تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۴۲۸۳۹
در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

عجز و ناتوانی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در جلسه/ هاشمی مشکل از خودتان است

۵
۲
عجز و ناتوانی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در جلسه/ هاشمی مشکل از خودتان است
کبنا ؛
تعداد ازدواج‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماهه اول امسال، 4817 مورد بوده است؛ طلاق نیز 1135 مورد به ثبت رسیده است. نرخ آن 1/7 دهم در هزار در استان است. جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز روند نزولی دارد؛ ولادت در 9 ماهه امسال حدود 9/4 درصد روند کاهشی داشته است. ماهانه 884 مورد و ولادت در استان به ثبت می‌رسد. در این مدت 2995 واقعه وفات نیز به ثبت رسیده است؛ در هر ماه 33 مورد، که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته‌ایم که ناشی از بیماری کرونا است. با این وجود مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال از نداری و کمبود تجهیزات و فرسوده بودن آنها سخن می‌گفت. این در حالی است که صادقی خود باید در این خصوص پاسخگو باشد. اگر او توان رفع این مشکلات را ندارد، پس برای چه در این جایگاه مانده است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 6 دی ماه 1400) جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال به ریاست سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد.
در این جلسه، داوید صادقی مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته ثبت احوال و روز ثبت احوال اظهار داشت: سوم تا نهم دی ماه هفته و سوم دی ماه سالروز تأسیس ثبت احوال در تقویم رسمی کشور است و اینک این سازمان در آستانه یکصدمین سال تأسیس است و بیش از یک قرن سابقه دارد.
وی افزود: یکی از وظایف مهم سازمان ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی است. هم اکنون با تعامل این اعضا و شبکه اعلام ما توانسته‌ایم ثبت و پوشش وقایع حیاتی را به 99 درصد برسانیم.
وی در خصوص پروژه‌های سازمان ثبت احوال عنوان کرد: ثبت احوال در دهه اخیر پروژه‌های مهمی داشته است. بسترسازی دولت الکتریک یکی از این پروژه‌ها است. در سال 90 هم پروژه آشیو الکترونیک اسناد راه‌اندازی شد. مزایای این پروژه صرفه‌جویی در هزینه و وقت است. پروژه دوم کارت هوشمند ملی است که یکی از پروژه‌های مهم فناوری اطلاعات در کشور است. پروژه صدور شناسنامه مکانیزه نیز یکی دیگر از پروژه‌ها است. مزایای شناسنامه مکانیزه ضریب امنیتی بالای آن است. تاکنون 445 هزار شناسنامه مکانیزه در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
صادقی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این سازمان در سال‌های اخیر، بحث ثبت مهاجرت یا تغییر نشانی است. یکی دیگر از پروژه‌های امسال در شش ماهه دوم سال، پروژه سببی و نسبی است که درختواره جمعیتی در استان را ترسیم می‌کند.
مدیر کل ثبت احوال استان کهگیویه و بویراحمد افزود: بحث عملکرد کارت هوشمند ملی نیز مطرح است؛ 556 هزار و 509 نفر هستند. تاکنون 96 درصد افراد برای کارت هوشمند اقدام کرده‌اند. حدود 84 درصد این کارت‌ها در استان صادر شده است.
وی ادامه داد: قسمتی از وظایف ما را به بخش خصوصی در دفاتر پیشخوان واگذار کرده‌اند.
صادقی در خصوص میزان ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمعیت استان روند نزولی دارد؛ ولادت در 9 ماهه امسال حدود 9/4 درصد روند کاهشی داشته است. ماهانه 884 مورد و ولادت در استان به ثبت می‌رسد.
وی ادامه داد: در این مدت 2995 واقعه وفات نیز به ثبت رسیده است. در هر ماه 33 مورد است که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته‌ایم که ناشی از بیماری کرونا است
تعداد ازدواج نیز 4817 مورد بوده است؛ طلاق نیز 1135 مورد به ثبت رسیده است. نرخ آن 1/7 دهم در هزار در استان است.
وی با اشاره به سرشماری‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سرشماری سال 95، جمعیت استان 713 هزار و 53 نفر بود. اما در سال 1400، 758 هزار 310 نفر است.
صادقی درباره‌ی تکریم ارباب رجوع در این اداراه بیان کرد: در این خصوص، ارزیابی جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرده‌ایم و این سازمان در شاخص‌های اقتصادی نیز رتبه برتر داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ثبت ولادت در استان 99 درصد است؛ اما ثبت وفات کمتر است که 98 درصد می‌باشد و می‌طلبد که اعضای شورای هماهنگی از دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر کنیم.
این سازمان، تنها سازمانی بوده که به سمت خدمات مکانیزه رفته و کلیه خدمات آن در حال حاضر مکانیزه است و ادارات ما در بستر فیبر نوری هستند. با همکاری مدیر عامل مخابرات استان این بستر فراهم شد. آرشیو اسناد که قبلا سنتی انجام می‌شد. اما الأن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
صادقی خاطرنشان کرد: بحث صدور شناسنامه برای فرزندان زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، از 85 مورد استعلام، 83 مورد منجر به صدور شناسنامه شده است.
وی ادامه داد: عوامل دیرثبتی و کم‌ثبتی نیز مهم هستند. اما الأن به پوشش 99 درصدی رسیده‌ایم. مهمترین عوامل یکی عدم آگاهی مردم از مورد قانونی است. همجواری استان با استان‌های همجوار، و ... این ها از جمله موارد است. عدم همکاری بعضی از مراکز بیمارستانی نیز هست. اگر همکاری شود شاید به 100 درصد هم برسیم.
مدیر کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چالش‌های موجود اداره کل سازمان گفت: منابع مالی ما از طریق پرداخت حقوق و از طریق سازمان تأمین می‌شود. من از شما دعوت می‌کنم امکانات و ساختمان ثبت احوال را از نزدیک مشاهده کنید. تجهیزات فرسوده است. اعتبارات کم است. اسناد خزانه ناچیز است. 60 تا 70 درصد آنها قابل خرید نیست. برخی از شهرها مجهز به دوربین عکاسی نیز نیستند. اعتباری که امسال به اداره کل ثبت احوال پرداخت شد، بسیار ناچیز است و لازم است که مشکلات اعتباری ما تأمین شود. هر اداره‌ی ما نزدیک به 100 میلیون اعتبار نیاز دارد. ثبت احوال یک اداره خدمات رسان است و تقاضا داریم در همین جلسه بتوانیم مشکلات ملی و اعتباری استان رفع شود.
در ادامه جلسه، هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اهمیت ثبت احوال را رئیس سازمان بیان کردند. وجود آمارهای صحیح می‌تواند برنامه‌ریزان توسعه‌ای را کمک کند. مدل جمعیتی بسیار مهم است که مکانیزه شدن مجموعه خدمات این سازمان از وضعیت خوبی برخوردار است. در عمده وقایع حیاتی نیز بسیار زود وقایع حیاتی ثبت می‌شود و این کار بسیار خوبی است. اما این عزیزان نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها نیز هستند.
وی افزود: بخشی از چالش‌های این اداره‌کل به خود اداره‌کل برمی‌گردد. باید مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در مرکز با دولت رایزنی کند و چارت سازمانی آن را تأمین کند. 50 درصد کادر این سازمان تشکیل نشده است. این موضوع را مدیرکل ثبت احوال در مرکز باید ببندد. انتظار است عزیزان این موضوع را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: برای اعتبارات هم تشریف بیاورید تا راهکاری برای تأمین اعتبارات پیدا کنیم. وضعیت ساختمان‌های ثبت احوال بسیار نامناسب هست و اکثراً قدیمی هستند. این اسناد هم باید در جای امن نگه داری شوند و وضعیت این ساختمان‌ها مناسب نیست.
 وی در خصوص نگرانی نسبت به خدمات این اداره‌کل که در جامعه وجود دارد گفت: عدم تحویل به موقع کارت‌های هوشمند ملی است. یکی از اسناد هویتی لازم هم کارت هوشمند ملی است.
هاشمی خطاب به صادقی اظهار داشت: پروژه سببی و نسبی را من متوجه نشدم و باید بیشتر باز شود و رسانه‌ها هم آن را منعکس کنند.
در پایان صادقی نیز گفت: بحث کارت هوشمند ملی، ماده تولید آن در تهران هست. اداره‌کل ثبت احوال با چاپخانه مرکزی و با نظارت بانک مرکزی واگذار کرده است. مسائلی که در این خصوص وجود دارد، شاید محرمانه باشد. تا آخر سال و یا نهایتا سه ماهه اول 1401 نیز قرار است موضوع صدور این ده میلیون کارت رفع شود.
وی در خصوص پروژه سببی و نسبی نیز گفت: قبلاً واقعا فقط پدر را در ثبت وقایع می نوشتند. اما الأن در سازمان ثبت احوال رابطه والدین با فرزندان را نیز ثبت کرده‌اند. با این پروژه همسان‌سازی و بروزرسانی می‌شود و درختواره جمعیت تکمیل می‌شود. اگر راه‌اندازی شود، بر اساس آن سازمان اطلاعات فرزندان هر فرد را به راحتی می‌تواند ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باسلام ازدستگاه های نظارتی انتظارهست که مدیرکل ثبت احوال ومعاون پشتیبانی ازسال 99تاکنون 3نیروی شرکتی بدون آزمون که ازاقوام مدیرکل ومعاون ذکرشده ایشون هستندبکارگرفته که یکی ازآنان بچه آقای/مدیرکل سابق دارایی هست که بارانت بکارگرفته شده وایشون ساکن تهران می باشد خواهشابررسی بفرمایید//ظلم تاکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عینیت و واقعیت
Romania
در این آمارها عواملی دخیلند که متاسفانه به خاطر ارتباطات خارج از ضوابط برای مردم استان تبیین نمی‌شود از جمله این موارد!
۱.بیشتر زوجینی که بیش از یکسال از ازدواجشون می‌گذرد متاسفانه به دلایل عمدتا مالی قادر به انجام آزمایشات نیستند و حتی کلینیکی یا مراکز ناباروری مثل استانهای فارس،یزد،اصفهان ندارند که این خود دلیلی است بر افزایش بیشتر هزینه ها
۲.استان ما که اینهمه نخبه در علم پزشکی دارند بعضی از این دکترها که عمدتا پزشکان کلیه و مجاری ادراری هستند لطف کردند و بر اساس حسی که به استان و مردم استان داشتند بیمارستان در حوزه نجف آباد احداث کردند برای درمان کلیه چرا که بیشتر از آب و سرمای یاسوج و تغذیه این مریضی نشات می‌گیرد ولی چرا با وجود این همه متخصص زنان و زایمان تاکنون مرکز ناباروری و آن هم در مرکز استان خبری نیست که نیست اولین شک هر انسانی به رقابت در علوم پزشکی بر سر پستها می‌رود و این به ضرر و زیان استان هست یعنی این رسته از پزشکان نمی‌توانند همچون پزشکان کلیه چنین مراکزی احداث کنند اگر به فکر ازدیاد جمعیتین
۳.مدیر کل آموزش و پرورش که می‌داند و قطعا همینطور هم هست که بازنشسته شده چرا ول نمی‌کند مدیر ی که جرات تعطیلی مدارس را ندارد و خدا شاهده آمار کرونا داره مثل موشک بالا میره غافل از اینکه متولیان بالاخص ستاد کرونای استان در این رابطه آمار صحیح داشته باشه .میگید نه برید از بیمارستان امام سجاد بخش اتفاقات،بیمارستان شهید بهشتی بخش عفونی ،از متخصصین عفونی در استان ،مراکز بهداشت بپرسید بعد بیایید آمار بدین این آمارها دست به دست میشه بیشتر پذیرش بیمارستان سر پایی و موقتی هست .آقایان رئیس علوم پزشکی و مدیر کل آموزش و پرورش که هر دو انشاءاله و خدا بخواد در شرف رفتن هستین چرا جواب نمیدین آیا زن و بچه خودتان با دیگران فرق دارند احتمالا فرق دارند
۴.بیمارستانها هم در بخش عفونی فقط بیمه بانک‌ها و نیروهای مسلح را برای پذیرش قبول می‌کنند سایر بیمه ها هم پشیزی نمی ارزد حالا آن روستایی و آن کشاورز و آن دامدار از کجا پول بیارد برای رفع کرونای بالای ۱۰درصد درگیری ریه روزی یک میلیون برای درمان تنها یک جلسه، از حداقل پنج جلسه دهد یعنی بیمارستان مخصوص بانک و نیروهای مسلح است و بقیه هم آزاد! سوال که میکنی میگن رئیس علوم پزشکی گفته. این قانون من در آوردی دیگه از کجا آمده آقای رئیس علوم پزشکی؟ شما قبل از اینکه مدرکت را بگیری قسم میخوری که جزء رضای خدا هیچ چیزی را در نظر نگیرین اگر این قانون هست که لازم الاجرا برای همه ولی اگر داخلی هست وضع معیشت و مشکلات مردم را هم درک کنید
۴.صدا و سیمای استان که واقعا یار و یاور مردم بوده هست و خواهد بود و همچنین جراید و روزنامه ها که جای تشکر و قدردانی دارند که چنین مشکلاتی را بیان می‌کنند می‌بایست در برنامه زنده اینها را بیارن و سوالات را ریز به ریز بپرسند تا شفاف سازی بشه و بعد هم پیگیری کنند تا در صورت عدم سرپیچی به مراکز قانونی معرفی شوند بازی کردن با جان مردم شوخی بردار نیست همین استان همسایه ما بوشهر مدارسشان از اول مهر تا الان تعطیل و آنلاین هست و امتحاناتشون هم از ۱۱دی حضوری هست ولی مدارس این استان بالاخص یاسوج حضوری در فضای بسته، بدون کنترل کردن صرفا فقط یک ماسک ،بررسی نمیشه که آیا طرف سرما خوردگی داره صداش گرفته ناقل هست و این باعث میشه که سرعت ابتلا به این ویروس چندین برابر بشه
خداوندا چنان کن سرانجام کار،تو خشنود باشی و ما رستگار
Iran, Islamic Republic of
الان نزدیکم به پنج سال کارت ملی گم شده ثبت نام کردم ثبت احوال احوال یاسیچ هنوزنییومده هروقت هم مراجعه مکنم میگن نیومده صبرکنیداخه تاکی.. پنج سال میشه پیاده دوردویاراچرخید.. خسته شدم ازبس انتظار کشیدم
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی حتی یه تبریک ساده برایش هزینه بر بود به کارمندان خسته ثبت احوال بگوید تا برسد به تهیه تجهیزات ما هم تعجب میکنیم چرا مدیر از همچون‌مسولی درخواست کمک کرد
ثبتی
Iran, Islamic Republic of
مدیرکلی که فرق دولت الکترونیک و الکتریک رو تشخیص نمیده چطوری باید بهش تبریک گفت
ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند

ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند

نعمت الله ایزدی آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ...
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
1