تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۶۶۱۶۱
داستان نافرجام چرخش مدیران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

تاریخ دو دهه‌ایِ معاونت غذا و دارو؛ از افشار به افشار!

۱
۴
تاریخ دو دهه‌ایِ معاونت غذا و دارو؛ از افشار به افشار!
کبنا ؛
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی در میان، از افشار به شخص دیگر و از آن شخص به افشار در حال چرخش است.
به گزارش کبنا، نارضایتی‌های دارویی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی معمولاً در فصول پاییز و زمستان نسبت سایر فصل‌های سال افزایش بیشتری دارد. هر چند در گذشته نیز بازار دارو در این استان با اختلال‌هایی روبه‌رو بوده است. اما بر اساس ضرب‌المثل معروف «درخت را باید از میوه آن شناخت»، می‌توان گفت این نابسامانی‌های دارویی در استان، میوه درخت مدیریت شخصی است که به صورت متوالی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به او سپرده می‌شود.
رحمت‌الله افشار در دولت‌های نهم و دهم مسئولیت معاونت غذا و دارو را برعهده داشت. با تغییر دولت و سپرده شدن ریاست دانشگاه علوم پزشکی به رضا چمن، افشار کنار گذشته شد. اما در سال‌ آخر دولت دوازدهم، پرویز یزدان‌پناه رئیس وقت دانشگاه، امام بخش قائدی را از سمت معاونت غذا و دارو برکنار و مجدداً این معاونت را به افشار سپرد. موضوعی که در این پایگاه خبری از آن با عنوان «سوت پایان دولت تدبیر و امید» یاد شد.
اما زمانی که یزدانپناه برکنار و ریاست دانشگاه به دست محمد غلام‌نژاد افتاد، باز هم افشار از این معاونت مهم کنار گذاشته شد تا غذا و دارو برای مدت کوتاهی به دست حجت‌الله انصاری بیفتد.
همان‌طور که عمر ریاست غلام‌نژاد کوتاه بود، چند ماهی از حضور انصاری در معاونت غذا و دارو نگذشته بود که با تغییر ریاست از غلام‌نژاد به سعید جاودان‌سیرت، باز هم رحمت‌الله افشار، طی حکمی به‌عنوان معاون غذا و دارو منصوب شد.
حرکت‌های سینوسی کمیاب شدن دارو ارتباط معناداری با حضور افشار در این معاونت دارد. در دوره‌ای که افشار با حکم یزدانپناه منصوب شد، برخی ویتامین‌ها و سرم‌ها کمیاب شدند. سپس با برگشت دوباره افشار، علاوه بر سرم، داروهای دیگری نیز کمیاب شدند؛ حتی برخی شیرخشک‌ها نیز به شدت نایاب شدند. داروهای بیماران خاص نیز قصه پرغصه‌ای دارد.
نکته جالب توجه اینجاست که افشار علاوه بر معاونت غذا و دارو، خود دارای داروخانه در سطح شهر است. روشن است که ناگفته می‌توان متوجه این تعارض منافع شد؛ کسی که خود متولی نظارت بر توزیع دارو است، داروخانه دارد.
حتی اگر افشار نیز نخواهد از موقعیت خود استفاده کند، ظن این شکل از تعارض منافع و در نتیجه سوءاستفاده از قدرت در افکار عمومی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

داروساز
Russian Federation
و تو تنها دغدغه و ناراحتیت مشکلات دارویی استانه؟ داروساز بی داروخونه ای شد معاون غذا و دار دکتر انصاری بود که یه پنکه میزاشتن جاش حداقل خنک میکرد یه کارایی داشت ، یا از فضاحت مسئولیت دکتر قائدی نمیگی که شوخی زشتی بود که سیاسیون با سلامت مردم کردند ، دلیل رفت و برگشت های مکرر نا کارآمدی بقیه گزینه ها بوده ، راه را به بیراهه نرو....
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1