تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۶۶۱۵۲
در دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با مراجع تقلید؛

تأکید مراجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حفظ ارزش پول ملی

۰
تأکید مراجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حفظ ارزش پول ملی
کبنا ؛ رئیس جمهور دیروز در سفر به قم، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با برخی از علما و مراجع تقلید نیز دیدار و گفتگو کرد.
مراجع تقلید در این دیدار‌ها پس از استماع گزارش رئیس جمهور، در رهنمود‌هایی بر ضرورت حل مشکل کاهش ارزش پول ملی، کنترل تورم و رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌جمهور گفت: دولت باید به وعده‌ای که در زمینه ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.
به گزارش دفتر این مرجع تقلید، آیت‌الله مکارم شیرازی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و صفر، ایجاد‌امید در جامعه را سبب پیشرفت دانسته و خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اینکه شما در تمام مسائل، با‌امید و اتکال به خداوند صحبت می‌کنید، نکته ارزنده‌ای است.
ایشان، تورم و معیشت را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کرده و ادامه داد: مردم می‌خواهند آثار فعالیت‌های دولت را در سفره‌شان ببینند.
این مرجع تقلید، قیمت‌های ناپایدار کالا‌ها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرده و تأکید کرد: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود.
تأکید مراجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حفظ ارزش پول ملی

آیت‌الله مکارم شیرازی به مشکل مسکن اشاره کرده و گفت: مسأله قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده‌ای که در زمینه ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.
ایشان در ادامه به مسأله حجاب پرداخته و تأکید کرد: باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود.
ایشان افزود: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، مردم پایبند به دین، اصل نظام و کشور هستند لذا باید در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنان تلاش و کوشش نمود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در دیدار رئیس‌جمهور به مشکلات معیشتی مردم و کاهش ارزش پول ملی اشاره کرده و خواستار حل این دو مسأله شد.
به گزارش دفتر این مرجع تقلید، آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: ما از زحمات شما و مجموعه دولت تشکر می‌کنیم و از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود خصوصآ موضوع ارزش پول ملی را دنبال کنید.
تأکید مراجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حفظ ارزش پول ملی
ایشان، ریشه کن کردن فقر و جهل و تبعیض را از وظایف مسئولین دانسته و گفت: ما در جریان تلاش شبانه روزی شما هستیم، از جمله مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آن‌ها از مزایای دولت است که باید ادامه پیدا کند.
ایشان افزود: در این مدت خدماتی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد اما باید توجه داشت طبق سفارش حضرت‌امیرالمؤمنین علیه‌السلام اصل رضایت مردم است الآن مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل نماید.
ایشان، کاهش ارزش پول ملی را نگران‌کننده دانسته و تأکید کردند: باید این موضوع حل شود.
آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفت: نباید نسبت به اقدامات آنجام شده سیاه نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد. امروز دشمنان ما تمام سعی‌شان ناامید کردن ملت است‌.
حضرت آیت‌الله سبحانی نیز در دیدار رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه ادارات و مراکز و مؤسسات دولتی تأکید کرد.
کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به رئیس‌جمهور بود.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور هم در این دیدار‌ها گزارشی از عملکرد دولت در دو سال گذشته ارائه کرد.
تأکید مراجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای حفظ ارزش پول ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
1