تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۸۱۸۸
کبنا گزارش می‌دهد

تناقص در صحبت‌های مهدی روشنفکر در خصوص سد خرسان 3 / نامه سرگشاده‌ی خواهان‌های پرونده سد خرسان به نماینده بویراحمد: واقعا چرخش‌تان جای تعجب است

۸۴
۲
تناقص در صحبت‌های مهدی روشنفکر در خصوص سد خرسان 3 / نامه سرگشاده‌ی خواهان‌های پرونده سد خرسان به نماینده بویراحمد: واقعا چرخش‌تان جای تعجب است
کبنا ؛ساخت سد خرسان 3 در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری محل مناقشه بین مخالفان و موافقان «سد» شده است. بنا بر گفته کارشناسان و مسئولان با ساخت سد خرسان 3، 17 روستا زیر آب خواهد رفت و بخش مهمی از تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد با ساخت سد برای همیشه ناپدید می‌شود و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر مجبور به کوچ اجباری می‌شوند. علاوه بر این مسئله برخی از کارشناسان می‌گویند؛ ساخت سد موجب تغییر اقلیم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و با توجه به اینکه این استان روی گسل‌های زیادی واقع شده است، ساخت سد فعالیت این گسل‌ها را تشدید می‌کند و احتمال وقوع خسارت جانی و مالی وجود دارد.
به گزارش کبنا، صحبت‌های مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در نشست با خبرنگاران در خصوص سد خرسان 3 موجب مجادله در فضای مجازی و رسانه‌ای شده است. در هفته های اخیر روشنفکر یک بار به شدت به سد خرسان 3 تاخت و ضمن مخالفت با احداث سد، خطاب به مسوولان وزارت نیرو اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی تشنه مانده، مردم سادات محمودی آب خوردن ندارند، باغاتشان خشک شده بی‌توجهی می‌کنید و برای‌تان مهم نیست ولی کنار مردمان دیار من که لب تشنه مانده‌اند می‌خواهید آب را به دیگر مناطق انتقال دهید. او همچنین گفته بود که سد خرسان 3 جزء مصیبت هیچ سودی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد.
اما روشنفکر در نشست خبری خود با رسانه‌ها یکباره از مواضع قبلی خود کوتاه آمد و با چرخشی ۱۸۰ درجه ای از مواضعش به نحوی صحبت کرد که گویا مخالفت چندانی با ساخت سد خرسان 3 ندارد. او گفت: برای ساخت سد بخش زیادی از مردم رضایت دارند.
         
همین حرف‌های سبب واکنش جمعی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای دهستان سادات محمودی شد.
 دهیاران و شورای اسلامی روستا‌های دهستان سادات محمودی به صحبت‌های روشنفکر واکنش نشان دادند و در نامه‌ای نوشتند؛ مسئولان استانی در تمام ادوار نشان داده‌اند لیاقت پاسداشت منابع خدادادی و گنج‌های سرزمین زاگرس را ندارند. زاگرس مظلوم‌ترین استان‌های کشور را در خود نگهداری می‌کند تا مردمش صرفاً از باب ثروت‌های طبیعی بتوانند روز را به شب بگذرانند و مافیا در تمام حوزه‌ها توانسته این سرزمین را چپاول و غارت نماید. آنجاییکه ۲۵٪ منابع تولید ناخالص نفت و گاز کشور در این استان بوده و دریغ از وجود پالایشگاه، پتروشیمی (گرچه گچساران هنوز هم به تولید نرسیده)، صنایع تبدیلی و توزیعی که برایمان رقم نخورد و امروزه با همت استان‌های همجوار و فلات نشینان همه صنایع تصاحب شده‌اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر غرق در ثروت و منابع طبیعی است که محدودیت‌های قانونی منابع اشاره شده باعث گردیده خیلی از سرمایه‌گذاری‌ها در مراحل اخذ استعلام هم به فراموشی سپرده شود تا جاییکه برای آب سادات محمودی باید تانکر تأمین نمود و زیرساخت‌های این دهستان سال‌ها با نقشه‌های مهندسی شده مافیای آب، بلاتکلیف بماند و حجم عقب ماندگی آنچنان گردد که وعده‌های پوچ سد سازان باعث گردد عده‌ای موافق فروش سرزمین خود باشند گرچه از تبعات مهاجرت و آثار‌های مخرب آن بی‌اطلاعند و اینجاست که نماینده مردم باید موضوع سد و آثار زیانبار اجراء و مهاجرت مردم را بدوا برای جامعه هدف، شفاف نماید و مردم همگی به احترام سال‌ها مقاومت در این حوزه مطالبه‌گر توسعه متوازن و تأمین زیرساخت‌ها شود اما با گذشت کمتر از یک ماه مصاحبه قبلی خود را نقض و در چرخشی خارج از اصول، ضمن عدم توجه به وظایف قانونی خود در قبال نظارت بر قوانین با توجیه موافق بودن عامه مردم برای اجرای سد خرسان ۳ در گزارشی که ۳.۵سال عملکرد را تشریح داده بود، رسما خود را مقابل حقوق و مطالبه مردم قرار دادید گرچه این نوع رفتار‌ها مسبوق به سابقه بوده و جای گلایه از نماینده کنونی نیست و لازم است موارد ذیل به اطلاع جامعه برسد.

۱. دهیاران بعنوان دولت کوچک در روستا و شورا‌ها بعنوان نماینده مردم نسبت به اجرای سد بصورت مکتوب و مستند (پیوست) اعلام مخالفت نموده‌اند و اینکه اقلیت خود خوانده بعنوان اکثریت جامعه و آنهم توسط نماینده مردم جابجا می‌گردد، جای بسی تعجب دارد گرچه انتخابات نزدیک است لیکن نمی‌توان در فضای کنونی جامعه براحتی آمار‌ها را جابجا نمود.
۲. احتمالاً نماینده محترم اطلاعی ندارد دنا بعنوان میراث جهانی مشترک دارای ثبت شماره ۵۵۵ جهانی و شماره ۱۰ ایران بوده و اجرای این پروژه موجب احتمالات آب و هوایی و به تبع آن نابودی حیات وحش خواهد شد که ورود نهاد‌های بین‌المللی به این موضوع تبعات سنگینی برای کشورمان خواهد داشت و در برهه‌ای که تمام جهان علیه کشورمان در حال ضبط دارایی‌ها به بهانه تحریم هستند، آیا حداقل وظیفه نماینده و ناظر قوانین همان اخطار به مجریان سد در سطح ملی جهت عواقب ورود نهاد‌های نظارتی بین‌الملل نیست؟
۳. نماینده محترم اطلاع دارد ۱۳ آرامگاه شهداء جنگ تحمیلی در این منطقه زیر آب می‌رود و این موضوع بی‌احترامی به حرمت شهداست؟
۳. نماینده مردم اطلاع دارد سد برقابی مجوز ماده ۲ ارزیابی زیست محیطی ندارد و پروژه انتقال آب هم فاقد مجوز ماده ۲ ارزیابی زیست محیطی و فاقد مجوز هیئت وزیران است و از حدود وظایفش در کمیسیون اصل ۹۰ و ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در اینخصوص اطلاعی دارد و در این زمینه آیا تاکنون اقدامی صورت گرفته؟
۴. جناب نماینده اطلاعی از میزان ریالی زیرساخت‌های حاکمیت در حوزه آب، برق، مخابرات، توسعه روستایی، راهداری، بهداشت و… دارد و آیا صرفاً در یک جلسه ابتدا با استانداری موضوع را تعیین نموده‌اید یا صرفاً رای این دهستان مهم بوده و تأمین زیرساخت‌های مهاجرین کمترین وظیفه بر اساس رسالت نظارتی تصویب نامه سال ۱۳۹۶ هیئت وزیران بوده گرچه عدم صدور مجوز ماده ۲ در خصوص ارزیابی زیست محیطی برقابی سد از مهمترین دلایل غیر قانونی بودن آن می‌باشد.
۵. آیا اطلاعی دارید بالغ بر ۳۸۳میلیون متر مکعب بصورت اسمی و حداقل ۵۰۰ میلیون متر مکعب بصورت واقعی آب خرسان که حداقل ۷۲٪ آورد آبی آن از بشار و استان کهگیلویه و بویراحمد است، قرار است به فلاتی منتقل شود که کد ملی فرزندان استان به جهت غیر بومی بودن در اشتغال کارگری صنایع آب بر قابل پذیرش نیست.
۶. استحضار دارید در جلسه سازمان حفاظت محیط زیست جهت تقسیم غنایم آبی بویراحمد و دنا مسئولان یزد عنوان نمودند تأمین آب از پروژه خلیج فارس پر هزینه می‌باشد و از خرسان برایمان کم هزینه است؟ سرزمینی که شما مدعی نمایندگی مردم هستید را ارزانی نموده‌اند و سکوت مسئولین استان واقعاً جای تعجب دارد.
۷. اجرای سد باعث نابودی زنجیره غذایی حداقل ۱۵۰۰۰ نفر خواهد شد و آثار طبیعی و گورستان‌های ۴۵۰۰ ساله را برای ابد زیر آب مدفون خواهد نمود.
۸‌. یکبار فرصت نموده‌اید قوانین برنامه پنجم و ششم را مطالعه و زیرساخت‌های آنرا در استان مشاهده و تطبیق نمایید تا کلاهی که سرمان رفته، در برنامه هفتم چشمانمان را هم کور نکند؟
در زمانیکه منتخب مردم شدید و علی رغم بیماری کرونا قبل از تشکیل مجلس آنچنان در وزارتخانه‌ها پر رنگ حضور داشتید که احساس نمودیم قرار است تغییری جدی در روند گذشته صورت گیرد ولی ظاهراً با اتمام انتصاب‌ها هیچ رگه‌ای از مطالبه‌گری و نظارت بر قوانین مشاهده نمی‌گردد.
در پایان به شما پیشنهاد می‌گردد مسیر مطالبه‌گری را اشتباه نروید و حضور مردانه و با اقتدار در یک دوره نمایندگی مردم ارزشی بالاتر از حضور متوالی و پرتکرار بی‌ارزش خواهد داشت. حال که سکوت مسئولان استانی و نمایندگان مردم در قبال نقض تمام قوانین به جهت اجرای سد خرسان۳ را مشاهده نموده‌ایم، لطفاً بگذارید رگه‌ای از غیرت برای این سرزمین در تاریخ باقی بماند و ما را دلسردتر از گذشته ننمایید.
با احترام
خواهان‌های پرونده سد خرسان
(دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲)، جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ح) ماده ۴۰ این لایحه با ۱۲۶ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
آرش مصلح_ مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در توضیح این مصوبه مجلس گفت: به عنوان نمونه با این مصوبه دیگر نمی توانند از سد خرسان به جز برای شرب آبی انتقال دهند ولی سد آبریر در حوضه زهره جراحی است و خود سد و اهداف آن در یک حوضه است نه در ۲ حوضه.

خرسان سه در یک نگاه
به گزارش کبنا، کارون بزرگ به عنوان تنها رودخانه قابل کشتیرانی در ایران از سرشاخه‌های زرد کوه چهار محال بختیاری و دنا سرچشمه می‌گیرد. پس از همراه کردن رودخانه دز با عبور از کهن زادبوم‌هایی از نخستین سکونتگاه‌های تمدن بشری، نهایت به خلیج فارس می‌پیوندد.
تاکنون ۲۰۰ سد ملی در سطح ایران به بهره‌برداری رسیده، بیش از ۶۰۰ سد در دست بهره‌برداری، بیش از ۱۰۰ سد در دست ساخت و حدود ۱۷۰ سد در دست مطالعه قرار دارد
از این میان ۲۵ سد در منطقه زاگرس احداث شده و سد خرسان ۳ یکی از سد‌هایی است که قرار است بر روی رودی به همین نام در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری واقع شود که همانند بسیاری دیگر از طرح‌های سدسازی با اما و اگر‌های بسیاری روبرو است و موافقان و مخالفان خاص خود را دارد.
طبق نظر برخی کارشناسان، یونسکو برای اجرای طرح‌های انتقال آب الزاماتی تعریف کرده است که هیچ یک از این الزامات با طرح انتقال آب سد خرسان سه همخوانی ندارد.
با وجود اینکه قرار است این سد در چهارمحال و بختیاری احداث شود، اما بخش بیشتر آب آن از استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود. سال ۱۳۹۱ چهار روستا از کهگیلویه و بویراحمد جدا و به چهارمحال و بختیاری الحاق شد. بعداً نیز اعلام شد در همین منطقه سد خرسان ۳ احداث می‌شود. به گفته فعالان محیط زیستی، هدف اصلی این سد بر اساس الحاقیه سال ۱۳۹۷ انتقال آب به شهر‌های کویری مرکز ایران است.
طبق آخرین آمار، سد خرسان سه با ۲۴ کیلومترمربع وسعت، حدود ۱۹۵ مترارتفاع، یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون مترمکعب حجم و ۳۹ کیلومتر طول یکی از بزرگترین سد‌های بتنی خواهد بود که عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است و مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اهدافی نظیر تولید انرژی برق آبی، تنظیم جریان، افزایش عمر مفید سد‌های پایین دست و کاهش هزینه‌های سیستم‌های سیلاب در سد خرسان‌۲ و ۳ را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان می‌کنند.
با احداث این سد، ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد و چهار روستای چهارمحال و بختیاری که قبلاً بخشی از همین استان بودند، زیر آب خواهند رفت. اخیراً نیز گفته شده به این ۱۷ روستا هیچ خدماتی ارائه نشود.
۸۰۰ خانوار که جمعاً بالغ بر ۱۰ هزار نفر هستند باید از این محل جابه جا و به اطراف شهر‌ها مهاجرت کنند، البته شغل این افراد عمدتاً کشاورزی و دامداری است و سال‌ها در این زمین‌های اجدادی مشغول به فعالیت هستند.
اکنون مردم دهستان سادات محمودی چشم انتظار دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم هستند تا تکلیف این سد را هر چه سریع‌تر مشخص و به زندگی عادی خود برگردند.
چنانچه ساخت این سد پیامد‌های منفی برای مردم و طبیعت دارد هر چه زودتر جلو آن گرفته شود، در حال حاضر مردم از این وضعیت نگرانند و سردرگم مانده‌اند.
مردم روستا‌های سادات محمودی دنا حاضر به دل کندن از دیارشان نیستند و روز به روز بر شمار مخالفان این سد افزوده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و احمدزاده و مصلح و تمام مسولین استان
Turkey
دکتر روشنفکر با اختلاف پیروز انتخاباته
خودتون رو خسته نکنید
Iran, Islamic Republic of
شیون تون واپسه
Iran, Islamic Republic of
کامنت های که از سادات محمودی زده میشه همش کار یک نفره در حمایت از روشنفکر
همه با ساخت سد مخالفن
Iran, Islamic Republic of
انتخاباتی که روشنفکر برندش بو
خنده بازار
Russian Federation
دکتر........
روانشناس
Iran, Islamic Republic of
تاریخی ترین جمله تاریخ سیاست بویراحمد واحد:
باید تحلیل روانی کرد نه تحلیل سیاسی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا بالی بختت سی نماینده ایما
وحید
United States
کبنا این سد سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده در زمان نمایندگی هدایتخواه اون موقع چرا سکوت کردی؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخ این سد که هنوز شروع نشده
مرادی
Iran, Islamic Republic of
سد در زمان آقای منتظریان و دوستانش مجوز گرفته و کبنا میترسه که این مطلب را کار کنه روشنفکر چه کنه تو مجلس داد زده که سد را نسازید اونا هم گفتند قبلا مجوز گرفته شده
احمد
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ روشنفکر ، دیگه چشمت مجلس را نمبینی، برو ببین عزت خواه و دلشاد چکار کردند ، اصلا فکر می‌کنند دیگر نمی‌خواهند با این مردم در این شهر زندگی کنند ، فقط و فقط می‌گویند باید از یک طایفه خاص باشی ، نفاق در بین مردم انداختید. و برای همیشه پیش مردم چهره ای نابخشودنی بجا گذاشتید
پیام
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی ،حاج مهدی
سادات محمودی
United States
تشکر از حاج روشنفکر که فرمودن به خواسته مردم احترام میزارم
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفس روشنفکر ک دغدغه شب روز خیلیا شده
این دور هم با اختلاف پیروزه
عدالت
Netherlands
متاسفم برا سایت های اجاره ای که وجدان خودشون فروختن برا چهارتا رای من از سیسخت متن میذارم مگه همین آقای روشنفکر در مجلس نطق سخنرانی ایشان موجود نیست چرا شماسایت ها شدین بازیچه که چهل سال این استان نابود کردن مگه در زمان آقای منتظریان که معاون سیاسی بودن چهار روستا رو به اسم چهارمحال بختیاری مصادره نکردن برا احداث سد وجدان داشته باشین
معصومی
Netherlands
در زمان آقای منتظریان که معاون سیاسی بودن تعدادی روستا از این استان جدا شد چرا بعد از گذشت 20سال تازه یادتون اومده سد زده میشه مگه غیر از اینه که برا چهارتا رای نماینده مردم تخریب میکنید
محمودی درب کلات
Netherlands
جناب دکتر روشنفکر در مجلس نطق داشتن در خصوص سد همچنین 20سال از اجرای این سد گذشته این سایت حامی ما نیست وفقط جهت تشویش اذهان عموم برا رای خبر نشر میدن که مردم سادات هوشیار هستن و مجدد به ندای وحدت لبیک خواهند گفت
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج مهدی روشنفکر
صادق
United States
درود جناب زیادی داری تند میری
دکتر روشنفکر هیچ وقت دروغ نمی گه
مثل روز روشن هست اگه مردم سادات محمودی عزیز وارزشمند همه باهم اتحاد ندارن
اکه اتحاد داشتن همه باهم دوماه پیش باهم که اعتراض شدن میومدن حداقل باید دوهزارنفری جمع میشدن
بعدش دکتر روشنفکر همیشه مخالف بود و انتقاد کرده است

بعدش هر چی سد به ضرر استان دهه هشتاد زده شد دوران معاونت حاج منتظریان و نمایندگی دکتر هدایت خواه و استانداری حسینی، ویکی دیگه اسمش یادم نیست کسی هم جوابگو نیست


تورا خدا مردم چی فرض کردید

زنده باش بویراحمد واحد
زندباد سردار ندای وحدت
زنده باد دکتر روشنفکر
🌹🌹
طهمورثی
Netherlands
ما مردمان سادات حامی روشنفکر فریب این تیتر زدن ها رو نخواهیم خرد چرا که ایشان در حد توان در مجلس صدای ما بودن واز احداث سد دفاع کردن ولی مافیای آب بیش از چندسال هست که کار می‌کنه واز توان همه این موضوع خارج شده مطمعن باشین که خدمت های ماندگار دکتر روشنفکر وسخن گفتن ایشان در مجلس در ذهن ما ماندگار خواهد شد لبیک یا مهدی
دلباز
Netherlands
ما مردمان سادات از این خبرهایی که باعث تشویش اذهان عموم میشن پیروی نخواهیم کرد بلکه از خادمان واقعی خود حاج مهدی روشنفکر مجدد حمایت خواهیم کرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خطاب به دلباز و طهمورثی این دو تا رو که کاملا مشخصه یک نفر نوشته خیلی تابلو بود در ضمن این سد از اول اهدافش فرق میکرد الان دارن تغییراتی داخلش دادن و وظیفه نماینده وقت هستش که از حقوق مردم این شهرستان دفاع کنن این تغییر مواضع خیلی به ضرر سردار ندای وحدت هستش
دلروز
Netherlands
سد خرسان 15سال هستش کار میشه در زمان معاون سیاسی که الان برا کاندیدی ثبت نام کردن روستاهای ما از استان جدا شد والان ادعای آدم خوبا رو در میارن که بگن دلسوزن وقطعا این تخریب ها نتیجه عکس دارد وما از سردار کبیر ندای وحدت مجددا حمایت خواهیم مرد به کوری چشم دشمنان ندای وحدت
تهمتن میمند
Netherlands
این تیتر زدن های دروغکی وظاهری برا تخریب هستش

سدخرسان 90درصد کار شده بود که دکتر روشنفکر نماینده شدن حتی در مجلس از احداث این سد دفاع کردن ولی مسولین گذشته این خیانرو به استان کردن همچنین قدرت کشوری باعث احداث این سد شد مطمعن باشین ما مردمان دیار سادات تا پای جان به عهدمان وفادار خواهیم ماند واز جناب دکتر روشنفکر حمایت خواهیم کرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این سد هنوز ده درصدش تکمیل نشده بعد شما ادعا میکنید به مرحله احداث رسیده
معارفی
Netherlands
بیش از چند سال از احداث این سد میگذره و در زمان تصدی جناب منتظریان که معاون سیاسی بودن چندروستا از این استان جدا شد که سد احداث بشه واین موضوع در اذهان ثبت شده که در زمان این طیف صورت گرفته همچنین در بیانات جناب دکتر روشنفکر در مجلس شورای اسلامی از احداث این سد که اعتراض داشتن سخن گفتن اما مافیای آب انقد قدرت دارند که حتی مسولین کشوری زورشان به اینا نمی‌رسه و هنوز که هنوزه بعد از گذشت 20سال دارند کار میکنند که مردمان بزرگوار سادات محمودی هوشیار هستن وفریب این تیتر زدن های دروغ رو نخواهند خرد و همچنان از جناب دکتر روشنفکر حمایت خواهند کرد
سادات محمودی
United States
درود بر مرد توانمند و صدای مردم دکتر مهدی روشنفکر
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم سادات محمودی که حتی خبر ندارن از طرف اونا و به طرفداری از روشنفکر اینقدر سره هم میکنید
N.javdane
United Arab Emirates
درود بر مرد عمل دکتر روشنفکر
تهمتن
Ukraine
اقای روشنفکر از هیچ تلاشی برای ما دریغ نکرد ماقدر دان ایشون هستیم
Narges
United Arab Emirates
درود بر خادم مردم دکتر روشنفکر
شهریار
United Arab Emirates
درود بر حامی و پشتیبان مردم
نجفی
Netherlands
این نامه قبل از سفر ریاست جمهوری ودر وزارت نیرو چندسال پیش تنظیم شده واقعا تاکی میخایین رای جمع کنید

مردمان ما بیدارن وهوشیارانه تصمیم میگیرند مهدی روشنفکر شخصی با اقتدار روشنگر هستن که بخوبی حرفشان رو به مردم رساندن که یعنی از قبل این کارها انجام شده ودر توان هیچکس نیست حقیقت بیان کردن که واقعا از ایشان تشکر میکنیم

هستیم بر عهدی که بستیم یا مهدی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر صدای مردم حاج مهدی روشنفکر
طهمورثی
Ukraine
عامل بدبختی ما مسعود حسینی ونادر منتظریان هستند در زمان مدیریت این دوتا استارت این سد زده شد
Iran, Islamic Republic of
چقد شما ها شبانه روز دنبال تخریب اقای روشنفکر هستید از عملکرد خودتون بگید
Iran, Islamic Republic of
وعده ما بازهم سرنجل کل یامهدی
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر به عهدی باج نمی دهد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ای خدااااااااا،
ختو و نمایندتو خو نیتریت گپ دیت،
حداقل یاد بگیرین چطو بنویسین
احد نه عهد🤦🏻‍♂️
Iran, Islamic Republic of
بنظرم یه کم استراحت کنید کلا افسردگی گرفتین همش تخریب و بی نتیجه ماندن
یا مهدی
رضایی
Iran, Islamic Republic of
هستیم بر آن عهدی که بستیم
وحید
United States
برادر
اگر در دهه هشتاد روشنفکر معاون سیاسی استاندارد بود ودر سال ۱۴۰۲ منتظریان نمابنده مردم بود بعد از کلی پیشرفت فیزیکی ایا جنابعالی بر علیه منتظریان قلم میزدی یا روشنفکر مطمئنم بر علیه روشنفکر ..
تامرادی
United States
گپ زدن خ نبلدی
گپ نزدن هم نبلدی
ایسو اینه بنیم کوچن دلمو.
دیگ یچی گتی امروز یچی د
سادات محمودی
United States
باور نکنین کو مردم رضایت دانه که ایگه
اگر نیتری کاری کنی بره کنار
بنسون
United States
با صحبت رای روشنفکر من سادات محمودی به صفر رسی
عدم ثبات گپ
بیژگن
United States
همی چندماهه هر چ ایگی بگو
امسال سومی
بنسون
United States
پشیمانیم از رای که بهت دادیم
پاتاوه
United States
که از بس سوتیل جمع کردیم د مردیم
وحدت بویراحمد واحد
Norway
یک کلمه بیشتر به شما نمیگویم. لبیک یا مهدی
خادم پیر
United Kingdom
دروود بر دکتر روشنفکر خادم مردم
جانبازی
Canada
درود
بی انصافی در این نوشته موج میزند
نماینده تا این اندازه پای کار، بویراحمد به خودش ندیده،
دکتر روشنفکر برای حق مردم جنگده عمل میکند
عملکردش هر انسانی را تحت تاثیر قرار میدهد
من از خطه ی فرماندار خیز دشت روم هستم اما با این عملکرد و خلوص عمل بهش رای میدهم
موسوی. روستای منج
United Kingdom
اهالی سادات محمودی مراتب تقدیر و تشکر خود را از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بخاطر دفاع از حق مردم سادات محمودی از همین رسانه خبری به عمل می‌آورند
آریایی
United Kingdom
ما مردم سادات محمودی خواهان‌ برخورد با مسئولان سال‌های قبل بخصوص آقایان هدایت‌خواه و منتظریان و مسعود حسینی هستیم که در دوران مسئولیت این دوستان مدعی انقلابی چنین ظلم بزرگی در حق مردم سادات محمودی کردند..
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باشه زنگت ایزنیم 😄😄
آخش
United Kingdom
آقایون انحصار طلب باید جوابگو باشند نه دکتر روشنفکر
دنا
Iran, Islamic Republic of
کامنتها همه کار یک نفره که به اسم افراد مختلف که اسمشونو میدونه و در دور قبل لیدرهای نماینده بودند ولی حالا ازش جدا شدند ، میزنه !! فایده نداره ، کارش تمومه !
دلسوز واقعی مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
دلم برای مهدی روشنفکر می سوزد چون تمام دلخوشی ان، اقدامات سطحی تیم رسانه اش است که چیزی برای گفتن ندارند الی اینکه با کلماتی از قبیل (درود بر روشنفکر،روشنفکر پیروزه،جونم من نفس روشنفکر) بازی می کنند.
متاسفانه شگرد دیگری هم که دارند هر نفر با هفت الی هشت خط ایرانسل و اعتباری با شهرت و فامیلی مردم سادات محمودی کامنت می گذارند! در صورتی که نمایندگان مردم و خود مردم در این منطقه مکتوب از عملکرد نماینده ناراضی هستند.
انگار فراموش کرده اند که ندای وحدتی ها در ادوار قبل چه ضدیتی با مناطق سادات محمودی داشتند!
و اما نکته دیگر اینکه می بایست صمیمانه از خبرگزاری کبنانیوز تشکر کرد که با بی طرفی حقایق را می گوید و مظلومانه مورد اهانت ها و تهمت های واهی ندای وحدت قرار می گیرد.
در اخر دلسوزانه می گویم اقای روشنفکر ککا دلخوش نباش به این خام های نپخته سیاسی که فکر می کنند با دوتا کامنت تو را پیروز می کنند! ککا قلب های مردم از تو برگشته! ابهت ایل و طوایف در سیاست در اذهان عموم مورد به خاطر عملکرد جناب مستطاب مورد انتقاد شدید قرار گرافته، لطفا دست بردارید و بیش از این نگذارید ایل قربانی امیال و مطامع سیاسی شود.
برادر محترم جناب روشنفکر کار به جایی رسیده که همه می گویند برایمان مهم نیست چه کسی پیروز شود الی اینکه فقط روشنفکر پیروز نشود. قطعا اگر محترمانه کنار نروید طعم تلخ شکست را خواهید چشید و اوارگی و بیچارگی سیاسی اطرافیانت هم را خواهیم دید.
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت ...
کاری نکردید که رضای مردم در ان باشد پس به فکر عاقبت امور باشید که روزگار همیشه بر وفق مراد نیست.
پاتاوه مرکز تاریخ استان
United States
این سوال را باید به جناب منتظریان و هدایت خواه بپرسی در حق بخش سادات و محمودی نه جناب دکتر روشنفکر
شماها رسانه های پولکی کوجا بودین این ۲۰ سال ک سد را زدن ؟
ننگ بر شما

دکتر روشنفکر پیروز انتخاباته خودتونو خسته نکنید
یا مهدی
علی
Iran, Islamic Republic of
دوستان نماینده وظیفه دارد از حق مردم دفاع کن ما تو این دولت به غیره از پارتی و قوم گرای چیزی ندیدیم
توتنده
Iran, Islamic Republic of
دروود و صد شرف بر مهدی روشن فکر
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه عملکرد روشنفکر نسبت به بقیه کاندیدهای قبل بهتر بود
تغییر
Iran, Islamic Republic of
برای چه به دروغ به نام دشتروم کامنت گذاری می کنید گروه روشنفکر!!؟؟؟؟
Aaaas
Iran, Islamic Republic of
بابا بزار مردم از فلاکت و بدبختی در بیان و بچه هاشون پیشرفت کنند مگه فکر میکنی دیگه روستاها مثل قبل گاو و گوسفند و بز و مرغ نگهداری می کنند فقط کارگری هست که می روند شهر بعد از چند ماه بر می گردند که بروند همان شهر بهتره . و بیشتر مردم راضی اند فقطپیر پیرمردها
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
بعضیا که از احداث سد دفاع میکنن برای منافع شخصی خودشون هستن که ماشین و ملک خودشون رو توی شهر فروختن و رفتن توی سادات محمودی خونه ساختن که وقتی سد اومد هزینه خونه رو از دولت بگیرن که این عمل آنها یک دزدی محسوب میشه چرا هر کسی میخاد به نفع خودش از بیت المال استفاده کنه تا وقتی این افکار رو داریم کشورمون پیشرفت نمیکنه. اونا نمی دونن با احداث سد چه ضرری به استان خواهد خورد.
بویر احمد واحد
United States
بخشیدن سه روستا از سادات محمودی به چهارمحال و بختیاری عاملی بود بر احداث سد خرسان...معاون سیاسی امنیتی هم جناب منتظریان بودند، عامل به تاراج رفتن آب شمال و جنوب بویراحمد سید مسعود حسینی و اقای منتظریان هستند..
بویر احمد
Romania
/هم به میش میگه بدو به گرگ میگه بگیرش روزگار همین جوره باید دو رو باشی تا بتونی حکومت کنی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شاید درست نباشه که این واژه را بکار ببرم، ولی متاسفانه نماینده داریم و قبل از این جریانات برای بنده به اثبات رسیده بود، همین که با شعار ندای وحدت کلاه بزرگی بر سر بویراحمد
احتمال اینکه مافیای آب پیشنهاد پرداخت کل هزینه انتخابات و حمایت مادی و معنوی در انتخابات را در قبال موافقت در خصوص احداث سد خرسان در مجلس را به ایشان داده باشد دور از انتظار نیست...
الله اعلم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما از کدام بویراحمد سخن می رانید ؟؟؟؟ مگر بویراحمدی هم باقی مانده ؟؟؟؟؟؟؟؟ بویراحمد برای همیشه تمام شد . بجای بویراحمد بگوییم کهگیلویه بزرگ . مگه نماینده بویراحمدی هست ؟؟؟ طرفدارنش هم بویراحمدی اصیل نیستند . نظم جدیدی که صحبت به میان آمد اینم یکیش هست . خدانگهدار بویراحمد ، بویراحمد واحد چه صیغه ای هست ؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده اون دنیا می خواهید چی جواب بدی بخاطر ده تومان . آقای روشنفکر گفتند سال 1386 که این طرح کلنگ زنی شد مردم این منطقه رضایت داشتند چرا از خدا نمی ترترسید . ک نداشته باش با این تفاوت ها باز هم روشنفکر پیروز انتخابات ه .
کی میرزا
Iran, Islamic Republic of
غیر از حاج منتظریان که قدرت بیان و تصمیم گیری و نفوذ را دارد کسی جلو دار این کار نیست مطمین باشید کسیکه 180درجه چرخش کرده یعنی به زانو در امده و کار را تمام شده دانسته چرا که نه قدرت حرف زدن دارد نه مشاور خیلی قوی در حوزه سد سازی و نه مسلط بر قوانین و مقررات و دستورالعملها فرستادن نماینده ضعیف همین تبعات را دارد واقعا هر سه نماینده این استان ضعیف میباشند چرا شمالی ها اجازه ندادند اب خزر را به مناطق شرقی ببرند جرا
نظر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً مردم سادات محمودی و حافظان محیط زیست باید یقه هدایت خواه حسینی و امثال اینا را بگیرن که سال ۸۶ جلو کلنگ زنی را نگرفتن ، درک و شعور مردم خیلی از شما نویسنده این متن کذب جلوتر است ، روشنفکر از مجلس تریبون گرفت و با دل جان از مردم سادات محمودی و طبیعت بکر این منطقه دفاع کرد .
نه به سد خرسان
Iran, Islamic Republic of
مردم لردگان هم مخالف این سد هستند، کارزار انتخاباتی هم امضا کردند. این سد باعث تغییر اقلیم سه تااستان خوزستان، چ بختیاری، کهگلویه بویر احمد میشه.
Iran, Islamic Republic of
کم جافظه هست
فرهنگی
United States
انشاالله بازهم دکتر روشنفکر با پشتوانه مردمی برنده انتخابات 1402میباشد
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد
یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند
انشاالله بساطت را جمع خواهیم کرد اقای روشنفکر
سپیدار
United States
درود بر حاج مهدی روشنفکر
اگر من سپیداری هستم
Russian Federation
اگر من سپیداری هستم ایشان یک رای هم ندارد در منطقه ما

بی جهت به نام مناطق کامنت نگذارید گروه روشنفکر!!!!!!
کار شما تابلو شده است
صادق
Iran, Islamic Republic of
قسم میخورم بیشتر کامنت های بالا رو که حمايت از روشنفکر هست، یه نفر نوشته.
تازه فهمیدید یه چیزی از اون مافیایی ها گرفته که راضی به زدن سد بشه. ما نمایندگانمون تا زمانی که از روی تعصب انتخاب بشن، اوضاعمون همینه. دهدشت و نگاه کنید... موحد چه به روز این دیار آورده
نوش جون مردم استان با این انتخاباشون
Iran, Islamic Republic of
همش کار حبیبه
بانو
United States
ریت سه کبنا
په خو همه وته وبنت خبر دارن ،دونن هدفت چنه وخبر زینلت ..
آخ ک چ خندسم ونظرل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ماههای اخر را داری سپری میکنی کمی خوش باش اوج طایفه گری داره نفسهای اخر را میکشه ببین و تماشا کن
تات مراد
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب این بنده خدایی که تو فکرت پیروز میدانه دکتر بهرامی رامیگم ، امیدش ب حوزه سرزمینی تات مراد هستش ،
سادات
Iran, Islamic Republic of
به خدا ۹۹ درصد مناطقی که قراره سد بگیرشون راضی هستند. حاج مهدی درست می گوید.
باز هم خشه په خش چشه
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
فایل های مرتبط
1