تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۴۳۳۱۸
کبنا گزارش می‌دهد

جاده‌ای 300 متری که عملیات تعریض آن یک دهه طول کشیده است / ناامیدی رئیس شورا و دهیار خلف آباد از مسئولین استانی؛ استمداد از رئیس جمهور و وزرا

۰
جاده‌ای 300 متری که عملیات تعریض آن یک دهه طول کشیده است / ناامیدی رئیس شورا و دهیار خلف آباد از مسئولین استانی؛ استمداد از رئیس جمهور و وزرا
کبنا ؛
رئیس شورای روستای خلف‌آباد شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه متأسفانه در سطح استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری شهرستان بویراحمد، مدیریت ضعیف است، اظهار داشت: ما از سطح استانی ناامیدیم، امید ما الأن تنها به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر راه است و از آنها می‌خواهیم که ورود کنند تا مشکل این جاده حل شود.
به گزارش کبنا، یکی از شاخص‌های توسعه در هر منطقه، توجه به بهسازی و بازسازی راه‌ها و جاده‌ها در آنجاست. با تغییر پارادایمی از شهر به روستا، اهمیت روستاها و به‌ویژه راه‌های روستایی دوچندان شده است. تا جایی که بسیاری از مسئولین کشوری و استانی بر مهاجرت معکوس تأکید می‌کنند. اما بااین‌وجود در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌های روستایی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.
روستای خلف‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد، با وجود پیگیری‌های متعدد شورا و دهیاری، هنوز از مشکلات و مسائل جاده‌ای رنج می‌برد. شاه‌راه ورودی خلف‌آباد که شا‌ه‌راه ورودی اصلی چهار روستا است از خلف‌آباد شروع می‌شود  و روستاهای بازرنگ، کریم‌آباد و علی‌آباد را نیز دربرمی‌گیرد، حدود یک دهه است که در دستور کار قرار گرفته است که عریض شود. با وجود اینکه تابه‌حال دو بار مقدمات زیرسازی آن صورت گرفته، اما هم‌اکنون این مراحل به اتمام نرسیده است.
رئیس شورا و دهیار خلف‌آباد در مورد مشکلات پیرامون این جاده در گفت‌وگو با کبنا نیوز نسبت به عملکرد مسئولین استانی ابراز گلایه کردند. به گفته‌ی آنها مسئولین اردیبهشت ماه به روستای بادرنگ آمدند؛ روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون همراه با معاون استاندار وقتی به روستا آمدند گفتند که برای عریض کردن جاده ورودی خلف‌آباد همکاری می‌کنیم و امسال نیز آن را به نتیجه می‌رسانیم. اما حالا که حدود هشت ماه از آن می‌گذرد، با وجود زیرسازی و قیرپاشی جاده هنوز آسفالت نشده است.
رئیس شورای خلف‌آباد اظهار داشت: متأسفانه چهار ماه است که از قیرپاشی می‌گذرد و چون در فصل بارندگی قرار داریم، این زیرسازی در حال از بین رفتن است.



وی ادامه داد: بالغ بر صد مرتبه به استانداری، فرمانداری و راهداری مراجعه کرده‌ایم، اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
وی افزود: مدیر کل راه می‌گوید اعتباری برای این جاده نداریم. اما فرمانداری می‌گوید اعتبار دارند، در نهایت فرمانداری به بازرسی نامه داد و بازرسی هم در همین خصوص به راهداری نامه زد، اما متأسفانه همه‌ی این تلاش‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
برای عریض نمودن این جاده تاکنون حدود 280 میلیون هزینه صرف شده است. ولی جاده در حال از بین رفتن است.
رئیس شورای خلف‌آباد می‌گوید: امسال در فصل زمستان، یخ‌زدگی نداشتیم، اگر یخ‌زدگی می‌داشتیم، ممکن بود تصادفات به آسیب جانی هم منجر می‌شد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه در سطح استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری، مدیریت ضعیف است، افزود: ما از سطح استانی ناامیدیم، امید ما الأن به رئیس جمهور و وزیر کشور و وزیر راه است و از آنها می‌خواهیم که مشکل این جاده حل شود.
کریمیان رئیس شورا ادامه داد: این جاده 300 متر است و این چهار روستا 10 هزار نفر جمعیت دارد. نماینده هم قول داده که امسال مشکل جاده حل شود.
   
وی در پایان عنوان کرد: جانی‌پور سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفتند که سلام مرا به فرماندار برسانید و بگویید همانطور که از اعتبارات روستایی استان برای دو روستا 3 میلیارد تومان هزینه شده است و به ما زنگ زدند و گفتند برای این دو روستا اینقدر هزینه شود، باز هم به ما زنگ می‌زدند و می‌گفتند 500 میلیون تا یک میلیارد هم برای جاده خلف‌آباد هزینه می‌کردید.
مسئولینی که تاکنون نتوانسته‌اند با گذشت یک دهه، عملیات تعریض 300 متر جاده روستایی را به اتمام برسانند، باید پاسخگو باشند. دهیار و رئیس شورای خلف‌آباد در گفت‌وگو با کبنا نیوز ضمن ابراز گلایه شدید، از مسئولین خواستند که بر اساس قولی که داده‌اند، تا پایان امسال عملیات تعریض را به اتمام برسانند.  







نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
فایل های مرتبط
1