کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: حمایت بانک‌ها از تولید حمایت موثر و قابل دفاع نیست / مشاور: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد / اعتراض دانش‌آموز و شریف‌پور به صحبت‌های رئیس اتاق

17 مرداد 1402 ساعت 14:33

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید انتقاد کرد و گفت:  حمایت بانک‌ها از تولید یک حمایت مؤثر و قابل دفاع نیست.


رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عملکرد بانک‌ها در حمایت از تولید انتقاد کرد و گفت:  حمایت بانک‌ها از تولید یک حمایت مؤثر و قابل دفاع نیست.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲) هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ و با حضور سید علی ملک حسینی_ دادستان یاسوج مرکز استان_، عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و مدیران عضو این شورا برگزار شد.
عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازگانی یاسوج_ در این جلسه که با دستور کار « نظام بانکی، تأمین مالی بخش‌های اقتصادی با نگاه ویژه به وضعیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، چالش‌ها، تنگا‌هاً و راهکارها» در سالن جلسات اتاق برگزار شد، از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد و همکاری بانک‌ها را با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خوب ارزیابی نکرد و اظهار داشت: بعضی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذران هنگامی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با رفتار‌های نادرست مواجه می‌شوند، مثلاً وقتی برای سرمایه‌گذار و یا تولید‌کننده تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند، بخشی ناچیزی از این مبلغ پرداخت می‌شود و مابقی را به زمان دیگری، شاید یک ماه و شاید هم سه سال بعد موکول می‌کنند.
وی افزود: این شیوه به تولید و اشتغالزایی که از سیاست‌های کلی نظام می‌باشد، ضربه می‌زند.
قبادی در بخش دیگری از صحبت‍‌هایش، تأمین مالی را یکی از محور‌های اصلی درشکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی در اقتصاد هر جامعه‌ای دانست و گفت: نهاد‌های اعتباری نظیر بانک‌ها و مؤسسات مالی به عنوان بازیگران اصلی تأمین مالی نقش آفرینی می‌کنند و در واقع بانک‌ها فراهم‌کنندگان فضای مساعد برای این مهم محسوب می‌شوند.
وی افزود: بانک‌ها به عنوان واسطه گران مالی، از طریق کاهش هزینه‌های مبادلاتی، ایجاد سهولت در دسترسی به منابع سرمایه‌ای برای مدیران و سرمایه‌گذاران علاوه بر رونق بخشیدن به فعالیت‌ها و ارتقای اقتصادی داخلی، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: با این وجود مجموعه‌ای از عوامل و مشکلات منجر به این شده است که حمایت بانک‌ها از تولید یک حمایت مؤثر و قابل دفاع نباشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: حمایت بانک‌ها از تولید حمایت موثر و قابل دفاع نیست / مشاور: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد / اعتراض دانش‌آموزان و شریف‌پور به صحبت‌های رئیس اتاق
قبادی در ادامه به مشکلات حوزه کسب و کار پرداخت و گفت: مشکلات مربوط به فرهنگ کار و عادت به دریافت تسهیلات، ضعف‌های ساختاری در نظام تأمین مالی تولید، تضاد منافع بخش تولید و نظام بانکی، بازدهی پایین و پر ریسک بودن تولید، پر بازده بودن بازار‌های غیر مولد، محیط کسب و کار نامطلوب برای تولید، ضعف‌های ساختاری و قانونی دربانکداری، انحراف منابع در شبکه‌ی بانکی و سوق دادن منابع به شرکت داری و بنگاه داری مواردی است که حوزه کسب و کار با آن مواجه است.
وی گفت: به‌همین دلیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به این موضوع مهم و اساسی اشاره شد و انتظار داریم مدیران محترم و مسئولین بانک‌های استان در این گفت‌وگو مشارکت کنند تا با همیاری و همکاری این مشکل اساسی و چالش مهم بخش تولید استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی و برای آن راه حل مناسبی ارائه شود.
امین منوچهری_ مشاور اتاق بازرگانی یاسوج_ نیز در این نشست، اظهار داشت: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توان پرداخت تسهیلات تولیدی ندارند.
وی افزود: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد فقط می‌توانند تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و تکلیفی پرداخت کنند؛ چونکه دستوری و اجباری است.
منوچهری تأکید کرد: تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط نامساعد دارد.
در ادامه این نشست طاهر شریف پور_ مدیرکل دارایی و امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد_ و منصور دانش‌آموز_ مدیرعامل بانک ملی استان _ به صحبت‌های عبدالله قبادی _ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ واکنش نشان دادند و تلویحاً صحبت‌های قبادی را نپذیرفتند.


کد مطلب: 465690

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465690/رئیس-اتاق-بازرگانی-یاسوج-حمایت-بانک-ها-تولید-موثر-قابل-دفاع-نیست-مشاور-استان-کهگیلویه-بویراحمد-شرایط-نامساعد-اعتراض-دانش-آموز-شریف-پور-صحبت-های

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1