تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۶۵۶۹۰
هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: حمایت بانک‌ها از تولید حمایت موثر و قابل دفاع نیست / مشاور: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد / اعتراض دانش‌آموز و شریف‌پور به صحبت‌های رئیس اتاق

۲
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: حمایت بانک‌ها از تولید حمایت موثر و قابل دفاع نیست / مشاور: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد / اعتراض دانش‌آموز و شریف‌پور به صحبت‌های رئیس اتاق
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید انتقاد کرد و گفت:  حمایت بانک‌ها از تولید یک حمایت مؤثر و قابل دفاع نیست.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲) هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ و با حضور سید علی ملک حسینی_ دادستان یاسوج مرکز استان_، عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و مدیران عضو این شورا برگزار شد.
عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازگانی یاسوج_ در این جلسه که با دستور کار « نظام بانکی، تأمین مالی بخش‌های اقتصادی با نگاه ویژه به وضعیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، چالش‌ها، تنگا‌هاً و راهکارها» در سالن جلسات اتاق برگزار شد، از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد و همکاری بانک‌ها را با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خوب ارزیابی نکرد و اظهار داشت: بعضی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذران هنگامی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با رفتار‌های نادرست مواجه می‌شوند، مثلاً وقتی برای سرمایه‌گذار و یا تولید‌کننده تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند، بخشی ناچیزی از این مبلغ پرداخت می‌شود و مابقی را به زمان دیگری، شاید یک ماه و شاید هم سه سال بعد موکول می‌کنند.
وی افزود: این شیوه به تولید و اشتغالزایی که از سیاست‌های کلی نظام می‌باشد، ضربه می‌زند.
قبادی در بخش دیگری از صحبت‍‌هایش، تأمین مالی را یکی از محور‌های اصلی درشکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی در اقتصاد هر جامعه‌ای دانست و گفت: نهاد‌های اعتباری نظیر بانک‌ها و مؤسسات مالی به عنوان بازیگران اصلی تأمین مالی نقش آفرینی می‌کنند و در واقع بانک‌ها فراهم‌کنندگان فضای مساعد برای این مهم محسوب می‌شوند.
وی افزود: بانک‌ها به عنوان واسطه گران مالی، از طریق کاهش هزینه‌های مبادلاتی، ایجاد سهولت در دسترسی به منابع سرمایه‌ای برای مدیران و سرمایه‌گذاران علاوه بر رونق بخشیدن به فعالیت‌ها و ارتقای اقتصادی داخلی، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: با این وجود مجموعه‌ای از عوامل و مشکلات منجر به این شده است که حمایت بانک‌ها از تولید یک حمایت مؤثر و قابل دفاع نباشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: حمایت بانک‌ها از تولید حمایت موثر و قابل دفاع نیست / مشاور: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد / اعتراض دانش‌آموزان و شریف‌پور به صحبت‌های رئیس اتاق
قبادی در ادامه به مشکلات حوزه کسب و کار پرداخت و گفت: مشکلات مربوط به فرهنگ کار و عادت به دریافت تسهیلات، ضعف‌های ساختاری در نظام تأمین مالی تولید، تضاد منافع بخش تولید و نظام بانکی، بازدهی پایین و پر ریسک بودن تولید، پر بازده بودن بازار‌های غیر مولد، محیط کسب و کار نامطلوب برای تولید، ضعف‌های ساختاری و قانونی دربانکداری، انحراف منابع در شبکه‌ی بانکی و سوق دادن منابع به شرکت داری و بنگاه داری مواردی است که حوزه کسب و کار با آن مواجه است.
وی گفت: به‌همین دلیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به این موضوع مهم و اساسی اشاره شد و انتظار داریم مدیران محترم و مسئولین بانک‌های استان در این گفت‌وگو مشارکت کنند تا با همیاری و همکاری این مشکل اساسی و چالش مهم بخش تولید استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی و برای آن راه حل مناسبی ارائه شود.
امین منوچهری_ مشاور اتاق بازرگانی یاسوج_ نیز در این نشست، اظهار داشت: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توان پرداخت تسهیلات تولیدی ندارند.
وی افزود: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد فقط می‌توانند تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و تکلیفی پرداخت کنند؛ چونکه دستوری و اجباری است.
منوچهری تأکید کرد: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد.
در ادامه این نشست طاهر شریف پور_ مدیرکل دارایی و امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد_ و منصور دانش‌آموز_ مدیرعامل بانک ملی استان _ به صحبت‌های عبدالله قبادی _ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ واکنش نشان دادند و تلویحاً صحبت‌های قبادی را نپذیرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1