تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۶۷۵۰۹
کبنا گزارش می‌دهد

در آرایشگاه‌های زیرزمینی یاسوج چه می‌گذرد؟ / انجام کارهای خطرناک و غیربهداشتی با صورت زنان / شکایت‌های زیاد مردمی در کشوی شبکه بهداشت و درمان بویراحمد (+ فیلم )

۱
۱
در آرایشگاه‌های زیرزمینی یاسوج چه می‌گذرد؟ / انجام کارهای خطرناک و غیربهداشتی با صورت زنان / شکایت‌های زیاد مردمی در کشوی شبکه بهداشت و درمان بویراحمد (+  فیلم )
کبنا ؛روزانه شاهد افزایش مراکز و آرایشگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز در بویراحمد هستیم که با تبلیغات اغوا‌کننده و هزینه‌های کم زیباجویان را به سمت انجام کار‌های خطرناک و غیر بهداشتی سوق می‌دهند و سالهاست که شاهد عوارض جبران ناپذیر این دخالت‌های بی‌جا در امور پزشکی و شمار زیادی از شکایت‌های مردمی و بی‌نتیجه در این راستا هستیم.
به گزارش کبنا، زیباجویان برای زیباتر شدن اقدام به عمل‌های مختلف جراحی می‌کنند و انواع ژل و پوتاکس را تزریق می‌کنند اما آیا این عمل‌های زیبایی همیشه سبب زیبا شدن این افراد شده است؟
تب زیبایی دیگر در جامعه زن و مرد نمی‌شناسد و خدمات زیبایی ظزف سال‌های اخیر در کشور ما روندی رو به رشد و قابل توجه داشته است و همواره شمار زیادی از مردم برای دریافت این خدمات به مراکز و کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند؛ خدماتی که به نظر می‌رسد در بسیاری موارد غیرضروری و تنها به دلیل برخی وسواس‌های نابجا نسبت به زیبایی ظاهری انجام می‌شود و بعضی تبعات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای افراد ایجاد می‌کند.
متأسفانه افراد زیادی در جامعه با تبعات متعدد از جمله نقص عضو، عفونت و گاهی مرگ مواجه می‌شوند اما باید پرسید چرا این اتفاقات روز به روز بیشتر می‌شود.
زهرا رحیمی دختر جوانی است که حدود ۲۳ سال سن دارد و قربانی تبلیغات اغوا‌کننده همین آرایشگران برای تزریق گونه شده است.
او می‌گوید که دختر عمو‌ها و چند تا از نزدیکان نزدیک‌ام تزریق چربی و ژل انجام داده بودند که به ظاهر زیبا شده بودند و ادعا کردند خانم آرایشگری در خانه‌ای در یاسوج اقدام به برداشتن چربی و دیگر اعمال پزشکی می‌کند قیمت کارش کم است و کیفیت کارش بالا.
خانم رحیمی ادامه داد: از آن‌ها خواستم دفعه بعدی که پیش آن خانم ‌می‌روند مرا هم به عنوان مشتری جدید ببرند اما اکنون پشیمانم که رفته‌ام زیرا آن آرایشگر با مواد تاریخ گذشته و بی‌کیفیت تزریقاتی روی صورتم انجام داد که شکل گونه‌هایم اصلاً متقارن نیست و زیر چشمانم سیاهی افتاده است.
وی تأکید کرد: به هر پزشکی مراجعه می‌کنم زیر بار ترمیم این کار نمی‌رود و انگار هراس دارند بدتر شود و من مانده‌ام و یک دنیا پشیمانی.....
     
بهنام نیازی_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد_ می‌گوید که در یک سال اخیر با مشکلات زیادی در امر بهداشت و درمان مواجه بودیه‌ایم و تلاش شده با نظارت‌های دقیق و به موقع جلو بسیاری از تخلفات و اتفاق‌های تلخ را بگیریم.
دخالت در امور پزشکی به ویژه در حوزه زیبایی که در مراکز غیرمجاز زیرزمینی و آرایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد عوارض جبران ناپذیری دارد و شاهد شکایت‌های مختلف در این زمینه هستیم.
وی تأکید کرد: این مدت از ۵۰ مورد اماکن زیرزمینی غیرمجاز و ۱۵۰ آرایشگاه که در زمینه دخالت در امور پزشکی فعالیت داشتند بازدید انجام گرفته و پلمب شده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد عنوان کرد: شوربختانه اما رشد این مراکز غیرمجاز و آرایشگاه‌ها قارچ گونه است و هیچ مجوزی هم برای این کار ندارند.
نیازی عنوان کرد: برخی آرایشگر‌ها در شهرستان مدارکی را ارائه می‌دهند که در شهر‌های شیراز و تهران دوره‌هایی را گذرانده‌اند اما این مدارک در چارچوب وزارت بهداشت هیچ گونه وجاهتی ندارند و به جد با آنان برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۷۰ آرایشگر به دلیل دخالت در امور پزشکی و ارائه خدمات مرتبط با زیبایی به حوزه قضایی معرفی شدند و همچنان پرونده آن‌ها در جریان است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: افراد سودجویی بوده‌اند که خود را پزشک و یا دستیار پزشک معرفی کرده‌اند و شکایات زیادی از آن‌ها شده است.
وی ابراز کرد: مردم برای اطمینان از قطعیت از پزشک بودن افراد می‌توانند به سایت نظام پزشکی مراجعه کنند زیرا اسامی پزشکان زیرمجموعه نظام پزشکی به تفکیک منطقه و استان و آدرس ثبت شده است.
نیازی بیان کرد: متأسفانه این افراد غیر متخصص با پیشنهاد رقم‌های کمتر نسبت به آنچه در مطب‌های پزشکان صورت می‌گیرد اقدام به تبلیغات می‌کنند و گاهی عده‌ای بخاطر اختلافات جزئی ۵۰۰ هزار ریالی هم به سمت و سوی این افراد کشیده می‌شوند و به بهای ارزان‌تر سلامت خود را به خطر میاندازند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ادامه داد: پیامد‌های انجام برخی عمل‌های زیبایی و تزریق ژل و بوتاکس شاید حتی ۱۰ سال بعد خود را نشان دهد اما دیگر کاری از دست هیچ کس بر نمی‌آید و زیبایی افراد برباد می‌رود.
وی گفت: تزریق ژل و بوتاکس مهارت و تخصص می‌خواهد زیرا کم و زیاد این دارو‌ها سبب افتادگی پلک، ایجاد مسمومیت می‌کند یا عوارض پوستی می‌شود که غیر قابل بازگشت هستند.
وی گفت: تزریق ژل و بوتاکس مهارت و تخصص می‌خواهد زیرا کم و زیاد این دارو‌ها سبب افتادگی پلک، ایجاد مسمومیت می‌کند یا عوارض پوستی می‌شود که غیر قابل بازگشت هستند.
نیازی تصریح کرد: «پاژ» از جمله ژل‌های قدیمی بوده که چسپندگی خیلی زیادی دارد و عوارض آن قابل درمان نیست و متأسفانه موارد زیادی داشتیم که به خاطر عوارض ژل پاژ بعد از ۲۰ سال به مرکز بهداشت مراجعه کرده‌اند و این افراد دچار مشکلات جبران ناپذیری شده‌اند و حتی زندگی شخصی برخی از این افراد به طلاق و جدایی کشیده شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در سایت دیوار افرادی هستند که هیچ سر از کار زیبایی در نمی‌آوردند و معمولاً با اسامی فیک همچون؛ سارا بیوتی و مینا بیوتی، رویا بیوتی و دیگر موارد تبلیغات واهی می‌کنند.
وی بیان کرد: این سودجویان شماره و آدرس مشخصی هم ندارند، معمولاً وقتی افراد به مشکل برمی خورند، شماره فرد خدمات دهنده دیگر پاسخگو نیست و حتی نقل مکان کرده و پیدا کردن آنان سخت می‌شود.
نیازی ادامه داد: مردم می‌توانند برای طرح شکایت خود در این زمینه‌ها به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
سید نورالله هدایت_ مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ هم گفت: یکی از سیاست‌های دولت، دادن مجوز‌ها به آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی است.
سید نورالله هدایت تصریح کرد: ۱۳۵ آموزشگاه آزاد خصوصی در استان وجود دارد که زیر نظر و نظارت این اداره کل آموزش لازم را به جامعه هدف ارایه می‌دهند.
او گفت که در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ مجوز آموزشی در استان صادر شده که از این تعداد ۱۳ مجوز و پروانه در زمینه مراقبت و زیبایی است.
وی عنوان کرد: در سطح استان ۱۳۵ آموزشگاه فعال وجود دارد که به طور نسبی ۵۷ مجوز در زمینه مراقبت و زیبایی است که می‌طلبد نظارت دستگاه‌های متولی در این زمینه بیشتر شود.
گفتنی است که دخالت آرایشگاه‌های زنانه در امور پزشکی بازی با جان بیماران و یا همان زیباجویان است و بیشتر مواقع به قیمت یک عمر حسرت تمام می‌شود لذا نیاز است قوانین بازدارنده‌ای برای این افراد سودجو تدارک دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
این بار چی شده که دوباره افتادی دنبال ..
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
فایل های مرتبط
1