تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۵۵۵۴۵
کبنانیوز از وضعیت نگران کننده آرایشگاه‌های زنانه شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

سارابیوتی‌ها و شهلابیوتی‌ها را پیدا کنید / سلامت زنان اینجا پَشیزی ارزش ندارد!؟

احسان خان‌محمدی
۳
۱
سارابیوتی‌ها و شهلابیوتی‌ها را پیدا کنید / سلامت زنان اینجا پَشیزی ارزش ندارد!؟
کبنا ؛
جامعه؛ همانند رودخانه‌ای است که جریان دارد. اگر در مسیر این رودخانه ساخت و ساز غیراصولی باشد، یا آب رودخانه را بر خلاف اصول طبیعت منحرف کنی و یا برداشت غیراصولی از کف رودخانه‌ داشته باشی و یا اگر آب رودخانه را آلوده کنی، خانه امن ساکنان این رودخانه یعنی، ماهیان را ناامن کردی و به طور کلی اکوسیستم رودخانه را بهم می‌ریزی، در این صورت روزی رودخانه خروشان می‌کند و زیر کاسه و کوزه‌ها می‌زند. لذا جامعه باید در مسیر درست خود حرکت کند. نمی‌توان هر کاری که خواستیم در مسیر این رودخانه انجام دهیم. جامعه خواه یا ناخواه رو به پیشرفت و آبادانی است، هر روز با روند، اتفاق و کار جدیدی روبرو هستیم. این جامعه نیاز به برنامه، کار و فعالیت فرهنگی دارد. در صورتی که امورات جامعه انباشت شود، روزی طغیان خواهد کرد. صرف‌نظر از اینکه آرایشگاه زنان، شغل مورد علاقه بعضی از خانم‌ها است. اما در بعضی از این آرایشگاه‌ها تخلفات آشکاری مشاهده شده که دقیقاً سلامت و زیبایی زنان را نشانه گرفته‌ است. زنان زیادی بودند در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که توسط برخی از آرایشگران، سلامت خود را از دست داده‌اند. روایت رئیس و مأموران مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد می‌تواند، درس عبرت باشد. بیش از 800 آرایشگاه زنانه در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند که حدود 40 درصد از این آرایشگاه‌ها مجوز ندارند. بعضی از این آرایشگاه‌ها از مواد غیرمجاز برای آرایش استفاده می‌کردند. مواد تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز در این مراکز به وفور دیده می‌شود. با وجود این شرایط، بازدید سرزده از آرایشگاه‌ها مأموریت عصر روز یکشنبه (20 آذرماه 1401) رئیس و مأموران مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بود.

بهنام نیازی _ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد_ به همراه جمعی از مأموران بهداشت این مرکز به‌طور سرزده از آرایشگاه‌های زنانه شهر یاسوج بازدید کردند.

به گزارش کبنا، عصر روز یکشنبه (20 آذرماه 1401) رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به همراه جمعی از مأموران بهداشت این مرکز به‌طور سرزده از آرایشگاه‌های زنانه شهر یاسوج بازدید کردند که نتیجه آن پلمپ دو آرایشگاه و اخطار پلمپ به بقیه آنها بود.
در طی این بازدید، بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه از وسایل بهداشتی غیرمجاز استفاده می‌کردند؛ به‌علاوه، دخالت در فعالیت‌های پزشکی نیز از دیگر مواردی بود که در این آرایشگاه‌ها دیده می‌شد.
بهنام نیازی _رئیس شبکه بهداشت بویراحمد_ گفت: متأسفانه در برخی از آرایشگاه‌های شهر یاسوج اقداماتی انجام می‌گیرد که مصداق دخالت در امور پزشکی است.
وی اقداماتی همچون بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، برداشتن چربی، تتو و ... را برخی از این موارد عنوان کرد.
از سوی دیگر، این آرایشگاه‌ها وسایل بهداشتی غیرمجاز را به صورت غیراصولی در کیسه‌های زباله قرار می‌دهند.
نیازی در این خصوص گفت: آمپول‌های تزریقی را در داخل کیسه‌های زباله قرار می‌دهند که عواقب بسیار بدی می‌تواند در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: وقتی این سوزن‌ها در کیسه‌های غیرمعمولی قرار داده شوند، می‌توانند به کارگران شهرداری، افراد زباله‌گرد و حیوانات، آسیب‌های جدی وارد کند.
نیازی اضافه کرد: وقتی که یک کارگر شهرداری این کیسه‌های زباله را بردارد ممکن است سوزن‌های موجود در زباله‌ها به دست و یا بدن او برخورد کند و باعث انتقال بیماری به او شود و در نتیجه بیماری در بین جامعه شیوع پیدا کند که این مسأله تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه است.
یکی از فعالیت‌هایی که در اغلبِ این آرایشگاه‌ها انجام می‌شد تتوی بدن بود که به گفته رئیس مرکز بهداشت شهرستان، تتو جزو کارهایی است که نباید آرایشگاه‌ها انجام دهند و انجام تتو به هر صورت در آرایشگاه‌ها غیرقانونی است.
نیازی ادامه داد: هر فعالیتی که با خون و فرآورده‌های خونی ارتباط داشته باشد، در آرایشگاه‌های زنانه ممنوع است.
مزو نیز از دیگر فعالیت‌های غیرمجاز برخی از آرایشگاه‌های سطح شهر یاسوج بود که نیازی در مورد آن اظهار داشت: هر کسی بخواهد در آرایشگاه‌های زنانه مزو انجام دهد، باید علاوه بر داشتن مجوز و کارت سلامت، کلاس‌های آموزشی را نیز طی کرده باشد.
کاشت ناخن در شرایط غیربهداشتی، نگهداری وسایل فشیال غیرمجاز در شرایط و مکان غیرمجاز، وسایل پاکسازی پوست غیرمجاز، کاشت ناخن در شرایط غیربهداشتی، قرار داشتن روشویی در اتاق فشیال، استفاده از رنگ‌های غیرمجاز ابرو، نداشتن کارت تندرستی، نداشتن جعبه کمک‌های اولیه با تجهیزات و عدم نصب پوسترهای آموزشی هشداردهنده از مواردی بود که در این آرایشگاه‌ها دیده شد.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در ادامه عنوان کرد: استفاده از سوزن و تیغ جراحی خطرات بسیاری در پی دارد و این افراد در آرایشگاه‌ها ابزار استریل کردن ندارند و در خصوص استفاده از این وسایل آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و چنانچه تیغی آلوده باشد موجب آلودگی و بیماری می‌شود و تمام این کارها در حیطه پزشکی است و فعالیت آرایشگاه‌ها در این زمینه‌ها غیرقانونی است.
در برخی از موارد نیز اقدامات دیگری دیده شده است که به گفته بهنام نیازی ممنوع است؛ یکی از این موارد کاشت موی زیرزمینی است که در برخی از مراکز در یاسوج مشاهده شده است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه 70 درصد از آرایشگاه‌ها مجوز دارند و 30 درصد آنها فاقد مجوز هستند، گفت: در برخی از آرایشگاه‌ها نیز افرادی در کارهای پزشکی دخالت می‌کنند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند.

برخی از این افراد، به عنوان همکار در برخی از آرایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و برخی دیگر در فضای مجازی برای فعالیت‌های خود تبلیغات می‌کنند. سارابیوتی‌ها و شهلابیوتی‌ها افرادی از این دست هستند که به طور غیرقانونی فعالیت دارند.
اکثر این افراد اسم مستعار دارند و حتی شماره تلفن‌هایی که استفاده می‌کنند نیز به نام خود آنها نیست و بنابراین در صورتی که فعالیت‌های غیرقانونی آنها پیامدهایی برای افراد مراجعه‌کننده داشته باشند، نمی‌توان آنها را پیدا کرد.
نیازی عنوان کرد: این افراد از رنگ‌ها و ژل‌هایی استفاده می‌کنند که اغلب غیرمجاز هستند و بسیاری از آنها نیز فله‌ای و فاقد استانداردهای پزشکی هستند.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد اضافه کرد: مراجعه به این آرایشگاه‌ها در بسیاری از موارد، باعث آسیب‌هایی می‌شوند که اغلب جبران‌ناپذیر هستند.
نیازی عفونت‌های ثانویه و بسیاری دیگر از بیماری‌ها که ممکن است در درازمدت به وجود بیایند را از پیامدهای این فعالیت‌های غیرمجاز دانست.
وی در توصیه به شهروندان یاسوجی گفت: برای اقداماتی که در حوزه پزشکی قرار می‌گیرند حتماً به پزشک مراجعه کنید و از مراجعه به آرایشگاه‌ها برای دریافت خدمات پزشکی جداً خودداری نمایید.
به گزارش کبنا، بعضاً این آرایشگاه‌ها، ظاهری شیک و لاکچری داشتند که هر بیننده و مراجعه کننده‌ای را در مرحله اول فریب می‌داد و مراجعه کنندگان تصور می‌کنند که به بهترین آرایشگاه آمده‌اند، غافل از اینکه پشت این ظاهر شیک، افرادی غیرمتخصص و نابلد حضور دارند که با عنوان‌های کیلویی سلامت خیلی‌ها را به خطر انداخته‌اند.
نکته جالب که در این بازدید به چشم می‌خورد، فشار افراد غیرمرتبطی بود که با تماس تلفنی قصد داشتند، مأموران را از تصمیم‌های قاطعانه خودشان منصرف کنند. گویا مافیا در همه جا وجود دارد و لانه کرده‌اند. بعضی هم با حرف‌های غیرانسانی و ناپسند به مأموران بی‌احترامی می‌کردند.
ادامه دارد.. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یه بازدیدی هم به فاظلاب بیمارستان امام سجاد می زدین
Iran, Islamic Republic of
یه بازدیدی هم به فاظلاب بیمارستان امام سجاد می زدین
پایمرد
Iran, Islamic Republic of
اولا ادمی که حاضره تو هرشرایطی تغیرکنه و پول براش مهمه تا سلامت کارش حقشه
دوما مگه حالا کلینیکای زیبایی شهریاسوج که اسم ترکوندن خیلی بامجوزن و کارشون درسته؟
افرادی که با پشتوانه ی بنیادشهید پزشکی خوندن و خون بنیاد شهید رو گرفتن و کلینیک زدن و کارای زیبایی میکنن یه مراجعه کنید ببینید افرادی که بعنوان دستیار پزشک معرفی میکنن اونجا نه تنها بوتاکس انجام میدن بلکه عمل های سرپایی بجای پزشک هم انجام میدن
نمونه اش کلینیک ....
پیگیری کنید افرادی که اونجا کارمیکنن مدرک دانشگاهیشون فنی و معماریه قشنگ با پول دوتا مدرک از شهیدبهشتی تهران گرفتن و دارن تزریق میکنن
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1