تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۶۴۵۲۷
با ارسال متنی مطرح شد

جوابیه بنیاد مسکن به گزارش کبنانیوز

۴
۰
جوابیه بنیاد مسکن به گزارش کبنانیوز
کبنا ؛بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به پایگاه خبری کبنا نیوز در خصوص اخذ هزینه از متقاضیان توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش کبنا، خبری در این پایگاه خبری مبنی بر «انتقادات از بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد / ابهام در اخذ هزینه‌های تغییر کاربری / مردم از نبود خدمات بنیاد مسکن در روستاها گلایه مندند / تعامل پایین بنیاد مسکن با نهادهای مربوطه / چرا اعتبارات بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد کمتر از شهرستان های دیگر است؟» منتشر شد که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه جوابیه زیر را ارسال کرده است.
بسمه تعالی
مدیر مسئول محترم پایگاه خبری کبنا نیوز
با سلام و احترام؛
احتراماً، با عنایت به نشر خبر به‌شناسه ۴۶۴۳۰۷ مورخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در پایگاه خبری کبنا نیوز مقتضی است براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات وبه منظور رفع ابهام و روشن شدن افکار عمومی، دستور فرمائید جوبیه ذیل را از طرف مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان با همان فونت و اندازه و با تیتر در اسرع وقت در همین پایگاه خبری منتشرشود.
به استحضار می‌رساند هزینه‌ای که بنیاد مسکن از متقاضیان اخذ می‌نماید مطابق با بند ۵ ماده ۱۵ اساسنامه بنیاد مسکن مصوب ۱۷ /۰۹ /۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی و در قالب ارائه خدمات فنی بوده و از کلیه متقاضیان دریافت خدمات فنی، اخذ می‌گردد که به اشتباه متقاضیان آن را هزینه کمیسیون تغییر کاربری می‌نمایند و این در حالی است که تا تاریخ تصویب مصوبه مورد اشاره (لغو هزینه کمیسیون تغییر کاربری) در خبر مذکور، هزینه کمیسیون تغییر کاربری از متقاضیان اخذ و به حساب مشترک با فرمانداری واریز می‌گردید که فرمانداری با صلاحدید و نامه مکتوب به این بنیاد نسبت به هزینه کرد آن در روستا‌ها اقدام می‌نمود و پس از این تاریخ بنیاد صرفاً به اخذ هزینه خدمات فنی از کلیه متقضیان دارای درخواست خدمات فنی اقدام می‌نماید. این هزینه برای کلیه اراضی چه دارای مجوز کمیسیون و چه بدون احتیاج به مجوز کمیسیون (دارای کاربری مطابق با نظر متقاضی در طرح هادی) اخذ می‌گردد و سلیقه‌ای بودن اخذ این هزینه توسط یک نهاد انقلابی و تأسیس شده به دست حضرت امام (ره) مغایر با اخلاق رسانه‌ای بوده و مخاطب یا خبرگزاری می‌بایست قبل از درج خبر نسبت به صحت و سقم این موضوع کاوش و سپس اقدام به ارائه ان در خبرگزاری‌ها می‌نمود. مقتضی است اخذ این هزینه بر اساس فرمول و توسط سامانه و بدون دخالت اعمال نظرات انسانی صورت می‌پذیرد و برای هر ملک بر روی هر عرض معبر و بنا به شرایط مسکونی و تجاری و همچنین قیمت پایه هر روستا و... متغییر می‌باشد. این در حالی است که بخشنامه‌های ابلاغی از سوی کشور تأکید بر اخذ هزینه قیمت پایه روستا به میزان ۲۰ درصد زیر قیمت بازار و همچنین ۲۰ درصد مساحت ملک مذکور بوده ولی این بنیاد با رایزنی با بنیاد کشور و جهت رفاه حال روستائیان عزیز و محروم بودن استان، مجوز ۸۰ درصد زیر قیمت رسمی زمین را اخذ و همچنین ۲۰ درصد مساحت زمین را به ۱۲ درصد کاهش داده است که این مورد در سایر استان‌ها به قیمتی ۴ برابر قیمت استان ما از متقاضیان اخذ می‌گردد و در این میان تلاش همکاران دلسوز بنیاد مسکن استان در کاهش این ضرایب برای روستائیان عزیز نادیده گرفته شده است. خاطر نشان می‌گردد هزینه یک ملک با کاربری مسکونی و ملک احتیاج به کمیسیون تغییر کاربری در شرایط مساوی (با عرض معبر یکسان و... ) یکی بوده و صرفاً کمیسیون تغییر کاربری برای موافقت با تغییر آن بوده و این هزینه برای کمیسیون فوق نمی‌باشد.
مرجع توزیع اعتبارات سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان می‌باشد که براساس شاخص‌های توزیع اعتبارات، اعتبار هر دستگاه اجرایی تعیین و در جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از جمله فرمانداری محترم شهرستان‌ها مصوب می‌گردند لذا نحوه توزیع و میزان اعتبار هر شهرستان در حدود اختیارات بنیادمسکن نمی‌باشد، همچنین درخصوص مقایسه اعتبارات شهرستان‌های بویراحمد و گچساران نیز اعداد اعلام شده صحت نداشته و اعتبارات هر دوشهرستان علیرغم دارا بودن اعتبارات مناطق نفت خیز در شهرستان گچساران بسیار به هم می‌باشند.
کبنا نیوز به‌زودی نقدی بر جوابیه‌ی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد منتشر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یوسف
Iran, Islamic Republic of
همتون
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مسکن باعث مهاجرت روستاییان به شهر شد ه و حاشیه نشینی و فقر و بیکاری را ترویج نموده
حامد
Iran, Islamic Republic of
والا دادنامه دیوان که اخذ هزینه و تغییر کاربری را ممنوع کرد باعث شد که بنیاد مسکن هزینه های دریافتی را چند برابر و تحت عنوان هزینه خدمات فنی از مردم محروم و بدبخت روستاها اخذ کند .بنازم به رسالت اصلی حساب ۱۰۰ امام (ره) که کمک به تامین مسکن محرومان بود ولی الان چند سالی است همان محرومان مجبورند مبلغ زیادی و تقریبا برابر هزینه شهری برای به قول خودشون هزینه خدمات فنی بپردازند و ظاهرا بخش زیادی از بودجه بنیاد مسکن باید از همین پرداختی ها تامین بشه.
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مسکن بی مربوطترین اداره ای هست که از روستاعیان بدبخته که هیچ خیری هم به مردم نداره
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1