کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از زریر حجتی؛

وقتی مجاهدان سلامت در امان نباشند...؟!

17 تير 1399 ساعت 0:40

پزشک به عنوان سرمایه‌ای علمی و اجتماعی می‌بایست همواره مورد حرمت و تکریم و تعظیم باشد. تکریم پزشک، تکریم علم و ادب و اخلاق است.


پزشک به عنوان سرمایه‌ای علمی و اجتماعی می‌بایست همواره مورد حرمت و تکریم و تعظیم باشد. تکریم پزشک، تکریم علم و ادب و اخلاق است.
 حرمت شکنی حریم پزشک که حریم درمان و سکینه خاطر است حاکی از نوعی بی اخلاقی است که در ردیف زشت‌ترین هنجارشکنی درحوزه امنیت اجتماعی و درمانی بشمار می‌آید.
جسارت به حریم مفاخر علمی و پزشک معالج که مرهم دردها و زخم‌های فراوانی است از قسی القلب بودن انسان نماها و علم ستیزانی حکایت می‌کند که چشم پزشک جوان، خوشنام، وفادار و خادم، جناب دکتر ملک حسینی را مورد هتک حرمت و ضرب و شتم قرار داده‌اند.
  در جامعه‌ای که خادمان مجاهد سلامت در امان نباشند به یقین سلامت آن جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422946-2.jpg

از این رو و با عنایت به جریحه دار شدن احساسات و عواطف قاطبه مردم می‌طلبد دستگاهای مسئول به طور جدی ورود پیدا کنند و در برخورد با حرمت شکنانِ حریمِ امنیتِ جامعه، برخوردی درخورشان و پشیمان‌کننده برای خاطیان داشته باشند تا جسارت بی ادبان و هنجارشکنان به حریم‌های امن مسدود شود و عناصر خودسر و جاهل نتوانند این گونه به حریم سرمایه‌های علمی و اجتماعی اهانت نمایند.
 هر چند ترجیح خدمت در استان توسعه نیافته‌ای چون کهگیلویه و بویراحمد در نگاه چشم پزشک فوق تخصصی چون دکتر ملک حسینی بر کلان استان‌های توسعه یافته مویدِ نگاه غیر مادی و عشق و علقه به مردم محروم خطه خویش است ولی با کمال تأسف، اسائه ادب به سرمایه‌های علمی، انسانی و ایمانی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در فرار نیروهای متخصص از استان داشته باشد و علاوه بر آن، ضریب خشونت را بالا برده و نهایتاً در خصوص سرمایه گذاری و اشتغال تاثیراتی ویران کننده بدنبال داشته باشد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422946-1.jpg
 برآیند مطالبه عمومی و فرهنگ دوستان، اَشد مجازات خاطیانی است که اینک در چنگال عدالت باید پاسخگوی جریحه دار شدن افکار عمومی نیز باشند.
 در واقع جسارت به حریم امنیت و سلامت زای پزشک به عنوان خادمین درمان، آنهم به این سان نابخشودنی است و چنانچه ما به ازای این رفتارهای ناپسند اقدام قاطع قضایی نباشد، موجب تجری و تسرّی انسانهایی خواهد شد که نه تنها به حقوق خویش قانع نیستند، بل در مقابل قانون گردن کشی می‌کنند.
 --------------------------------------------------
زریر حجتی
مدیرمسئول روزنامه عصر انتظار
 


کد مطلب: 422946

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/422946/وقتی-مجاهدان-سلامت-امان-نباشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1