تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۵۳۴۱۳
سفر خبرنگار کبنانیوز به روستای ظفرآباد مرکز دهستان چین از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد

بخش دوم) جوانان ظفرآباد قربانی سوءمدیریت مدیران برق و ورزش و جوانان / میلیاردها تومان در ظفرآباد خاک می‌خورد / درخواست مردم برای ورود مدیرکل دیوان محاسبات

۰
بخش دوم) جوانان ظفرآباد قربانی سوءمدیریت مدیران برق و ورزش و جوانان / میلیاردها تومان در ظفرآباد خاک می‌خورد / درخواست مردم برای ورود مدیرکل دیوان محاسبات
کبنا ؛
بر سر اختلافی که بین اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت برق به وجود آمده است، بیش از یک دهه است که سالن ورزشی روستای ظفرآباد بدون استفاده خاک می‌خورد.
به گزارش کبنا، گاهی اوقات اختلافات بین برخی ادارات و سازمان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، دامن شهروندان و مردم را می‌گیرد؛ اختلافاتی که کمترین ارتباطی با این مردم ندارد، اما دود آن تنها به چشم مردم می‌رود. 11 سال پیش در روستای ظفرآباد مرکز دهستان چین، سالن ورزشی‌ای احداث می‌شود، اما با گذشت بیش از یک دهه هنوز قابل استفاده برای این مردم نیست.
در سفری که به این روستا داشتیم، با دهیار روستا پیرامون این مسأله گفت‌وگویی داشتیم. سالاری در این رابطه به خبرنگار کبنا گفت: این سالن سال 1390 احداث شده و الأن یازده سال از احداث آن گذشته اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی داستان را این‌گونه روایت می‌کند: داستان از اینجا شروع شد که اداره برق تأکید داشت که باید برای این سالن شبکه کشیده شود و البته کابل برق هم نباید از مدرسه روستا برود. اما اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هم مدعی بود که بودجه ندارد. به همین خاطر این سالن 11 سال است که بر سر این اختلاف روشنایی ندارد و قابل استفاده نیست. مردم این روستا هم برای مسابقات ورزشی مجبورند اتومبیل کرایه کنند و به لوداب بروند.
اتفاقات بین جاده‌ای و هزینه‌ای که باید صرف کنند و وقت‌شان هم گرفته می‌شود را اگر در کنار این هزینه‌ای ایمان سالاری در خصوص زمینی که برای این سالن استفاده شده می‌گوید: صاحب زمین که زمین را وقف کرده بود، شرطی گذاشته بود و آن هم این بود که باید یک فرزندم را استخدام کنید.
وی می‌گوید: هزینه صرف شده برای این ساختمان در زمان احداث را نمی‌دانم،  اما بر اساس وضعیت تورم امروز این ساختمان بیش از سه میلیارد تومان ارزش دارد.
دهیار روستای ظفر آباد می‌گوید: متأسفانه از آن موقع تاکنون از این سالن ورزشی استفاده‌ای نشده؛ چرا که به خاطر اختلاف بین اداره برق و اداره ورزش، این سالن، برق‌کشی نشده، روشنایی ندارد و بنابراین بلااستفاده است.
گفتنی است به خاطر سوءمدیریت اداره ورزش، میلیاردها تومان هزینه بیت‌المال بدون استفاده مانده است. حتی اگر این سوءمدیریت از گذشته به جا مانده باشد، رفع مشکل برق سالن، وظیفه مدیران و مسئولانی است که امروزه مسئولیت دارند.

همان‌طور که دهیار روستا می‌گوید: متأسفانه بارها از این سالن به عنوان انبار کود شیمیایی استفاده شده است. سالنی که باید علاوه بر پر کردن خلأ اوقات فراغت جوانان، به ایجاد نشاط و بهبود سلامتی مردم کمک کند، بی‌استفاده مانده و تبدیل به مکانی به عنوان انبار کودهای شیمیایی شده است. همان بلایی که بر سر برخی از شهرک‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد آمده است.   
ایمان سالاری در ادامه گفت: فیلم‌هیای زیادی هم از وضعیت نامناسب این سالن ورزشی گرفتیم و برای تربیت بدنی فرستادیم، اما تاکنون هیچ کاری در این زمینه نکرده است.
سالاری افزود: روستای ظفرآباد بیمارستان، دبیرستان و تقریباً همه چیز دارد و از روستاهای دیگر هم به همین روستا می‌آیند و با وجود احداث این سالن ورزشی، نه تنها به خودِ مردم روستای ظفرآباد آسیب وارد شده، بلکه سایر روستاها هم از این مسأله متضرر می‌شوند.
پرسش اینجاست که چرا بر سر سوءمدیریت اداره ورزش باید هزینه بیت‌المال و اموال عمومی چنین بی‌استفاده بماند؟ چرا سوءمدیریتی که از گذشته به جا مانده، باید امروز نیز استمرار داشته باشد؟ چرا در این استان همه مسأله را به گذشته حواله می‌دهند؟ در حالی که خود نیز وظیفه دارند به جای کلید زدن پروژه‌های جدید، پروژه‌های تکمیل نشده را تکمیل کنند.
اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهد که چرا بیش از یک دهه هنوز نتوانسته است چنین مسأله‌ای را حل کند. مسأله‌ای که به راحتی می‌توانست حل شود، بیش از یک دهه است تبدیل به رنجی بر گرده مردم این روستا شده است. 
همان‌طور که دیوان محاسبات بارها نشان داده است به چنین مسائلی ورود کرده و آنها را حل کرده است، مردم روستای ظفرآباد نیز از کیهان مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد درخواست دارند به این مسأله ورود کرده و آن را رفع کند تا میلیاردها تومان هزینه بیت‌المال بدون استفاده در این روستا خاک نخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1