تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۴۷۰۸
کبنا گزارش می‌دهد

همه از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارند / آقای نیکزاد فکری به حال این استان کنید!

۶
۱
همه از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارند / آقای نیکزاد فکری به حال این استان کنید!
کبنا ؛در روزهای اخیر گزارش‌های مختلف از عملکرد بنیاد مسکن در روستاها منتشر کردیم و بعضی از دهیاران و بخشداران به شدت از بنیاد مسکن گلایه داشتند. برخی از دهیاران بخش چاروسا نیز به شدت از عملکرد بنیاد مسکن گلایه کردند.
به گزارش کبنا، دهیاران بخش چاروسا با مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نشستی برگزار که به شدت از عملکرد این دستگاه‌ در روستاها انتقاد کردند.
فارس این نشست را گزارش می‌دهد و می‌نویسد: در ادامه نشست‌های و حضور مدیران کل در چارؤسا، مدیرکل بنیاد مسکن و رئیس شهرستان کهگیلویه به دعوت بخشدار چارؤسا در این بخش حضور و مشکلات این را بررسی کردند.
پس از نشست دهیاران چارؤسا و روز دهیار بعضی از دهیاران از عملکرد بنیاد مسکن انتقاد کردند که بخشدار چارؤسا از آن‌ها دعوت کرد که پاسخگوی دهیاران باشند.
ایزدخواه بخشدار چارؤسا با تقدیر از حضور مدیرکل و رئیس بنیاد مسکن استان و شهرستان به چارؤسا، به نقش دهیاران و روستا‌ها در جامعه اشاره و بیان کرد: مردم روستا‌ها در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در تمامی صحنه‌های انقلاب نقش بسزایی دارند و توانستند در زمینه اقتصادی هم نقش بسزایی برای اقتصاد کشور داشته باشند.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در محرومیت زدایی از روستا‌ها نقش بسزایی داشته یادآور شد: بخش چارؤسا دارای ۳۵دهیاری و قریب به ۱۲۰روستاست که ضمن خدماتی که در زمینه بنیاد مسکن در گذشته صورت گرفته اما نیازمند حمایت است.
ایزدخواه با بیان اینکه چارؤسا محروم است و نیازمند حمایت نهاد‌های خدمات‌رسان همچون بنیاد مسکن تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه بنیاد مسکن داریم که‌امیدواریم به آن‌ها توجه شود و در اعتبارات سال ۱۴۰۲ به بخش چارؤسا توجه بیشتری صورت بگیرد.
بخشدار چارؤسا خواستار توجه به روستا‌های با جمعیت بالا شد و در ادامه از دهیاران خواست تا مشکلات خود را بیان کنند.
معصومی دهیار دشت آزادی در این نشست با بیان اینکه هیچ کس منکر خدمات انقلاب و بنیاد مسکن نیست بیان کرد: خدماتی که از گذشته باید در زمینه بنیاد مسکن صورت می‌گرفت بسیار ناچیز بودند و فقط دو روستا عملیات آسفالت در آن‌ها انجام گرفت.
رسول معصومی نژاد دهیار روستای دشت آزادی به نمایندگی از دهیاران مطالبی را در خصوص وظایف دهیاران، وضعیت اعتبارات دهیاری‌ها و بحث طرح هادی مطرح کرد بیشترین نگرانی و انتقاد را از عملکرد ضعیف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش محروم چارؤسا داشت.
وی اذعان کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی اصلی طرح هادی روستایی وظیفه اجرای طرح هادی، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستایی را دارد که متأسفانه طی ۲۰سالی که از عمر دهیاری‌ها می‌گذرد از ۳۵ روستای دارای دهیاری بخش فقط دو روستای دشت آزادی در حد ۴۰ درصد و جاورده در حد ۸۵ درصد جدول‌گذاری و آسفالت گردید روستای کوچک المور از اعتبارات شهرستانی بنیاد سنگ فرش و روستای الگن از اعتبارات ملی نیز سنگ فرش گردید حدود هشت تا ده دهیاری در حد دیوار حایل، سنگ چینی و دیوارکشی جهت هدایت دره‌های آبرفتی یا چندین متر جدول‌گذاری با متراژ پایین انجام گرفته که حاکی از عملکرد ضعیف و بی‌توجهی بنیاد مسکن به بخش چارؤساست.
معصومی مجدداً از عدم پایبندی بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه به تفاهم نامه فی مایبن دهیاری‌های دشت آزادی، بلویری و شوتاور در سال ۹۴ با بنیاد اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ تفاهم نامه زیر‌سازی و آسفالت با بنیاد شهرستان بین دهیاری‌های مربوطه و بنیاد امضا گردید کار زیرسازی معابر توسط دهیاران با ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات دهیاری با هزاران بدبختی و بدهکاری طولانی به پیمانکار انجام گرفت و آماده آسفالت شد که بنیاد از مسئولیت و تعهد خود‌شانه خالی کرد و مشکل را عدم تخصیص قیر عنوان نمودند و قول چند ماه بعد را دادند که الان بعد از گذشت ۸سال هنوز اقدامی انجام ندادند و زیرسازی این روستا‌ها طی این چند سال به علت بارش‌های زمستانی و بی‌توجهی بنیاد به طور کامل تخریب و دهیاری‌های مذکور دیگر توانایی زیرسازی مجدد آن‌ها را ندارند.
وی در ادامه افزود: اگر بنیاد طی این ۲۰ سالی که از عمر دهیاری‌ها می‌گذرد سالی یک روستا از بخش چارؤسا را کار می‌کردند الان بخش چارؤسا هیچ مشکل عمرانی نداشت.
همه از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارند / آقای نیکزاد فکری به حال این استان کنید!
معصومی در ادامه از اخذ مبلغ بالای عوارض تغییر کاربری از متقاضیان زمین توسط بنیاد انتقاد کرد و این رویه را خلاف قانون دانست و اعلام کرد که طبق نامه شماره ۲۰۰۰۰/۷۰۷ مورخ۹۷/۶/۷ دیوان محاسبات با امضای صادق منتی نژاد معاون حقوقی مجلس و تفریق بودجه اخذ عوارض تغییر کاربری را از وظایف دهیاری‌ها دانسته نه بنیاد و‌ایشان نسبت به طولانی شدن پرونده‌های تغیبر کاربری و جوابدهی بنیاد انتقاد نمود که متفاضیانی هستند که بیش از یک سال منتظر تعیین تکلیف پرونده هستد ولی هنوز تعیین تکلیف نشدند و اگر ساختمانشان سال گذشته با ۳۰۰میلیون تکمیل می‌شد الان با ۶۰۰ میلیون هم تکمیل نمی‌شود.
وی به کنده کاری‌های شرکت گاز در روستا‌ها و تخریب آسفالت و سنگ فرش اشاره کرد که شرکت گاز اعلام کرد برآورد هزینه کردیم تحویل بنیاد دادیم ولی به غیر از روستای جاورده آن هم نیمه کاره در هیچ روستای دیگری اقدامی نشد و خواهان تعیین تکلیف این قضیه شد.
در ادامه هر کدام از دهیاران به بیان مشکلات روستا‌های خود پرداختند که اکثرا بحث عدم اجرای طرح هادی یا نیمه کاره ر‌ها شدن آن بود.
یدالله آشنا دهیار روستای زیر کَل هم که دل پری از بنیاد داشت و از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌های مکررشان از مسئولین امر و ادارات متولی سخن می‌گفت با صدایی رسا و گلوی بغض آلود از بی‌توجهی مسئولین و عدم تخصیص اعتبار برای روستایشان انتقاد کرد و گفت ما بعد از ده‌ها سال دهیار بودن چه جوابی به مردم روستا بدهیم.
موسوی مدیرکل بنیاد مسکن استان در ابتدا معصومی دهیار دشت آزادی را خطاب قرار داد و گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن در روستای دشت آزادی داد سپس آمار و ارقام دهیار را غیر واقعی دانست که با واکنش معصومی مواجه شد که گفت اگر بیشتر از آمار اعلامی من کاری توسط بنیاد صورت گرفت به صورت حضوری و می‌دانی اثبات کنند.
موسوی بنیاد مسکن را نهادی اجرایی معرفی کرد که به میزان اعتباراتی که به آن داده می‌شود کار انجام می‌دهد.
وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص کار مشارکتی بنیاد و دهیاری‌ها اشاره نمود که این یک قانون است که دهیار کار زیرسازی از زیر اساس تا اساس و هزینه پخت آسفالت وحمل را انجام دهد بنیاد هم قیر رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که نماینده دهیاران این قانون را قانون بی‌قانونی معرفی و از نمایندگان مجلس خواست که اگر واقعاً کارشناسی شده این قانون را مصوب کردند و تخصص لازم را دارند هزینه میلیاردی زیرسازی را در بودجه کلی کشور برای دهیاری‌های بخش‌های محروم هم لحاظ کنند.
وی افزود: چگونه دهیاری که در طول سال اعتبارات واریزی آن کمتر از ۲۰۰میلیون است هم مطالبات جاری کارکنان را پرداخت کند هم کار زیرسازی را.
موسوی به موضوع تفاهم نامه سال ۹۴ دهیاران با بنیاد و بدهکاری دهیاران بابت زیرسازی اشاره کرد که اگر پول نداشتید چرا زیرسازی کردید و خودتان را بدهکار.
وی از طرف دیگر اعلام کرد اگر دهیاران کار زیرسازی و پخت آسفالت را متقبل شوند ما قیر رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و آسفالت را انجام می‌دهیم که با صحبت‌های قبلی تناقض داشت.
آرام مدیر بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه کل اعتبار استانی بنیاد در سال گذشته را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد که سهم چارؤسا ۲ میلیارد و نیم می‌شد که از این مبلغ فقط ۸۰۰ میلیون آن تخصیص پیدا کرد.
وی از معرفی ۸ روستای چارؤسا جهت گرفتن کد ملی و اجرایی و معرفی ۱۶دهیاری جهت دریافت اعتبارات محرومیت زایی سخن راند که تاکنون هیچ کدام از موارد فوق تخصیصی پیدا نکرد.
پالار دهیار روستای کمردوغ با تقدیر از تلاش بنیاد مسکن و بخاطر طرح پایلوت قرار دادن روستای کمردوغ این روستا را یک روستا گردشگری دانست که نیازمند حمایت است و گفت: عدم نمایندگی بنیاد مسکن در چارؤسا یک معضل است که مردم برای تشکیل پرونده باید به شهرستان بیایند.
خدیوی دهیار احمدسالار اجرا نشدن طرح هادی در روستای احمدسالار را یک مشکل اساسی دانست.
آذرنیا دهیار روستای شوتاور، روستای شوتاور را از بزرگترین روستا‌های شهرستان کهگیلویه دانست و گفت: حقیقتاً در محرومیت شدید به سر می‌بریم و روستایی با این جمعیت و بزرگی چرا هنوز مقدار طرح هادی در آن اجرا نشود.
وی افزود: هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد اما کم کاری شد و تغییر مدیران کل تمام نمی‌شود که به روستا‌ها توجه شود و تغییرات در استان کم نمی‌شود تا به مشکلات ما رسیدگی شود.
دهیار روستای دستگرد جمعیت خوبی داریم اما در زمینه اعتبارات انجام بگیرد.
اندام دهیار دارگنجی رانش زمین در روستای دارگنجی را یک معضل اساسی دانست و خواستار دیوار حائل شد.
دهیار چاهگرگی هم به مشکلات روستای خود پرداخت و گفت: هیچ گونه مشکل و معارضی در زمینه طرح هادی نداریم اما کاری انجام نمی‌شود که‌امیدواریم همکاری شود و زمینه فعالیت در این روستا باز شود.
ثمین‌زاده دهیار بی‌سیدون و امامزاده سید محمود(ع) در این نشست به مشکلات این روستا اشاره و گفت: این روستا که یکی از روستا‌های با جمعیت بالا و از مناطق زیارتی استان است اما هنوز طرح هادی در آن اجرا نشد و نیازمند زیرسازی و آسفالت است که‌امیدواریم همکاری شود تا مشکلات این روستا برطرف شود.
بدره دهیار دهستان جاورده ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن در دهستان جاورده بیان کرد: ضمن تشکر از کار‌های بنیاد مسکن در سال‌های گذشته و همچنین جدول‌گذاری سال گذشته به متراژ ۳۰۰ متر در روستای جاورده، ولی همچنان مشکلات زیادی وجود دارد از جمله تخریب‌هایی که شرکت گاز انجام داد که به گفته مسئولین شرکت گاز هزینه آن به حساب بنیاد مسکن واریز شده و در حیطه بنیاد مسکن است که در سال گذشته نیمی از معابر ترمیم گردید و نیمی دیگر باقی مانده است.
وی گفت: همچنین برای جدول‌گذاری و آسفالت معابر و بلوار ورودی جاورده نیازمند همکاری و مساعدت بنیاد مسکن است که‌امیدواریم با پیگیری مدیرکل محترم و همچنین مهندس آرام مشکلات برطرف گردد.
جاوید دهیار روستای المور در این نشست ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن خواستار اجرا شدن طرح کوچه باغ در روستای المور شد.
موسوی مدیرکل بنیاد مسکن استان در این نشست با تشکر از تلاش‌های بخشدار چارؤسا‌ایشان را نیروی فعال و انقلابی دانست و گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی نباید نادیده گرفته شود و رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند جهاد تببین و همه ما وظیفه داریم که خدمات صورت گرفته را به مردم بگویم و عملکرد خدمات نظام نباید نادیده گرفته شوند.
وی با اشاره به دهیار روستای دشت آزادی که در روز‌های اخیر مطلبی را در خبرگزاری‌ها و سایت‌ها در خصوص بنیاد مسکن نشر داد گفت: در روستای دشت آزادی خدمات خوبی انجام شد که نباید این خدمات نادیده گرفته شوند، ۳۵روستا در چارؤسا داریم که این روستا‌ها شامل بلویری، دشت آزادی، بلویری، قلعه جلو، شوتاور، پس رش، گراب و المور هستند که بنیاد مسکن در آن‌ها کار انجام داد و متأسفانه گفته شده دو روستا که این اجحاف در حق بنیاد مسکن بود.
موسوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن یک نهاد قانونی است و اعتبارات آن هم طبق سر فصل مختلف داده می‌شود و باید طبق همان سرفصل‌ها هم برنامه‌ریزی و کار شود که تا بیس در روستا متعلق به دهیار است و بعد از آن متعلق به بنیاد مسکن که اعتبار باید تخصیص داده شود و بعد از آن عملیات اجرایی شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن یک دستگاه اجرایی است و اعتبارات را با سرفصل‌های مختلف است و اعتباری را برای هر روستا که بگذارند تا روزی که باشم اعتبار را برای همان روستا خرج می‌کنیم تصریح کرد: قریب به ۱۵ روستا در چارؤسا کار صورت گرفت و اینکه بیایند و اعلام کنید که دو روستا تنها کار صورت گرفت خدمات نظام را زیر سؤال می‌برید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان از مصوب شدن طرح هادی روستای کمردوغ تا هفته آینده خبر داد و گفت: دهیاران فقط بنیاد مسکن را می‌بینیند و بقیه نهاد‌ها را نمی‌بینند، دستگاه‌های خدماتی که می‌آیند و کنده کاری می‌کنند باید پیگیری کنید تا کار صورت بگیرد، برای نمایندگی یک سری ویژگی‌های دارد که جمعیت، مسیر بین شهرستان است لحاظ می‌شد اگر این ویژگی‌ها تأیید شود آن موقع می‌شود نمایندگی بنیاد را راه‌اندازی کرد.
وی گفت: روستا‌هایی که بیس آن‌ها ریخته باشد آماده آسفالت هستیم و از طریق قیر می‌توانیم آسفالت کنیم.
آرام، رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه هم در این نشست گفت: اعتبارات از سه ناحیه استانی ملی و محرومیت زدایی استفاه می‌شوند که ده میلیارد اعتبار شهرستان کهگیلویه بود که دو میلیارد و پانصد میلیون تومان برای چارؤسا بود که همه تخصیص داده نشد.
وی گفت: ۱۸ روستابرای محرومیت زدایی در چارؤسا معرفی کردیم اما تخصیص داده نشد تمام کار‌ها در بنیاد مسکن نیاز به بنیاد مسکن نیست باید مردم نیز همکاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نیک اقبال
Romania
اینم از عملکرد منفی اقای عمادی مدیر کل قبلی بنیاد مسکن در استان که اینهمه براش دسته گل میفرستادند و به به چه چه میکردند.. خدا میدونه بعضی رسانه های این استان که جیبهاشون پر شده بود چقدر از عملکرد عمادی تمجید میکردند و اونو مورد تفقد ویژه قرار میدادند و چشمهاشون رو بروی درد مردم و عملکرد منفی مدیر سابق بستند حالا که دستش توسط بخشداران و دهیاران رو شده و عملکرد منفی ایشان آشکار شده تمام اهمال کاریهای ایشون روی سر مهندس موسوی مدیرکل جدید بنیاد خراب میشه بعد میگید عمادی گلی از گلهای سرسبد استان بود..
وقتی خدارو در نظر نگیریم نتیجه اش میشه همین معضلات مدیریتی.. الانم اون اقای عمادی ضعیف شده مدیرکل یه استان بزرگتر.... باعث تاسفه واقعا
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف منطقی بود
Iran, Islamic Republic of
یک فکری به کارمندان منابع طبیعی دنا کنید با این برخوردشان با مردم
حسین
Iran, Islamic Republic of
الحق که بنیاد مسکن در پیشرفت روستا ها و طرح هادی روستا کمک بسیار خوبی کرده و داره انجام میده درود بر مدیران و کارکنان بنیاد مسکن ک و ب.
امین الله یزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
یکسال جهت وام مسکن تشکیل پرونده دادم هنوز میگند اعتبار نیست
خدایی
Iran, Islamic Republic of
عمادی مدیر خوبی بود که نامدیران نامرد نگذاشتند وحالا رفت اهواز براش بهتر است
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1