریت و ناکارآمدی بر حوزه معاونت عمرانی استانداری که دسترنج مدیران سفارشی است، شورای اسلامی شهر سی‌سخت است منحل شد. معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد چنان با افتخار این خبر را اطلاع‌رسانی کرده که گویا دستاورد بزرگی به سایر دستاوردهایی که ما ندیده‌ایم، افزوده شده است.
به گزارش کبنا، شورای اسلامی شهر سی‌سخت مدت زیادی است که از رسمیت افتاده و مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمرانی استانداری که وظیفه ساماندهی و نظارت بر شوراهای اسلامی را دارند توانایی این را نداشتند که مانع از رسمیت افتادن شورای شهر سی‌سخت شوند، آن وقت ادعایشان گوش فلک را کرده است.
امام جمعه سی سخت نسبت به عملکرد دفتر امور شهری استانداری انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان دفتر امور شهری به مردم شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واهبی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت حضور حداکثری مردم اظهار داشتند که نباید روان مردم بهم بریزد
نایب رئیس شورای شهر سی سخت نیز در زمینه انحلال شورای شهر اظهار داشت: تاکنون مکاتبه‌ای در زمینه انحلال این شورا به ما نرسیده و ابلاغی از سوی استانداری نداشته‌ایم.
بهنام حیدری اظهار‌ امیدواری کرد که شورای شهر سی سخت منحل نشود؛ زیرا خلاف صریح منویات مقام معظم رهبری می‌باشد که رأی مردم را حق الناس دانسته‌اند و مردم با تجمع جلوی فرمانداری دنا و همچنین امضای طوماری که به امضای صد‌ها نفر رسیده و همچنان در حال دست به دست شدن هست که خواستار اجرای قانون و دعوت از اعضای علی البدل به جای انحلال شده‌اند و بسیاری از مردم در مراجعات حضوری به ما از خبر‌های مربوط به انحلال ناراحتند و خواستار صیانت از رأی خود هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت گفت: دلیل دیگر اینکه مراحل طی شدن انحلال شورا را پرونده‌سازی یک طرفه و استفاده از دوگانگی متناقض مدیرکل دفتر امور شهری استانداری می‌دانیم که در چهار ماه اخیر تمامی مکاتبات شورای شهر سی سخت در زمینه مشکلات این شورا از جمله تخلف دو عضو شورا در ترک جلسات که مانع اصلی شورای شهر در اجرایی نمودن وظایف خود بوده را عامدانه بدون پاسخ گذاشتند و بدون اطلاع سه عضو حاضر شورای شهر انحلال شورای شهر را پیگیری کردند.
حیدری گفت: تا جایی که هیچ حق دفاعی برای اعضای شورا قائل نشده و پس از یک ماه از انحلال شورا در استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطلع شدیم که کار به اتمام رسیده بود. ضمن اینکه‌ وی در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشته بود به زودی برای مردم شهر سی سخت خبر خوش داریم.
این عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت گفت: آیا خبر انحلال شورای شهر خبر خوش برای مرد هست؟
اگر قرار هست که به سبب تخلف دو عضو شورا و ترک جلسات کلیات شورای شهر را به سمت انحلال ببرید پس جایگاه عدالت و قانون کجاست؟ چرا حق دفاع را از سه عضو حاضر و پیگیر شورا گرفته‌اید؟
این عضو شورا همچنین اظهار داشت: به همراه دو عضو دیگر حتی یک مورد سوء استفاده از موقعیت یا رانت و یا بی‌نظمی نداشته‌ایم و انحلال شورای شهر سی سخت را ظلم به سه عضو شورا و مردم وشهر و نادیده گرفتن رأی مردم می‌دانیم
و از استاندار محترم می‌خواهیم که مدارکی که دال بر رویه ناصواب و غیر قانونی انحلال شورا می‌باشد و توسط مدیرکل دفتر امور شهری نادیده گرفته شده لحاظ فرمایند و در این زمینه بازبینی و از ضایع شدن رأی و حقوق مردم شهر سی سخت جلوگیری کنند.
طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از کش و قوس‌های فراوان شورای اسلامی شهر «سی سخت» منحل شد.
 ۲۰ آدر ماه امسال رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند که بر اساس تصمیمات گرفته شده از سوی مراجع ذیصلاح و اعلام رأی به صورت شفاهی، شورای شهر سی سخت منحل شده است.
رئیس شورای شهرسی سخت نیز پیش از این در گفت و گو با رسانه‌ها ادعا کرده بود که به صورت غیرقانونی و بدون اینکه به اعضای شورا اطلاع دهند و موارد را به شورا گزارش کنند، توسط شورای حل اختلاف شهرستان و استان و ارائه برخی مستندات به وزارت کشور، انحلال شورای اسلامی شهر سی سی سخت از سوی وزارت کشور اعلام شده است.
طبق گفته‌های محمد حسینی، عدم انتخاب شهردار، به خطر افتادن مسائل شهری، بی‌نظمی در جلسات و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر از جمله مواردی بوده که باعث انحلال شورا از سوی وزارت کشور شده است.
حالا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصویب انحلال شورای شهر سی سخت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌های کشور خبر داد.
علی محمد روستا با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در نشست شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌ها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت مطرح و ضمن بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات اعضای شورا؛ با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا منجمله ناتوانی در انتخاب شهردار، عدم برگزاری جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیأت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد.
وی افزود: توسعه عمرانی و خدمات مطلوب به شهروندان عزیز و شهر توریستی سی سخت به جهت موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و قطب گردشگری استان برای ما بسیار حائز اهمیت است.
روستا عنوان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از انحلال شورا با برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی با اعضا از طریق فرمانداری دنا و استانداری جلوگیری شود اما برخلاف توصیه و تذکر‌های مجموعه‌های ناظر، شورا با عملکرد خود بر انحراف از وظایف قانونی اصرار داشت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: استانداری با جدیت بر عملکرد و فعالیت همه شورا‌های شهر و روستای استان نظارت داشته و در صورت مشاهده یا اعلام تخلف بدون اغماض و چشم پوشی برخورد قانونی لازم در جهت استیفای حق شهروندان را به عمل می‌آورد.
وی اضافه کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت، براساس ماده ۸۵ قانون شورا‌های اسلامی، استاندار به عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.
کبنا نیوز به‌زودی تحلیلی بر دم‌خروسی که نزد معاونت عمرانی بیرون زده پرده برخواهد داشت.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیار خوبی شد انحلال شورای سیسخت
وفایی
Iran, Islamic Republic of
انحلال شورای سی سخت خواست عموم مردم سی سخت می باشد
بیاره
Iran, Islamic Republic of
سی سخت ۱۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ۱۰۰ تا امضا جمع کردید که چی را نشان‌دهید
United States
مگر معاون عمرانی عزل نشده است؟! یکی ازسایتهای محلی که ازعزل معاون خبرداده اند
صفایی
Iran, Islamic Republic of
لطفا شورای یاسوج را نیز منحل کنید
Iran, Islamic Republic of
شورای ضعیف حقش انحلال است
Iran, Islamic Republic of
اگر شما حق الناس را رعایت کردید آنوقت این انتظار را از دیگران داشته باشید.
چزا اصلی ترین وظیفه شورا را به سخره گرفتید و شهردار را تعیین نننودید؟
چرا وقتی که گزینه شما که یکی از خود اعضا بود توسط استانداری رد شد مجددأ اصرار بر مصوبه نمودید؟
چرا مجددأ و پس از رد شدن آن عضو شورا ،بحث را به شورای حل اختلاف بردید؟
چرا مجددأ دنبال اخذ تأیید از سایر مبادی بودید؟
در صورتیکه آن عضو شورا نه رشته اش به شهرداری می خورد و نه ۵ سال (حتی یک روز) سابقه اجرایی داشت
شما حق این مردم را ضایع و پایمال و لگدمال کردید
باید از مردم عذرخواهی کنید نه اینکه واقعیات را وارونه جلوه دهید و مشکل را غیبت دو عضو بیان کنید.
Iran, Islamic Republic of
نداشتن علم و اطلاع رئیس شورا از دلایل اصلی این انحلال بوده است.
در بحث غیبت اعضا با توجه به نقل مکان یک عضو از شهر، یک مکاتبه رو کنید که در آن تاریخ و نه پس از چند ماه این نقل مکان را اعلام و درخواست جایگزینی عضو علی البدل را نموده اید.
بدلیل عدم آگاهی نشستید تا غیبت ها را بشمارید و به نصاب ۶ جلسه برسانید و بعد... در صورتیکه نیاز به شمردن غیبت ها نبود
رئیس شورا توانایی انجام این وظیفه خطیر را نداشت و با آبروی این شهر بازی شد.
Iran, Islamic Republic of
لطفأ شرکت مشاور یا طراح پروژه یا پروژه های شهرداری را رسانه ای کنید با ذکر اعضای هیئت مدیره آن شرکتها.
تا ما هم شایعه عقد قرارداد شرکت دارای عضو شورا با شهرداری را رد کنیم.
در صورتیکه عقد هر قراردادی توسط اعضای شورا و خانواده آنها و بستگان درجه یک آنها با شهرداری ممنوع و خلاف قانون است و مستوجب سلب عضویت از شورای شهر و سایر تنبیهات دیگر.
Iran, Islamic Republic of
لطفأ قرارداد خرید تجهیزات و ملزومات شهری را با ذکر فروشنده رسانه ای کنید تا ما هم عقد قرارداد و خرید و فروش اعضای شورا با شهرداری را رد کنیم و بدانیم این تخلفات صورت نگرفته است.
ضیایی
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت که منحل شد
شهروند
United States
اخ و بخت عسکر ،
همش پنجاه تا امضاء نیست نصفش هم تکراریه زدن،
خبر خوبی بود انحلال شورا اما واقعا اقای رهامی حیف شد ،انسانی سر شناس و توانمند در همه امور ،
ارزوی سلامتی برای ایشان هر کجا که باشند.
Iran, Islamic Republic of
معاونت عمرانی تنها گزینه تخصصی که درجای خودش است جوان وپرتلاش
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1