تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۶۷۰۱۷
ستاره‌ها روی تشک، هیجان در جهان اوج گرفت

زنده از بلگراد، حمله به چهار طلا در گام اول

۰
زنده از بلگراد، حمله به چهار طلا در گام اول
کبنا ؛مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در روز نخست با حضور چهار ستاره ایرانی همراه خواهد بود.
به گزارش کبنا؛ بالاخره انتظارها به سر رسید و سالن 20 هزار نفری اشتارک آرنا در شهر بلگراد کشور صربستان از امروز میزبان مبارزه‌های ستاره‌های کشتی جهان است.
در حالی که دیروز مراسم قرعه‌کشی این رویداد برگزار شد و تمامی آزادکاران رقبای خود را شناختند، از ظهر امروز رقابت‌های 4 وزن 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم آغاز شد؛ جایی که برای ایران رضا اطری، امیرمحمد یزدانی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع روی تشک می‌روند. 
این چهار کشتی‌گیر که همگی سابقه حضور در فینال مسابقات جهانی را داشته‌اند، جزء شانس‌های کسب مدال طلا برای ایران به حساب می‌آیند؛ البته که کار یزدانی و زارع با توجه به رقبای سرشناس و قرار داشتن در اوزان المپیکی سخت‌تر هم خواهد بود.  
در ادامه به صورت لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان همراه شما خواهیم بود:
1925670
61 کیلوگرم:
* در این وزن 27 نفر حضور دارند، رضا اطری در دور اول استراحت می‌کند. حریف وی در دور دوم برنده مبارزه میان کودای اوگاوا از ژاپن و نماینده رژیم صهیونیستی است.
* با شکست کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی، رضا اطری در‌ دور دوم‌ در اولین کشتی خود باید مقابل اوگاوا از ژاپن قرار بگیرد. او با شکست این‌ حریف‌ ژاپنی می‌تواند خیال خودش را بابت روبرو نشدن با قرعه نحس راحت کند.
70 کیلوگرم:
* در این وزن که 30 نفر شرکت کرده‌اند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان رفت.
او با ارائه یک کشتی برتر نسبت به حریف خود و اجرای فنون متنوع توانست قبل‌ از پایان ۶ دقیقه وقت قانونی، کشتی را ۱۱ بر یک به سود خود به پایان ببرد.
1925675
* یزدانی بعد از غلبه بر این حریف، در دور دوم با برنده مبارز میان ماگومد خانیف از آذربایجان و سنجر دوسجانوف از قزاقستان پیکار می‌کند.
86 کیلوگرم:  
* در این وزن که مسابقات آن با حضور 48 کشتی گیر برگزار می شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با لاورنس از استرالیا مبارزه می کند. دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در طرف جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرور نخواهد شد. 

125 کیلوگرم:  
* در این وزن که 33 نفر حضور دارند، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس مصاف می‌دهد. طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک، در گروه زارع قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد. 
حواشی:
* علیرضا دبیر با وجود عمل جراحی‌ای که روی هر دو پای خود انجام داده، مثل سال‌های قبلی در محل رقابت‌ها حاضر است و از نزدیک همه چیز را تحت نظر دارد.
1925669
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
1