تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۶۷۸۷۸
کبنا گزارش می‌دهد

بخش اول) دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پروازی مدیریت می‌شود / مدیریت نیم‌روزی در دانشگاه آزاد دهدشت /ا این ره که تو می‌روی به ترکستان است

۱۹
۴
بخش اول) دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پروازی مدیریت می‌شود / مدیریت نیم‌روزی در دانشگاه آزاد دهدشت /ا این ره که تو می‌روی به ترکستان است
کبنا ؛تردیدی نیست که امروزه پاسخ‌گویی به چالش‌های علمی، صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و نیز دست‌یابی به توسعه پایدار و دانایی، مستلزم تحول، توسعه و ارتقا نهاد مقدسی همچون دانشگاه است؛ گسترش آموزش عالی نهضتی جهانی است که حد و مرز نمی‌شناسد. این رویکرد باعث شده آموزش عالی به عنوان یک نقطه کانونی که پیشرفت جوامع را در سایر زمینه‌ها تسریع می‌دهد، مدنظر قرار بگیرد و به همین خاطر جوامع پیشرفته با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی دانشگاه‌های خود را تا سر حد توان گسترش می‌دهند که از قِبَل آن سود و منفعت کلان برای مردم‌شان به دست آورند.  در حالی که در تمام جوامع، استان‌ها و سایر کشورها دانشگاه‌ها را موتور رشد و زمینه‌ساز اقتصاد خوب و تولید می‌دانند، در استان کهگیلویه و بویراحمد گاهی این نهاد عظیم و اثرگذار دستخوش سوء مدیریت و سیاست‌زدگی می‌شود و از مسیر اصلی خود خارج می‌شوند. کبنا نیوز تصمیم دارد و همانطوری که قبلاً هم نوشته بودیم، به منظور اصلاح، پویایی و تحرک هر چه بهتر دانشگاه‌ها به نقد دانشگاه‌های استان (دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی و کاربردی) بپردازد. بسا از این رهگذر دانشگاه‌های ما از لاک سکوت و کم‌تحرکی در بیایند و به اجرای برنامه‌های متنوع و انجام رسالت‌های حقیقی خود مشغول شوند و فکری برای دردهای جامعه کنند.
در ابتدا و در چند بخش به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته می‌پردازیم. (چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402) با حکم محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محمد کاظم کاوه‌‌پیشقدم به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد. کاوه‌پیشقدم از بدو انتصابش تا کنون پنهانی مدیریت می‌کند؛ کسی و رسانه‌ها تاکنون رنگ و روی این رئیس را ندیده‌ است و اصلاً مشخص نیست که او چه برنامه‌ای برای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در سر دارد. بماند که او مدیر پروازی است و گویا دغدغه‌ای برای دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد غنی و مظلوم ندارد و سرش در شیراز به کارهای دیگرش مشغول است و از فرازهای مدیریتی او اطلاعی در دست نیست، اگر داشته باشد.
در باب وضعیت آموزشی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه قصه و غصه زیاد است، اگر گوش شنوایی باشد و کسی هم درخانه باشد به برخی از آنها می‌پردازیم.
اینگونه که شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد، مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی از اوضاع و احوال مراکز مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر ندارد به همان دلایلی که در بالا به آن ذکر شد.
خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: دانشگاه آزاد دهدشت دو ماه بدون مدیریت است و همین مسأله مشکلات و چالش‌های فراوانی برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید را رقم‌زده است. همچنین باعث شده مشکلات زیادی در حوزه آموزشی و پژوهش به وجود بیاید و اساتید گروه الف و ب که باید چهار روز در هفته در دانشگاه باشند اما حضور ندارند.
بعضی از دانشجویان اذعان دارند؛ حتی برنامه‌ریزی کلاس‌های آموزشی که باید شهریورماه انجام می‌شد در واحد دانشگاه آزاد دهدشت صورت نگرفته است.
‌در بررسی‌های صورت گرفته، مشکلات این واحد دانشگاهی به یکی دو مورد ختم نمی‌شد و چالش‌های فراوانی برای دانشجویان و حتی خود دانشگاه از لحاظ فیزیکی رقم خورده است.
رئیس این واحد دانشگاهی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شده است و با حفظ سِمَت فقط یک روز آخر هفته (چهارشنبه) در واحد دانشگاه آزاد دهدشت حضور می‌یابد و قطعاً در این نیم‌روز نمی‌تواند به همه امورات دانشجویان و دانشگاه بپردازد. [کاوه‌پیشقدم که گویا خیالش از هر نظارتی راحت است، پروازی مدیریت می‌کند و توجهی ندارند که جوانان این استان در شهرستان کهگیلویه تمام دار و ندار والدین‌شان را برای تحصیل و اندوخته علمی به جیب دانشگاه آزاد می‌ریزند که فردایی، رویایی را برای خود بسازند.]
دانشجویان می‌گویند برخی دانشجویان این واحد دانشگاهی مقیم روستا‌ها و بخش‌های اطراف هستند مجبور هستند از فاصله ۱۲۰ کیلومتری(دیشموک) برای یک امضاء به دهدشت بیایند که مخاطرات خاص خود را در پی دارد.
آن‌ها می‌گویند برنامه‌های آموزشی ناقص بوده و دانشجویان مدام برای صدور مدرک تحصیلی مراجعه می‌کنند و کسی پاسخگو نیست. حتی دانشجویان برای حذف و اضافه با مشکل مواجه شده‌اند و همچنان در طبقه‌های بالا و پایین دانشگاه آزاد دهدشت سرگردان هستند.
البته معاونت‌های این واحد دانشگاهی پاسخگوی مطالبات دانشجویان هستند اما برخی مسائل به خود رئیس دانشگاه بر می‌گردد.
برخی از مطلعین می‌گویند کار‌هایی که در رسالت دانشگاه نیست در این واحد دانشگاهی انجام می‌شود که شهریه دانشجو به جای کار فرهنگی و آموزشی هزینه کاشت ذرت و به‌لیمو شده و علی‌رغم هزینه کرد قریب به ۵۰۰ میلیون تومان برای کاشت به‌لیمو، با ضرر روبه‌رو شد و سؤال اینجاست چرا باید پول دانشجو این گونه حیف و میل شود!؟
حتی طرح۱۸۸۰ گل محمدی در این دانشگاه که هزینه‌های زیادی برای این واحد دانشگاهی (دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت) داشت همه آن‌ها در یک آتش‌سوزی سوختند و هزینه‌ها را باد بُرد.
چرا بعد از قریب به یک ماه از سال تحصیلی جدید هنوز تکلیف مدیریت دانشگاه آزاد دهدشت مشخص نیست؟
دانشجویان گلایه‌های متعددی داشتند که یکی از این دانشجویان معتقد بود برخی اساتید ما حتی روش تدریس را نمی‌دانند و با توجه به این‌که مدیریتی وجود ندارد اساتید در کلاس درس حاضر نمی‌شوند و امروز اولین روز حضور ما در کلاس است.
نبود سلف در دانشگاه دیگر گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت بود و گفتند: ما روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب کلاس داریم و برخی از روستا می‌آییم و به دلیل نبود سلف مجبور هستیم برای تهیه غذای خود یا به روستا برویم یا هم با آژانس شهر برویم.
دانشجویان این را هم گفتند که در قبال شهریه‌ای که پرداخت می‌کنیم هیچ خدماتی به ما ارائه داده نمی‌شود، فضای فیزیکی دانشگاه رنگ و رو رفته و بی‌روح و مناسب نیست، سرویس خط واحد نداریم، سرویس بهداشتی خراب است. اگر چند تا رنگ به ما بدهند خودمان حداقل فضای فیزیکی را به رنگ‌های شاد تبدیل خواهیم کرد.
۲۳۰۰ دانشجو در ۲۰ رشته تحصیلی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، نیاز فوری است نهاد‌های  نظارتی به مسأله ورود کرده و ضمن تعیین تکلیف مدیریت دانشگاه آزاد دهدشت، چاره‌ای برای دانشگاه آزاد داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نکن همکار عزیز برای یک پست چنین بی انصافانه قلم نزنید به سلامتی نامتان استاد وجایگاه تان استادی هست ،شان وقدر خودرا چنین به پای یک پست ذلیل نکنید وبا ابرو دانشکاه خوب دهدشت بازی نکنید
خرمدل
United States
چرا اساتید ی که حضور کمرنگ دارند به گروه ب تبدیل نمیشن.؟
طرفدار حق
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر کمایی
اتفاقا دکتر پیشقدم در شیراز رئیس بود من اونجا دکتری میخوندم ایشان فردی هست قانونمند.
ایشان از اول هفته میاد تا دوهفته میماند و روز چهارشنبه هفته دوم میرود شیراز و شنبه ۸ صبح یاسوجه.
ممکن است تا ۳ هفته هم خونه اش نرود.
بخدا فردای قیامت اون کسی که این دروغ ها را به تو گفته باید پاسخ بده.
ضمنا ایشان مفسر نهج البلاغه و تحصیلکرده امام صادق هست و به حلال و حرام اعتقاد دارد.
زیاد نمیخاد به اصولگرایان سنتی استان گوش کنید ما ۱۶ سال دنبالشون بودیم اونا فقط دایره محصور خود را میبینند .
من میدانم اینا چرا این شایعه پراکنی ها را میکنند.
بخاطر این هست که گوش بهشون نکرد و صالح پور را نذاشت معاون .
صالح پور را همه ماها خوب میشناسم
ایشان خودش تصمیم گرفت کی را معاون بذارد.
Iran, Islamic Republic of
خوب ميشناسمت رابط نماينده
همكار
Iran, Islamic Republic of
حيف صالحپور كه بخواد تو اين دانشگاه و با اين وضعيت پست بگيره. بخدا اگه صالحپور مسئوليتي داشت الان وضعيت دانشگاه اين نبود. جناب رابط چقدر دنبال اين بوديد كه صالحپور با نماينده تون بنشينه ولي صالحپور حاظر نشد شرافتش رو به اين جايگاههاي بي ارزش بفروشه. صالحپور يك بسيجي انقلابي است كه فقط تفكرش براش مهمه. آدمي قاطع و بدون ترس. انشاالله بزودي هم همه چيز به روال طبيعي خودش برميگرده. ن.
Iran, Islamic Republic of
/ از دهدشت اوردنش گذاشتنش معاون /استان. دهدشت رو نابود كرد حالا اوردنش ياسوج رو آباد كنه خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
سري به حوزه پژوهش دانشگاه آزاد ياسوج بزنيد تا عمق فاجعه رو ببينيد
Iran, Islamic Republic of
جز دانشگاه علوم‌پزشکی هیچ دانشگاهی در استان کیفیت وخاصیتی برای مردم ندارد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
پیشقدم دلش خوشه رییس هست و حقوقشو می گیره

این ماییم که دچار مشکلات هستیم.

قحط الرجال بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom
مقصر ماجرای مدیریت نا کارآمد دانشگاه آزاد این استان رانت و رابطه های بی ضابطه /نمایندگان و رئیسی است که حتی بدون اینکه مرتبه علمی زیر استادیار تازه با مرتبه مربی معاونت مهم دانشگاه آزاد استان را برعهده گرفته
حیدر.س
Iran, Islamic Republic of
همین گزارش نویس جنابعالی از بدو ورود شما به دانشگاه باعث نابودی آن شده است.الان منتظری بگن بیا ریس شو.
حسن
Iran, Islamic Republic of
اغا را به اسم انقلابی اوردند معاون فرهنگی دانشجویی کردند که کمتر خودزنی کنه و کمتر خودش را تخریب کنه ، بعدش هوس ریاست واحد دهدشت زده به کلش نا امید از به دست اوردن این پست شروع کرده به گزارش و خبر به رسانه ها دادن ...

عزیزان خبرنگار هواستون باشه با طناب پوسیده تو چاه نرید...
شریف
Iran, Islamic Republic of
/ بعد چند ماه حضور در دانشگاه هنوز تفاوت بین عبدالپور و ابولپور را نمی‌داند.هنوز ۷۰ درصد کارکنان را به فامیلی نمی‌شناسه.
/ با توجه به اینکه بویراحمد نماینده ندارد تمام مدیران و معاونین را بین نیروهای دهدشتی و شیرازی انتخاب کرده .
ایشون پروازی هستند/با هزینه‌های گزاف که با پول شهریه دانشجوی لوداب و سیلوکلواری تامین میشود استفاده حداکثری از ماه های پایانی خدمتشان هستند
حمدالله
Iran, Islamic Republic of
اساتید خارج استان واحد دهدشت ماهی یکبار هم در واحد حضور ندارند.
کدوم عدالت ؟
آقای دکتر روشنفکر آقای دکتر حسینی آقای دکتر تهرانچی آقای دکتر رییسی
بداد واحد دهدشت برسید
واحد باسوج
Iran, Islamic Republic of
چرا دهدشت اینهمه گروه الف داره؟
قریش پور
Iran, Islamic Republic of
نصف هیات علمی دهدشت به گروه ب باید برن
.
Iran, Islamic Republic of
کمتر کسی است که نام مولانا را نشناسد. مولانا شاعر پارسی گوی ایرانی از مشهورترین شاعران ایرانی است. نام اصلی او جلال الدین محمد بلخی است که لقبش مولاناست. البته القاب دیگری چون مولوی و رومی نیز دارد. مولانا در سال 604 هجری قمری در 6 ربیع الاول (برابر با 15 مهرماه) در بلخ به دنیا آمد. پدرش نیز مولانا محمدبن حسین خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان‌العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقهٔ او به احمد غزالی می‌ پیوست. وی در عرفان و سلوک سابقه‌ای دیرین داشت.
Iran, Islamic Republic of
پیام بازرگانی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
/اینقدر ضعیفه که با فشارهای بیرونی، رئیس سازمان سما رو مجبور کردن که بر خلاف قانون، حکم مدیریت مدرسه راهنمایی سما رو برای یک نیروی آزاد صادر کنه
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1