تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۵۲۵۲۶
روز رويايى ايران با دو فيناليست و شكستن طلسم طلا؛

پایان روز سوم كشتى آزاد قهرمانى جهان / قاسم‌پور طلا گرفت (+ فیلم و تصاویر )

۳
پایان روز سوم كشتى آزاد قهرمانى جهان / قاسم‌پور طلا گرفت (+ فیلم و تصاویر )
کبنا ؛كشتى ايران با فيناليست شدن اطرى و عموزاد و طلايى شدن كامران قاسمپور شب خوبى را سپرى كرد.
به گزارش کبنا، سومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز در بلگراد صربستان آغاز شد که طى روزهاى گذشته ايران دو نقره و يك برنز كسب كرده بود. 
در رقابت های امروز، علاوه بر برگزاری دیدارهای شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 57، 74 و 92 کیلوگرم، مرحله مقدماتی 3 وزن آخر مسابقات یعنی اوزان 61، 65 و 97 کیلوگرم پیگیری شد.
علاوه بر قاسمپور و امامی، سه کشتی گیر دیگر ایران نیز امروز به روی تشک رفتند که از بین آنها فقط محمدحسین محمدیان سابقه کسب مدال جهانی را داشت. 
رضا اطرى در ٦١ كيلو، رحمان عموزاد در ٦٥ كيلو و محمدحسين محمديان در ٩٧ كيلو نمايندگان امروز ايران بودند. اين سه كشتى گير در مسابقات صبح خوش درخشيدند و شكست تمامى رقبا فعلا بدون حتى باخت در نيمه نهايى حاضر شدند كه در نهايت ايران به دو فيناليست و يك رده بندى دست پيدا كرد. 
همچنين بعد از برنز يونس امامى در ٧٤ كيلو، كامران قاسمپور بالاخره طلسم طلا را شكست داد و پيروزى برابر كاكس به قهرمانى دست يافت.

بیشتر بخوانید:

پايان روز دوم؛ ايران همچنان در حسرت طلا! (+ فیلم و تصاویر )

 پوشش زنده خبری
26 شهریور 1401 ساعت 22:54
* علاوه بر شكستن طلا، قاسمپور اولين برد ايران برابر آمريكا را در بلگراد بعد از چهار شكست متوالى رقم زد.

26 شهریور 1401 ساعت 22:36
* و بالاخره تماشاگران ايرانى حاضر در سالن كشتى بلگراد، شاهد بالا رفتن پرچم ايران بعد از چند روز انتظار هستند.

26 شهریور 1401 ساعت 22:34
* حتى مصدوميت ابرو هم نتوانست مانع نمايش فوق العاده كامران شود.
کشتی آزاد
26 شهریور 1401 ساعت 22:33
* قاسمپور بعد از كسب مدال طلا:
 اين مدال تقديم به همه مردم ايران كه اين چند روز منتظر مدال طلا بودند.
26 شهریور 1401 ساعت 22:30
* بالاخره طلا گرفتیم. در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم، کامران قاسمپور به مصاف جیدن کاکس از آمریکا رفت که در حالی که اخطار ۳۰ ثانیه به قاسمپور داده شده بود، با یک زیر دو خم توانست کاکس را خاک کرده و آن اخطار را هم خنثی کند. در وقت دوم نیز دو کشتی گیر هر چه تلاش کردند، امتیازی از یکدیگر نگرفتند تا نماینده کشورمان با همان نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی و برای دومین سال متوالی قهرمان جهان شود.
کشتی اآزاد
26 شهریور 1401 ساعت 22:28
* عثمان نورماگومدوف آذربایجانی با نتیجه ۱۱ بر صفر رادوسلاو مارسینکیویچ از لهستان را شکست داد و مدال برنز سال گذشته خود در وزن ۹۲ کیلوگرم را تکرار کرد.
26 شهریور 1401 ساعت 22:14
* نخستین مدال برنز وزن ۹۲ کیلوگرم به میریانی مایسورادزه گرجستانی رسید که در یک کشتی دیدنی و در حالی که کشتی برده را با شکست عوض کرده بود، در کمتر از یک ثانیه به پایان از احمد باتائف بلغارستانی امتیاز گرفت و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد.
26 شهریور 1401 ساعت 21:56
* با مدال طلایی که کایل دیک به دست آورد، تیم آمریکا به سومین مدال طلای خود در این رقابت ها رسید.
26 شهریور 1401 ساعت 21:49
* در تکرار فینال سال گذشته وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۱ تیموراز سالکازانوف از اسلواکی را شکست داد تا مانند سال گذشته قهرمان جهان شود و چهارمین طلای متوالی خود در رقابت های جهانی را کسب کند.
26 شهریور 1401 ساعت 21:39
* در دیگر رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم، فرانک چامیزو از ایتالیا با حساب ۵ بر ۳ سونر دمیرتاش ترکیه ای را شکست داد تا با کسب این مدال برنز، چهارمین مدال جهانی خود را به دست آورد.
26 شهریور 1401 ساعت 21:25
* امامی دومین برنز ایران را کسب کرد. یونس امامی در دیدار رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف ساگار جاگلان از هند رفت و پس از اینکه حریف در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی نگرفت، نماینده کشورمان او را از تشک خارج کرد تا وقت اول را با پیروزی ۲ بر صفر خاتمه دهد. امامی در وقت دوم با یک خاک و دو بار بیرون بردن پای حریف از تشک، ۴ امتیاز دیگر گرفت تا با پیروزی ۶ بر صفر مدال برنز از آن خود کند.

26 شهریور 1401 ساعت 21:06
* در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم، زلیمخان آباکاروف روسی الاصل با نتیجه ۷ بر ۲ توماس گیلمان آمریکایی را شکست داد تا نخستین مدال طلای تاریخ آلبانی در کشتی آزاد قهرمانی جهان را به دست آورد.
26 شهریور 1401 ساعت 21:00
* بدين ترتيب قهرمانى آمريكا يك شب مانده به پايان مسابقات، قطعى شده است و به نظر مى رسد ايران نيز توانسته از همين حالا نايب قهرمانى خود را محرز كند.
26 شهریور 1401 ساعت 20:59
* آمریکایی ها تا به اینجای کار در 8 وزن به فینال رسیده اند و ست گراس نیز در وزن 61 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شده است و تنها کشتی گیر حذف شده آنها هیدن زیلمر در وزن 125 کیلوگرم بود که در رتبه هفتم قرار گرفت. در سمت مقابل نیز 5 ملی پوش کشورمان راهی فینال شدند و 3 نفر نیز به رده بندی رفتند تا فاصله ای 50 امتیازی بین دو کشور ایجاد شود.
26 شهریور 1401 ساعت 20:59
* دیگر مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم به استفان میچیچ صربستانی رسید که با نتیجه ۷ بر ۱ رینری اورتگا از کوبا را شکست داد.
26 شهریور 1401 ساعت 20:49
* زانبازار زاندانبود مغولستانی موفق شد زو ونهائو از چین را ضربه فنی کرده و به مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم دست پیدا کند.
26 شهریور 1401 ساعت 20:14
* دیگر فینالیست وزن ۹۷ کیلوگرم نیز کشتی گیر روسی الاصل تیم اسلواکی یعنی باتیربک تساکولوف خواهد بود که در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر گیوی ماتچاراشویلی گرجستانی را از پیش روی برداشت.
26 شهریور 1401 ساعت 19:59
* در دیگر نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، جان دیاکومیهالیس آمریکایی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سباستین ریورا از پورتو ریکو پیروز شد و به فینال رسید.
26 شهریور 1401 ساعت 19:58
* عموزاد هم فینالیست شد. رحمان عموزاد برای صعود به فینال وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف حاجی علیف آذربایجانی و دارنده ۳ مدال طلای جهان رفت که در همان شروع کار حریف را از تشک خارج کرد اما در ادامه در خاک حریف قرار گرفت ولی پس از آن حریف را در کنار تشک به پل زد تا وقت نخست را با برتری ۳ بر ۲ خاتمه دهد. در وقت دوم هم عموزاد با یک زیرگیری علیف را خاک کرد و پس از آن هم دو بار دیگر این حریف را در خاک قرار داد تا ۹ بر ۲ به پیروزی رسیده و راهی فینال شود.
26 شهریور 1401 ساعت 19:52
* صعود اطرى به فينال و شكست كشتى گير آمريكايى در اين وزن كمى ايران را به كسب عنوان قهرمانى اميدوار كرد.
26 شهریور 1401 ساعت 19:50
* در دیگر نیمه نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم، ری هیگوچی از ژاپن و نایب قهرمان المپیک ریو، با نتیجه ۱۵ بر ۷ ست گراس از آمریکا را شکست داد تا فردا شب و در دیدار فینال مقابل رضا اطری قرار بگیرد.
26 شهریور 1401 ساعت 19:46
* اطری بالاخره به مدال جهانی رسید. در دیدار نیمه پایانی وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری در مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان قرار گرفت که پس از اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، وقت نخست با برتری ۱ بر صفر نماینده کشورمان به پایان رسید. در وقت دوم کشتی گیر مغول اطری را خاک کرد و پس از ۳۰ ثانیه اخطار نیز ۱ امتیاز گرفت تا حساب کار ۳ بر ۱ شود. در کمتر از یک دقیقه به پایان مسابقه، اطری با یک زیرگیری حریف را خاک کرد و در ادامه نیز بر روی حمله حریف یکبار دیگر او را خاک کرد و با پیروزی ۵ بر ۳ به فینال راه پیدا کرد.

صعود اطری به یک چهارم نهایی در وزن 61 کیلوگرم

دلاوری عموزاد مقابل حریف مجارستانی

شروع طوفانی محمدیان مقابل نماینده سوییس


26 شهریور 1401 ساعت 16:22
رحمان عموزاد كه بعد از برترى برابر حريف مجارستانى قصد داشت به او دلدارى بدهد و اينگونه به صورت حريف بوسه زد، با واكنش عجيب حريف روبرو شد و كشتى گير مجارستانى او را هل داد!

26 شهریور 1401 ساعت 16:09
* در جدال بین دو کشتی گیر روسی الاصل، این باتیربک تساکولوف از اسلواکی بود که توانست ولادیسلاو بایتسایف از مجارستان را ۴ بر ۲ مغلوب کند و به نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم برسد.
26 شهریور 1401 ساعت 16:02
کایل اسناید آمریکایی نیز موفق شد با حساب ۱۰ بر صفر ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان را از پیش روی بردارد تا حریف محمدیان در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم شود.

عملکرد کشتی گیران آزاد در روز فینال قاسمپور

کامبک نفس گیر محمدیان مقابل نماینده اوکراین

هنرنمایی عموزاد مقابل کشتی گیر قزاقستانی

برد دلچسب رضا اطری و صعود به نیمه نهایی


26 شهریور 1401 ساعت 16:01
بازگشت تماشایی محمدیان برای صعود به نیمه نهایی. در دیدار یک چهارم پایانی وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان برابر محمد زاکاریف از اوکراین به میدان رفت که در همان ابتدا و بر روی حمله خودش لنگ خورد و ۴ امتیاز از دست داد و پس از آن هم پای هر یک از دو کشتی گیر یکبار از تشک خارج شد تا وقت اول با نتیجه ۵ بر ۱ تمام شود. نماینده کشورمان در وقت دوم یک بار حریف را خاک کرد و دو بار هم او را به بیرون از تشک برد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. در ادامه نیز یک بار دیگر حریف را از تشک خارج کرد و در لحظات آخر نیز او را به پل زد تا با برتری ۸ بر ۵ پیروز این دیدار شود.
26 شهریور 1401 ساعت 15:49
* در بالای جدول وزن ۶۱ کیلوگرم نیز ری هیگوچی ژاپنی و ست گراس آمریکایی به نیمه نهایی راه پیدا کردند.
26 شهریور 1401 ساعت 15:48
نارانخو نارمانداخ مغولستان با نتیجه ۱۳ بر ۵ الغ بک ژولدوشبکوف قرقیزستانی را مغلوب کرد تا عصر امروز در نیمه نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم در مقابل رضا اطری قرار بگیرد.
26 شهریور 1401 ساعت 15:47
*اميرحسين زارع، آزادكار سنگين وزن ايران كه ديشب به مدال برنز رسيد، امروز از روى سكوها مشغول تشويق هم تيمى هايش است.

26 شهریور 1401 ساعت 15:46
اطری هم راهی نیمه نهایی شد. رضا اطری در یک چهارم نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم به مصاف گئورگی وانگلوف بلغارستانی رفت که در همان ابتدای کار به خاطر خروج از تشک و گرفتن یک اخطار، دو امتیاز از دست داد اما خیلی زود توانست حریف را خاک کند تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. در ادامه حریف پای اطری را از تشک خارج کرد تا وقت اول با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان برسد. در وقت دوم اطری توانست دو بار حریف را خاک کند تا با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شده و به نیمه نهایی راه پیدا کند.
26 شهریور 1401 ساعت 15:37
جان دیاکومیهالیس آمریکایی در وزن ۶۵ کیلوگرم توانست نتیجه عجیبی را رقم بزند و باجرانگ پونیا از هند و دارنده ۴ مدال جهان و المپیک را با حساب ۱۰ بر صفر مغلوب کند و به نیمه نهایی برسد.
26 شهریور 1401 ساعت 15:36
* در وزن ۶۵ کیلوگرم، حاجی علیف آذربایجانی و قهرمان ۳ دوره جهان موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۳ عباس رحمانوف ازبکستانی را شکست دهد تا عصر امروز برای رسیدن به فینال در مقابل رحمان عموزاد قرار بگیرد.
26 شهریور 1401 ساعت 15:28
عموزاد به نیمه نهایی رسید. در مرحله یک چهارم پایانی وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد در مقابل عادل اوسپانوف از قزاقستان قرار گرفت کا در همان ابتدای کار حریف را خاک کرد اما در هنگام اجرای بارانداز خودش به روی پل رفت و تا آستانه صربه فنی شدن نیز پیش رفت ولی موفق شد از این خطر نجات پیدا کرده و کشتی را رو کند. عموزاد در ادامه نیز با یک پیچ کمر حریف را به پل زد تا نتیجه ۷ بر ۲ شود. نماینده کشورمان یک بار دیگر نیز حریف را خاک کرد تا وقت اول را با برتری ۹ بر ۲ خاتمه دهد. در دقت دوم نیز عموزاد یک بار دیگر پیچ کمر را اجرا کرد و حریف را به پل زد تا با پیروزی ۱۳ بر ۲ به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

26 شهریور 1401 ساعت 15:26
کایل اسنایدر آمریکایی نیز با حساب ۴ بر ۱ مقابل زبیگنیف بارانوفسکی از لهستان به پیروزی رسید تا هر ۳ نماینده آمریکا به مرحله یک چهارم پایانی راه پیدا کنند.
26 شهریور 1401 ساعت 15:03
* در وزن ۹۷ کیلوگرم، سامهان جبرائیلوف مولداویایی به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت انصراف داد تا این محمد زاکاریف اوکراینی باشد که در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل محمدحسین محمدیان قرار بگیرد.
26 شهریور 1401 ساعت 15:00
گئورگی وانگلوف بلغارستانی که در المپیک توکیو به مقام پنجم رسید، با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل اصیل آیتکین از قزاقستان به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم به مصاف رضا اطری برود.
26 شهریور 1401 ساعت 14:58
* سومین نماینده کشورمان نیز راهی یک چهارم نهایی شد. محمدحسین محمدیان در نخستین مبارزه خود برابر ساموئل شرر از سوئیس قرار گرفت که در همان ابتدای کار با یک پیچ کمر حریف را از بالا به پل زد و پس از آن یک بارانداز اجرا کرد تا حساب کار ۶ بر صفر شود. نماینده کشورمان در ادامه نیز دو بار دیگر حریف را خاک کرد تا در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد.
26 شهریور 1401 ساعت 14:56

اطری هم به یک چهارم پایانی رسید. در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری به مصاف اسلام بازرگانوف از آذربایجان رفت و در حالی که اخطار ۳۰ ثانیه به حریف داده شده بود، نماینده کشورمان توانست به پشت او برود و ۳ بر صفر جلو بیفتد. در وقت دوم نیز اطری پای حریف را به بیرون برد تا اخطار ۳۰ ثانیه را نیز خنثی کند و در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر حریف خود را شکست داده و راهی مرحله بعد شود.
26 شهریور 1401 ساعت 14:43
عادل اوسپانوف قزاقستانی با حساب ۶ بر ۳ از سد علی بک عثمانوف قرقیزستانی عبور کرد تا در مرحله یک چهارم پایانی وزن ۶۵ کیلوگرم در مقابل رحمان عموزاد قرار بگیرد.
26 شهریور 1401 ساعت 14:42
سونر دمیرتاش ترکیه ای نیز دایچی تاکاتانی از ژاپن را ۵ بر صفر شکست داد تا او نیز راهی دیدار رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم شود.
26 شهریور 1401 ساعت 14:31
* حریف امامی مشخص شد. در مرحله شانس مجدد وزن ۷۴ کیلوگرم، ساگار جاگلان هندی با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل سولدخو اولونبایار از مغولستان به پیروزی رسید تا امشب برای کسب مدال برنز به مصاف یونس امامی برود.
26 شهریور 1401 ساعت 14:30
* عموزاد به مرحله بعد راه پیدا کرد. رحمان عموزاد در دومین دیدار خود در مقابل اسماعیل موساکایف، کشتی گیر روسی الاصل تیم مجارستان، قرار گرفت که در همان ابتدای کار حریف را به بیرون برد و یک امتیاز دریافت کرد. در ادامه نیز حریف نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی کسب کند تا وقت اول با نتیجه ۲ بر صفر خاتمه پیدا کند. در وقت دوم نیز عموزاد یکبار دیگر حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم حریف را در بیرون از تشک خاک کرد و یک اخطار نیز به حریف دادند تا نماینده کشورمان این کشتی گیر عنوان دار را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد.
26 شهریور 1401 ساعت 14:20
رینری اورتگا از کوبا موفق شد غلامجون عبدالله یف از ازبکستان را ۴ بر ۳ از پیش روی بردار و به دیدار رده بندی وزن ۵۷ کیلوگرم راه پیدا کند.
26 شهریور 1401 ساعت 14:18
* در وزن ۹۷ کیلوگرم، ساموئل شرر سوئیسی و نایب قهرمان سال گذشته اروپا با نتیجه ۲ بر ۲ ویکی چاهار از هند را شکست داد تا در دور بعد به مصاف محمدحسین محمدیان برود.
26 شهریور 1401 ساعت 13:57
اطری مقتدرانه به دور بعد رسید. در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری در مقابل بشیر علی لی از مقدونیه قرار گرفت که در ابتدای کار با یک زیرگیری او را خاک کرد و پس از آن که پایش از تشک خارج شد، حریف را از بالا به پل زد تا حساب کار ۶ بر ۱ شود. اطری در لحظات پایانی وقت اول نیز کشتی گیر مقدونیه ای را در خاک خود قرار تا این وقت را با برتری ۸ بر ۱ به پایان برساند. در وقت دوم نیز نماینده کشورمان یک بار دیگر حریف را خاک کرد و با اخطاری که حریف گرفت، این دیدار با پیروزی ۱۱ بر ۱ اطری خاتمه یافت.
26 شهریور 1401 ساعت 13:36
عموزاد با پیروزی آغاز کرد. رحمان عموزاد در نخستین دیدار خود در وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف یون جون سیک از کره جنوبی رفت و پس از اینکه حریف به دلیل فرار از تشک یک اخطار گرفت و در خاک نشست، یک فیتیله پیچ هم اجرا کرد تا ۳ بر صفر پیش بیفتد. در ادامه حریف پای عموزاد را از تشک خارج کرد اما نماینده کشورمان بلافاصله این کار را جبران کرد و یک اخطار دیگر هم از او گرفت تا وقت اول با نتیجه ۵ بر ۱ تمام شود. در وقت دوم هم عموزاد سه بار دیگر حریف را به بیرون از تشک برد تا با نتیجه ۸ بر ۱ در این دیدار به پیروزی برسد.
26 شهریور 1401 ساعت 13:35
* در وزن ۶۵ کیلوگرم، قهرمان سال ۲۰۱۹ جهان یعنی بکا لومتادزه از گرجستان با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب آگوستین دستریباتس از آرژانتین شد.
26 شهریور 1401 ساعت 13:32
* زانابازار زاندانبود مغولستانی با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگی اوکوروکوف از استرالیا را شکست داد و به دیدار رده بندی وزن ۵۷ کیلوگرم راه پیدا کرد.
26 شهریور 1401 ساعت 13:30
* رقابت های روز سوم در شرایطی آغاز خواهد شد که آمریکایی ها با ۳ کشتی گیری که شب گذشته به فینال فرستادند، ۱۳۸ امتیاز را برای خود  قطعی کرده اند و فاصله خود با تیم دوم یعنی ایران را به حدود ۵۰ امتیاز رسانده اند. بنابراین تیم ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی، علاوه بر درخشش کشتی گیران خود در ۳ وزن پایانی باید چشم انتظار حذف زودهنگام نمایندگان آمریکا نیز باشد.
26 شهریور 1401 ساعت 11:22
92کیلوگرم: 

*کامران قاسمپور که روز گذشته با سه پیروزی پیاپی به فینال این وزن راه پیدا کرد، امشب و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مصاف جیدن کاکس آمریکایی خواهد رفت که مدال طلای این وزن را در سال های 2018 و 2019 به خود اختصاص داده است.
26 شهریور 1401 ساعت 11:21
74کیلوگرم:
*یونس امامی که پس از باخت تلخ و نزدیک 2 بر 2 برابر کایل دیک آمریکایی به مسابقه رده بندی راه پیدا کرد، امشب و برای کسب مدال برنز در مقابل یک نفر از میان اسلامبک اوروزبکوف از قرقیزستان، سولدخو اولونبایار از مغولستان و ساگار جاگلان از هندوستان قرار خواهد گرفت.
26 شهریور 1401 ساعت 11:21
97کیلوگرم:
*محمدحسین محمدیان پس از یک دور استراحت، در مقابل برنده دیدار ویکی چاهار از هند و ساموئل شرر از سوئیس قرار خواهد گرفت که هر دو کشتی گیر سابقه کسب مدال نقره قاره خود را در کارنامه دارند. حریف نماینده کشورمان در صورت رسیدن به مرحله یک چهارم پایانی، یک نفر از میان اولریش مانوان از ساحل عاج، سامهان جبرائیلوف از مولداوی و محمد زاکاریف از اوکراین خواهد بود.
26 شهریور 1401 ساعت 11:20
65کیلوگرم:
*رحمان عموزاد در دور اول در مقابل یون جون سیک از کره جنوبی به میدان خواهد رفت و در صورت برتری در این مسابقه، در برابر اسماعیل موساکایف، کشتی گیر روسی الاصل تیم مجارستان، قرار خواهد گرفت که برنز 2019 جهان، پنجمی المپیک توکیو و طلای امسال اروپا را در کارنامه دارد.
26 شهریور 1401 ساعت 11:20
61کیلوگرم:
*رضا اطری در نخستین گام در مقابل بشیر علی لی از مقدونیه قرار خواهد گرفت و در صورت غلبه بر این کشتی گیر، در دور بعد به مصاف اسلام بازرگانوف آذربایجانی خواهد رفت.

سایر اخبار:

زارع: با انگیزه بیشتر و با مدال طلا بازمی‌گردم

زارع: با انگیزه بیشتر و با مدال طلا بازمی‌گردم
 دارنده مدال برنز ۱۲۵ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان گفت: متاسفانه نتواستم مدال طلا را برای مردم کشورم بدست آورم اما امیدوارم این ناکامی را با انگیزه بیشتر و با طلای المپیک جبران کنم.
 امیر حسین زارع پس از کسب مدال برنز ۲۰۲۲ بلگراد اظهار کرد: ناراحتم که نتوانستم امسال در رویداد جهانی مدال طلا را برای کشورم به ارمغان آورم، امیدوارم اشتباه خود را جبران کرده و با سعی و تمام تلاش مدال طلا را برای کشورم کسب کنم.
وی با بیان اینکه ماه‌ها برای کسب مدال در اردوی تیم بودیم گفت: من و تمام نفرات از جان و دل مایه گذاشتند. امیدوارم در آینده بتوانم با انگیزه بیشتر جبران کنم و شرمنده مردم کشور نشوم.
زارع افزود: در حال حاضر ۲۱ سال دارم و به امید خدا و دعای مردم عزیز کشورم، بتوانم مجدد تمرینات خود را دنبال کنم و اشتباهم را در بلگراد جبران کنم. سعی می‌کنم از لحاظ بدنی و فنی آن چیزی که حق مردم است، بتوانم در المپیک مدال طلا را برای مردم بدست آورم.
رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن‌های ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم جمعه شب از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع دارنده طلای جهان و برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  
زارع در این مرحله به مصاف طاها آکگول دارنده ۸ مدال جهان و المپیک از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند و به مرحله رده‌بندی رفت.
آماروِر دسی کانادایی حریف زارع در رده بندی بود که وی مدال طلاو نقره پان امریکن را در کارنامه دارد. زارع در یک کشتی حساب شده حریف خود را ۸ بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.
زارع که طلای سنگین وزن کشتی آزاد ایران را سال گذشته بعد از ۳۲ سال کسب کرده بود موفق شده بود طاها آکگل را شکست دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1