تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۹۴۶
یادداشتی از زریر حجتی؛

وقتی مجاهدان سلامت در امان نباشند...؟!

۱
۱
وقتی مجاهدان سلامت در امان نباشند...؟!
کبنا ؛پزشک به عنوان سرمایه‌ای علمی و اجتماعی می‌بایست همواره مورد حرمت و تکریم و تعظیم باشد. تکریم پزشک، تکریم علم و ادب و اخلاق است.
 حرمت شکنی حریم پزشک که حریم درمان و سکینه خاطر است حاکی از نوعی بی اخلاقی است که در ردیف زشت‌ترین هنجارشکنی درحوزه امنیت اجتماعی و درمانی بشمار می‌آید.
جسارت به حریم مفاخر علمی و پزشک معالج که مرهم دردها و زخم‌های فراوانی است از قسی القلب بودن انسان نماها و علم ستیزانی حکایت می‌کند که چشم پزشک جوان، خوشنام، وفادار و خادم، جناب دکتر ملک حسینی را مورد هتک حرمت و ضرب و شتم قرار داده‌اند.
  در جامعه‌ای که خادمان مجاهد سلامت در امان نباشند به یقین سلامت آن جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422946-2.jpg

از این رو و با عنایت به جریحه دار شدن احساسات و عواطف قاطبه مردم می‌طلبد دستگاهای مسئول به طور جدی ورود پیدا کنند و در برخورد با حرمت شکنانِ حریمِ امنیتِ جامعه، برخوردی درخورشان و پشیمان‌کننده برای خاطیان داشته باشند تا جسارت بی ادبان و هنجارشکنان به حریم‌های امن مسدود شود و عناصر خودسر و جاهل نتوانند این گونه به حریم سرمایه‌های علمی و اجتماعی اهانت نمایند.
 هر چند ترجیح خدمت در استان توسعه نیافته‌ای چون کهگیلویه و بویراحمد در نگاه چشم پزشک فوق تخصصی چون دکتر ملک حسینی بر کلان استان‌های توسعه یافته مویدِ نگاه غیر مادی و عشق و علقه به مردم محروم خطه خویش است ولی با کمال تأسف، اسائه ادب به سرمایه‌های علمی، انسانی و ایمانی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در فرار نیروهای متخصص از استان داشته باشد و علاوه بر آن، ضریب خشونت را بالا برده و نهایتاً در خصوص سرمایه گذاری و اشتغال تاثیراتی ویران کننده بدنبال داشته باشد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422946-1.jpg
 برآیند مطالبه عمومی و فرهنگ دوستان، اَشد مجازات خاطیانی است که اینک در چنگال عدالت باید پاسخگوی جریحه دار شدن افکار عمومی نیز باشند.
 در واقع جسارت به حریم امنیت و سلامت زای پزشک به عنوان خادمین درمان، آنهم به این سان نابخشودنی است و چنانچه ما به ازای این رفتارهای ناپسند اقدام قاطع قضایی نباشد، موجب تجری و تسرّی انسانهایی خواهد شد که نه تنها به حقوق خویش قانع نیستند، بل در مقابل قانون گردن کشی می‌کنند.
 --------------------------------------------------
زریر حجتی
مدیرمسئول روزنامه عصر انتظار
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
البته کتک کاری و بی حرمتی واقعا کار ناپسند و زشتیه، اما این نکته هم بررسی بشه دلیل کمبود چشم پزشک تو استان چیه؟ کی مانع میشه چشم‌پزشک بیاد؟ چرا باید برا یک‌نوبت سه ماه صبر کرد؟؟ چت کسی پشت پرده این کار هست؟؟ چرا فقط ۳ چشم‌پزشک؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1