کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

نارضایتی از متولیان بازار و صنعت کهگیلویه و بویراحمد؛ استعفا یا ماندن؟!

10 بهمن 1399 ساعت 1:57

صدای مردم، نارضایتی تولیدکننده و مصرف کننده، پای کار نبودن در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران، افزایش نقدهای رسانه‌ای و دلایل متعدد دیگری موجب شده تا به آقای حسین‌پور پیشنهاد دهیم که وقتی شما را نمی‌خواهند و بیش از این برای سفره مردم و رونق تولید کارایی ندارید، به جای تلاش برای ماندن، استعفا دهید تا دست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای یک تصمیم و پاسخ به یک مطالبه مردمی باز شود.


یادداشتی از بهنام کریمی؛
سالار حسین‌پور که در یک بزنگاه سیاسی با غافلگیری استاندار و تیم اقتصادی در آخرین روزهای نمایندگی غلام‌محمد زارعی و در تب و تاب انتخابات به ریاست صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد رسید، این روزها برای حفظ صندلی‌اش دست و پا می‌زند و شبانه معاونینش را عزل می‌کند.
 حسین‌پور که شاگرد مکتب داریوش دیودیده بود از او یاد گرفت که برای ماندن در قدرت از یک فرمول خاص استفاده کند.
حسین‌پور وقتی مطمئن شد که به دلیل عملکردش، بنای استاندار و تیم دولت، تغییر اوست، به کمک راهکاری که از رئیس قبلی صمت یاد گرفت، اقدام به حذف رقبایش کرد تا دست‌کم دیرتر از مسئولیتش کنار برود.
با پیروی از این مدل خاص، حمید جهانبین، معاون پشتیبانی سازمان صمت که یکی ازگزینه های احتمالی برای جانشینی حسین‌پور بود، شبانه حکمش لغو شد تا به خیال حسین‌پور از گردونه رقابت حذف شود.
او پیش از حسین‌پور برای مصاحبه به تهران رفت اما مورد غضب غلام‌محمد زارعی قرار گرفت اما اکنون که در کنار چند گزینه دیگر، مورد حمایت نماینده فعلی است در حالی که شانس بیشتری داشت، شبانه و بدون اطلاع قبلی از مسئولیتش کنار گذاشته شد.
البته حسین‌پور هر چند این کار خود را رندی مدیریتی می‌داند اما نمی‌داند که این اقدام عین بی‌اخلاقی است و سرعت عزلش را سریع‌تر می‌کند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد که این روزها باید پاسخگوی بازار فشل و بی‌حساب و کتابش باشد معاون پشتیبانی‌اش که کمترین نقش را در عملکرد بیرونی صمت دارد، آن هم شبانه عزل می‌کند؛ قطعاً افکار عمومی این رفتار غیرمدیریتی آقای حسین‌پور را برنمی‌تابد و در روزهای آینده فشارها بر او زیاد و زیادتر می‌شود.
 سوالی که اکنون ذهن رسانه‌ها را به عنوان نمایندگان افکار عمومی درگیر می‌کند این است که مگر این مدیریت چه دارد که خیلی‌ها حاضرند هر کاری کنند تا یک روز بیشتر مدیر باشند.
واقعاً اگر مزه خدمت به مردم اینقدر برای حسین‌پور شیرین است که دست و پا می‌زند بماند چرا دست به تغییری نمی‌زند که به نفع مردم باشد؟
اگر بازار باید تقویت شود، معاون مربوطه و اگر صنعت و حتی معدن نیاز به تقویت دارند، معاونین مربوطه را تغییر دهد، برای مردمی که این روزها زیر فشار بی‌تدبیری‌ها، خسته‌تر از همیشه هستند چه فرقی دارند که معاون پشتیبانی یک سازمان که چند تا سند مالی تنظیم می‌کند، چه کسی باشد؟
تردیدی وجود ندارد که این تحرکات فقط برای ترس از انتصاب جانشین حسین‌پور بوده است.
البته به نظر می‌رسد که این دست از اقدامات حسین‌پور ادامه خواهد داشت و در روزهای آتی، تغییرات بیشتری و یک‌سری رندی‌های مدیریتی برای ممانعت از برکناری‌اش انجام دهد.
گزینه نماینده مردم کهگیلویه برای مدیریت صمت، آقای افرا است، روزبهان هم از گزینه‌های نزدیک به روشنفکر است و استاندار نیز به احتمال زیاد با گزینه‌های غیربومی موافقت می‌کند بنابراین در روزهای آتی باید دید سالار حسین‌پور چه واکنش و چه برخوردی با کسانی دارد که احتمال دارد جایش را بگیرند.
 از سوی دیگر اخیراً باب شده که برخی مدیران برای توجیه اقداماتشان از نهادهای امنیتی مایه می‌گذارند و می‌گویند از بالا خواسته‌اند! 
صنعت در کهگیلویه و بویراحمد ابزاری برای ساخت انبار برای عمده‌فروشان شده و عملکرد مدیران مرتبط بسیاری از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را فراری داده است.
چند صنعت پویای استان کهگیلویه و بویراحمد هم صرفاً با دخالت شخص استاندار و معاون اقتصادی او سرپا هستند و عملاً اراده و انگیزه کمتری از مدیران مربوطه برای رونق تولید در حوزه صنعت وجود دارد.
به زعم رسانه‌ها، بسیاری از شهرک‌های صنعتی ما به خانه ارواح و لانه موش‌ها شبیه‌تر هستند تا کارگاه‌های تولید و سازندگی؛ اما متولی این بخش این روزها اولویتش را حفظ صندلی مدیریتش گذاشته است.
در حوزه معدن هم اگر چه تلاش‌هایی شده اما به طور کلی مردم این استان گرسنه روی معادن خدادادی، خوابیده‌اند و سازمان صمت در این حوزه هم حرفی برای گفتن ندارد.
قابل توجیه نیست در شرایطی که هر سه بخش بازار و تجارت، صنعت و تولید و  بخش معدن نیاز به تزریق یک برنامه عملیاتی با فرماندهی یک مدیر عملیاتی دارد، به جای پاسخگویی به مردم، رقبایمان را حذف کنیم.
با این توصیف، عزل معاون پشتیبانی صمت، یک دهن‌کجی آشکار به جریان مردمی ندای وحدت و مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد در مجلس به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز برای تغییر مدیر ارشد سازمان صنعت، معدن و تجارت با تیم دولت و صدای افکار عمومی همراه شود.
 صدای مردم، نارضایتی تولیدکننده و مصرف کننده، پای کار نبودن در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران، افزایش نقدهای رسانه‌ای و دلایل متعدد دیگری موجب شده تا به آقای حسین‌پور پیشنهاد دهیم که وقتی شما را نمی‌خواهند و بیش از این برای سفره مردم و رونق تولید کارایی ندارید، به جای تلاش برای ماندن، استعفا دهید تا دست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای یک تصمیم و پاسخ به یک مطالبه مردمی باز شود.


کد مطلب: 430191

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/430191/نارضایتی-متولیان-بازار-صنعت-کهگیلویه-بویراحمد-استعفا-یا-ماندن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1