تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۶۸۷۹۸
مدیرکل امور مالیاتی استان:

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد به شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد / شهرداری‌ها درخصوص هزینه کرد خود پاسخگو باشند

۱
۲
پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد به شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد / شهرداری‌ها درخصوص هزینه کرد خود پاسخگو باشند
کبنا ؛مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری استان پرداخت شده است.
به گزارش کبنا نیوز، میلاد فرخان افزود: این میزان اعتبار از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری،روستایی و جبران هزینه های قانونی شهرداری ها و دهیاری استان به این مراکز پرداخت شده است.
وی افزود: پرداخت این اعتبار به توسعه خدمات عمرانی و رفاهی شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی کرده است و توزیع این اعتبارات به شهرداری ها، روستاها و مناطق عشایری نشان دهنده نقش مهم وصول مالیات از صاحبان ثروت و درآمد برای توسعه خدمات رفاهی و عمرانی جامعه است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند عوارض پرداختی از طریق امور مالیاتی را در بخش عمران شهری هزینه کنند و ما به جهت تکلیف قانونی و وظیفه‌ای که داریم با تمام شهرداری‌های استان مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم که نسبت به عوارض پرداختی ۶ ماه امسال و انجام وظیفه قانونیِ خود، توضیحات کافی در خصوص اقداماتشان را به امور مالیاتی استان ارائه نمایند.
فرخان تاکید کرد: بخش زیادی از فرارهای مالیاتی در استان شناسایی و وصول شده است و این استان کم ترین فرار مالیاتی را در حال حاضر دارد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی پاک‌ترین، بهترین و سالم‌ترین درآمدی است که به خزانه دولت واریز می‌شود.
وی ابراز کرد: در این مدت سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم که مطالبات مالیاتی واحدهای تولیدی را به خوبی پاسخگو باشیم و در تعیین و وصول مالیات کمک شود و نهایت رضایت مردم و فعالان اقتصادی جلب شود.
طبق نظر کارشناسان، در قالب تئوری های اقتصاد متعارف، مالیات اصلی ترین منبع درآمد دولت هاست و مالیات ها از ابزارهای سیاست های مالی دولت هستند که از مهمترین ارکان هر نظام مالی تلقی می شوند.
درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش چشمگیر داشته که این فرآیند شکوفایی ظرفیت های اقتصاد غیرنفتی را فراهم کرده و اتکای به اقتصاد نفتی را کاهش داده است.
پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی دستاورد ارزشمندی برای نظام اسلامی است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است و ۵۰ هزار مودی مالیاتی در این استان وجود دارد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابخانه
Iran, Islamic Republic of
سلام

متأسفانه نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را هم پرداخت نمی کنند
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1