تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۳۵۸۴
تحلیل کبنانیوز از حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون؛

خرامین روشنفکر را شکست می‌دهد؟

۱۳۸
۲
خرامین روشنفکر را شکست می‌دهد؟
کبنا ؛
خرامین به عنوان پدیده انتخابات اسفند 1402، شاید نتواند خود برنده انتخابات شود، اما احتمال شکست روشنفکر در برابر بهرامی را بسیار تقویت می‌کند.   
به گزارش کبنا، کم‌کم به سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم. هر چه رو به جلو می‌رویم فضای انتخاباتی بیشتر می‌شود. در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فضای طایفه‌ای حاکم بر آن، رقابت‌های انتخاباتی شدت بیشتری دارند.
در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون که در مجلس سیزدهم یک نماینده و قرار است در مجلس چهاردم دو نماینده داشته باشد، فضا به شدت سیاسی‌تر از دو حوزه انتخاباتی دیگر است.
مهدی روشنفکر که در سال 1398 برای دومین بار در انتخابات شرکت کرد در یک رقابت نفس‌گیر، به عنوان نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برگزیده شد.
طرفداران روشنفکر در آن زمان، از یک تبعیض تاریخی سخن می‌گفتند؛ تبعیضی که سال‌ها مردم یک بخش از حوزه انتخابیه را عامدانه در فقر نگه داشته بود و به قول خودشان، اجازه نمی‌داد فردی از آن حوزه به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور یافته و برنده شود.
به هر حال در سال 1398، نام مهدی روشنفکر از صندوق‌های انتخاباتی به عنوان برنده بیرون آمد تا در یک دوره چهار ساله به بسیاری از مدعیان آن منطقه پست‌های مدیریتی اعطاء شود. در افواه عمومی گفته می‌شود بسیاری از ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد از قبیل آموزش و پرورش، صمت و ... و اغلب فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این منطقه منتسب به روشنفکر هستند.
انتشار نامه بکارگیری یازده نفر از نزدیکان روشنفکر در هلدینگ‌های بزرگ کشور یکی از اقدامات روشنفکر در معرفی افراد نزدیک به خود برای حضور در دستگاه‌های اقتصادی مهم بود.
صف نامه‌به‌دستانی که گفته می‌شود تا حدودی به روشنفکر نزدیک هستند در شرکت‌های استان از قبیل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، شائبه‌هایی را تقویت می‌کند که روشنفکر در این سال‌ها افرادی را برای جذب و بکارگیری در ادارات معرفی کرده است. معلوم نیست این ادعاها تا چه اندازه صحت دارند، اما هر چه باشد، صحیح یا غط، فارغ از صحت و سقم‌شان، بخشی از افکار عمومی دخالت در عزل و نصب‌ها و بکارگیری افراد را به روشنفکر منتسب می‌کنند.
این ادعاها و عملکرد او در طول زمانی که در مجلس حضور داشته باعث شده عده زیادی از جریان ندای وحدت که حول روشنفکر شکل گرفته بود، خارج شوند.
در پی ریزش آرای روشنفکر، یکی از چهره‌های دانشگاهیِ جغرافیایی که روشنفکر از آن برخواسته است، با مطرح کردن جمعیتی به نام نجات، به عنوان یکی از رقبای اصلی روشنفکر مطرح شده است.
شیرعلی خرامین، عضور هیئت علمی روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که سابقه ریاست دانشگاه پیام نور استان را نیز دارد، از نظر جغرافیایی، قومی و طایفه‌ای نزدیکی بسیاری به روشنفکر دارد و بخش زیادی از آرای این دو با یکدیگر هم‌ارز است.
ازاین‌رو مهمترین خطر برای روشنفکر، حضور شیرعلی خرامین در انتخابات است. هر چند روشنفکر می‌خواست با اعطای پستی به خرامین، خطر او را برای انتخابات رفع کند، اما این اتفاق نیفتاد و روز به روز حضور خرامین به عنوان رقیب روشنفکر قوی‌تر می‌شود.
با آمدن خرامین در صحنه انتخابات اسفند 1402، بخش زیادی از آرای روشنفکر به سمت خرامین می‌رود و عملاً سبد آرای نقطه‌ای که در دور پیش به روشنفکر رأی دادند، بین این دو مدعی تقسیم می‌شود.
خرامین احتمالاً نمی‌تواند برنده انتخابات شود. اما به نظر می‌رسد حضورش باعث شکست روشنفکر خواهد شد. بنابراین روشنفکر بیش از آن‌که بخواهد با دیگر نامزدهای انتخاباتی رقابت کند، باید خرامین را راضی کند که در انتخابات حاضر نشود.
البته با ارتباطات و زیرکی‌ای که روشنفکر دارد ممکن است بتواند خرامین را از حضور در انتخابات منصرف کند. در صورت تحقق این ایده، آن‌وقت روشنفکر باید با رقبایی مثل محمد بهرامی، نادر منتظریان و احتمالاً غلام محمد زارعی رقابت کند.
در صورتی که خرامین در انتخابات شرکت کند، شرایط روشنفکر بسیار بغرنج خواهد شد. در آن صورت خیال بهرامی به عنوان یکی از مدعیان اصلی انتخابات در این دوره راحت‌تر می‌شود.
محمد بهرامی که سه دوره در انتخابات شرکت کرده، سابقه قابل قبولی در شهرداری یاسوج دارد. بهرامی در آن دوره که گفته می‌شد از شهرداران برتر جنوب کشور است، توانست تیم شهرداری یاسوج را راه‌اندازی کند که بازی‌های آن تیم به ویژه در جام حذفی تبدیل به بخشی از حافظه جمعی مردم کهگیلویه و بویراحمد شده است. البته نصب المان‌ها و تغییر در مبلمان شهری شهر یاسوج نیز از جمله دیگر اقداماتی است که به نظر می‌رسد بهرامی روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است.
در طول سه دوره گذشته، آرای بهرامی همواره روندی صعودی داشته است و به همین خاطر است که احتمال می‌رود اصلی‌ترین رقب روشنفکر محمد بهرامی باشد.
بهرامی که چهره‌ای معتدل و نسبتاً مستقل از خود نشان داده، می‌تواند آرای طیف خاکستری، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان میانه‌رو، بخشی از جوانان و بسیاری از دانشجویان را جذب کند.
عبور از سه گانه جغرافیاگرایی، سیاست‌بازی و طایفه‌گرایی و جایگزینی آنها با عملگرایی و توسعه‌گرایی علم‌محور که این روزها به صورت سلسله‌یادداشت‌هایی از سوی محمد بهرامی در رسانه‌های استان منتشر می‌شود نشان از آن دارد که وی اراده‌ای جدی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی دارد.
جلسه اخیر نادر منتظریان با جمعی از جوانان و ورزشکاران نیز نشان از آن دارد که عزم منتظریان برای انتخابات جدی است. از سوی دیگر گمانه‌هایی در خصوص حضور غلام محمد زارعی نیز شنیده می‌شود.
اما در هر صورت سه ضلع اصلی انتخابات، روشنفکر، بهرامی و منتظریان هستند. البته همان‌طور که گفته شد خطر اصلی برای روشنفکر شیرعلی خرامین است.
خرامین به عنوان پدیده انتخابات اسفند 1402، شاید نتواند خود برنده انتخابات شود، اما احتمال شکست روشنفکر در برابر بهرامی را بسیار تقویت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برنده کسی هست که این سه امتیاز را داشته باشه
طایفه و فامیل بزرگ
جناح سیاسی قوی
رزومه قوی
خرامین هیچ کدام را نداره
خرامین هیچ مدیریت قابل قبولی در گذشته نداشته و رزومه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اگر خرامین رای نداشت
اگر خرامین قوی نبود
اگر خرامین‌موثر نبود
اگر خرامین عزیز سفلی نبود
این‌همه التماس نمیکرد که منصرف شود.
.اینهمه پست بهش پیشنهاد نمی داد.
اینهمه واسطه نمی فرستاد.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر که الحمدالله رزومه( ببخشید زورمه) قوی دارد تشریف ببرد زادگاهش دهدشت ثبت نام کند تا مردم انجا هم از برکاتش بهره مند شوند
Iran, Islamic Republic of
آره یادم آمد.
در آن نامه لیست مثلا هلدینگ به جای رزومه نوشته بود روزمه
جواب
اینطور که میفرمایی یا شیرین عقل هستی یا هم بیسواد چطور بی طایفه هست واقعا متاسفم
Romania
درود بر خرامین
Iran, Islamic Republic of
قربون رزومه پر بار روشنفکر....غیر ازاینکه بویراحمد و دنا را چندین سال به عقب راند چه دستاوردی داشت؟؟
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ تامرادی حامی روشنفکرند و خرامین در حد و اندازه ای نیست که بخواد با روشنفکر مقابله کنه حالا منتظریان و یا بهرامی تا حدودی رقابت دارن با روشنفکر اما خرامین چهارم هم نمی شه.
این تیترهای سفارشی بی فایده هست
همه را به خنده اوردید
Romania
خرامین ۲۰۰۰دوهزار رای بیشتر ندارد
یادداشتهای الکی نزنید که همگی بخندند
Romania
نصب المان شده عملکرد بهرامی!خندیدیم‌حسابی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با طرفداران خود صادق نبود
بندر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به برادرش
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Romania
درود بر مقدم شهردار باصداقت
نادر
Iran, Islamic Republic of
اتقاقا حضور دکتر خرامین به نفع دکتر روشنفکر نه به ضررش چون وقتی طرفداراش ازدست بده طرف دکتر خرامین میاند نه بهرامی منتظریان که رای بیشتری دارند
وهرچه طرفداران دکتر روشنفکر به دکتر خرامین بپیوندن
رقیب های اصلی دکتر روشنفکر کمتر رای جمع می کنند
چون که دکتر روشنفکر با اختلاق برنده انتخابات گذشته شد نه با پنج هزار رای یا ۱۰هزار رای، با ۴۰هزارای اختلاف با نفر دوم
مگه اختلاف ۱۰هزار رای بود که مثل اب خوردن الان شکست بخوره به همین راحتی،
بعدش حاج زارع روز به روز داره تبلیغ وفعالیت میکنه حقیقتش خیلی هم رای دار خیلی محبوب هست نشون به این نشون هر چی میریم جلوتر جای خالی اش را بیشتر احساس می کنم و هر چند طرفدارش نیستم الان ولی حداقل احترام زیادی براش قایلم،
کم کمش اگه رای بیاره ۲۵هزار رای داره
خوب تحلیل گر سیاسی چطور تحلیل کردی
خیلی زرنگ خودتو حساب کردی یا بقیه را خیلی ساده
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع پدیده انتخابات این دوره هست شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
خرامین باشد یا نباشد روشنفکر سوم است
مارگون
United Kingdom
خواهشا الکی نام کسی بزرگ نکنید
ایشون اصالتا دهدشتی هستند و جغرافیا را هم در دهدشت پاس کردند نه در بویراحمد .
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هم اصالاتا دهدشتی است‌
مردی از تنگ‌نار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
منتظریان و بهرامی دوشخصیت اصالاتا بویراحمدی ساکن بویراحمد هستند.
روشنفکر بچه دهدشت است.
روشنفکر بزرگ‌شده دهدشت است.
روشنفکر دهدشت درس خوانده.
روشنفکر دهدشت پست گرفته.
روشنفکر دهدشت کار کرده.
روشنفکر بستگانش هم‌دهدشت هستند.
Iran, Islamic Republic of
دهدشتی باشد
کل مسئولان دهدشتی هستن
کور شود آنکه نتواند
Romania
خاک برسرت درود بر خرامین
اهل سیاست
Iran, Islamic Republic of
جون خوم خرامین هزار رای هم در بویراحمد نداره. اگه کهگیلویه بره هم دو هزار تا بیشتر نداره.
آخی چی داره؟ اندیشه سیاسی که نداره تحصیلات تخصصی که نداره روانشناس به چه دردمان میخوره
Romania
خرامین به عنصر سوخته وبه تاریخ پیوسته است
اگر توانی یا عملکردی داشت در پیام‌نور می‌تونست
با این تیتر ها او را دچار توهم‌نکنید
واحد
Iran, Islamic Republic of
سلام صلوات دکترخرامین عزیز
Iran, Islamic Republic of
خرامین نه رای بهرامی را کم می کند نه تاثیری بر رای روشنفکر داره.
احتمالا نویسنده یادداشت نمی دونه که خرامین اصلا تامرادی نیست داماد یه تیره از کهگلویه هست که اون تیره خودشونه قوم و خویش تامرادیها میدونن.
سحر
Iran, Islamic Republic of
قطعا اینطورخواهدشدوشکست خواهددادجناب روشنفکررا
حمیده
Romania
صدردصد دکتر خرامین روشنفکر را شکست می دهد
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا شکست روشنفکر حتمی است
Iran, Islamic Republic of
درود برچهرعلمی نخبه کشوری دکترخرامین
سعید
Iran, Islamic Republic of
و خیلی خوبی بود اما منتظریان برنده انتخابات هست
داستار
Iran, Islamic Republic of
منتظزیان یعنی مسعود حسینی و هدایت خواه و جبهه پایداری

خوش باش به همین خیال...
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید دکتر خرامین تا آخر هست خیتلتان راحت دکتر خرامین هست هست هست
Iran, Islamic Republic of
باور کن از ترس دکترخرامین روشنفکر شب روز خواب ندارد
Iran, Islamic Republic of
الهم صل الله محمد چمران ما خوش آمد دکترخرامین محبوب مردم استان
United States
کبنانیوز با سلام این اصولگراهای چهار آتشه مثل خرامین چرا از واقعیتها فرار می کنن فقط یه مصاحبه با همین خرامین داشته باشین و فقط هم چهار تا سوال ازش بپرسین اول بگن که چطوری بورس خارج انگلیس گرفتن خودشون قبول شدن یا رانتی بوده؟ دوم بگن کجایی هستن از کدوم قوم و ایل و طایفه هستن؟ سوم بگن جریان فکرشون با کدوم جناحه؟ چهارم بگن روانشناس میخواد تو مجلس چکار کنه و مشکلات سیاسی و اقتصادی مملکت چه ربطی به روانشناسی داره؟
اونوقت همه متوجه خیلی از چیزا می شن و دیگه در لیست کاندیداها حتی بعنوان نفر پنجم هم اسمی ازش نیست
Iran, Islamic Republic of
قشنگ مشخصه هدفت نه تعریف از خرامین و نه تخریب روشنفکر
هدفون تبلیغ برای بهرامی
بویراحمد سفلا
United States
چرا می گویید که بخشی از آرای روشنفکر و خرامین مشترکه اصلا اینطوری نیست خرامین اطراف کهگیلویه و هیچ ربطی به تامرادیها نداره هیچ رای بین طوایف بویراحمد نه علیا و نه سفلا نداره.
حالا بهرامی و منتظریان بله رقیبان سختی برای مهدی روشنفکرن اما خرامین هیچ تاثیری روی رای روشنفکر نداره.
تنگ‌نار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باید برگردد زادگاهش تنگ‌نار دهدشت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا :جان خودت حضرت عباسی چقدر از خرامین گرفتی این متن را زدی
پدر بیامرز خیلی از قافیه پرتی
پناهی
Iran, Islamic Republic of
برنده انتخابات کسی نیست جز حاج نادر منتظریان مرد اخلاق و عمل
ایل سترگ تامرادی
United Kingdom
قطعا ما به خرامین رای میدهیم
روشنفکر امسال سوم میشود
درود بر دکتر بهرامی
کجایی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا کجایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته فرض بعدی اینه که خرامین در واقع با حضور در انتخابات از ریخته شدن آرای ناراضی های جریان ندای وحدت به سبد دیگر رقبا لوگیری می کند به این معنی که اومدنش به نفع روشنفکره و نیامدنش به ضرر ایشون
بله
بادست
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار دکتر روشنفکر بودم الانم هستم ولی قطعا خطر رو منتظریان میبینم چون خیلی زیرکانه پیش میره
بویراحمدی
Romania
شتر در خواب پینه پنبه دانه !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هدایت کننده روشنفکر و زارعی شخص دکتر خرامینه
تمام هم و غم هر سه ماندن یکی از این سه نفر در قدرته و تا اینجا موفق بودن
علی اقایی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان پدیده بود
علی قایدی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان پیروزه شک‌نکنید چون تهران رو‌داره
منتقد کبنا
Iran, Islamic Republic of
شما که کامنت ها را به سلیقه خود قیچی می کنید!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
خیلی زیرکانه عمل کرده
جلسات متعدد داشته
خرمی
Romania
خرامین چندین مسولیت مهم از ریلست پیام نور تا خیلی دیگر داشت ولی نتونست به خوبی مدیریت کنه.بعدش اینکه روشن فکر قبلا ادارات وموسسات نیرویی نداشت الان تمامی مدیران جز جریلن ندای وحدت هستتند ریزش داشت اما خیلی هن رویش دارد.قطعا خرامین بالای هزلر رای نمی یاره
یاحق
Romania
روشنفکر مظلومیتش وحقانیتش را در تاریخ به عنوان اسطوره مظلومیت خواهند نوشت
وجز سیاستمداران بزرگ ومظلوم تاریخ بویراحمد نامش ثبت خواهدشد
ومظلومیش اورا محبوب کرده است
وحسودان وتخریبگران خواب راحت نخواهند داشت.
خدا همه را هدایت نماید
محمد
Iran, Islamic Republic of
اخی چقدر مظلوم چه ظلم هایی که ذر حقش صورت گ فته دلمون کباب شد
Iran, Islamic Republic of
57ریشتر
Iran, Islamic Republic of
ککا ایما کاری و انتخابات نداریم
اما خرامین هیچش ودرد مجلس نیخره
مجلس نه جلسه ی سخنرانیه
Iran, Islamic Republic of
خرامین همون سخنرانی هم بلد نیست.
به روش متیل روانشناسی حرف زدن که نمی شه سخنرانی عزیز!
Iran, Islamic Republic of
به قول خودت جمع کن بساطت را مر م خوب شنافتنت
Iran, Islamic Republic of
این سری روشنک بایدبساطش راجمع کند مطمئن باش من ازشهرستات مارگون رای خرامین رابیشترمیدانم روشنفکرازطایفه ماست ولی عملکردضعیفی داشت وشکستش قطعی است البته نمیگم خرامین میبره ولی پدیده میشه۱۷هزازمیاره وبرنده بین منتظری وبهرامی است وروشنک سوم میشه
Iran, Islamic Republic of
هیچ گونه دستاوردی دراین چند سال نداشت فقط وفقط خوب مدیرمدرسه ها را عوَض می کرد آیا با این عملکر واقعآ شب راحت می خوابی درقیامت چه جواب این مردم بدبخت را می دهید اگرتوان نداری استعفا بد آقای نماینده
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که اگر به عقل رجوع شود دکتر خرامین از لحاظ سطح سواد، بیان، صداقت و سادگی یه سر و گردن از روشنفکر برتر است.
پیشگو
Brazil
اایشانه خدا زیه

خرامین عامل پیروزی روشنفکره

تقریبا ۵۰۰۰رای میاره خرامین

که ۴۰۰۰تاش اگر خرامین نباشه میرن سمت یک نامزد خاص.....و دقیقا با همین اختلاف روشنفکر پیروز میشه
بویراحمد
Brazil
دکتر خرامین قرص عدسیه که اصول گرایان خوردند و دیگه هیچی راه گریزی ندارند....ش‌ک نکنید اصول گرایی برای همیشه تموم میشه کارش با این خودکشی..
احمدرصا
Brazil
خرامین عامل پیروزی روشنفکره
Russian Federation
یک درصد هم شک نکنید منتظریان برنده ی انتخابات است
و این از روی حدس و گمان نیست بلکه اقبال عمومی به سمت منتظریان در طول دوره های انتخابات بی نظیر خواهد بود.
Russian Federation
انتخابات با حضور چهره های مختلف مفیدتر است هر کسی که توانی دارد باید خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.
Russian Federation
آنچه از کوی و برزن به گوش می رسد پیروزی تاریخی و بدون رقیب منتظریان است هر کسی می خواهد هم در صحنه باشد یا نباشد.
Russian Federation
اگر مردم بویراحمد بزرگ حقیقتا" بخواهند کسی را که هم توان مدیریتی فوق العاده دارد و هم با رایزنی با مسولین مربوط نسبت به ایجاد پروژه های کلان در استان و حوزه ی بویراحمد بزرگ تغییر اساسی در اشتغال جوانان ایجاد کند و هم شائبه ی طایفه ای نداشته باشد و مورد اعتماد حاکمیت باشد بهتر است حاج نادر منتظریان گزینه ی انتخاب شان باشد.
Iran, Islamic Republic of
ی جوری میگید بهرامی انگار بهرامی رقیب روشنفکر...
از سیسخت
Iran, Islamic Republic of
بهرامی کیه
Iran, Islamic Republic of
بابخار
Iran, Islamic Republic of
هم‌عرض
نه
هم‌ارز
Russian Federation
مردم از هر طایفه و جغرافیا بدانند راه نجات استان از تعصبات روی آوردن به کسی چون منتظریان است ما باید این دوران گذر از تعصبات را پشت سر بگذاریم بنابراین منتظریان گزینه ی مناسبی برای برون رفت از شرایط موجود است.
تعصب
Iran, Islamic Republic of
خودتون میگید طایفه ای رای ندید تمام افرادی تو دشت روم هست و از اقوام منتظریان هستند بهشون رای دادند چه اصلاح طلب چه اصول گرا بنابراین دم نزنید به فرا طایفه ای
Russian Federation
همه ی آنها که از نزدیک با منتظریان سلام علیکی داشته اند می دانند حاج نادر منتظریان به اخلاق مداری و اُفق دید شهره است و ورای تعصبات کوته بینان به حوزه ی انتخابیه و استان نگاه می کند.
Russian Federation
آقای بهرامی سیاستمدار کسی است که موقعیت شناس باشد شما نه همراهی دولت را خواهید داشت و نه همراهی مردم را اگر کمی دوراندیش باشید باید قید نمایندگی را بزنید و اگر هدف تان واقعا" خدمت است در سنگر دیگری به مردم خدمت کنید.
مارگون
United Kingdom
درود.. یکسری اتفاقات رخبده خرامین پیروز انتخابات است این نداشته باشید
Russian Federation
چنین تحلیلی بچگانه است؛واقعیت میدان این است که منتظریان با فاصله ی بسیار زیاد از تمام رقیبان در صدر است.
Russian Federation
این روزها نامی که بر سر زبان هاست حاج نادر منتظریان است مردم به این نتیجه رسیده اند که کسی چون منتظریان گزینه ی نجات بویراحمد،دنا و مارگون است.
Russian Federation
لبیک به ندای حق طلبی حاج نادر فراگیر شد
یک دوست خیرخواه
Romania
خرامین خودش یک ورشکسته وشکست خورده سیاسی وفردی و اجتماعی ورانده شده از طرف همه است.
شریک اشتباه !!
Romania
خرامین فردی از اینجا رانده از اون جا مانده است
جایگاهی وپایگاهی در بین مردم وافکارعمومی ندارد!!
حالا حاج زارعی منتظریان طرفدار وحرفی دارند
بنده خدا خرامین به قول عوام تو‌ رودربایسی مانده نه راه چپ دارد نه راه راست .!!!
یک دوست
Romania
مطمئن باشید از این‌همه تخریب روشنفکر جواب عکس می گیرید
طرفداران روشنفکر را منسجم تر وبیدا تر میکنید
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمام شد من از اقوام بسیار نزدیک هستم غالب در انتخابات ایشان را همراهی نمی کنند
من
Iran, Islamic Republic of
هر کی بیاد فقط /نباشه
علی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی قطعا رد صلاحیت میشود چون مدارک پول پاشی دوره قبلش موجود هست آقای‌ روشنفکر هم بدلیل دخالت در انتصابات هم پایش روی موز هست معلوم نیست تایید صلاحیت شود انتخابات بین حاج منتظریان ودکتر خرامین هست.آقای زارع هم باید بساطش را جمع کند.
Iran, Islamic Republic of
نسبت به آقای زارع بی ادبی نکنید هواداران آقای منتظریان... نشونتون میدیم توهین به زارعی چه عواقبی براتون داره جناب منتظریان اصلا حواسش به توهین اطرافیانش نسبت ی زارعی نیست
United Kingdom
درود بر حاج زارع
United Kingdom
درود بر حاج زارع
یاسوج
Romania
قول به تمام دوستان می دهم دکتر روشنفکر پیروز انتخابات خواهد بود
کم منتظریان، بهرامی کنید اینها فعلا بروند فاتحه خونی

مردم از آدم ها ظاهر بین خسته شدند
لوداب
Iran, Islamic Republic of
با توجه به رشد سریع آرای محمد بهرامی به نظر می‌رسد ایشان با اختلاف بسیار زیادی برنده انتخابات اسفند ماه باشند دز حوزه ما دور قبل چند ده بیشتر رای نداشت امه این دور ۳۰ تا ۴۰ درصد آرا تا فعلا متعلق به ایشان است و قطعا بیشتر هم خواهد شد ۰۰۰۰
Spain
خخ
عدالت
Jordan
ممنون میشم حقیقت رو به اشتراک بذارید.
اینقد از روشنفکر ترسیدین که دست به دامن تمام سایت ها شدین اتفاقا این تخریب ها نتیجه عکس میده با توهین های که روزانه به ایشان میشه اتحاد هوادارانش رو بیشتر می‌کنه این راه جذب نیست .وجدان رو منصفانه قرار بدین که در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشین.در بدترین شرایط ممکن ایشان بسیار خوب کارکردن دور گذشته 70هزار رای آوردن گیرم 20هزارتا ریزش داشته باشن که اینچنین نیست یعنی رویشی نداشتن نمیشه چشم از حقیقت بست بنده حامی منتظریانم ولی روشنفکر این دور خودش برنده انتخابات هستش تلاش ما برا دوره های بعدی هستش
قنبر
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی و ما هم باور کردیم که با منتظریانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کدوم توهین
اینکه یه پروژه حتی کوچک در حد همون شیر آب برای منطقه خودتون یعنی لوداب نداشته
تا کی باید تعصب بالا و پایین و چپ و راست داشته باشیم
ضعیفن
هر سه نماینده ضعیفن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی ضایع میگیخخخ
Iran, Islamic Republic of
قطعا پدر پایتخت طبیعت وسردار تغییرات استان برنده انتخابات هست
چنارس
France
بهرامی این دور با اختلاف قبول خواهد شد ،من ساکن چنارس لوداب هستم آقای روشنفکر چهارسال قبل با رای ما نماینده شد این دوره باید با عملکردش نماینده بشه که متاسفانه عملکردی نداشتن با تشکر از مطالب زیبایتان
Iran, Islamic Republic of
سلام مگه چنارسون چند هزار رای داره
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر فقط بخاطر تعصب طایفه ای نماینده شده چون طی این مدت متوجه شدیم که هیچ برنامه ای ندارد فقط چند تا از خویشاوندانش را مدیر کند
بویراحمد متحد
Iran, Islamic Republic of
پدیده انتخابات.؟!!! خخخخ
نوروز کمایی! این تحلیلهای آبکی صدمن یه غاز رو از کجات درمیاری که آدم از خنده روده بر میشه؟
خدایی چند کلاس سواد داری؟
آرزوهای دست نیافتنی خودت رو بنام تحلیل چاپ کردی بلکه گوشه ای از حقارتها و عقده هاتو کم کنی؟! خخ
طرف ۵٠٠ تا رای هم نداره بعد بخیال خام خودت با عنوان کردن پدیده انتخابات تونستی یک ضربه اساسی به آرای قاطع دکتر روشنفکر وارد کنی و مثلا با این تحلیل آبگوشتی مسخره نقشی موثر در شکست دکتر روشنفکر ایفا کنی؟
کمایی خیلی کم داری... خخخخ
United Kingdom
کسی که نمیدونه مجلس دوازدهم است یا سیزدهم چطور به خودش اجازه می هد که تحلیل سیاسی انتخاباتی داشته باشد
در کف جامه وبین‌مردم پذیرشی ندارد
Romania
منتظریان هرکاری میکند در افکار عمومی وبین‌مردم با استقبال رو به رو نمیشود چون محبوبیتی ندارد
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
تامرادیا باید این دور کمک کنند تا اقای خرامین انسانی توانمد و شایسته را راهی بهارستان کنند رقابت بین اقای خرامین و بهرامی می باشد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اولا روشنفکر و خرامین هم طایفه ای نیستند و دوما اگر ریزشی روشنفکر داشته باشد به سمت خرامین بروند بهتر است تا به سمت رقیبان قدرتری مثل بهرامی و منتظریان بروند و آمدن خرامین اگر تا آخر بماند به نفع روشنفکر است
احمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر دور قبل 80 هزار رای داشت این دوره 100 هزار رای را دارد چون عملکرد شایسته تقدیری داشت کسانی که کامنت تخریبی می گذارند افرادی هستند که خواهان پست و مسئولیت بودند ولی بدلیل ناتوانی خودشان پست و مسئولیت گیرشان نامده و اینطوری دارند عقده گشایی می کنند.
سایت کبنا بسم الله یاالله ,هییچ آدم عاقلی مرد در قدرت را رها نمی‌گذارد برود دنبال شیری خرامین .وبهرامی
Iran, Islamic Republic of
با این تیترها نه محمد بهرامی رای میاره
ن ه شیرعلی خرامین
خرامین دوتا خونه در سردارجنگل جنوبی داره می خواهید از دستش ببریدش.
بنده خدا را وسوسه نکنید .
آقای کمایی مدیر مسیول ((سایت کبنا صدای مردم )) دانستن حق مردم است
لطفا شفاف سازی نمایید؛
ولی به قول احمدی نژاد به کروبی؛:
آخرش بهرامی نگفت که:
۱-پزشک تیم فوتبال شهرداری چه کسی بود ؟!
۲-مببغ قراداد اون پزشک چقدربود؟!
۳-شقاف سازی نماید فوری! که اگر قراردادی با پزشکی بسته شد آن پزشک چند بار با تیم فو.تبال شهرداری به شهرهای مختلف همراه با تیم فوتبال شهرداری رفتند؟؟!!
۴-یا از جاوید شهردار قبلی بپرسد یا از اعضای قبلی مثل فروغ فر و ....بپرسید چون گویا جاوید خوب اسناد مالی تیم فوتبال شهرداری را زیر رو میکرد!!
۵-چون جاوید بعدش تصمیم گرفت تیم فوتبال شهرداری که برای شهرداری یاسوج هزینه بود را منحلش کند
۶-.شفاف سازی ومطالبه گری
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
قطعا پیروز انتخابات بعدی بهرامی هستند . طرفداران زارع حامی بهرامی خواهند بود واین دور بهرامی با اختلاف زیاد پیروز انتخابات هستند .منتظریان و خرامین که بدرد نمایندگی نمیخورند خودشان را خسته نکنند
Spain
بار احرتون باشه دروغ می نویسید آقای زارع کاندید هستن و ما بیش از گذشته همراهی خواهیم کرد. تیم بهرامی کی قرار هست دست از بداخلاقی های سیاسی بردارین
سفلی
Italy
حضور خرامین رو به فال نیک میگیریم...ندای وحدت با اختلاف پیروز انتخابات هستش شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین از دهدشته ، و باید دهدشت شرکت کنه . اگه دهدشت شرکت کنه قطعا رایش بیشتر از موحده .
در بویراحمد و دنا با حضور ۴ کاندید قبلی خرامین پنجم میشه با اختلاف.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آقای خرامین که تامرادی نیست و با تامرادیها خوشاوند است و ایل سترگ تامرادی با تمام توان از فرزند اصیل خود دکتر روشنفکر با جان و دل حمایت می کند .
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
غیره همو تامرادیلی که پست وشون دانن رای وش ببین
علی پور
Iran, Islamic Republic of
آمدن و نیامدن خرامین هیچ تاثیری بر موفقیت روشنفکر ندارد تازه اگر خرامین بیاید قطعا به نفع روشنفکر است چون اگر ریزشی داشته باشد به سمت رقیبان قدر نمی رود و این یک عامل موفقیت است یا زهرا یا زهرا یا زهرا (س)
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
یازهرا رو کسی بگه که رفتار و سیرت حضرت زهرا رو داشته باشن
مرتضوی جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا سونامی منتظریان همه جا را فرا گرفته چهره کاریزماتیک، فراجناحی و شجاع تنها شخصیت اصوالگرایی که توانایی اجماع داره
پارس
Iran, Islamic Republic of
آمدن خرامین به نفه روشنفکره چرا چون اولا خرامین دور قبل طرفدار منتظریان بود و ثانیا ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دادنه مدیر کبنا به فکر آخرت خودت باش
Iran, Islamic Republic of
یعنی از این کاندیدا یک بت ساختند
روشنفکر این طوره
بهرامی اینچنین هست
منتظریان ان طوره
زارع انچنانه
همه دروغی بیش نیست
هیچ کدام سواد ندارند
نه روشنفکر مظلومه
نه منتظریان صادقه
نه خرامین غیر بومی هست
نه زارع مقبولیت داره
نه بهرامی متخصصه
هیچه هیچ
همه سراب هستن
هیچکدام کاری برا مردم نمی کنند
گفتار درمانی بی فایده هست
خدا همه را رد صلاحیت کنن
خدا هیچ کدامش رای نیارن
خدا هیچ کدامش برا مردم نیستند
Spain
زارع مقبول هست
مجمدی
Iran, Islamic Republic of
خرامین هزار رای ندارد برادر موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
لطفا به خاطر محمد بهرامی بااین تیترها با آبرو و شخصیت شیرعلی خرامین بازی نکیید
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکترخرامین پیروز انتخابات..صددرصد
Iran, Islamic Republic of
سر را بزارید بخوابید که قطعا برنده انتخابات این دوره منتظریانه چرا که آزموده را دوبار آزمودن خطاست زارع کههمین الان انصراف بده سنگین تره،بهرامی هم در حد مجلس نیست یه پیمانکار خوبیه،خرامین هم برای بار اول خودش را بسنجد خوبه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تنها بهرامی به رای طایفه ای متکی بوده هست و خواهد بود
Germany
شیرعلی 😅😅😅😅😅
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
طبق تبصره 18قانون انتخابات رد صلاحیت میشود قضیه انگور وپفک و قضیه جی بی جی وزلزله 58ریشتری از مستنداتش هست
یاسوج
Netherlands
جناب نادر منتظریان کجاش بویراحمدی است؟
ایشون اصالتا اردکانی است
مانند اردکانی های فعلی مقیم یاسوج ، در بویراحمد ماندگار شد و ارتباط ایشان با بویراحمد ارتباط سببی است نه نسبی .
به هیچ عنوان بویراحمدی نبوده و نیست .
اگر طرفدارانش محبت فرمایند از خودش سوال کنند
انسان با ایمانی است اهل کم و زیاد هم نیست
متوجه عرایض من خواهند شد
خودش هم داماد طایفه گودسرابی هاست البته
گودسرابی های مقیم تل زالی .
کریک
Iran, Islamic Republic of
خدایی کارنامه منتظریان خیلی کلفته.
تهران تو‌دستشه .
من باروسنفکر بودم یه سری هم بهرامی ولی این سری خرامین هستم ولی باز میگم منتظریان قبوله.
تنگ نار
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها را سفند ماه باید ببره تنگ نار
مارگون
Iran, Islamic Republic of
کسی که رزومه رو میگه روزمه.
ستار اورنگ رو میگه ستار هدایت خواه.
سیزده هزار و هفتصد هزار تومن
زلزله 58 ریشتری
میگه قانون اساسی را خدا نازل کرده
به مردم سی سخت میگه انگور پرور.
چجوری روش هس ثبت نام کنه
بشار
Iran, Islamic Republic of
چقد پشیمون شدم که به روشنفکر رای دادم.
کاش از اول خرامین می اومد تو انتخابات
حاجی
Iran, Islamic Republic of
با تمام توان به امید پیروزی دکتر خرامین
طوفان
Iran, Islamic Republic of
طوفان در راه هس
خرامین با اقتدار پیروز انتخابات
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
این درست نیست که طرفداران منتظریان در هر محفلی زارعی رو تحریب میکنن.
همه دیدیم که بعد از زارعی پروژه ها تعطیل شد.
زارعی پاک دست
زارعی با صداقت
زارعی دوس داشتنی
ناشناس
United Kingdom
آقای خرامین شاید این دفعه قبول نشوند ولی سرمایه گذاری خواهند کرد برای سری آینده که دو نماینده سهم شهرستان هست واگر بخواد کنار برن باید برای همیشه قید نمایندگی مردم را بزنند. چون دوستانی که یه ایشان قول دادن آخر سر سر شکسته خواهند شد ودر آینده از ایشان حمایت نمی‌کند. پس باید باقدرت ادامه بده چون پدیده انتخابات کسی جز دکتر خرامین نیست.. وجناب حاج زارع هم باتوجه به اینکه خیلی محبوب بودن. وواقعا خیلی مار کردن باید یه نفس دیگه بندن تا واقعا جای خالی ایشان در دور آينده احساس بشه ومردم با قدرت تمام ایشان را صدا بزنند. چون حاج زارع سردار سازندگی بود وتمام این کارهای که جناب روشنفکر داره به نام خودش تمام میکنه در دوره حاجی زارع استارت خورده وردیف بودجه گرفته بودن .. پس به نظر من حاجی باز هم این دور نباید ورود کنند تا مردم ببین اگر جناب دکتر روشنفکر یا حاج منتظریان ورود کنند ببیند که توانایی کار ندارن ودر آینده ایشان را محکمتر صدا بزنند... فقط اگر دکتر بهرامی بتواند رای مردم جذب‌ کنند میتوانند جایگزین خوبی برای حاج زارع باشند ومثل ایشان دوباره شادی را به این دیار برگردانند
سفلا
United Kingdom
ما در دور گذشته با تمام توان از دکتر روشنفکر حمایت کردیم ولی به دلایل که هویدا است رای خود را در سفلا از دست داده است وریزش زیادی داشته که اکثریت قابل برگشت نیست وما قاطعانه از دکتر خرامین حمایت خواهیم کرد.. پس ایشان مطمئنا پدیده انتخابات هستند وبا نفوذی که در علیا ودوستان خود دارند مطمئن هستم برنده انتخابات خواهد شد.. ولی اگر ایشان بخواهند با ما بازی سیاسی نمايند ودر میان راه طرفداران خود را تنها بگذارد مرگ سياسی خود را رقم خواهد زد ومطمئن باشید جدا شدگان ندای وحدت دیگر برگشتی ندارن.. پس رقابت بین حاج نادر منتظریان و دکتر خرامین ودکتر بهرامي خواهد بود.. چون آقای دکتر مقدم که قصد ورود دارند با فشار ایل کنار خواهد رفت که اگر ورود نکند بهتر از این هست که ورود کنند وکنار بکشن..
پدیده
United Kingdom
پدیده این دور انتخابات کسی نیست جز دکتر آراوند. جوان. نخبه. علمی وعمل گرا. که با دست ندای وحدت قربانی شد و نتونستن از این سرمایه علمی استفاده کنند که این برای همه سنگین هست که تا نخبگان هستند از نیروهای استفاده شود که هیچ تخصصی ندارند.... درود بر جوان نخبه.. وآینده دار بویراحمد بزرگ دکتر آراوند
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
1