تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۵۴۵۳۰
جام جهانی 2022 قطر؛

جهانبخش: ایران آماده جام جهانی است/ تنها به فوتبال فکر می‌کنیم

۰
جهانبخش: ایران آماده جام جهانی است/ تنها به فوتبال فکر می‌کنیم
کبنا ؛بازیکن با سابقه تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از ۳ روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از آمادگی تیم‌ملی سخن گفت.
به گزارش کبنا، علیرضا جهانبخش، بازیکن باتجربه تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری که امروز (پنجشنبه) در دوحه محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که اینجا هستم. برای ما به عنوان تیم ملی ایران، آمدن به جام جهانی همیشه کار بزرگی بوده است و همیشه سعی کردیم که با تمام تلاش به این مرحله برسیم. در دو دوره قبل، شرایط خوبی داشتیم و این دوره هم بازیکنان آماده هستند که تورنمنت خوبی داشته باشیم.
او ادمه داد: جدا دارد که از میزبانی کشور قطر تشکر کنم. تا الان همه چیز خوب پیش رفته است. بازی دوستانه‌ای که دیروز داشتیم، می تواند به ما کمک کند. (ایران ۲ بر صفر برابر تونس شکست خورد.) از طرف دیگر کل تیم آماده است. تا آغاز جام جهانی زمان کمی داریم اما همه بازیکنان تلاش خود را می کنند که آمادگی خوبی داشته باشند و با قدرت وارد مسابقات شویم. امیدوارم که این کیفیت و شرایط خوب در تیم را در بازی خودمان به نمایش بگذاریم و باعث شادی مردم کشورمان شویم.
جهانبخش درباره سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و بازی نخست تیم ملی ایران مقابل این تیم در جام جهانی گفت: من تجربیات زیادی در انگلیس به دست آوردم. از ذهنیتی که در فوتبال انگلیس وجود دارد و بازیکنانی که با آن‌ها بازی کردم، شناخت دارم. بازی کردن جلوی انگلیس اتفاق مهمی است که برای خودم به عنوان بازیکن و تیم ملی در یک تورنمنت،‌ رخ می‌دهد. این بازی نسبت به بازی‌های دیگر از نظر عملکرد فرقی ندارد. نسبت به شناختی که از این تیم دارم، می‌تواند برای من متفاوت باشد. در این سال‌ها درباره نوع بازی تیم ملی انگلیس صحبت شده است و من از نزدیک دیده‌ام و با مربیان مختلف درباره انگلیسی‌ها حرف زدم. همه جا درباره انگلیس صحبت می‌شود و این‌ها چیزهایی است که از نظر ذهنی به خود من کمک می‌کند. سعی کردم به تیم ملی و بازیکنان کمک کنم. برای خودم همه بازی‌ها یک شکل است و تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم.
جهانبخش در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی مبنی بر اینکه خیلی‌ها تیم ملی ایران و سایر تیم‌های آسیایی را دست کم می‌گیرند و می‌گویند این تیم‌ها به دور دوم صعود نمی‌کنند. آیا این مساله برای او انگیزه ایجاد می کند؟ گفت: من از سال ۲۰۱۲ به تیم ملی دعوت شدم و در این سال‌ها با تیم‌های مختلفی بازی کردم و به نظرم عملکرد تیم‌های آسیایی بهتر شده است. ما در سال ۲۰۱۸ شانس زیادی برای صعود به مرحله دوم داشتیم. در این سال‌ها پیشرفت فوتبال آسیا خوب بوده است. بازیکنان آسیایی شاغل در اروپا به تیم‌های ملی خود کمک می‌کنند و از طرفی فکر می‌کنم ذهنیتی که درباره تیم‌های آسیایی وجود دارد، باعث ایجاد انگیزه می‌شود و برای ما هم اینطور است. انگیزه ما بیشتر می‌شود و کمک می‌کند که فشار مضاعفی بگذاریم و به امید خدا این بار به دور دوم برویم. امیدوارم که تیم‌های آسیایی به دور دوم صعود کنند.

جهانبخش در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی‌زبان درباره شرایط این روزها در داخل ایران و اینکه این اتفاقات چه تاثیری در روند آماده‌سازی تیم ملی خواهد داشت و همچنین اینکه آیا شما بعد از گلزنی شادی می‌کنید و آیا سرود ملی خوانده خواهد شد یا خیر؟ گفت: من فکر می‌کنم شما از رسانه‌های انگلیسی هستید و اگر ایران و انگلیس هم‌گروه نبودند، این سوال پرسیده نمی‌شد. باید این را بگویم که تمرکز من و تمام هم‌تیمی‌هایم این است که به خاطر اینکه از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بودیم، آمادگی این را داریم که تنها به فوتبال فکر کنیم و تمام هدفمان این است که به پیراهن تیم ملی احترام بگذاریم و هر آنچه داریم برای تیم ملی انجام دهیم.
او افزود: ما چهار روز با یکی از بزرگترین بازی‌های زندگی خودمان فاصله داریم و تمام تمرکزمان را روی این بازی گذاشته‌ایم که باعث خوشحالی و افتخار مردم شویم. شما راجع به شادی پس از گل پرسیدید که این یک مساله شخصی است. هر بازیکنی یک شادی متفاوت دارد. تمام تمرکز ما روی این است که بازی را به خوبی انجام دهیم و بهترین عملکرد خودمان را برای مردم و شادی و افتخار ایشان داشته باشیم.
جام جهانی جهانبخش
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1