تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۵۹۱۴۷
اوراسیا تایمز نوشت:

استفاده اوکراین از سلاح های ایرانی در جنگ با روسیه

۲
۰
استفاده اوکراین از سلاح های ایرانی در جنگ با روسیه
کبنا ؛اوکراینی ها و حامیان غربی آنها ماه هاست که ایران را متهم به فروش سلاح به روسیه می کنند، اما حالا ویدئوهایی منتشر شده که نشان می دهد نیروهای اوکراینی هم از مهمات ایرانی در جبهه های جنگ استفاده می کنند.
به گزارش ;کبنا نیوز به نقل از "اوراسیا تایمز"، اخیرا فیلم هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد نیروهای اوکراینی از سلاح های ایرانی استفاده می کنند.
عصرایران  نوشت: با وجودی که اوکراینی ها و حامیان غربی آنها در ماه های گذشته جنجال گسترده ای با ادعای استفاده روسیه از سلاح ها و پهپادهای ایرانی راه انداخته اند، اما شواهد نشان می دهد اوکراینی ها هم در استفاده از سلاح های ایرانی در جنگ با روسیه بی نصیب نیستند.
بر اساس این گزارش: در حالی که جنگ اوکراین وارد دومین سال خود شده، از قضا ویدئوی جدیدی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد سربازان اوکراینی نیز از سلاح های ساخت ایران استفاده می کنند.
در ویدئویی که در حساب توییتری «ردیاب سلاح اوکراین» به اشتراک گذاشته شده – این حساب توییتری به طور فعال جنگ اوکراین را پوشش می دهد- نیروهای اوکراینی در حال آماده کردن مهمات برای تانک های خود دیده می شوند و با نگاه دقیق تر مشخص می شود که سربازان اوکراینی از مهمات ایرانی استفاده می کنند.
در این توییت آمده است: «سربازان اوکراینی در حال فیلم‌برداری از آماده‌سازی مهمات تانک - در نگاه اول چیز خاصی نیست، اما پرتابه HE-FRAG در دستان سرباز در واقع یک خمپاره 125 میلی‌متری OF19 ایرانی است که تقریبا با تمام تانک‌های اوکراینی قابل استفاده است.»

توییت مزبور می‌افزاید: گلوله‌ها را می‌توان با بسته‌بندی سنتی ایرانی‌شان تشخیص داد، همانطور که در سایر انواع مهمات ساخت آن کشور مشاهده می‌شود. علاوه بر این، آنها به دلیل قسمت پشتی و باله های کاملا مشکی خود به راحتی قابل تشخیص هستند.
با این حال، این اولین بار نیست که اوکراین از مهمات ساخت ایران استفاده می کند. گفته می‌شود که ماه گذشته نیز ارتش اوکراین در استفاده از راکت‌های جدید خانواده آرش «گراد» تولید شده در ایران در سال 2022 دیده شده است.
در سپتامبر 2022، ویدئوهایی در اینترنت در دو نوبت مختلف منتشر شد که نشان می‌داد نیروهای اوکراینی از پرتابه‌هایی از جمله گلوله‌های 122 میلی‌متری و گلوله‌های 152 میلی‌متری ساخت ایران استفاده می کنند.
با وجودی که مقامات در اوکراین توضیح نداده اند که این کشور چگونه مهمات ایرانی را به دست آورده است، اما این احتمال مطرح شده که این سلاح های ایرانی از طریق پاکستان در اختیار اوکراین قرار گرفته اند.
ایالات متحده آمریکا نیز اخیرا با ادعای توقیف یک کشتی حامل سلاح های ایرانی در دریای عمان، اعلام کرد می خواهد این سلاح ها را در اختیار اوکراین بگذارد، اما ویدئوهای منتشره از ارتش اوکراین که نیروهای اوکراینی در حال استفاده از سلاح های ایرانی اند، قدیمی تر از اعلام مقامات آمریکاست.
بخشی از این سلاح ها نیز می توانند غنایم جنگی باشند که نیروهای اوکراینی از نیروهای روسیه به دست آورده اند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اوکراین کشوری ضعیف و وابسته به اسرائیل است،نیازی نیست که ایران به روسیه سلاح بدهد اقتصاد اسرائیل به خاطر حمایت از اوکراین روبه افول رفته و در آنجا تظاهرات براه افتاده است.
فریاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
جنگ میان دوکس چون آتش است
سخن چین بد بخت هیزم کش
این جنگ خواهی نخواهی به ایران سرایت خواهد
چرا جون بنفع روسیه هست الان دیگه نمی شه گفت جنگ اوکراین و روسیه باید گفت جنگ سر لاحاف ملاهست نخواهد شد جنگ اطراف ایران با ملاها
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1