تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۶۶۹۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

برنامه کامل کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ / بررسی مدعیان ۴ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان / سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد / شیطنت جادوگر آمریکایی علیه یزدانی ( + فیلم )

۱
۱۳
برنامه کامل کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ / شیطنت جادوگر آمریکایی علیه یزدانی ( + فیلم )
کبنا ؛طبق برنامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، فردا (شنبه) چهار نماینده ایران به میدان می روند.
به گزارش کبنا، ایسنا نوشت: رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک پاریس، از ظهر فردا (شنبه) به وقت ایران در سالن اشتارک آره نا در شهر بلگراد - پایتخت صربستان - آغاز می شود و در روز نخست این رقابتها، رضا اطری در ۶۱، امیرمحمد یزدانی در ۷۰، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می روند.
در این رقابتها به نفرات اول تا پنجم شش وزن المپیکی ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اختصاص داده می شود (سهمیه های اختصاص داده شده به نام کشورهای کشتی گیران پیروز داده خواهد شد).
برنامه کامل رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که از فردا(شنبه) به مدت چهار روز آغاز می شود، به شرح زیر است:
شنبه ۲۵ شهریور:
ساعت ۱۲ تا ۱۶ به وقت ایران: برگزاری رقابت های مقدماتی اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم.
ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۴۵ دقیقه به وقت ایران: برگزاری دیدارهای نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم.
یکشنبه ۲۶ شهریور:
ساعت ۱۲ تا ۱۸:۳۰ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای رپه شارژ اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم و برگزاری دیدارهای مقدماتی اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم.
ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۱۵ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای نیمه نهایی اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ یه وقت ایران: برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم و مراسم اهدای مدال نفرات برتر اوزان فوق.

ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ به وقت ایران: برگزاری دیدار بین نفرات پنجم ۲ وزن المپیکی ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برای اختصاص پنجمین سهمیه المپیک پاریس به کشتی گیر برنده.
دوشنبه ۲۷ شهریور:
ساعت ۱۲ تا ۱۶ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم در گروه بازنده ها و برگزاری دیدارهای مقدماتی اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم و مراسم اهدای مدال
ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ به وقت ایران: برگزاری دیدار بین نفرات پنجم اوزان المپیکی ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم برای اختصاص پنجمین سهمیه به کشتی گیر برنده.
سه شنبه ۲۸ شهریور:
ساعت ۱۲ تا ۱۶ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای رپه شارژ اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم
ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به وقت ایران: برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و مراسم اهدای مدال
ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ به وقت ایران: برگزاری دیدار بین نفرات پنجم اوزان المپیکی ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم برای اختصاص سهمیه پنجم به کشتی گیر برنده.
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
 رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از روز پنج‌شنبه‌(۳۰ شهریور) به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود و به ۵ نفر برتر در ۶ وزن المپیکی، سهمیه المپیک اختصاص داده خواهد شد؛ اتفاقی که باعث شده بسیاری از چهره‌های مطرح کشتی جهان در وزن‌های المپیکی حضور داشته باشند و بر حساسیت این رقابت‌ها بیش از پیش افزوده شود.
وزن ۸۲ کیلوگرم: مهمدی در جستجوی مدال جهانی
علیرضا مهمدی، نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی است. مهمدی امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید و امسال کار سختی برای رسیدن به مدال جهانی دارد.
برهان آکبوداک سال گذشته در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ در این وزن صاحب مدال طلای جهان شد. او در جهانی ۲۰۲۱ نیز در همین وزن به مدال نقره رسید. آکبوداک مدعی اصلی کسب طلای جهان در این وزن خواهد بود.
رفیق حسین‌اف، کشتی گیر کهنه‌کار و ۳۵ ساله آذربایجانی با یک مدال برنز المپیک  و یک طلا و یک نقره جهان یکی از مدعیان با تجربه این وزن غیر المپیکی در بلگراد است.
شوهی یابیکو دارنده مدال برنز المپیک توکیو از ژاپن نیز یکی دیگر از چهره‌های شاخص این وزن در مسابقات جهانی خواهد بود.
یاروسلاو فیلچاکوف اوکراینی نیز سال گذشته در این وزن به مدال برنز جهان رسید و امسال نیز می‌تواند یکی از شانس‌های
رسیدن به مدال جهانی باشد.
وزن ۸۷ کیلوگرم: کار دشوار علیزاده مقابل عنوان‌داران جهان
ناصر علیزاده، دارنده ۳ مدال طلای آسیا و یک برنز امیدهای جهان، نماینده ایران در این وزن المپیکی است. علیزاده در صورت کسب سهمیه المپیک نیز دست به کار بزرگی خواهد زد.
نام ژان بلنیوک کشتی‌گیر کهنه‌کار و پرافتخار اوکراینی نیز در بین کشتی‌گیران این وزن از سوی اتحادیه جهانی کشتی قرار داده شده است. بلنیوک ۳۲ ساله یک طلا و یک نقره المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در ویترین افتخارات خود دارد.
لاشا گوبادزه دارنده یک طلا و ۲ برنز جهان از گرجستان از نفرات عنوان‌دار این وزن در بلگراد خواهد بود.
جالگاسبی بردیمراتوف ازبک سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره جهان رسید. او هم‌چنین مدال برنز جهان ۲۰۱۹ در وزن ۷۷ کیلوگرم را در کارنامه خود دارد. این کشتی‌گیر ۲۶ ساله بار دیگر به وزن المپیکی ۸۷ کیلوگرم بازگشته تا به مدال و سهمیه المپیک برسد.
علی چنگیز از ترکیه نیز سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان به مدال برنز رسید و امسال هم در مسابقات قهرمانی اروپا صاحب مدال نقره شد.
سمن نوویکوف، دارنده ۲ طلای امیدهای جهان از بلغارستان، اسلام عباس‌اف، دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از آذبایجان، هناس واگنر دارنده ۲ مدال برنز اروپا از آلمان و نورسلطان تورسینوف دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز آسیا از قزاقستان، از جمله دیگر نفرات حاضر در این وزن هستند.
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
وزن ۹۷ کیلوگرم: ساروی به دنبال انتقام از الکسانیان
محمدهادی ساروی، دارنده مدال‌های برنز المپیک و طلا و برنز جهان یکی از شانس‌های اصلی ایران برای رسیدن به مدال طلای جهان است. ساروی پس از کسب مدال طلای جهان در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو که در غیاب آرتور الکسانیان به‌دست آمد، سال گذشته با شکست مقابل آرتور الکسانیان کهنه‌کار از رسیدن به فینال بازماند و در نهایت به مدال برنز جهان رسید. ساروی در نیمه نهایی المپیک توکیو نیز مقابل الکسانیان ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
شاخص‌ترین چهره این وزن المپیکی در مسابقات جهانی بلگراد، آرتور الکسانیان، کشتی‌گیر ۳۲ ساله و پرقدرت ارمنستان است که مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ طلا و ۲ نقره جهان را در ویترین افتخارات خود دارد.
در لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی نامی از موسی اولویف دارنده یک طلای المپیک و دو مدال طلای جهان که در فینال المپیک توکیو مقابل الکسانیان به برتری رسیده است، به چشم نمی‌خورد و باید دید آیا این کشتی‌گیر در بلگرد به میدان می‌رود یا خیر؟
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
الکسانیان سال گذشته نیز در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان مقابل ساروی با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و در نهایت با شکست دادن ۵ بر یک میلوف از بلغارستان به مدال طلای جهان رسید.
همان‌طور که اتحادیه جهانی کشتی نیز اعلام کرده، الکسانیان به دنبال کسب پنجمین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی جهان است.
متهان باشار، کشتی‌گیر ۳۲ ساله ترک که ۲ مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد از دیگر نفرات عنوان‌دار این وزن محسوب می‌شود.
رستم آساکالوف، کشتی‌گیر ۳۹ ساله ازبک نیز همچنان دست بردار نیست و قصد خداحافظی از میادین  کشتی را ندارد. آساکولوف، دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی قرار است در این رویداد به میدان برود.
کایریل میلوف بلغار و دارنده ۲ مدال نقره جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ نیز می‌تواند از رقبای جدی ساروی و الکسانیان در بلگراد باشد.
طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، آرتور سرگسیان، دارنده مدال  برنز جهان از روسیه دیگر چهره شاخص در این وزن است.
عارف نفتولایف آذربایجانی نیز با کسب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۲، به دنبال تکرار مدال خود در بلگراد است.
روبرت کوبیلاشویلی، کشتی‌گیر ۳۰ ساله گرجستانی و دارنده ۲ مدال برنز جهان نیز یکی دیگر از چهره‌های مطرح این وزن در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خواهد بود.
میخایل کاجایا، کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل تیم صربستان و دارنده ۲ مدال برنز جهان نیز در سن ۳۴ سالگی به دنبال سومین مدال جهانی خود در خانه است.
تاماش لوای مجارستانی
و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ یکی دیگر از مدعیان این وزن شلوغ المپیکی است.
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
وزن ۱۳۰ کیلوگرم: مصاف میرزازاده با غول‌های کشتی جهان
امین میرزازاده سال گذشته در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل رضا کایالپ عنوان‌دار از ترکیه با نتیجه نزدیک یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید. فرنگی‌کار با اخلاق و فنی ایران امسال توانایی و شایستگی ایستادن بر سکوی نخست جهان را دارد و می‌تواند مدعیان این وزن را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
اسطوره بدون چون و چرای این وزن میخایین لوپز، دارنده ۴ مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوباست که در این رقابت‌ها غایب است و قصد دارد در ۴۲ سالگی با کسب پنجمین مدال طلای المپیک بیش از همیشه دست نیافتنی‌تر شود. در غیاب او اسکار پینو هندز، دیگر کشتی‌گیر سنگین وزن کوبا که اونیز حریف سرسختی است و یک نقره و ۲ برنز جهان را در کارنامه دارد، عازم بلگراد خواهد شد.
سرشاخ ساروی و میرزازاده با غول‌های کشتی جهان در بلگراد
رضا کایالپ ترک نیز دیگر مدعی سنتی سنگین وزن جهان است. کایالپ با یک نقره و دو برنز المپیک و ۵ طلا، دونقره و دو برنز جهان نیز در ۳۴ سالگی همچنان مدعی اصلی مسابقات قهرمانی جهان است.
سرگئی سمنوف روس با دو برنز المپیک و یک طلای جهان دیگر مدعی شاخص این وزن در بلگراد خواهد بود.
هیکی نابی، کشتی گیر کهنه‌کار و ۳۸ ساله از استونی که نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز جهان را در ویترین افتخارات خود دارد، نیز یکی دیگر از غول‌های این وزن در بلگراد خواهد بود.
یاکوبی کاجایا، دارنده مدال نقره المپیک توکیو و ۲ مدال برنز جهان از گرجستان نیز دیگر مدعی سنگین وزن جهان در صربستان خواهد بود.
اسکار مارویک، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از نروژ به همراه آلن سیوراریو ۳۳ ساله از رومانی که سال گذشته به مدال برنز جهان رسید و الکساندر چرنتسکی سنگین وزن ۳۹ ساله اوکراینی و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵ دیگر از مدعیان این وزن پر مدعی در رقابت‌های جهانی خواهند بود.

(ویدئو) شیطنت جادوگر آمریکایی علیه یزدانی
دیوید تیلور در فاصله چند روز تا مسابقات جهانی، با بازنشر فیلم اتحادیه جهانی در پیج اینستاگرام خود به نوعی برای ژنرال هشت ستاره کشتی ایران رجزخوانی کرد. البته این شیطنت وی با سکوت حسن یزدانی همراه شده و قهرمان ایرانیان به دنبال آن است تا اسیر حاشیه سازی جادوگر آمریکایی نشود.
     
حریف جهانی یزدانی با انتشار فیلمی از مبارزات گذشته این ۲ قهرمان رجزخوانی علیه ژنرال کشتی ایران را شروع کرده است.
 اتحادیه جهانی کشتی چند روز پیش با انتشار فیلمی از مبارزات حسن یزدانی با دیوید تیلور از تقابل احتمالی این ۲ قهرمان کشتی جهان به عنوان یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های کشتی جهان یاد کرد. البته اتحادیه جهانی در این فیلم اشاره‌ای به برد تیلور در برابر یزدانی داشت و نوشت: تیلور آمریکایی به دنبال جشن گرفتن سومین عنوان قهرمانی خود در پیکار‌های جهانی کشتی آزاد است.
تیلور در پیکار‌های جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان و ۲۰۲۲ بلگراد به عنوان قهرمانی وزن ۸۶ کیلوگرم رسیده است و در سال ۲۰۲۱ نیز نقره را از آن خود کرد.
دیوید تیلور در فاصله چند روز تا مسابقات جهانی، با بازنشر فیلم اتحادیه جهانی در پیج اینستاگرام خود به نوعی برای ژنرال هشت ستاره کشتی ایران رجزخوانی کرد. البته این شیطنت وی با سکوت حسن یزدانی همراه شده و قهرمان ایرانیان به دنبال آن است تا اسیر حاشیه سازی جادوگر آمریکایی نشود.

(ویدیو) حالت عجیب دیوید تیلور برای تماشای تمرین حسن یزدانی
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک پاریس، از ظهر فردا (شنبه) به وقت ایران در سالن اشتارک آره نا در شهر بلگراد - پایتخت صربستان - آغاز می‌شود و در روز نخست این رقابتها، رضا اطری در ۶۱، امیرمحمد یزدانی در ۷۰، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌روند.
            
در همین راستا تمرینات ملی‌پوشان در اوزان مختلف در سالن وارم‌آپ برگزار می‌شود که حسن یزدانی حسابی مورد توجه است. در تازه‌ترین اتفاق، دیوید تیلور آمریکایی، جدی‌ترین رقیب او، لم داده و تمرینات حسن یزدانی را زیر نظر گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بامربی های ورزش ایران را تباه کردند
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1