تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۲
گزارش کبنا از شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد؛

بخش اول) برخه می‌رود؟

۱۱
۳
بخش اول) برخه می‌رود؟
کبنا ؛
شنیده‌ها حاکی از آن است که تهران تصمیم دارد برخه مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد را تغییر دهد.
به گزارش کبنا، حدود نیمی از آب شهری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر فرسودگی شبکه و مواردی از این دست هدر می‌رود. در وضعیتی که برخی از شهرستان‌های استان با تنش آبی روبه‌رو هستند و بیم آن می‌رود در آینده نزدیک با بحران آبی نیز روبرو شوند، عزمی جدی از سوی آب و فاصلاب استان احساس می‌شود که بتواند با جذب اعتبار، سیستم توزیع آب شهری را به درستی مدیریت و اصلاح کند. اما متأسفانه در دوره مدیرعامل کنونی این شرکت، اقدام به‌خصوصی در این زمینه دیده نشده است. حتی گاهاً شکستگی برخی انشعابات در خیابان‌ها و مناطق شهری، برای مدت‌ها بدون توجه به حال خود رها شده است.
بسیاری از کنشگران محیط زیستی و فعالان حوزه آب معتقدند که اصلی‌ترین دلیل تنش آبی در استان ناشی از حکمرانی آب است که به سیستم توزیع آب برمی‌گردد و متولی آن نیز آب و فاضلاب است. برخی نیز معتقدند در صورتی که مشکل سیستم توزیع آب حل شود، آب سد تنگ سرخ را می‌توان برای مصارف غیرشرب استفاده کرد؛ در واقع به نظر این افراد، آب شرب شهرستانی مثل بویراحمد تنها با اصلاح سیستم توزیع و شبکه‌ها قابل تأمین است و نیازی به احداث سد نیست و در صورت احداث هم آب آن را می‌توان برای سایر مصارف در نظر گرفت.
بااین‌وجود، اسفندیار برخه که حضورش در آب و فاضلاب با حواشی بسیاری همراه بود و برخی به غیرمرتبط بودن تخصص و رشته تحصیلی او انتقاد داشتند، نتوانسته است اقدام ملموس و قابل توجهی در این زمینه داشته باشد. برخه کاردانی بهداشت دارد و کارشناسی حقوق را از دانشگاه علمی کاربردی گرفته است. هر چند برخی از ارتباط عمیق برخه با معاونت عمرانی استانداری به خاطر همکلاسی بودن آنها در دانشگاه خبر می‌دهند، اما گویی معاون سیاسی استانداری از عملکرد او راضی نیست و از اینکه او پاسخگوی تلفنش نیست، گلایه دارد. پس از مدیرعاملی برخه، افتتاحیه کلان برای آبرسانی دیده نشده است. خبری از به‌روزرسانی سیستم توزیع نیست. برخی از نیروهای توانمند حذف شده‌اند. حرف و حدیث‌های بسیاری نیز در حوزه اعتبارات و مالی وجود دارد. داستان مشکلات آبداران نیز روزها سر خط اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور بود.
علیرغم این وضعیت، مشاهدات نشان می‌دهد که برخه در حال تلاش و رایزنی برای ابقاست، اما شنیده شده است که تهران با ادامه مدیرعاملیِ برخه موافق نیست.
گویا قرار است باز هم یکی از غیرمرتبط‌ها جایگزین برخه شود. این در حالی است که تجربه مدیریت برخه در آب و فاضلاب و برخی دیگر در سایر دستگاه‌ها نشان داده است که پیامد حضور غیرمرتبط‌ها چیست. شنیده شده است یکی از فرهنگیان به عنوان گزینه مدیرعاملی مطرح شده است، اما واضح است فردی باید این پست را بر عهده بگیرد که دارای سابقه، تخصص و قدرت چانه‌زنی بالا برای جذب اعتبار باشد. ویژگی‌هایی که کمتر در اسفندیار برخه دیده می‌شود. مدیریت کنونی آب و فاضلاب استان این تصور را به وجود آورده است که آب در اولویت این شرکت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به پشتیبانی آقای نادریان برخه ماندگاراست
ابدار
Iran, Islamic Republic of
امروز سرحال نبود به نطرم آخر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برخه در جذب اعتبارات موفق عمل کرده و بودجه ی خوبی در بخش محرومیت زدایی جذب کرده، اگر در بخش عدم جذب اعتبارات در بخش تنش هنوز موفقیتی حاضل نشده از سهل انگاری مسئولین و‌ مجریان بخش بهره برداری است نه صرفا شخص برخه..
آبفایی
Iran, Islamic Republic of
گیریم برخه هم رفت آیا فرد لایقی برای جایگزینی وجود دارد؟ قطعا خیر
آب و فاضلاب نیاز‌به مدیر مقتدر، مسئول، متخصص و صد در صد غیر بومی دارد،، مدیر بومی به درد وضعیت فعلی آبفا نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
باسلام
مسئولين محترم ازكسانى استفاده كنيدكه كاربلدباشه
ازافرادى مثل آقاى مقيمى كه فردشايسته هست وكاربلدهست ياكساى ديگه استفاده كنيد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
برخه هم مدیر خیلی ضعیفی بود خیلی دیر رفت.
بچه ار
Iran, Islamic Republic of
ضعيف ترين مدير در طول تاريج جمهوري اسلامي ابران، غير مرتبط ، غير فني ، غير متخصص فقط به پشتيباني اقا حاجي زاده مونده،
Iran, Islamic Republic of
برخه حتی در قواره شهرداری هم نتوانست کاری انجام دهد !!! جای تعجب است که چطور و چگونه مدیر دستگاه اجرایی به این مهمی شد؟!
بدون تجربه و توان !!
سروش
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری نوشته برخه در جذب اعتبارات محرومیت زدایی خوب عمل کرده نه عزیزم ایشون مال این حرفا نیست اگر کسی بتونه خوب اعتبار بگیره با رایزنی ،واضح است که خوب هم میتونه بموقع اعتباراتش را با برنامه ریزی و به جا هزینه کنه
ما متاسفانه کار را دادیم دست کسی که اصلا اینکاره نیست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با تشکر فراوان از تمام کسانی که در خصوص مدیریت برخه نظر داده اند. باید عرض کنم که ضعیف ترین مدیری که در طول دوران آب و فاضلاب آمده جناب آقای برخه می باشد که خودش هم کاملاً بر این موضوع واقف است،/من به جرأت سوگند یاد می کنم که اگر مدیریت بخواهد مثل مدیریت برخه باشد 90 درصد از افراد خود شرکت خیلی بهتر از برخه عمل می کنند، واما اگر بخواهیم مدیری مناسب انتخاب بکنیم، هستند کسانی که می توانند این شرکت را جمع و جور کنند، اما نه افرادی که مدیریتشان با واسطه باشد، بلکه افرادی که از هر نظر شایستگی داشته باشند.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
آقای عزیز که خود را آبفایی معرفی کردی خودت بریدی خودت هم دوختی، اولاً فرمودی که قطعاً کسی نیست که مدیریت شرکت را به عهده بگیرد، که خارج از دو حالت بیشتر نیست یا واقعاً از نوچه های.. هستی یا اینکه اصلاً کار شرکت و نیروهای شرکت را نمی شناسی، دوماً نیروی غیر بومی تا بیاد نیروها را بشناسد زمان زیادی طول می کشد و در ثانی با وجود چاپلوسانی که در سیستم می باشند و با وجود سیاسیون مریض هیچوقت نمی تواند نیروهای سالم و متخصص و دلسوز را شناسایی نماید و نتیجه آن این است که اوضاع شرکت بدتر از قبل می شود.
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1