تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۹
تحلیلی بر انتخابات در شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون؛

روشنفکر باز هم به بهارستان راه می یابد؟

۱۴۲
۲
روشنفکر باز هم به بهارستان راه می یابد؟
کبنا ؛مهدی روشنفکر در چند ماه گذشته فعالیت بیشتری در مجلس و حوزه انتخابیه از خود نشان می‌دهد، اما بعید است که این بار روشنفکر دوباره دست بالا را داشته باشد و چیزی شبیه به عکس کذایی معروف او نقل مجالس شود. خیلی از هم طایفه‌ای‌های روشنفکر در این دوره عزم خود را جزم کرده و صندلی سبز بهارستان خواهان زیادی دارد.
به گزارش کبنا نیوز، اگر بخواهیم از زوایای دیگری به انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه کنیم، چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد که پیروزی روشنفکر دست نیافتنی شود؟ هر چند که نمی‌توان درباره انتخابات تا بعد از تأیید صلاحیت‌ها با قطعیت حرفی زد، اما گزینه‌های متعددی وارد صحنه انتخابات بویراحمد و دنا شده‌اند.
دور قبل روشنفکر از جریان اصولگرایی گذر و انسجام قومی زیادی را در «بویراحمد سفلی» ایجاد کرد، و آرای خوبی را کسب کرد، در آن دوره در بویراحمد سفلی یک حس قوم‌گرایی در حمایت از روشنفکر شکل گرفت و بویراحمد سفلی برای روشنفکر یکپارچه بود. روشنفکر به جریان اصولگرایی تن نداد و اصولگرایان با محوریت «سید مسعود حسینی»، «خلیفه خلقی‌پور»، «ستار هدایت‌خواه» و... نتوانستند کسی را بیاورند که با روشنفکر مقابله کند. حتی حضور «نادر منتظریان» نتوانست اصولگرایان را به پیروزی برساند و جایگاه سوم انتخابات را به دست آوردند و اصلاح‌طلبان با «محمد بهرامی» به مرتبه دوم رسیدند.
اما در این دوره روشنفکر نه تنها در بویراحمد علیا، بلکه حتی در بویراحمد سفلی رقبای زیادی دارد و انسجام جبهه روشنفکر از هم پاشیده است. حضور «نستهن مقدم» که زمانی سکان شهرداری یاسوج را به دست داشت و با وجود انتقادهای شدید 6 سال در این مسئولیت ماند. او الان مورد حمایت برخی از لیدر‌های روشنفکر در انتخابات اسفند 98 است، ولی الان بعید نیست که بخش زیادی از سبد آراء روشنفکر به سمت او بیاید، خیلی از لیدر‌هایی که از روشنفکر بریده‌اند به سمت مقدم رفته‌اند.
«شیرعلی خرامین» نیز گزینه نهایی جریان «نجات» است، این جریان بجز یک بیانیه و مصاحبه رسانه‌ای، تاکنون فعالیت آنچنانی نداشته، و  مشخص نیست که این جریان از چه جبهه‌ای نشأت می‌گیرد. می‌گویند؛ جریان نجات با هدف عبور از قوم‌گرایی، تبعیض و نجات بویراحمد از این بدعت‌های نادرست شکل گرفته، تشکیل شده است. اما از منظر قومی، خاستگاه خرامین نیز «بویراحمد سفلی» است و قطعاً خرامین تهدیدی برای روشنفکر محسوب می‌شود. «خرامین» به پشتوانه جایگاه دانشگاهی، جریانی و قومی که دارد، پا به این صحنه گذاشته است.
روشنفکر در انتخابات مجلس یازدهم، با حضور حداکثری مردم، توانست ۶۶ هزار رأی را از آن خود کند، در حالی که بهرامی بعد از او ۴۱ هزار رأی کسب کرد.
اگر «نستور درخشنده» تأیید صلاحیت شود، اگر آراوند‌ها و سبحانی‌ها تا آخر بمانند و اگر رقبای مهم روشنفکر مثل بهرامی و منتظریان و زارع تا آخر بمانند، بعید نیست که نتیجه انتخابات آن چیزی نباشد که روشنفکر می‌خواهد. این شرایط بیشتر به نفع بهرامی خواهد بود.
«محمد بهرامی» به گفته خیلی از فعالین سیاسی گزینه‌ای است که در هر دوره جذب آرای زیادی داشته، و در دور قبل نفر دوم انتخابات شد و اگر او آرای قبل خود را حفظ کرده باشد و با توجه به اینکه سایر کاندیداها بر اساس عملکرد و تحقق وعده‌ها و شعارهای خود به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اند و موفقیت بهرامی در شهرداری یاسوج از او بیشتر استقبال می‌شود.
اما جریان اصولگرایی با «نادر منتظریان» بصورت زیرپوستی و چراغ خاموش فعالیت‌های خود را دارد، نادر منتظریان دور قبل پدیده انتخابات بود و با ۳۶ هزار رأی بالاتر از غلام محمد زارع و در جایگاه سوم کسب آراء قرار گرفت.
روشنفکر برای دو نماینده‌ای شدن حوزه بویراحمد تلاش زیادی کرد و خیلی‌ها معتقدند این تلاش برای حضور دوباره خود او در بهارستان است، هر چند که به احتمال زیاد این مصوبه به این دوره انتخابات نمی‌رسد، اما در دوره‌های بعدی قطعاً رقابت‌ها سنگین‌تر خواهد بود.
نهایتاً؛ رقبای روشنفکر زیاد است و خیلی‌ها از او دل بریده‌اند، اما روشنفکر ادارات را در دست دارد و لیدر‌های او در ادارات تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه روشنفکر می‌کنند، لذا روشنفکر دست بالا را نسبت به دیگر افراد دارد، اما هیچ بعید نیست که رقبا گوی سبقت را از او بربایند و او نفر اول انتخابات در این دوره نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این مقاله کتر تیک بهرامی هست. و آقای زارع رو بقول خودشون ب حساب نیاوردند.... روز انتخابات جواب تمام بی حرمتی هایی که به آقای زارعی مخصوصا از جانب تیم آقای بهرامی را جواب میدیم
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به دخالت بیش از حد و حصر روشنفکر در انتصابات اداری با توجه به اخطار رییس محترم شورای نگهبان استان مبنی بر عدم دخالت نمایندگان استان به احتمال فراوان روشنفکر رد صلاحیت خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت روشنفکر دهن کجی به مردم است .اتفاقا روشنفکر از نمایندگان پیشین کمتر دخالت کرده
دنا گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
این کامنتی که گذاشتید واقعاًچه ربطی به بهرامی دارد!!!؟؟؟؟؟؟
امثال تو حتی یک جو اخلاق و انصاف ندارید که اینطور در مورد دکتر محمد بهرامی قضاوت می کنید

شما با ذهن انحرافی خود دنبال ایجاد بدبینی نسبت به دکتر بهرامی هستید !!!

اما تیرتان به هدف نخواهد خورد
فرزند ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر جزء چنددستگی ایلات بویر احمد هیچ عمل کردی نداشت ایل تامرادی دیگر به شخصی مثل روشنفکر رو آقا بالا سر خودشون قرار نمی دن برگرد همون دهدشت برای شورای محل ثبت نام کند
Russian Federation
به تنگ نار
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کمایی د وحد رد وابی ک د بسته جو استان نابود کردید با ای خبرهای ک اینی یا استانداری یا نماینده بسه د هر کی هر موضوعی وت دا فوری رسانه ای ایکنی یه خورده به فکر مردم و جو استان بو انتخابات شروع وانبیه رسانه های کبنا و / جو استان انتخاباتی کردی
خواهشا تمومش کن هر چی یه حدی داره
بندر بیشهم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کارش تمام است.
خودش هم می‌داند.
فکر می کرد با دور زدن بقیه و تخریب و پرونده سازی و تهمت می تواند مظلوم نمایی کند.
زهی خیال باطل.
اگر نیروهای روشنفکر را منتظریان یا زارع یا بهرامی داشتند تاظهور حضرت مهدی حکومت می کردند.
Iran, Islamic Republic of
هرکسی را دور زد و یا هر کسی را تخریب کرد ویا هرکسی را تهدیدکردگفت کار منتظریان‌و هدایت خواه است.😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😃😄😃😃😄😃😄😃😃😄😃😄😃😃😄😃😄😃
Sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
با توجه به نام پروفایلت معلومه که خیلی آدم سیاسی و جربزه داری نیستی،تا کی حقارت تا کی کوته بینی تا کی غرور کاذب تا کی شایعه پراکنی و ادعای واهی،،،آواز دهل شنیدن از دور خوش است.
تنگ‌ نار
Iran, Islamic Republic of
تنگ نظری
حسادت
شکاکی
شاخصه های اصلی این ذهن کثیف و اندیشه پلید است.
Iran, Islamic Republic of
باید کسی را به مجلس فرستاد که بلد باشد فارسی حرف بزند نه کتابی
Iran, Islamic Republic of
خیلی لز قسمت های این تحلیل اشتباه هست، بخصوص در خصوص ریزش آرای روشنفکر
و به هیچ ریزش نداشته
اینکه چند نفر مثل افرادی که نام بردین الان در جریان نیستن نه تنها بد نیست اتفاقا خیلیم خوبه
این افراد اکثرا در دقیقه ۹۰ بر موجی که مردم راه انداختن به طمع کسب سریع جایگاه های مدیریتی سوار شدن و وقتی دیدن به خواسته های نابحق و گاها عجولانه خود نمی رسند راهشون را از جریان ندای وحدت جدا کردن که تهدیدی ایجاد کنن. مطمئنا ارای ندای وحدت نفوذ ناپذیر و حتی رویشی است. دلتان را به ایت تحلیل ها خوش نکنید‌. کسی با این افراد نیست.
Russian Federation
ریزش نداره؟ شیونتو واپسه🤣
Iran, Islamic Republic of
آخ من جونم.
ایل تامرادی واقعا ایلی با مردمان شجاع، باریشه، تحصیلکرده و باغیرت هست، من بهشون همیشه حق دادم تصمیم گرفتن روشنفکر رو ببرن مجلس و بردند ولی الان متوجه شدند که عملکرد روشنفکر ضعیف بوده و مث بقیه تعصب کورکورانه و خودخواهانه ندارند و انشالله با یک تصمیم درست یک نه بزرگ به آقای روشنفکر خواهند گفت.
Iran, Islamic Republic of
سلام
اگر روشنفکر در خانواده و تیره خودش ۱۰ رای هم بیاورد شاهکار کرده،پس نمی خواهد در مورد ریزش صحبت کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر ….
اگر مهدی روشنفکر تایید صلاحیت شد …
و اگر تا پایان انتخابات در صحنه باقی ماند ….
می تونه روی سوم شدن حساب باز کنه …
بماند به یادگار 24شهریور 1402
مختار
Iran, Islamic Republic of
سلام، گفتی ادارات از آن روشنفکر هست، اما اینطور نیست، راستا، با حمایت ، روشنفکر مدیر کل شد، آقای زارعی، 8سال دنبال این بود ک.راستا مدیر کل شود، 8سال معاون اول بود، الان، آنچه ک برای راستا مهم است، این است ک به هر نحوی، یک روز بیشتر مدیریت کند، زیر خاکی از نادر منتظر یان حمایت می کند، که اگر منتظر یان قبول شود، بگوید ک من با تو بودم، از طرفی چند پیمان به دوستان روشنفکر داده، که خودشان قوی بو ند، شاید هر کسی مدیر بود، وضع آنها بهتر بود، خلاصه راستا، به کسی ک سرش به تنش بیرزد، پست نمی دهد که مبادا، امورات ش، لنگ شود، کم و بیش، به بهرامی نیز پاس گل می دهد، خلاصه، موج، تعیین خواهد کرد، که باید از کی حمایت کرد، این کارهای آقای راستا، ریزش است، یا رویش،،،، بی شک، روشن فکر، با حمایت دوستان، خود، به زمین خواهد خورد
Iran, Islamic Republic of
راستا جایگاش درحد وزیر یا معاون وزیر هستش شما بی منطق حرف نزنید
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
کمتر تعریفش بده ،هیچی بارش نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حرفی از نماینده کهگیلویه دهدشت و توابع آن دائم چه بخواهی چه نخواهی طرف داران مافیای ثروت و قدرت است و کهگیلویه دهدشت و توابع آن از محرومیت و فقر بیکاری جوانان مشکلات اقتصادی و معیشت گرانی و تورم رنج می برد تا دستگاه نظارتی است موحد نماینده دائم کهگیلویه دهدشت و توابع آن است
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
امروز بیست وسوم شهریور است و تقریبا شش ماه مانده تا انتخابات این دوره روشنفکر یکصد هزار رای دارد این کامنت را داشته باشید برای یک روز بعد انتخابات. نه طرفدار روشنفکرم و نه تا بحال به او رای دادم و به او رای نخواهم .داد اما روشنفکر در کشور خوب خودش را نشان داد و هم اکنون نماینده برتر کشور است.
سلام
Iran, Islamic Republic of
عزیزم میخوای بگی که خیلی زرنگی و مردم بدبختن ..بله ما هم فهمیدیم شما طرفدار روشنفکر نیستید!
سرهنگ
Iran, Islamic Republic of
از همین کامنتها مشخصه که قبوله یا نه،یک دوره ای است و شکی در آن نیست سه ساله نتونست میدان زیرسیگاری را در سه راه کاکان مهریان یاسوج تکمیل کنه این یک طرف،شهردار هم طایفه اش یک طرف که شهر یاسوج پایتخت طبیعت را ۱۰۰سال به قهقره و عقب ماندگی سوق دادند شما میدان جهاد را نگاه کنید بنیاد مسکن شده بازار ته لنجی ،میدان انقلاب تا هتل ارم یک سطل زباله پیدا کن ،افسوس که افسانه سرایان همه رفتند اندوه که اندوه گساران همه رفتند ،این گرد شتابنده که در دامن صحراست،گوید چند نشینی که یاران همه رفتند
روشنفکر بزرگ شده و رشد یافته حوزه کهگیلویه هست و هیچ دلسوزی برای شهر یاسوج ندارد مردم فهیم یاسوج قطعا این مورد را فراموش نخواهند کرد که این شهر اپسیلونی در زمان روشنفکر رشد نکرده بلکه واپسگرایی را شروع کرده آموزش و مرورشش در کشور آخر شد،تربیت بدنیش آخر،ووووووووو موارد دیگر
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
نیابو کمتر بگی،البته هیچ منافعی ندارم خدا رو گواه می گیرم،ولی خط به خط حرفات از روی عقده و کینه و دور از عدل و انصاف است.
در جواب سرهنگ
Iran, Islamic Republic of
کوته فکری شما همین بس که فکر می کنی وظیفه نماینده مجلس ساختن میدان وپل هست
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی که نمیدونی ریشه اصلی ساخت پل و راه و تونل و فلان وبهمان عمرانی که گرفتن اعتبار هست و اعتبار در کمیسیونهای مختلف بودجه کم و زیاد و اصلاح میشود و توسط همین نمایندگان تحت عنوان قانون بودجه تصویب میشه چرا نظر میدی بل۶ پل ساختن تا اعتبارش تامین نشه ساخته نمیشه و بقیه موارد
علی
Iran, Islamic Republic of
بجز این دوره که قطعا دکتر روشنفکر کار راحتی تری نسبت به دور قبلی دارد برای ورود به مجلس،دور بعدی هم که بویراحمد دوتا نماینده دارد یکی روشنفکر ودیگری اونیه که مورد حمایت دکتر روشنفکره
Iran, Islamic Republic of
خوبی دایی🤣🤣🤣
قول چه وت دایه؟🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
راس ایگو زاکانی و امیرآبادی و نیکزاد گوش گر روشنفکره تازه قالیباف سی رئیس مجلسی روشنفکر دور بعدی احساس خطر ایکنه و دنبال حذف روشنفکره.
آغا مخندیت په چطونه ایخندیت راس ایگوم
بقران مو نه با روشنفکر بیمه و نه ایرم باش.
حالا ایشا بخنتیت
🤪🤪🤪
یاسین
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
مردم رو چ فرض کردیه؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
نه
نه
نه
این یه دور هم زیادش بود
اشتباه کردم بهش رای دادم
امیر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با این همه آرا بهتر هست نماینده تهران شود بویراحمد با انتخاب روشنفکر ۵۰ سال عقب افتاد
United States
روشنفکر هیچ اداره ای دستش نیست فقط چندتا آدم ضعیف که بعضی از آنها ردصلاحیت وحتی تا اخراج پیش رفتند را دارد ومدیر شده اند وتوان مدیریتی هم ندارند
مرادی
Romania
همه ادارات اصلی دست روشنفکره بعضی ادارات که ده بیست نفری هستند دست بقیه خودش قبوله
United States
روشنفکر هیچ اداره ای دستش نیست فقط چندتا آدم ضعیف که بعضی از آنها ردصلاحیت وحتی تا اخراج پیش رفتند را دارد ومدیر شده اند وتوان مدیریتی هم ندارند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
توان مدیریتی را مردم تشخیص می دهند بعدش همه ادارات دست روشنفکره فشار به خودتون نیارید
Iran, Islamic Republic of
امیر .تحلیل خوبی کردی .افرین.قبولت دارم
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر اول بره نگاه کنه ببینه چه رو گذاشته سر کار بعد دوباره رای بخواد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
هم طایفه ای های آقای روشنفکر اگر قصد دارند در آینده وارد بهارستان بشوند باید این دور در صحنه باشند
هر کسی این دور صحنه را ترک کرد دیگر شانسی برای ورود به مجلس ندارد
بخصوص دور بعد که دو نفر کاندیدا خواهد بود شانس با کسانی خواهد بود که این دور هم در صحنه حضور داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
ایروی به همین خیال باش
یاقر
Iran, Islamic Republic of
درگچساران حاج جعفری انسانی مومن،راستگو،پاک دست وشخصیتی که در مرکز نفوذ خوبی دارد به نظر می رسد پیروز انتخابات شود
علی
Iran, Islamic Republic of
قطعا پیروز انتخابات با قاطعیت نادر منتظریان خواهد بود
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
جهنم بی
Russian Federation
لبیک یا حسین
ان شاءالله صد و بیست هزار نفر
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه
مفید
Iran, Islamic Republic of
کبناجان کسانی که این دوره کاندید شدند دور قبل هم با روشنفکر نبودند و اکثریت طرفدار آقای منتظریان بودند .
تامرادی اصیل
Russian Federation
تعصبی هم بخواهیم رای بدهیم به یک بویراحمدی اصیل رای میدهیم نه به کسی که جاهای دیگه تعلق داره
Iran, Islamic Republic of
خیالتون راحت روشنفکر بهترین نماینده فعلی مجلس انقلابی هست
این دوره هم خود دولت با توجه به عملکردش انتخابش می‌کنه
واینده نزدیک یکی از وزرای دولت انقلابی هست
واقعا عالی کار کرده
Iran, Islamic Republic of
خدایی موقی که ای کامنت نهی خوت چقه خندسی
Russian Federation
وزیر تنگ نار تا سیلارستان
غلام
Iran, Islamic Republic of
ریشه روشنفکر خشک شده منتظر طوفان برج ۱۲ باشد از جا کنده خواهد شد، دلشاد نابودش کرد،
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست
Iran, Islamic Republic of
خدایی باید دستی که به روشنفکر رای دهد را از ریشه قطع کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
معلومه خودت طرفدارشی و می خوای این جوری جو درست کنی
Iran, Islamic Republic of
همواره بیشترین انتقادات و مخالفتها متوجه نماینده خاکم بوده است و سایر رقیبان کمتر در انتقادند چون:
حداقل بیشی از نصف شعارها تحقق نیافته،
خواسته های غیرقانونی برخی ها انجام نشده،
خواسته های قانونی برخی را نتوانسته انجام دهد،
برخی خواسته های انجام شده برای افرادی موجب انتقاد مخالفان آن افراد شده است،
هر پست و منصبی که به افراد داده شده است حداقل ۲ الی ۳ رقیب داشته که این رقبا کانون جمع آوری آرای مخالف و انتقاد می شوند،
و الی موارد بیشتر!
بقولی املای نانوشته غلط ندارد و بنا به بودن و آزمودن نماینده در بوته عملیاتی و عملکردی و حاکم، بیشترین انتقادات متوجه نماینده است و مابقی کاندیدا تقریبأ کمترین انتقادات و مخالفتها را دارند!
همواره نمایندگان این حوزه در دوره دوم پس از اقبال حداکثری و رأی آوری دوره اول، بیشترین ریزش‌ها را داشته اند!
و اما نقل قول این انتقادات و ریزش ها در محافل عشیره ای استان باعث هدایت آرای خاکستری و سرگردان (متعلق به آنانی که بواسطه دغدغه های زندگی میل انتخاب و تبلیغ ندارند و یا قهر کنندگان لسانی و نه عملی با صندوق ها هستند.) به سمت و سوی های مخالف میشود و به نوعی آرای خاکستری منتظر موج های نهایی هستند تا بدون از هرگونه جانبداری و تعصب و تبلیغ ابتدایی و میانی، سوار بر موج شده و خود را بعنوان حامیان نهایی بشناسانند.
در وضعیت کنونی، آرای خاکستری و سرگردان اثرگذارترین و تعیین کننده ترین عامل انتخابات این حوزه است که غالبأ رأی خود را به کاندید سوار بر موج و کمتر انتقاد شونده می دهند!
در این مصاف بنا به شرح مذکور و تفاوت انتخابات های کنونی با تعصبات و شور دهه های ۸۰ و ماقبل و سوابق مشابه و تکرار شده قبلی در این حوزه، مطمئنأ موج متعلق به نماینده حاکم نیست و نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
از دیگر عوامل مؤثر در انتخابات کنونی این حوزه انتخابی مسئله اشتغال بعنوان دغدغه اصلی و کنونی جامعه است!
در این مورد نارضایتی برخی متقاضیان بحق و یا ناخق اشتغال که مشغول بکار نشده اند و همچنین نشر اخبار مربوط به اشتغال برخی در ادارات استان بدون انجام تشریفات قانونی و رقابتی که به مدد فضای مجازی سریعأ منتشر می گردد و همواره به درست یا غلط متوجه و حاصل کار نماینده میشود، بیشترین خشم و انتقام را در پی دارد!
ای بازماندگان از اشتغال اداری با خانواده هایشان محکم ترین مراکز تبلیغ مخالفین و حتی لیدرهای فعال و محفلی در مخالفت با جریان حاکم و علیه نماینده ای می شوند که به زعم خود باعث و بانی حق خوری شان است و غالبأ به سوی سایر کاندیدا رفته تا هم انتقام بگیرند و هم اهرم دیگری برای اشتغال شان برگزینند.
Iran, Islamic Republic of
در خواب شاید برود
مارگون
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان مارگون دیگه با این مرد نیستیم
برود تا اقوام بهش رأی بده
Russian Federation
جز برای اقوام نزدیکش برای دیگران هیچ کاری نکرد
Singapore
بیخود کردی جنابعالی
تو چه عددی هستی بخوای از جانب مارگون حرف بزنی
Singapore
بیخود کردی جنابعالی
تو چه عددی هستی بخوای از جانب مارگون حرف بزنی
Singapore
یا مهدی حاج مهدی
Singapore
یا مهدی حاج مهدی
Singapore
یا مهدی حاج مهدی
Singapore
یا مهدی حاج مهدی
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید کدوم جوان ها؟!
Iran, Islamic Republic of
یکی دیگر از عوامل سختی در رأی آوری نماینده کنونی، داشتن دو نماینده برای این حوزه در دوره بعد انتخابات است!
چرا که همه کاندیداهایی که که در دوره های قبل با انصراف خود میدان رقابت را واگذار می نمودند در این دوره تا آخر خواهند ماند تا در اذهان و گردونه رقابت باشند حتی اگر کمترین آرا را کسب نمایند!
حمایت های عشیره ای این حوزه نیز باعث خواهد گردید که نزدیکان همه کاندیداها بر انتخاب شان بمانند حتی اگر کمترین شانس پیروزی را تصور نمایند چرا که می خواهند این حضور بالقوه کاندید خود را برای دوره بعد بالفعل نمایند و البته با توجه به اینکه در دوره بعد با ۲ نماینده شدن این حوزه حتی بدون فعالیت رویشی، شانس پیروزی شان دو برابر می گردد.
این تکثر کاندیدا در محافل نزدیک به نماینده بیشتر از سایر رقبا بوده و باعث ریزش های تصاعدی می گردد.
و مهمتر اینکه این ریزش های تصاعدی باعث دفع آرای خاکستری هم میگردد!!!
دنا
Iran, Islamic Republic of
از دیگر عوامل سختی در رأی آوری نماینده کنونی عزل و یا کناره گیری برخی از لیدرها و صاحب منصبان نزدیک به نماینده است.
این گروه شامل مسئولین دفاتر استان و تهران، عوامل اجرایی امورات نماینده، مشاورین حلقه اول، دستیاران ارشد، لیدرهای حلقه های نهایی و میانی و حامیان منطقه ای و طوایفی است.
بر عزل و یا کناره گیری ایشان دو نظر متصور است:
یا اشکال و نقصان از ایشان بوده که در اینصورت انگشت اشاره تقصیر بسوی نماینده است که چرا چنین چینش ها و انتخاب های نادرستی داشته است و تغییر و جایگزینی ایشان نیز مشابه چینش شان به روش آزمون و خطا و نامنطبق بر اصول و تجربه ( به زبان عامی تر با سیستم علی اصغری) بوده است.
یا اینکه اشکال و نقصان از ایشان نبوده است و ناشی از عملکرد و خواسته های نماینده بوده است.
در پی این تغییرات و منتهای هر دو نظر، بار منفی و نمود بیرونی و اذهان عمومی متوجه عملکرد نماینده است و آنرا به پای ناتوانی نماینده خواهند نوشت.
این ریزش ها هر چند در ابتدا به رقم عددی برآورد می شود و در مقابل اختلاف بالای ۲۰ هزار رأی نماینده از منتخب دوم تأثیر گذار بسیار ناچیز متصور می شود ولی نمود خارجی و تأثیر اذهانی آن باعث ریزش های بسیار زیادی گشته و از مهمترین عوامل تبلیغی منفی برای نماینده کنونی است.
ضربعلی
Iran, Islamic Republic of
/ ، نباید اجازه به روشنفکر دهند و اورا بخاطر هزاران دلیل منطقی و قانونی ، دخالت مستقیم در عزل و نصب ها ، بدعت و رواج ، طایفه گرایی و منطقه گرایی در استان ، تبدیل اداره‌کل آموزش و پرورش و شهرستان بویراحمد به ستاد انتخاباتی مجلس ، با سواستفاده از موقعیت نمایندگی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش ، سواستفاده از همین موقعیت برای حضور بستگان در صندوق ذخیره فرهنگیان ، ،
Russian Federation
آموزش و پرورشی نمانده است این همه رتبه های آخر کشوری نتیجه ی فامیل بازی او در آموزش و پرورش و عدم توجه به نخبگان و شایستگان است خدا را شکر که نفس های آخر عمر سیاسیش را می کشد
پارسا تامرادی شیرینی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر بای بای
حسن
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت همشهریان عزیز باعنایت به دخالتهای بی حساب وکتاب نماینده فعلی بویراحمد درانتصابات ردصلاحیت ایشان باید قطعی توسط شورای محترم نگهبان اعلام گردد واگر این موضوع محقق نشود به مردم اجحاف کرده اند ودرمحضرخداوخلق باید پاسخگو باشند.
مراد
Iran, Islamic Republic of
مردم باید با وحدت و انسجام تو دهنی به روشنفکر دهند
محمد مراد
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر به جهت سو استفاده از موقعیت نمایندگی از قبل عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو یت در شورای عالی آموزش و پرورش کشور ، با دخالت در انتصابات ،
اداره کل آموزش و پرورش را به اضمحلال کشانده ، باید رد صلاحیت شود
Iran, Islamic Republic of
عمراااااا
Iran, Islamic Republic of
اگر روشنفکر دست بالا دارد امام یداله فوق ایدیهم.
روشنفکر شکست مفتضحانه ای خواهد خورد
Iran, Islamic Republic of
غیر از همونایی که با پارتی اورده شرکت گاز بهش رای بدهند
Iran, Islamic Republic of
تا نیرویی مثل فرماندار مارگون داره نیاز به هیچ مخالفی نیاره
فرماندار مارگون باعث ریزش آرا وابیه
نفر سومه
مختار
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج نادر منتظریان
علیناز
Iran, Islamic Republic of
ما منتظران منتظر حاج منتظریانیم
United Kingdom
مطمئن باشید این سه نماینده کنونی خودشان هم خوب می کنند هی وسایل و شانه قلم و پاکن وسایلشون جمع می کنند که در کشوی میز مجلس نماند اولین بار و آخرین بارشون که دیگه مجلس می بینند ولی انصافا روشنفکر خیلی کار کرد و پیگیر بود
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
یک جوان نوپا وخلاق ودلسوز داره از بویراحمدودناومارگون قدعلم میکنه...جناب جلیل بهشتی...بهترین فرصته که میدان بدیم به جوون ها ...یک انسان به تمام معنادلسوزوحامی مردم...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی پیروز قطعی انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
تو خودت خجالت نمیکشی میگی قطعابهرامی پیروز هست.
صادق
Iran, Islamic Republic of
وجهنم بی......
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی بعد 3 دور 40 هزار رای اورده انگار شاخ غول شکونده بدون شک ای دور خود روشنفکر قبول میشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی هیچ وزنه ی نداره در سیاست یعنی لباس نمایندگی براش خیلی گشاده
Iran, Islamic Republic of
اگر هیشکی هم نباشه به بهرامی رای نمیدم
احسان
Iran, Islamic Republic of
ایخو بیا من چال تیش
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر اهل این کار نیست... پیراهنی که تن ایشان کردند بسیار بزرگ بود... حیف شد این اتحاد و همدلی که رقم خورده بود.. مدیرانی که انتخاب کرده زیر پوستی در حال نشست با دیگر کاندیدا هستند... این نشان میده که ضعف تضمیم گیری اقای روشنفکر بشدت بالاست
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
یک کلام برای همیشه
نه،نه،نه....... به روشنفکر
بویراحمد نابود شده،ناحی میخواهد و بس
لوداب
Iran, Islamic Republic of
دور قبل گرن بارمو وابی بخاطر سفلی بودنش حمایت کردیم ولی ای دور عمرا
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
ندای باعث انشقاق اقوام و نابود کننده بویراحمد واحد خواهد بود ان شاءالله شورای نگهبان قبل از نابودی کامل بویراحمد واحد. وارد عمل شود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر مقدم
مارگون
Germany
روشنفکر برای همیشه تمام شد
یکبارمصرف بود
شهر خوب
Iran, Islamic Republic of
آرای این دوره
روشنفکر ۸۰ هزار
بهرامی ۳۶ هزار
زارع. ۲۸ هزار
منتظریان ۲۵ هزار
خرامین ۱۰۰۰
مقدم ۶۰۰
اروند ۲۰۰
Iran, Islamic Republic of
عجب 😂😂😂😂
خدا گواه هست رای نمیدم بخاطر مسائل کشور
ولی اگه منتظریان از همین الان هم دیگ هیچ فعالیتی برای انتخابات انجام ندهد باز هم صد در صد خودش میبرن مجلس
که عامو دلت و چه خش کردیع
Iran, Islamic Republic of
برو به فکر نان باش که خربزه آب است،روشنفکر بره کهگیلویه شاید سوم بشه
نه کل بویراحمد به نماینده ای که فقط از یک طایفه آنهم از یک تیره حمایت کرد و عاقبتش را خواهد دید
Iran, Islamic Republic of
پیروز قطعی انتخابات آقای روشنفکر و بس
Iran, Islamic Republic of
پیروز قطعی انتخابات آقای روشنفکر و بس
به همین خیال
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش

مواظب باش با ابن آمارها چشم نخوری
خود روشنفکر هم از این آماری که دادید خنده اش می گیرد
Iran, Islamic Republic of
برای منتظریان ۱۲۰۰۰۰ صد و بیست هزار رای در نظر بگیرید
Iran, Islamic Republic of
منتظریان با اینکه الان بقول دوستان قدرتی ندارد در صورتی که حرفش صد برابر نماینده برای بقیه مهم هست.
با همه این گفتمان ها در مجالس نشستی فرمودند که اولین اقدامشون بعد از نماینده شدن عزل استاندار هست بخاطر کوتاهی در حق بویراحمد
دوستان کمی یاد بگیرین به این میگن اقتدار.
۹روز مانده پاییز ۱۴۰۲رایاداشت کنید
United States
رای روشنفکر ۲۹تا،۳۱هزارتاست!!!!
نه از ۲۹ هزار,میاد پایین نه از ۳۱هزارمیرود بالا.!!
تمام افرادی که با لابی گری مدیر شده اند ضعیف وضعیف وضعیف
وضعیفتر از همدیگر هستندفقط مدرک دارند ریشه و.علت این شکست هم شخص خودش وانتخاب و معرفی افراد ضعیف بود.وهمشون هم میگویند رزومه مون قوی بود و ریس دانشگاه ومدیرکل‌و.... شدیم
و در ادارات جز آموزش پرورش هیچ نیرویی و طرفداری ندارد.
تاریخ امروز را ثبت نمایید
Iran, Islamic Republic of
جدای از اینکه باید تا روز تأیید صلاحیت ها صبر کرد ولی با توجه به نمود عینی جوامع این حوزه انتخابی، روشنفکر فعلأ در رده سوم رأی آوری است.
برآیند کنونی جوامع و نظرسنجی های کلامی این گونه است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی امیرکبیر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
چهل سال رای داده
Iran, Islamic Republic of
تن امیر کبیر من قبر ناله ایکنه یعنی مردم اینقدر فراموش کاروابیدنه
United Kingdom
زنده باد زارعی
بیژن
Iran, Islamic Republic of
هر که برود خیالی نیست فقط منتظریان نرود
جلیل با صلابت
United States
په خوش چشه،باز هم خشه،،جون ختون که و اسم جوونل تامرایی دارین کامنت ایزنین روشنفکر و دور قبلی بیشتر رای ایاره
t۔d
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا باز هم خدمتگزار مردم شریف بویراحمد واحد حاج مهدی روشنفکر راهی بهارستان میشود
ahmad
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
ahmad
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به امید خدا اینبار ۸۰ هزار رای قطعی
از طرف طایفه جلیل
Romania
با نام خدا
ابتدا احتمال می دهم که دکتر روشنفکر رد صلاحیت می شوند و ابتدا تعدادی حدود ۲۰/۰۰۰ به سمت دکتر بهرامی و حاج منتظریان می رودو بقیه آرا متعلق به صندوق دکترخرامین می شود و به احتمال بسیار بالا این دور دکتر خرامین شگفتی ساز می شود!؟البته که ایشان به حق شایستگی ان را دارند
United Kingdom
طایفه جلیل نه انگار حاج زارع دست گرفتینه
کریمی
United Kingdom
درود بر دکتر روشنفکر انسان پاکدست کار عمومی ازش خواستیم برای روستامون انجام داد اینبار حمایتش خواهیم کرد
جلیل
United Kingdom
درود بر دکتر روشنفکر
محسنی
United Kingdom
روشنفکر قبول قطعی انتخابات است.
امیری
United Kingdom
این دور روشنفکر برنده انتخابات است
دور بعدی هم که دو کاندیدی هست ائتلاف زارع و روشنفکر شکل خواهد گرفت
احسان
United Kingdom
شک نکنید روشنفکر پیروز انتخابات است
مسلمی
United Kingdom
خدایی بهرامی محافظه کار ترین کاندیدی است که در تمام ادوار بویراحمد دیدم
Iran, Islamic Republic of
نستهن مقدم را نستور درخشنده علم کرده قطعا ره به جایی نخواهد برد مردم آگاه هستند و می دانند برای زمین زدن روشنفکر هست .خرامین هم با بد ذاتی دوست ندارد یک تامرادی در راس باشد .پیروز این میدان قطعا روشنفکر است
اصولگرا
United States
سلام
با توجه به عملکرد و فعالیت های مثبت دکتر روشنفکر و تعدد کاندیدا در بویراحمد علیا و اتحاد حداکثری بویراحمد سفلی وانشاق بین جریان اصیل اصولگرایی و پیوستن چهره های شاخص اصولگرایی به دکتر روشنفکر پیروزی را در اردوگاه ندای وحدت میبینم.
آرزوی توفیق
بویراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
اگر از اول انقلاب چهارتا نماینده در تراز روشنفکر داشتیم نه فقط بویراحمد بلکه کل استان گلستان شده بود،بعضی هاشون خو اصلا بویراحمدی نبودن ودلشون برای بویراحمد نمی سوخت بعضی هاشون هم که فقط فکر منافع حزبی چپ وراست بودن وبعضی ها هم به فکر پیمانکاری خودشون ودوربریاشون
Iran, Islamic Republic of
آخ وای گلستان
گرگ بیابان
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
مگه بدبختی گرفتتونه .هیچ کدوم واقعا صلاحیت و شایستگی ندارند
علی ویس
Iran, Islamic Republic of
سلام، ان شاء الله نادر منتظریان نفر اول انتخابات بویراحمد هستن، با آرزوی موفقیت برای ایشان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باید رد صلاحیت شود چون درعزل ونصبها طبق مستندات دخالت زیادی کرده است
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر اگه رد صلاحیت نشه
در انتخابات سوم میشه
این خط و اینم نشون
Iran, Islamic Republic of
کاشکی روشنفکر رأی بیاره تا اون تقاضایی که در سی سخت از وزیر گردشگری کرد برای ساختن دو تا دستشویی رو به اتمام برسونه.
گردشگری استان لنگ اون دو تا دستشویی یه.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
پل ۷۰۰ میلیاردی را چرا نمیگید جاده ۴۰۰ میلیاردی را چطور تمام مدارس نوساز به مبلغ ۵۰۰ میلیارد قضاوت عادلانه داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
حمع کن بساططتتت را
مردم تو را شنافتننند
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر رفتنی است.
نظر
United States
چه تحلیل ناقصی دارید
اولا که چرا از ثبت نامی های علیا نام نمی بری ، این بدان که روشنفکر این دور هم با اختلاف 30هزار به بهارستان راه پیدا خواهد کرد .
دشتروم
United States
یا مهدی حاج مهدی
دوستان چرا خودتون را خسته می کنید
با مهدی تا ظهور مهدی
رز
Iran, Islamic Republic of
روشنفکرادم صادقی هست اما درسیاست ونمایندگی ضعیفه.وتوان عزل ونسب نیروهاشو نداره ومردم عاقلن وضعف روعینا می بینن
Iran, Islamic Republic of
بااحترام به اظهارنظرهای همه ی دوستان ؛امااینجانب بعنوان یک تامرادی تحت هیچ شرایطی به دلایل زیر دکترروشنفکر راحمایت نخواهم کرد .۱-بعداز انتخابات تاکنون هرچه تلاش کردم یک مرتبه جواب تلفنم را بدهد موفق نشدم ۲-اعطای پستهای مدیریت به افرادی که علاوه براینکه شایسته نبودند حمایتی هم ازاونداشتند ۳-دادن پستهای مدیریتی ومعرفی به کار ؛فقط مختص بستگان خود وخانمش بوده ۴-تبعیض آشکار حتی بین هم ایلیهای خودش ۵-انحصار اتاق فکرش بدست افراد منافع طلب وخود پرست ۶-عدم صداقت ۷؛دشمن پرستی ۸؛محدود کردن دایره تصمیماتش به فامیل نسبی وسببی خود ۹؛ودرنهایت کسانی که منافع برده اند حالا زحمت حمایت رابکشند وشترسواری دولادولا ندارد آقایانی که امتیازگرفتید منافع بردید مدیر شدید سواربر ماشینهای آنچنانی ژست می گیرید ودایره اشتغال ووامهای کم بهره وخرید جهیزیه وپیمانها رافقط به فامیل خودتان اختصاص داده اید ومیدهید و............خیال میکنید مردم نمیدانند خیر امروز هیچ کس از دست فضای مجازی نمیتواند فرار کند ؛مرد باشید امتیاز گرفتید موضع خودرا آشکارکنید .یک مرتبه به خاطر مصلحت تلاش کردیم ولی دیگر حاضر نیستیم بیش ازاین خودراقربانی کی........کنیم .
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1