تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۲۱۰۶۵
کبنا گزارش می‌دهد

لزوم ورود استاندار و مدیرکل بازرسی به اخراج و بکارگیری نیرو در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد / روایت تلخ کارگر اخراجی امور عشایر / در این شرایط کرونایی در حق‌مان اجحاف شده است

۳۲
۴
لزوم ورود استاندار و مدیرکل بازرسی به اخراج و بکارگیری نیرو در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد / روایت تلخ کارگر اخراجی امور عشایر / در این شرایط کرونایی در حق‌مان اجحاف شده است
کبنا ؛بعد از انتشار خبری مبنی بر «اخراج 10 کارگر امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا / بکارگیری 5 نیروی نورچشمی / بی‌تدبیری آقای مدیرکل میلیون‌ها خسارت به بیت المال زد» در این پایگاه خبری، بهمن آزادی مدیرکل امور عشایر به این خبر واکنش نشان داد و اظهار کرد: اخراج 10 کارگر را تکذیب می‌کنم. [پایگاه خبری کبنا با تعدادی از این کارگران صحبت کرده که متن گفت‌وگوی آنها در ادامه می‌آید.]
آزادی در ادامه صحبت‌هایش بیان می‌کند که این نیروها هیچ گونه قرارداد و حقوقی نداشته‌اند. [مگر امکان دارد، نیرویی که حدود 6، 7 و یا 8 سال زیر مجموعه یک اداره‌کل مشغول به کار بوده، هیچ قرارداد و حقوقی نداشته باشد. بر اساس این گفته «آزادی» مدیرکل امور عشایر استان، این اداره‌کل از ضعف اداری و مالی بالایی برخوردار است. اداره‌ای که توان مدیریت کارکنانش را ندارد، چگونه می‌خواهد برای قشر خدوم و زحمت کشی همچون عشایر که نقش مهمی در تولید کشور دارند، نقش ایفا کنند. و باری بر دوش زندگی آنان بر دارد.]
هر چند بهمن آزادی در اظهاراتش در گفت‌وگو با رسانه‌ها به بیکار کردن این کارگران به جای دستگیری و کمک‌های مومنانه در شرایط بحران کرونا اعتراف کرده و گفته است که این افراد قرارداد و حقوقی نداشتند و از آنها خواستیم که سر کار نیایند [شما بخوانید اخراج] تا وضعیت آنها تعیین تکلیف شود که به نظر می‌رسد، این روند دچار فرسایش می‌شود و رفته رفته آن کارگران بی‌کس با تعدادی فرزند باید محتاج نان شب‌شان باشند.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخش به خبر کبنا به رسانه‌های نزدیکش می‌گوید: به کارگیری نیروی جدید در این اداره‌کل کذب است. [آقای الف.ب، آقای ع.ر (اداره گچساران)، آقای خ.م (شرکت ساورز) و... آیا اینها نیرو جدید نیستند که تحت هر عنوانی شرکتی، خدماتی و یا قراردادی وارد بدنه اداری اداره‌کل امور عشایر کرده‌اید.]
آزادی در ادامه صحبت‌هایش سرقت از خانه‌های عشایر در پارک جنگلی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: درب و پنجره این خانه‌ها را باز و در انبار اداره‌کل امور عشایر قرار داده‌ایم و مجدداً نصب می‌شوند.
[این در حالی است که بر اساس اطلاعات موثق کبنا، این خانه‌ها به دلیل نبود نگهبان مورد هجوم افراد سودجو و منفعت طلب قرار می‌گیرد که تعدادی بخاری نفتی، فرش و درب و پنجره‌ها به سرقت می‌روند. البته مسئولان مستقیم این خانه‌های عشایر این گزارش را به مدیرکل ارائه داده‌اند ... اگر آقای مدیرکل صداقت پیشه کنند، بر اساس روایات و احادیثی که نقل شده، رضایت خدای عز و جل حاصل می‌شود، چرا که او بزرگتر از آن است که وصف شده است.]

یکی از نیروهای اخراجی امور عشایر در ارتباط تلفنی با کبنا در پاسخ به این سئوال که دلیل اخراجتان از امور عشایر چه بود؟ پاسخ داد: «بعد از انتخابات و همزمانی با شیوع کرونا به ما اعلام کردند دیگر سر کار نیایید، دلیلش را که پرسیدیم، توضیح دادند ما از پس هزینه‌های حقوق و مزایای ماهانه شما بر نمی‌آییم. در حالی که در آن زمان حقوق 3 ماه را پرداخت نکرده بودند و اکثر نیروها 8 سال سابقه کار دارند.»
وی عنوان کرد: امور عشایر در ماه‌های اول بکارگیری این نیروها باید اعلام می‌کرد که توان پرداخت حقوق و مزایای شما را نداریم. الان هرجا بگوییم که اخراجم کردند کسی حرف ما را باور نمی‌کند و فکر می‌کنند حتماً مشکل خاصی داشتیم.
این کارگر اخراجی ادامه داد: به اداره کار مراجعه کردیم و درخواست نوشتیم که تا فلان تاریخ سر کار بودیم و بدون هیچ دلیل و مسئله‌ای عذرمان را خواستند، بدون اینکه مزایای ما را پرداخت کنند اخراجمان کردند.
وی گفت: اگر واقعاً امور عشایر توان پرداخت حقوق و مزایای ما را نداشت چرا به جای ما نیرو استخدام کردند.
وی همچنین اظهار داشت: بنده در گاهی مناطق عشایری بعضی از شب‌ها ساعت 12 می‌رسیدم خوابگاه و گاهی وقت‌ها نزدیک به 22 روز رنگ خانه خودم را نمی‌دیدم و یا بیشتر ماهها حقوقمان 7 ماه عقب می‌افتاد و از مغازه‌هایی که اجناسی را قرض گرفته بودیم ما را به کلاهبرداری و دروغگویی متهم می‌کردند و می‌گفتند چطور اداره‌ای 7 ماه حقوق کارمندش را نمی‌دهد. ولی ما با همه این مشکلات و گرفتاری‌ها می‌ساختیم و کنار می‌آمدیم و ما با صداقت عمل می‌کردیم چرا باید امور عشایر با ما چنین کاری کند، ما باید به کی دردمان را بازگو کنیم، به کی باید برای کار التماس کنیم، هرجایی هم برای کار مراجعه کنیم به ما اعتماد نمی‌کنند و می گوییند شما اگر نیروی خوبی بودید اداره شما را اخراج نمی‌کرد.
وی عنوان کرد: اگر ما خلافی انجام دادیم به ما بگویند فلان مشکل را داشتید یا فلان جا کم کاری کرد و حتی حاضر نشدند یه نامه کتبی دست ما بدهند و بیشتر ناراحتی ما از این است که به جای ما نیرو به کار گرفته‌اند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما مطمئن هستید که به جای شما نیرو استخدام کردند؟ پاسخ داد: بله صد در صد مطمئنم.
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که امور عشایر مدعی است که نیروهایی که جدیداً جذب امور عشایر شده‌اند، نیروهای شرکتی هستند، گفت: اگر واقعاً از عهده حقوق و مزایای ما که چندین سال سابقه کار داشتیم بر نمی‌آمدند کار ما را هم می‌دادند به شرکت‌هایی که بودجه داشتند، بعد سند می‌زدند و اعتبارات را جایگزین می‌کردند.
وی بیان کرد: 5 فرزند خودم دارم و هزینه و خرج 4 نفر از برادرزاده‌هایم که پدرشان در قید حیات نیست را خودم از طریق مسافر کشی با ماشین قراضه‌ای که دارم در سطح شهر می‌دهم.
 وی ماجرای سرقت از خانه‌های عشایر را هم اینجوری بیان کرد: ما چهار نگهبان بودیم و در آنجا که گاز نداشت و آب و برقش را هم به خاطر مشکلی که با میراث فرهنگی داشتند قطع کرده بودند، به صورت شیفتی نگهبانی می‌دادیم و با هزینه خودمان آب، نان، چای، قند و روغن را از که حق فرزندانمان بود که آنجا می‌بردیم و در برف و باران، سرما و گرما تحمل می‌کردیم، دریغ از اینکه حتی به ما سری بزنند و مشکلات ما را بررسی کنند.
گفتند خانه‌ها برای ما درآمدی ندارند و کارتان را ترک کنید. اگر برایشان درآمدی نداشت چرا وقتی شیشه‌ای می‌شکست می‌گفتن اگر درستش نکنید از حقوقتان کسر می‌شود. اگر درب و پنجره‌ها را را خودتان درآورید آنها را کجا بردید، چرا آنهمه هزینه کردید و حالا آن را هدر می‌دهید؟ مگر می‌شود کسی ماشینی را بخرد و بگوید شاید ماشین تصادف کند پس درب، چراغ و سپر آن را را در بیاورد و در خانه قرار دهد در حالی که اینها زیبایی و ایمنی ماشین هستند.
وی در پایان صحبت‌هایش که همراه با بغض و گریه بود، اظهار داشت: الان دیگر نمی‌دانم که چی درست و چی غلط. فقط همین را می‌دانم که در حقمان اجحاف شد و حقمان نبود بعد از 7 سال اخراجمان کنند.
بنا بر این گزارش، لازم است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان بازرسی برای حفظ بیت المال و دفاع از حق و حقوق این کارگران به این مسئله ورود کنند و نتیجه را به طور شفاف در اختیار افکار عمومی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
همچین مدیرایی باید عزل بشن جناب استاندار
000000
Iran, Islamic Republic of
را کجایی این مطلب ببینیم
United States
احسنت به کبنا
Iran, Islamic Republic of
بازرسی خودش دنبال نیروهای شرکتی بدبخت با حقوق یک میلیون تمن
Iran, Islamic Republic of
استاندار و مدیر کل بازرسی لزومه که به خیلی از اخراجها و دوباره بکارگیری نیرو در همه ادارات ورود کنن
علی مراد
Iran, Islamic Republic of
آخه کبنای عزیز رسانه با صداقت خود . رو باید یه بازرس ۲۴ ساعته بذارن بالای سرش
مردم
Iran, Islamic Republic of
استاندار به گزارشات رسانه ها توجهی ندارد
فایده نداره
یه عده هم الکی ازش تعریف و تمجید می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
بازرسی چرا به شهرداری ها ورود نمیکند .شهرداری ها هرچه دلشان بخواهد از طزفداران واقوام خودشان را مشغول میکنند وهیچ نظارتی نیست .وبعد راحت جاهای دیگر را رسانه ای میکنند. سری هم به نیروهای جدید درشهرهای استان بزنید
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
در اینکه نیروهای اخراجی هیچ قرارداد و مدرکی ندارند که هیچ شکی نیست میگویید نه این شما و این هم مسعولین امور عشایر / در اینکه این اخراجی ها از کجا و طبقه چه رابطه ای آمده اند این هم کاملا مشخصه طبق رابطه فامیلی و اصطلاح نیروی گاو به گاو بین ادارات میگویید نه تشریف ببرید امور عشایر از مسعولین بپرسید یا از بازرسی استان استعلام کنید /و اما بعد اگر آزادی نیرو آورده باید سریعا اخراج گردند تا آنها هم مثل این اخراجی ها اینقدر بدهکاری و نبود منبع مشخص دریافت روی دست امور عشایر نگذارند که امروز بیش از 300 میلیون مطالبات این اخراجی هاست که چون فله ای وارد شده اند هیچ منبع پرداخت حقوقی بصورت قانونی ندارند و هر کدام یک یا چند سال حقوق طلبکارند / در مورد خانه فرهنگ نیز واقعیت از این قرار است که حدود 8 یا نه سال پیش این ساختمان بعلت اینکه هیچ استفاده ای برای امور عشایر نداشت به شهرداری واگذار شد (مستندات در امور عشایر موجود است) ولی در زمان مدیریت سابق و به این منظور که چند نفر از نیروهای فله ای به این بهانه وارد امور عشایر شوند از شهرداری پس گرفته شد ولی در طول این چند سالی که این ساختمان از شهرداری پس گرفته شد حتی یک ریال درامد هم نداشت و فقط هزینه اضافی جهت نگهداری آن به امور عشایر تحمیل میشد در زمانیکه مطالبات نیروهای فله ای بشدت بالا میرفت و کمر امور عشایر را خم کرده بود مجموعه امور عشایر تصمیم به پایان دادن به این بحران گرفت . آقای آزادی هم اگر نیرو آورده باید پاسخگو باشد و اشتباهات گذشته امور عشایر را تکرار نکند. این همه واقعیت ماجراست و اگر تا 10 سال دیگر هم تحقیق شود چیزی بیشتر از این اثبات نخواهد شد حال ورود دستگاه قضا / سازمان بازرسی و نماینده استاندار و انجام تحقیقات لازم از طریق مجموعه امور عشایر بسیار ضروریست تا پایانی باشد به همه اما و اگرهایی که آنهایی که مطلع نیستند و یا میدانند و عمدا دامن میزنند باشد.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
عاجزانه از نیروهای امنیتی و قضایی تقاضامند است که نگذارند که بدهکاری امور عشایر بیشتر از اینکه این نیروهای فله ای به امور عشایر تحمیل کرده اند بشود و اگر آزادی نیرویی وارد کرده است سریعا اخراج کنند .
ازاد
Iran, Islamic Republic of
. همونایی بودن که اعدام سلطان خودرو را رقم زدن در صورتی که برای همه واضح بود که مقصر اصلی کسی بوده که در سایت اجازه ثبت نام داده.لطفا ساده و احمق نباشیم..
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
در مورد درب و پنجره ها هم در حال حاضر درب و پنجره ها در انبار امور عشایر موجود است برادان امنیتی قضایی و بازرسی تشریف ببرند انبار امور عشایر بررسی کنند .
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
البته این بیگناهانی که اخراج شدند هیچ تقصیری ندارند گناه اصلی متوجه مراجع نظارتی میباشد که که میتوانستند جلوی ورود غیر قانونی انها را در بدو ورود بگیرند تا این نیروها از راهی دیگر به دنبال کسب روزی خود باشند نه اینکه امروز با طلب چند ماهه و یا چند ساله امور عشایر را ترک کنند.
اطلس
Iran, Islamic Republic of
وقت بخیر
خیلی نیرو تو امور عشایر هست که از طریق باند بازی و جناح بازی تو اداره امور عشایر مشغول کار هستند . اگه اطلاعات استانداری پیگیری کنه مشخص میشه همه میدونن که کیا هستند بالای ۱۰ نفر هستند هر چند کسی برای رضای خدا کار نمیکنه و حق یه عده دیگه خورده میشه این اداره از پایه مشکل داره واقعا ضعف مدیریت داره
Iran, Islamic Republic of
همه نیروهای ادارت از طریق باند وخط ورابطه جذب شدند ظابطه ای وجود نداره یه ازمون فرمایشی برگزار میشه 4برابر ظرفیت پذیرش وبعد گزینش کلمه گزینش یعنی همون خط وباند ورابطه
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد / دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست / به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز/ و گرنه سیل چو بگرفت سد نشاید بست.
برادر شهید
Iran, Islamic Republic of
شهید حججی را دیدید چطور بردند قتلگاه دیگر شهدا را ندیدیم که شرایطشان چطوری بود ما می‌خواهیم ادامه دهنده راهشان باشیم سازمان بازرسی واقعی
پیگیری کند حتما ایراد اصلی کار مشخص چطوری بقیه بی صحابند و صدایی ندارند خدا را سر لوحه کارتان قرار دهید با خاطیان برخورد قانونی انجام دهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اون آقای بیطرف معلومه که چقدر بیطرفه🤭🤭🤭
اصلا هم معلوم نیست خود. است که داره نظر میده😁
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای . خبرنگار محترم که ادعای مذهبت میشه ؟ جنابعالی از ۳جا حقوق میگیری و هنوز طمع داری چطور دلت برا اون کارگری که ۲تا خانواده رو نون میده نیستی
یونس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف مسئولین کبنا که همه جوره در همه مباحث پیگیرند با مدرک و مستند،
از مجموعه استانداری هم تقاضامندیم برخورد قاطع صورت گردد
صابر
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید خدمت سایت کبنا که پیگیر حق مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز ! آفرین به شرف و غیرتت که مثل بقیه باج نگرفتی و سکوت کنی. مطمئنم حق و حقیقت همین است که منتشر کرده ای. در جبهه حق بمان که خدا پشت و پناهته🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید تاسف خورد من مصاحبه بنده خدا رو که خوندم خودمم گریم گرفت پیش خدا چه پاسخی داریم وقتی کسی رو از نون خوردن بیندازیم کارگر بدبختی که باحقوق یکی دو میلیون اونم چن ماهی یبار بش نمیدن بیان اخراجش کنن اقوام خودتو بیاری جاش خدا خوشش میاد با این کاراتون فکر نمیکنید تقاص این کاراتونو باید پس بدید
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار کجایی مگه نباید ورود کنی تا مردم بفهمن که قانونی هم هست
Iran, Islamic Republic of
سلام اداره عشایر بنام عشایر به کام کی چه خدمتی به عشایر شده نیروهای اداره عشایر کدامش عشایر ویا فرزند عشایر بوده که بدانند درد عشایر چیست
تهی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم . اینا چجوری شب خوابشون میبره؟ خدایی هست. تقاص پس میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب بی طرف که طرف ناحقی! اینکه مدیر قبلی نیرو آورد سرکار که چند خانواده نون بخورن عیب نداره بدون همون زمان داماد و پسرعمو این مدیر هم آوردن سرکار میتونست اخراجشون کنه ولی خانوادشونو از نون خوردن نینداخت😎 اینم نیرو میاورد ولی اخراج نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟ هم علنی گفتی سرقت رو گزارش نکنن هم نیروهات راست راست میگردن
رضا
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله با ورود بازرسی هم دست ایشون رو میشه هم رسانه های نون به نرخ روز خورِ اطرافش که حق رو به صدتومن میفروشن😎
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
کجایید دستگاه قضا شما را بخون شهید حججی و سلیمانی زودتر بیایید تا ریشه این بی عدالتیها را با هم برکنیم و درسی به مدیران نالایق بدهیم که تا ابد یادشان نرود .
ازاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز مساوی .یه رسانه وابسته و متصل.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات استان بازرسی استان و قوه قضاعیه شما را به کی و به کدام امام زاده قسم بدهیم که زودتر وارد شوید تا عدالت اجرا شود و این رسانه ها خاموش شوند .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1