تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۶۹۸۶۶
یادداشت؛

«ندای وحدت» شعار نیست، آرمان و رنسانس فکریست

۵۴
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«ندای وحدت» شعار نیست،  آرمان و رنسانس فکریست
کبنا ؛یادداشت - سالار شکوهی مهر؛ گیرم که در باورتان به خاک نشسته‌ام و ساقه‌های جوانم از ضربه‌های تبرهاتان زخم‌دا‌ر است، با ریشه چه می‌کنید؟
یکی از اصول و قابلیت‌های اساسی در بحث حکومت‌های مردم بر مردم که با اقبال عمومی و مشارکت حداکثری همراه است؛ شعار‌هایی است که سیاسیون برای رقابت‌های انتخاباتی تعیین می‌کنند.
گاهی واژه‌ها و کلمات، انقلاب ایجاد می‌کنند. گاهی مردم گمشد‌های خود را در دل شعار‌ها پیدا می‌کنند؛ و غرور، هیبت، جلال و شکوه فراموش شده خود را در بطن شعار‌ها، نوش دارویی می‌دانند که از وجود انسان‌های جویای نام میتراود!
در سپهر سیاسیِ رقابت‌های انتخاباتی استان؛ نامزد‌ها با شعار‌ها و آرایش خاص تبلیغاتی به میدان آمدند. امّا؛ هیچ شعار و شانتاژ تبلیغاتی نتوانست در رقابت‌های سیاسیون ماندگار و تاریخ ساز شود. بدون حب و بغض و لحاظ کردن هر گونه تعصب و مرزبندی‌های مرسوم، باید پذیرفت که جنبشِ «ندای وحدت» را نباید به عنوان یک شعار تبلیغاتی از آن یاد کرد؛ بلکه باید پذیرفت یک «آرمان» برخواسته از تفکر مردمی تاریخ ساز است که برای بویراحمد واحد، تداعی‌کننده‌ی «بازگشت به خویشتن»، «هویت یابی»، «خویشتن‌شناسی» و تکمیل‌کننده ارزش‌ها، قابلیت و آفرینش فرصت هاست.
ندای وحدت «نه گفتن» و اعتراض برخواسته از حنجره‌های مردمی است که سال‌های سال فرزندانشان به جرم همنوا نشدن با کانون‌های قدرت و ثروت، درجا زدند، و رسیدن به مدیریت یک مدرسه‌ی ابتدایی را برای آنان اوج پیشرفت و بلوغ فکری میدانستند. و سال‌های سال با سیاست تفرقه افکنانه، بنای اختلافات ایلی و خانوادگی را رقم میزدند!
آری! ندای وحدت؛ به حق، پایان قرون وسطایی است در بویراحمد واحد! پایان دادن به اتاق‌های فکری بود که تعداد آن‌ها از انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد وادعای خروجی جریان سر می‌دادند! مردود شدن تفکرات پوسیده‌ای بود که به زعم خودشان بهشت قرق شده‌ی مرام آنهاست!
جریان ندای وحدت؛ نهالی است غرس شده در‌اندیشه جوانان بویراحمد واحد، که می‌رود تا با همت دلسوزان و فرهیختگان، به درختی تنومند تبدیل شود. و این جریان، فرصت‌ها و جایگاه‌ها را برای همه جوانان و اهالی بویراحمد فراهم آورده است.
به دنیا پرستان و اغفال شدگان صندلی‌های گردان توصیه و تأکید می‌نمایم که جریان ندای وحدت بر گرفته از یک مطالبه بحق، عقلایی و مدبرانه‌ی جوانان فراموش شده در ده کوره‌ها، و دغدغه‌مندان بویراحمد واحد است و می‌رود که در تاریخ سراسر حماسه مردمان این استان به رنسانس فکری مبدل شود! قهر و ایرادتان از نرسیدن به فلان جایگاه را به پای این جریان نگذارید. که همانا باید در پاسخ به آیندگان، جواب‌های معقول و قانع‌کننده‌ای بدهید و بدانید اولین استیضاح‌کنندگان شما، جوانان خوش فکر و فرزندان شما خواهند بود! بدون فوت وقت، مواظب اغفال نفوذی‌ها بوده و مسیرتان را اصلاح کنید؛ تا دچار زیان و خسران نشوید، و روزی را شاهد خواهید بود که همه زنان و مردان بویراحمد از ثمره تنومند درخت ندای وحدت متنعم خواهند شد!
اینجانب از اصولگرا‌های با سابقه و وفادار به ارزش‌ها و آرمان‌های ناب نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم، و خواهم بود. بی‌اخلاقی‌ها و تهمت‌ها، این روز‌ها در فضای رسانه‌ای و مجازی که بسیار خطر آفرین بوده؛ مرا بر آن داشت تا هویت و خویشتن خویش را از دل جریان فرهنگی ندای وحدت باز یابم.
با نگاهی به رزومه‌ی خود، و تامل در گذشته و جفایی که دوستان و قدیسین در حقم روا داشتند؛ دیگر نمی‌خواهم شاهد بی‌عدالتی‌ها و بی‌مهری‌های چنین مجموعه‌هایی در حق فرزندان نخبه‌ی دیارم باشم! به جریان مردمی و شفافِ ندای وحدت و قافله سالار آن -اخ الشهید- که بنا به فرمایش رهبر انقلاب ( خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت‌اند) پیوسته‌ام، تا با وجدانی راحت و طیب خاطر شاهد پیشرفت شایستگان باشم!
ضمن احترام خاص و ویژه‌ای که برای آقای منتظریان قائلم؛ امّا بار‌ها در جلسات خصوصی آسیب‌ها را برشمردم و به عدم صداقت و همراهی دوستان اشاره کردم، اما متأسفانه مفید واقع نگردید، تا اینکه صلاح را بر آن دانستیم با جمعی از ذی نفوذان به اردوگاه مقتدر و مردمی ندای وحدت بپیوندیم تا با نگاه ارزشی از نهال چهار ساله ندای وحدت از دل و جان پاسبانی کرده و برای اعتلای بویراحمد واحد همراه و همانند دنای استوار بعنوان یک سرمایه ماندگار، این‌امانت گرانقدر به دست نسل‌های بعدی سپرده شود!
با افتخار؛ پیشنهاد می‌شود اِلمان و نماد این ابتکارِ هویت یاب «ندای وحدت» توسط اصحاب هنر در میادین مرکزی شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و لوداب طراحی و نصب گردد تا شهره و آوازه‌اش برای همیشه در خاطر مردم تداعی گردد!
از آنجائیکه از اوایل انقلاب تاکنون (به غیر از یک واحد کارخانه سیمان و چند‌ایستگاه تقویت فشار گاز به کام اصفهانیها) هیچکدام از نمایندگان ادوار قبل نتوانستند به زیر ساخت‌های توسعه‌ای در منطقه همت بگمارند، اما با وجود تحریم‌ها و سیاست‌های انقباضی دولت و کاهش نقدینگی، باید به جریان ندای وحدت در بخش‌های عمرانی، ارتباطی، آموزشی و بهداشتی نمره قابل قبولی داد و تخریب‌ها و تهمت‌ها توسط طالبان و تشنگان صندلی‌های گردان هم قصه درد‌آوری است که دمینو‌وار در تخریب این جریان نوپا سر از پا نمی‌شناسد!
از آنجائیکه فرهنگ شامل مجموعه‌ی آداب، رسوم، باور‌ها، و ارزشهاست؛ ندای وحدت به یک باور قلبی تبدیل گردیده و بویراحمد واحد می‌رود تا این شعار نمادین که در پرتو آن هویت واقعی آنان بازیابی شده را به آرمان واقعی خود تبدیل کند، تا بعنوان نماد فرهنگی، تعصبات قومی و سوگیری‌های قومی و ایلی که چون خوره به جان این استان افتاده را از رخسار این استان بزدایند، و عرصه‌ی خدمت برای نخبگان و شایستگان بیش از پیش مهیا گردد.
رقبای و کاندیدا‌های مقابل کارزار انتخاباتی ندای وحدت، همه شما مورد تکریم و احترامید و با توجه به پتانسیل‌های موجود در تفکر سیاسی شما‌ها، خلق یک رفراندم سیاسی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون منجر به بلوغ فکری و مشروعیت نظام سیاسی خواهد شد! اما ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که کمتر به حیاط خلوت فرزندان ندای وحدت سرک بکشید، بگو مگو، اختلاف سلیقه‌ها، قهر‌های خانوادگی و گلایه‌های برادرانه‌ی این حرکت معنا دار( ندای معرفت) را به حساب برگ برنده‌ی خود ندانید، بلکه تله‌ای برق‌آسا بدانید که توسط کار کشته‌ها و‌اندیشمندان جریان برایتان طراحی و تدوین کرده‌اند، و علت آن بی‌احترامی به حریم خصوصی مردم است،
اما به حق باید پذیرفت مقبولیت و محبوبیت ندای وحدت با پشتوانه بویراحمد واحد، همه‌ی معادلات شهرستان‌های حوزه انتخابیه را بهم خواهد زد!
به هوش باشید، که حامیان این جریان خیلی خوب قاعده بازی را بلدند و حتی منسجم‌تر از قبل خود را نشان خواهد داد؛ با خیال‌های واهی خدفریبی نکنید که افراد این جریان مرد روز‌های سخت‌اند! از سوی دیگر، نظر به یافته‌های مردم‌شناسی و گمانه‌های مستند و مستدل هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می‌شویم وفاداری به این جریان در میان مردم بیشتر نمود پیدا می‌کند، و روحیه‌ی کدخدامنشأنه و مراودات این جریان؛ قهر‌کنندگان را بر موج‌های مهربانی سوار کرده و هیچگاه با دست خود، خویشتن را به هلاکت نمی‌رسانند!
هنوز روایت‌های اتاق فکر‌های بیمار و بیماری ساز آن دوران را به یاد داریم، که فتوای سیاسی می‌دادند: فلان روستا در شب انتخابات یکدست می‌شود؛ و با انگ، برچسب، تهدید و تطمیع آبروی مردم را به حراج می‌گذاشتند. چون با استفاده از پول‌های کثیف ضیافت‌های شبانه راه میانداختند و تورِ صیدشان را بر انسان‌های نجیب و البته ندار پهن می‌کردند!
اما ندای وحدت با آمدنش بساط همه‌ی این غیر اخلاقی‌ها را بهم زد و اسم رمز چابک سوران و نیاکان جوانانی شد که بویراحمد را در تمام دوران تاریخی پر آوازه کرده بودند. و عزت نفس این دیار سوخته از آتش قدرت طلبی‌ها را به آنان بازگرداند.
اعلامیه حقوق بویراحمد یا همان «ندای وحدت» فریاد رسا و خشم فرو خورده زنان و مردانی اصیل بود، علیه کارناوال مردان مغرور و مست ثروت، در پشت پاترول سوار‌های دیروز و پرادو سواران امروز!
رستاخیز عقیدتی  «ندای وحدت» تکرار رشادت‌ها و تمرین شیهه‌ی اسبان کهر بویراحمدی‌های اصیل بوده در گذرگاه تاریخ. مرام نامه‌ی ندای وحدت؛ جلال، جبروت، همدلی و عرق همه‌ی ایلاتی است که هر بامدادان از دنای افسانه‌ای روایت می‌کنند، وفتح و ظفر سیاسی‌شان را در دهلیز‌ها و اشکفت‌های آن نظاره می‌کنند.
فریاد دادخواهی ندای وحدت از گلویِ دانشگاهیان، فضلا، عالمان و متخصصین بلند شد، تا دگر بار گروه‌های فشار، معلم دینی و عربی را به حساس‌ترین جایگاه مدیریتی نگمارند. ( ضمن احترام به قاطبه‌ی فرهنگیان «بوریا باف گرچه بافنده است نبرندش به کارگاه حریر») که نتیجه آن برگشت بودجه به بهانه برخوردار بودن استان از همه‌ی امکانات بوده است.
عصر دانایی که در پرتو ندای وحدت محقق شد از آن جهت شعار نیست، که زمان نواختن سیلی محکم به صورت سران مکار چپ و راست فرا رسیده بود، و زیبنده‌تر از آن کشیده‌ی آبداری بود به صورت رفقای اصولی ما، که اعلام داشتند: خروجی ما گزینه‌ی دیگری را موجه می‌داند و...
«انتخاب کور» مُرد، و مردی از جنس مردم که هم برای انقلاب خون داد، و هم انچه در توان داشت و دارد را برای سرافرازی و اعتلای بویراحمد متحد در طبق اخلاص گذاشت و آن کسی نیست جز فرمانده شجاع و قهرمان تاریخ ساز ندای وحدت دکتر مهدی روشنفکر. همو که بر بام هر خانه‌ی بویراحمدی پرچم عزت را به احتزاز درآورد.
چشم‌ها را باید شست؛ جور دیگر باید دید
سالار شکوهی مهر (درج) آذر ۱۴۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما

اولویتها کسان دیگری هستند اولویتها ی مدیریتی را فشار از پایین چانه زنی از بالا تعیین کرده اند
United States
آقای سالار شکوهی سلام
قبل از هرچه قلم زدن و انتخاب کردن ورای دادن از روی شیدایی ونفرت ورای دادن با منطق حغرافبایی وقبیله ‌گرایی و طایفه گرایی = جهان بینی با منطق کور است.
برادر لطفا میشود خروجی به قول شما ((ندای وحدت ))
را بفرمایید؟!
بردار عزیز؛ عنوانها!؛عملکرد و توانایی نیستند !
اگر خیلی به عصر دانایی که نوشته ای ؛ دانا و آگاهی بازی با کلمات وواژها نه عملکرد میشود و نه کارکرد!
شما باید خوب بدانی:
اولا:مدح و ثنا کلا زیبا نیست!
ثانیا: هر انتخابی با منطقِ تعصب نوعی جهان‌بینی با منطق کور است!
برادر؛ شعری بگو که در قافیه وردیفش نمایی!
بزودی و در ۱۶دی بعد از اعلام صلاحیت ثبت نام شده های محترم سوالات وابهامات بسیاری برای پاسخگوییِ شفاف مطرح‌خواهد شد!
کلام آخر :
اولویتهایِ مدیریتی واستخدامی کسان دیگری هستند!!!
اخذ مجوز نانوایی و آش فروشی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این‌متن را بخوند خنده اش می گیرد.
اولویتها کسان دیگری هستند اولویتها ی مدیریتی را فشار از پایین چانه زنی از بالا تعیین کرده اند
United States
آقای سالار شکوهی سلام
قبل از هرچه قلم زدن و انتخاب کردن ورای دادن از روی شیدایی ونفرت ورای دادن با منطق حغرافبایی وقبیله ‌گرایی و طایفه گرایی = جهان بینی با منطق کور است.
برادر لطفا میشود خروجی به قول شما ((ندای وحدت ))
را بفرمایید؟!
بردار عزیز؛ عنوانها!؛عملکرد و توانایی نیستند !
اگر خیلی به عصر دانایی که نوشته ای ؛ دانا و آگاهی بازی با کلمات وواژها نه عملکرد میشود و نه کارکرد!
شما باید خوب بدانی:
اولا:مدح و ثنا کلا زیبا نیست!
ثانیا: هر انتخابی با منطقِ تعصب نوعی جهان‌بینی با منطق کور است!
برادر؛ شعری بگو که در قافیه وردیفش نمایی!
بزودی و در ۱۶دی بعد از اعلام صلاحیت ثبت نام شده های محترم سوالات وابهامات بسیاری برای پاسخگوییِ شفاف مطرح‌خواهد شد!
کلام آخر :
اولویتهایِ مدیریتی واستخدامی کسان دیگری هستند!!!
اولویتهای مدیریتی کسان دیگری هستند
United States
برادر سال شکوهی
ادامه!!
این متن ب جنابعالی برای ده ۸۰ و۹۰ مناسب بود ن سال
چهارده صفر دو
اداره کل
United States
درود بر حاج سالار شکوهی
عالی👏👏👏
وحدت
United States
اندک اندک، جمع مستان...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خودتم نمیدونی چی نوشتی فقط وفقط حاج زارعی یازهرا
Iran, Islamic Republic of
چطوری سالار
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید رزومه ات چی بوده
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت فاتحه
صمد و
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت نه؟ ندای تفرقه و جدایی
پارس
Iran, Islamic Republic of
واقعا شکوهی گل گفتن
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج سالار
درود بر ندای وحدت و سردار ندای وحدت
سهیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای شکوهی
زنده باد دکتر روشنفکر حامی مظلومان و خادم مردم
ایل برایی
United Kingdom
درود عموی عزیز بهت افتخار میکنیم و همراه و همگام شما قدم برمیداریم
Iran, Islamic Republic of
خدا نخو
کریمی
United Kingdom
درود بر استاد شکوهی مهر بسیار عالی و منطقی نگاشتید
تاریخ شفاهی
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت و ایجاد رنسانس فکری....!!!!
چه ادعای مضحکی


ندای وحدت با عملکرد طایفه گری و قومیت بازی هیچ جای دفاعی ندارد
لاک بگیرید
Iran, Islamic Republic of
کاش خیلی از ادعاهایی که خودتان هم باور ندارید را لاک بگیرید! ‌‌

شما مردم بویراحمد و دنا را نابود کردید
الآن دنبال توجیه چه چیزی هستید؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جان خودت دیگه از این نگو
آسمان
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی سالار چندتا رای داری یا دای مرد حسابی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سالار بالی بختت ای مزاری که فاتحه سرش خوندی مرده منش نی
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
وژدانن بر پشت بام خانه ها هیچ پرچمی نیست خخخخخخخخخ
فال روزانه
Iran, Islamic Republic of
اندیشه جوانان بویراحمد!!!!
کدام بویراحمد؟؟!!!!!!!!!

شما که بویراحمدی نگذاشته ایذ

خجالت نمی کشید؟
علوی نیا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هیچ دفاعی برای عملکرد طایفه ای خود ندارد
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله موج موج داره می پیونده به جریان ندای وحدت

درود جریان مردمی جریان ندای وحدت

درود بر بویراحمد واحد


درود بر سردار ندای وحدت، 🌹🌹💪
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت اردوگاه احرار ...احسنت به این قلم. بگذار شکوه کنند از قلمت و از قدمت . که تیری است بر قلب های مریضشان. «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین»آنان مکر کردند، و خدا هم مکر کرد، و خدا بهترین مکرکنندگان است.
احسان
Iran, Islamic Republic of
جشن و پایکوبی طرفداران روشنفکر ثابت کرد که بویراحمد چه انتخاب نحس و اشتباه تاریخی داشت و تا زمانی که تفکر امثال شماها در این سرزمین وجود دارد نه رونق اقتصادی را خواهیم دید نه فرهنگ
اگاه
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم چندروز دیگه که امتیاز موردنظرشما داده نشد به بهانه های واهی نگی اشتباه کردم،،،،تغیرات روزهای اینده شما واطرافیان کاملا رصد میشود تاسیه روی شودهرکه دراو غش است😂😂😂
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر سالار شکوهی با سلام
مقاله سراسر شور و حماسی و لکن دور از شعور و سراسر اهانت جنابعالی را مطالعه کردم چراکه در واقع هم به جریان ندای وحدتی که در شعار فقط وحدت است و هم همه گروه های دیگر با اعراق و برچسب ها نثارشان کرده اید . اگر از گذشته سیاسی ات پشیمان شده ای ایرادی نیست لاکن واهمه دارم که این وضعیت نیز تداوم داشته باشد و صباحی دیگر نیز از این ندای وحدت هم تبری بجویید . اگر سهمت را گذشتگان ندادند اشتباه کردند. امیدوارم در دوره جدید و با قبولی کاندیدایت ، به آن سهمی که حق و زیبنده شماست برسیید
فخرالدین
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و واقع بینانه
فلاح
Iran, Islamic Republic of
جریان به اصطلاح وحدت لیدرهای هم طایفه ای که ده ها هزار رای پشت خود داشتند را جایگاه و منصب ندادند و به اصطلاح قال گذاشتند، نمی دانم یک غیرهم طایفه ای و به ادعای خود در اردوگاه رقیب، با چهار پنج رای را چگونه منصب خواهد داد!
Iran, Islamic Republic of
فقط خندم گرفت و ای متن
ندای وحدت؟؟
رنسانس ؟؟
پرچم عزت ؟؟
بویراحمد واحد ؟؟
رقیب روشنفکر عملکرد اوست و تک دوره ای خواهد شد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دیگه ندای ، کارش تمام است. اولین بار است که در بویراحمد کاندیدی فقط یک دور به مجلس میرود انشاالله این دور صد درصد نتیجه چیز دیگری است، البته خودم دور قبل به روشنفکر رأی دادم ولی اینقدر عملکرد ضعیف بود که قومگرایی بیداد کرد که از کرده ی خود پشیمان شدم.
بویراحمد
Netherlands
این کارها و بیانیه ها برای دیده شدن است و گرنه شما چند تا رای وطرفدار داری ؟؟؟ البته برای استخدام پسرت هر کاری میکنی
م ح
Netherlands
خودش با معلمی بازنشسته شده الان داره معلمان را تخریب می‌کنه
Netherlands
برخی برای رسیدن به منافع چه کارها که نمی کنند !!!حاضرند همه چیز را زیر پا بگذارند شما و فامیلت با سردار ندای وحدت این دور موفق نمیشوید مردم عملکردها را دیدن امسال نه سال پاریه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بخاطر استاد شکوهی رای خود را به جناب روشنفکر می دهم
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت کجا و عزت و بویراحمد واحد و تغییر و رنسانس ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در عمل که اینطوری نبوده
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای شکوهی چطور بعد از پیشنهادهای رد شده تان در جلسات خصوصی از طرف آقای منتظریان به این نتیجه رسیدید یعنی شناخت شما از جریان ندای وحدت بعد از این نشست ها بوده😀😀 واقعا قبل از نشر این مطلب یه بار آن را می‌خواندید تا این گاف به این بزرگی رو نمی‌دادید
م
Iran, Islamic Republic of
احتمالا سیر شد ه ای ....
ولی
Iran, Islamic Republic of
شعارهای روشنفکر دیگر بی فایده هست مردم دیگر تورا شناختند
مارگون
Iran, Islamic Republic of
تفرقه بینداز و حکومت کن این شعار روشنفکره روشنفکر میخاد طایفه خود را غیرتی کند و بر کرسی بنشیند مردم دیگر گول این شعارها را نمی خورند
Iran, Islamic Republic of
وای ندای وحدت چقدر این واژه در بویر احمد بیگانه است همین کسی که شعار ندای وحدت می دهدخودش عامل تفرقه است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی باید قلم نو را شکست سالار ندای وحدت فقط،اسم داشت والا تو روشنفکر و طرفدارانش باید گفت ندای بدبختی و نفاق
جابر
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی سوختی از این بیانیه
Iran, Islamic Republic of
برادر جناب اقای شکوهی عزیز مطالب جناب از منطق صداقت در گفتار برای رضای الهی و خلوص نیت برای خدمت صادقانه به بویراحمد فهیم نیست و از جنس مطالب بازی با افکار این مردمیبزرگ که بارها زیر یوغ ظلم و ستم چه رنج هایی که نکشیدنند می باشد برادر عزیز مردم بویراحمد که تنها چهار درصد افرادی که شب روز به اسم بویراحمد عزیزدامن می زنند ولی در اصل مجددا دست و پا می زند که بار دیگه منصبی و جایگاهی دوبار ه برای خود و واون 4درصد ی که فقط اقارب هستند مهیا بکنند نه برادر این بمیرم ان بمیرم دیگه لا تکرار لا تکرار
مارگون
Iran, Islamic Republic of
ندای فاتحه خوانی
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا شعار مخالف وحدت بود ، صد دستگی در بویراحمد ،حذف نیروهای مخدوم فقط به جرم عدم رای دادن به کاندید خاص، نابودی صد در صد آموزش و پرورش ،
جواد
United States
جمع کن خودتو همه صاحب نظرشدن
احمد
India
درود بر استاد و مرد قلم جناب دکتر سالار شکوهی مهر
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
نون به نرخ روز خور نباشیم
تام
Iran, Islamic Republic of
مگه چند تا رای داره ایشون
که بیانه ای به این گشادی میده؟
😂😂😂😂
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
1