تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۸۸۰۵
تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون؛

یک مثلث انتخاباتی

۱۴۱
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یک مثلث انتخاباتی
کبنا ؛اظهارات مهدی روشنفکر در نشست خبری اخیر و دوم خود که اساساً فلسفه نشست اول چندان بر کسی روشن نشد و دومی نیز بر آن اضافه شد در مورد دو نامزد رقیب در انتخابات پیش رو پرده از یک واقعیت انتخاباتی در بویراحمد، دنا و مارگون برداشت.
هر چند می‌توان این نشست و تقدیم سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت به نماینده برای نشست دوم را تلاش مدیرکل سابق برای حفظ صندلی مدیریتش دانست که البته این اقدام نتوانست مدیرکل را نجات دهد.
مهدی روشنفکر در این نشست اظهار داشت از حضور آقایان خرامین، مقدم، آراوند و سبحانی استقبال می‌کنم. وی ادامه داد که همه افراد می‌توانند به عنوان تکلیف در این رقابت حضور پیدا کنند و از این جهت شاکر هستیم اما آقایان خرامین و مقدم در ادوار ۹۴ و ۹۸ در کنار بنده نبودند که امروز احساس خطر کنم.
این اظهارات البته نکته خاصی در خود نداشت و واکنش چندانی از سوی این دو رقیب برنینگیخت و تنها یکی از مشاوران رسانه‌ای نستیهن مقدم در واکنش به این اظهارات در متنی مجازی پاسخ روشنفکر را داد و نوشت که «گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد». این متن تا حدودی مدعی بود که ادعای روشنفکر همه‌ی واقعیت نیست و حضور و رقابت این دو خطر بسیار بزرگی برای روشنفکر خواهد بود. نگاهی به میدان انتخابات و تحرکات این میدان و حضور جدی «علی خرامین» و «نستیهن مقدم» اولاً که نشان از شکل‌گیری یک مثلث جدی انتخاباتی می‌دهد و در ثانی زنگ خطری جدی برای نماینده فعلی بویراحمد خواهد بود.
خرامین چهره دانشگاهی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک سال است که بصورت جدی در صحنه حاضر و پیگیر فعالیت‌های مختلف از جمله اظهار نظر و برخی واکنش‌های جدی است. هم او و هم «مقدم» بواسطه برخی محدودیت تحمیلی از سوی رقیب در قدرت خود ترجیح داده‌اند فعالیت‌های خود را رسانه‌ای نکنند و در قالب ارتباطات مردمی کار خود را به پیش ببرند. فشار‌های اداری و سیاسی و قومی از جمله دلایل این تاکتیک انتخاباتی است که ممکن است رقیب با اعمال نفوذ و فشار جلوی برخی موفقیت‌های این دو را بگیرد.
تحلیل آراء «خرامین» و «مقدم» کمی سخت و پیچیده است. هر چند نزدیکان این دو هرگز خود را پوشش دهنده یا یک نامزد انتخاباتی صرف نمی‌دانند و از کسب رای بالا و پیروزی سخن می‌گویند.
در این بین «خرامین» فعالیت‌های رسانه‌ای و عمومی زیادی در دستور کار خود قرار داده است و در بسیاری از موضوعات توانسته است در جهت اقناع افکار عمومی خوب گام بردارد. میدان انتخابات میدان احتمالات و اتفاقات پیش‌بینی ناپذیر است و هیچ گاه نمی‌توان به ضرس قاطع چیزی را پیش‌بینی کرد و زمانی که این میدان با تکثر نامزد‌های نامدار و توانمند پر شده باشد کار سخت‌تر و دشوار‌تر نیز است.
محدود کردن «خرامین» و «مقدم» به یک مثلث منطقه‌ای در کنار روشنفکر غفلت از سایر زوایای پنهان انتخاباتی خواهد بود چرا که ممکن است میدان هر کدام از این نامزد‌ها از یک منطقه و دیار به مراتب بیشتر باشد. به طور نمونه خرامین خود را یک کاندیدای دانشگاهی و علمی می‌داند که به جهت نگرانی‌ها از سوء رفتار‌ها با سنت‌ها و باور‌های ارزشمند مردم و تاریخ پا در عرصه انتخابات گذاشته است و ضمن ارائه یک منشور انتخاباتی مدون و علمی آن گونه که خود در مصاحبه‌هایش گفته و بیان داشته است برای هر کدام از شعار‌هایش برنامه جدی و با پشتوانه دارد.
زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است و شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بالقوه مستعد اتفاقات و حوادث بسیاری بزرگی شبیه نام بزرگ بویراحمد می‌باشد؛ باید منتظر می‌ماند و دید در نهایت سرنوشت این حوزه انتخابیه چه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دلیل شرکت خرامین و مقدم ، تنگ‌نظری و حسادت روشنفکر بود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در مورد خرامین که کاملا مشخصه که چون جریان ندای وحدت تحویلش نگرفت اومده کاندید شده و معلومه که رای نداره فقط میخواد چندتا رای از روشنفکر کم کنه که در همین حد هم توفیقی نخواهد داشت.
ولی مقدم آدم محترمی هست برای دوره های بعدی میتونه جایگزین روشنفکر بشه.
Iran, Islamic Republic of
آخه چیه که بهش حسادت کرد به سخنرانی و نطقش قسم یا به قدرت و توانش؟
Iran, Islamic Republic of
دقیق زدی وسط خال
درود
United States
این یک مسئله شرعی است که مومنین معمولا مقید به آن هستند که کاندیداهای نزدیک به هم هر کاندیدایی که رای کمتری دارد کنار می رود تا کاندیدایی که رای بیشتری دارد پیروز شود پس یقینا از این سه در نهایت یکی می ماند آنکه رای بیشتری دارد
Iran, Islamic Republic of
پس روشنفکر باید بره کنار چون پنجم هم نمیشه
بویراحمد
Germany
دکتر خرامین ومقدم تحت هیچ شرایطی به نفع هیچ کاندیدی کنار نمی روند
شرافت
Iran, Islamic Republic of
این مثلث ضلع اصلی و خوبش که در راس هرم قرار دارد کسی نیست جزء مهندس مقدم کسیکه کار عمرانی کرده و به قول مهندسان عمران کار بلد و چنان رایی بهش بدیم که رقیب ما نفرمایند که دور قبل با نبورند و این دور هم نیستند
Iran, Islamic Republic of
هنر ایشان را توی شهرداری دیدیم🤣😂🤣😂
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد آقایان خرامین ومقدم فکرمی کنندحلوا تقسیم می کنندبابا به آقای مقدم بفرمایید بلوارزیرجمعه بازارچی شد دانش آموزی که تجدیدشده نمی تونه بره پایه بالاتر درس بخونه توبرای همیشه رفوزه شدی این کت برای توخیلی گشاده؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نوروزکمایی شیرعلی خرامین پایگاه اجتماعی ندارد ول کن ای گپله
Iran, Islamic Republic of
خخخ این خودش واکنشه
آه درختان وچمنهای شهر یاسوح
Iran, Islamic Republic of
درختان وچمنهای شهر یاسوج پیش پای مقدم وجلوی چشمان خودش خشک شدند
یعنی مردم استان این همه بی کفایتی مقدم
را نمی بیند یا ندیدن؟!
لوداب
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت روشنفکر بازنده انتخابات خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
قطعا بازنده ی انتخابات است و در این شکی نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر روشنفکر یا مهدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر کی بره روشتفکر نره
هزار دلیل دشت این حرفه
این شعار جدا شدگان از نماینده فعلیه
نه جریان ندای وحدت
یکی از مهم ترین دلایل اینه که حلقه های خاصی از درون جریان رشد پیدا کردن و بقیه نادیده گرفته شد
باید تاوان بدن
Iran, Islamic Republic of
عبور از نفاق ؛ شعار نه به نماینده ی انحصارطلب
ایل
Iran, Islamic Republic of
هونه مهمی د کله نیره وسرشو
په ککی خشوشه که رای بین و نامحرم
سعید
Iran, Islamic Republic of
بخدا اکثریت اقوام من باروشنفکر بودن ولی دیگه اشتباه نمی کنین
ساران
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف که مقدم و خرامین از نظر شخصیتی و رفتاری انسانهای شریفی هستند
Iran, Islamic Republic of
در مورد آقای نستهن مقدم بله واقعا مقدم انسان بسیار با شخصیتی هست ولی رای طایفه ای به سمت روشنفکر هست.
شاید اگر روشنفکر نبود مقدم گزینه خوبی بود.
ولی خرامین هیچ پایگاه و جایگاهی نداره
خیراله حسن پور سوق
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن ککام... مقدم از نظر وسعت فامیلی و قومی و قبیله ای بیشترین ارای کهگیلویه و بویراحمد را دارد .چرا .۱.فامیل خوانین بویراحمد بالا تا پایین و از باشت تا بهمعی و کهگیلویه هست .۲.خواهرزاده ساداتی هست که حداقل رایشون چهل هزار نفراست شامل سادات محمودی .ذیلایی .و سادات مشهدی هست.۳.طایفه کامحمد که مقدم پدرش از بزرگان اونهاست بیشترین نسبت فامیلی را با بقیه ایلات دارد که بقیه کاندیداها یک درصدشو ندارند.۴.مقدم باتوجه به نسبت فامیلی که با خانواده بهادر دارد .در هر خونه ای از کهگیلویه و بویراحمد که بره نه بهش نمیگن .بقیه موارد را بعدا خدمتتون عرض میکنم .پس همیشه فکر کنید بعد تصمیم بگیرید .همونطوریکه بیشتر عمر یه شهردار در یاسوج متعلق به خودش بود با اینکه اینهمه مخالف داشت به قول شما..
Iran, Islamic Republic of
مقدم شخصیت شریفی هست اما برای نمایندگی مجلس در گردونه رقابت نیست
رقابت بین بهرامی و روشنفکر و منتظریان و زارعی هست.
دنا
Iran, Islamic Republic of
اولا اوضاع نماینده بسیار ، بسیار نامطلوب و از هم گسسته است و بیشتر از ۶۰ درصد ارایش را از دست داده و قریب به اتفاق انها، حتی در قلب سیلاستان با اقای منتظریان پیوسته اند .
ثانیا اقای بهرامی هم ماندنی ندارد و طرفداران و سبد رای ایشان از بس باخته اند و از همه موقعیت ها و امتیازات اجتماعی جا جا مونده اند دیگه خسته شده اند و از طرفی میدانند حتی بفرض محال وی هم قبول شود ، عملا جایگاهی در مجلس و دولت انقلابی برای یک اصلاح طلب وجود ندارد ، پس ریزش بسیاری در آرای ایشان هم بوجود امده که باز بنطر میرسد این ریزش به سبد رای منتطریان اصافه شده ،
ثالثا ، اقای زارع که علیرغم دیر آمدنش و حتی دلواپسی کنونیش در ماندن و رفتن ، آنطور که شاید و باید آرای ایشان همچی چنگی به دل نمیزنه که حتی بتواند امیدی داشته باشد که سبد رایش پایه ای قابل توجه برای رای دور بعدش تلقی شود و احتمال بسیار زیادی میرود که تا پایان تبلیغات در میدان نماند ، جناب دکتر خرامین و مقدم ، یقینا ته دوره به نفع آقای منتظریان هم کنار خواهند رفت و تمامممممم
Iran, Islamic Republic of
ای بارکلا
بانظرتون کاملا موافقم
سیاوش
United States
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
طنین لبیک یا حسین در آسمان بویراحمد بزرگ
نادر منتظریان دارای وجه ی مردمی و اهل تعامل با بزرگان
.
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیل آبکی،بابا معلومه چقد از روی خصومیت و تنگ نظری حرف زدیم!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده آوره رای این دو نفر در سفلی کجا بود که بخوان رقیب بشن برادر ما بین مردم هستیم حتی اقوام نزدیکشون باهاشون نیستند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود.
قطعا دکتر خرامین تاثیر بسیار جدی بر ارای ندای وحدت خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
خرامین کلا هزار رای نداره و بودن یا نبودنش در انتخابات هیچ تاثیری بر آرای بقیه نداره.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سرجمع ۱۵۰۰ رای بیشتر ندارند. همه می دانند که اینها آرای ندارند پس شما نویسنده نمی خواهد از آب گل‌ آلود ماهی بگیری تامرادی روز آخر هم که باشه یکپارچه رای به حاج مهدی روشنفکر می دهند.
روشنفکر ۸۰ هزار
بقیه برای رتبه دوم بجنگند
Iran, Islamic Republic of
بین این ۳ نفر هیچ تفاوتی نیست
//پس زیاد به فکر نماینده ها نباشد البته تو شهرستانهای کوچک عده ای به دنبال منافع خود دور وبر نماینده ها هستن وزمانی که نماینده مورد نظر قبول شد بجای قانون گذرای باید جوابگوی لیدرها قوم وخویشان باشه ونظرات اونا را مرتفع ساز ه واز وظایف اصلی خود فاصله عمیق میگیره وتو بیشتر جلسات حساس مجلس غایبه باید دنبال فلان وزیر باشه تا راضیش کنه که فلان شخص مدیرکل ، فرماندار ، استاندار بشه وکار فلان لیدرو پیگیری کنه فلان پروژه را برا آقای پیمانکار. ردیف کنه وبعدا هم نمیتونه همین وزیر ناتوان ‌متخلف و استیضاح کنه تازه ازش هم دفاع میکنه ایا این هم شد نماینده ؟؟؟؟ به نظر شما آدم تو چنین شرایطی رای نده بهتر نیست تا اینکه رای بدی به یه شخص متخلف قانون گریز و........ ده ها خلاف قانون‌ دیگه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
رقبای روشنفکر از منتظریان بهرامی و بقیش .. انقد ضعیف هستن که روشنفکر خودش خیلی راحت پیروز انتخابات، روشنفکر عملکردش خیلی خوب نبود ولی رقبای قویی نداره ،

قطعا خودش پیروز انتخابات
Iran, Islamic Republic of
مردم خیلی زود به اشتباهشان پی بردند و زود فهمیدند که لایق نمایندگی نییت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این چالش ها را از عبور کرد دوباره موج اوفتاده سمت خودش
Iran, Islamic Republic of
بهرامی این روزا خیلی افت کرده ، منتظریات ازش سبقت گرفته،روشنفکر اول میشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نشون داد در این مدت اندک قدرت عجیبی در دولت و مجلس دارد و این یکی از نشانه های قدرت یک نماینده هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
عجب قدرتی کوه دنا را جابجا میکنه دریای خلیج فارس میاره تا یاسوج مخصوصا با نطق های گیرا و هزاران طرح تولیدی که اورده و عزل نصب های خصوصا در خصوص سرایداران مدارس الحق وانصاف حقش دو دوره دیگر نماینده مجلس باشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر غول مبارزه با پرونده سازان هست و هیچکس مثل ایشان نتوانست پرونده سازان را زمین بزند
Iran, Islamic Republic of
الان که برای مقدم پرونده سازی کرده و چه رقبای احتمالی در سفلی را که با توجیه های آبکی از دسترسی به موقعیت محروم نکرد
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر با پیگیری و کلنگ زنی طرحهای مهمی مثل میدان گازی مختار ، سد سقاوه، کارخانه قند ،پل مهریان و پل کلو سی سخت پایه گذار اقتصاد ورونق اشتغال گردیده و به امید خدا این بار خودش نیز راهی بهارستان خواهد شد تا کارهای نیمه تمامش را تکمیل نماید.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باتوجه به مطالبات سنگین شخصی کارنامه قابل قبولی 
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر سیاستمداری بی رقیب است
دکتر روشنفکر امسال قطعا پیروز انتخاباته
و در آینده که قراره دوتا نماینده داشته باشیم
بدون شک دکتر روشنفکر همیشه یک پای ثابت بهارستان خواهد بود ...

ندای وحدت با دو اصل اساسی و بنیادی یعنی شایسته سالاری و جوانگرایی به عنوان یک پارادایم در فضای سیاسی استان مطرح گردید و از اقشار مختلف مردم فارغ از هر گونه نگرش سیاسی را حامی خودش کرد
با یک همگرایی مثال زدنی توانست به سرعت از رقیبان سنتی و همیشه در قدرت پیشی بگیرد و جایگاه ویژه ای بین مردم برای خودش پیدا کند .

قطعا این جریان نوپا و نو ظهور سیاسی در اول راه است و در آینده ی نزدیک مسیری میان بر برای پیشرفت نخبگان خواهد شد.

این جریان بدون شک در اول راه بخاطر تازگی و پویایی اش منتقدانی خواهد داشت ولی رفته رفته بر حامیانش افزوده خواهد شد به طوری که همان منتقدینش به حامیان سرسختش تبدیل خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
نفس های عمر سیاسی به شماره افتاده است
Iran, Islamic Republic of
ضعف رقبای روشنفکر علت پیروزیه روشنفکر هست
از دید اکثریت کارشناسان سیاسی بویراحمد، فقدان حضور نخبگان سیاسی و علمی دلسوز در اتاق فکر رقبای ندای وحدت و خودخواهی برخی اعضای اتاق‌فکر این جریانات، عامل اصلی شکست این جریانات بوده و خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اتحاد نخبگان علمی و سیاسی ندای وحدت و پیوستن نخبگانی از دیگر جریانات به ندای وحدت، برای حرکتی شتابدار به سمت هدف بزرگ

منتظر خبرهای خوب باشید
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مردان بزرگ و وزنه های سنگین به منتظریان پیوسته اند
Iran, Islamic Republic of
ویژگی‌های منحصر به فردی همچون، عدم وجود کوچکترین اثری از فساد اخلاقی و فساد مالی در زندگی جناب روشنفکر و خانواده ایشان، پشتکار و پیگیری‌های کم نظیر، صداقت و ثبات شخصیت سیاسی ایشان در این آشفته بازار اخلاقی و مالی بسیاری از سیاسیون و وجود جوانان مستعد و جویای نام نیک اما گمنام در بویراحمد و دنا که در آینده‌ای نزدیک با درخواست دکتر روشنفکر به کمک ایشان خواهند شتافت.
Iran, Islamic Republic of
مقدم شهر یاسوج را به نابودی کشاند و هر روز حاشیه ایجاد می کرد چطور توانایی نماینده مردم شدن را دارد؟خرامین هم برای شورای روستاشون هم کانذیدا بشه رای نمیاره
Iran, Islamic Republic of
تنگ نظری سیاسی...هر کری نه کره ،هر شیری نه شیره
Iran, Islamic Republic of
هر دو بزرگوار خوب این کامنتو مطالعه کنن

کاندید شدن ازروی منیت وخودخواهی ، چون نیت ِِ خیری ندارید و نوعی غرور در آن وجود دارد و همه مردم هم آن را میدانند وهدفی جز حسادت وتخریب وبدذاتی در آن وجود ندارد ، آرزوی رفتن به مجلس برای شما دو بزرگوار نوعی توهمات ذهنی با حاصل جمع صفر است.
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که حسود کیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده محترم مردمی و پُر تلاش جناب دکتر حاج روشنفکر
اصول اولیه و راهبرد اقتصادی .
مولفه های تاثیرگذار اشتغالزایی 
توسعه منابع انسانی
روش های  جذب وتامین سرمایه.
روابط عمومی
و تعاملات اصولی
با مراکزبرتر
استفاده ازدانش و فرصت های منابع انسانی.

اینها را اگر جریان ندای وحدت به همین منوال ادامه بدهند به امیدخدا با آرای بیش از ۸۰ هزار پیروز انتخابات است ان شاءالله.
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر در این سال‌ها به علت استقبال و محبوبیت کم نظیری که بین لایه‌های اجتماعی و فرهنگی و جوانان متعصب در بویراحمد کسب کرده است و همچنین به علت اعتماد به نفس بالای سیاسی که دارد و داشته است توان ایستادگی و مقاومت و تاب‌آوری بسیار بالایی در مقابل پدرخوانده‌ها و پدربزرگ‌های سیاسی جناح راست را در عمل به خوبی نشان داده است
Iran, Islamic Republic of
شیپور عبور از نفاق و انحصارطلبی فامیلی خیلی وقت است که نواخته شده است
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر عین صدای مردم بودن هست و ملی‌سازی مشکلات و بحران‌های حوزه انتخابیه، استراتژیی هست که مهدی روشنفکر را به یک ‌نماینده خاص تبدیل کرده است و بارهای بار دردهای استان را فریاد زده
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شخصیت سیاسی بی نظیری است با هرکسی مقایسه نشود لطفا ، باید سالیان سال بگذرد تا ماهیت وجوهره عظیمش را بشناسید برادر عزیز
اهل رسانه
United Kingdom
با این سیل جمعیتی که به حمایت از روشنفکر راه افتاده تکلیف انتخابات مشخص است و این دوره بیش از یکصد هزار رای دارد.
Iran, Islamic Republic of
از  جمله مواردی که ممکن بود برای مهدی روشنفکر چالش‌آفرین باشد، حضور چند نفر از هم طایفه‌ای‌های وی در عرصه انتخابات یعنی مقدم، آراوند و خرامین بود.
حضور افراد نامبرده اگرچه در فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها برای مدت کوتاهی به ضرر مهدی روشنفکر به نظر می‌آمد ولی شواهد نشان می‌دهد در واقعیت، حضور این چند نفر در صحنه انتخابات بیشتر به سود مهدی روشنفکر بوده تا به ضرر وی. این موضوع را از این منظر می‌توان بررسی کرد که افراد هم طایفه‌ای نگران از مهدی روشنفکر که از آن‌ها به عنوان ریزش یاد می‌شود، به جای قرار گرفتن در جبهه رقبای اصلی یعنی نادر منتظریان و محمد بهرامی، به حمایت از این چند نفر خواهند پرداخت که با پراکنده شدن آن‌ها بین این سه نفر عملاً خطر پیوستن ریزش‌ها به رقبای اصلی روشنفکر دفع خواهد شد و البته شاید در آینده شاهد اتحاد برخی از این افراد با مهدی روشنفکر و کنار رفتن بعضی از آن‌ها به نفع وی باشیم.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر برای جلب رضایت افکار عمومی و مردم یک دوره وقت داشت و هواداران او می‌گویند که بعد از گذشت سه سال، بخشی زیادی از اهدافش به خصوص در حوزه انتصابات را به ثمر رسانده، به گونه‌ای که تقریباً شصت درصد تیم مدیریتی کنونی استان متعلق به جریان مهدی روشنفکر (جریان ندای وحدت) است
Iran, Islamic Republic of
می‌توان اذعان کرد که تقریباً تا خرداد ماه امسال، جَو سنگین انتخاباتی علیه مهدی روشنفکر در میان مردم وجود داشت، اما شواهد نشان می‌دهد به مرور و با گذر زمان، شرایط به نفع نماینده بویراحمد، دنا و مارگون تغییر می‌کند و باید منتظر ماند
Iran, Islamic Republic of
گرایش برخی لیدر‌های اصولگرایانِ معتدل و ناراضی از نادر منتظریان به سمت مهدی روشنفکر از یک سو و تمایل برخی اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار برای حمایت از مهدی روشنفکر از سوی دیگر، راضی کردن قسمت زیادی از آرای ایلی و منطقه‌ای که از آن‌ها به عنوان رنجش‌ها یاد می‌شد، داشتن پایگاه مردمی وی که حداقل ۴۵ هزار رأی را باید از پیش در سبد رای‌ایشان محاسبه نماییم و البته عملکرد نسبتاً قابل قبول وی در مجلس موجب گردیده که هرچه به اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک‌تر می‌شویم، سرعت رویش پایگاه رای وی نسبت به رقبا بیشتر می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
تنها دوره ای است که هم اصلاح طلبان هم اصولگرایان در کنار هم از منتظریان حمایت می کنند و علت آن هم کارنامه ضعیف نماینده ی کنونی و خیزش مردم برای نجات شهر است
Iran, Islamic Republic of
هرچهجلوتر میریم دور ور روشنفکر شلوغ تر میشه
Iran, Islamic Republic of
بنکو منتظریان و بهرامی خشونه سرگرم خرامین و مقدم و آراوند کردنه ...نیرن چهارتا رایی بجورن،بخدا اوضاتو خرابه
Iran, Islamic Republic of
قسم خدا را خوردی و از ردی شکست و دلتنگی داری قسم میخوری ولی شک مکن کل رای حوزه لوداب و پاتاوه و ۳۷هزار تاست و روشنفکر به علت ضعف زارع در یاسوج و کبگیان و سیسخت رای بالایی داشت ولی شک مکن نماینده این دور بین منتظریان و بهرامی است چرا که هیچ عملکرد مثبت و قابل قبولی ردشنفکر در مرکز استان نداشت جزء برگشت و عقب ماندگی بویراحمد و منزوی شدن نخبگان و رتبه استان در آموزش به ۳۱کشور و رواج قوم گرایی و قبیله گرایی و نفرت و چند دستگی و فراموش کردن کار عمرانی در یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام صلوات بر دکترخرامین
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با ترفند غلطش بویراحمد رانابود کرد
Iran, Islamic Republic of
معمار
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر مردم ما خوب می فهمند دیگر فریب آدمهای بیسواد را نمی خورند
Iran, Islamic Republic of
ازترس دکترخرامین روشنفکر مجلس را رها کرده آمده پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
آتشی که روشنفکر دربین بویراحمد روشن کرده سالهای سال خاموش نمی شود مرزبندی بین علیا وسفلی
Iran, Islamic Republic of
این ک از زارعی شد برادر
Iran, Islamic Republic of
نفاق افکن به پایان راه رسیده است
Iran, Islamic Republic of
درشکست روشنفکر شک نکنید نماینده تک دورای
Iran, Islamic Republic of
یقین داریم
Iran, Islamic Republic of
آدم وقتی نمی تواند روی کاغذ بخواند چه انتظاری ازش دارید ازحق من شما دفاع کند
Iran, Islamic Republic of
ای بیامرزه پدرته و کامنتت
طرفدار دیروز ندای وحدت و امروز تعقل
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب آقای روشنفکر تو فقط شعار ندای وحدت سر دادی ولی در عمل بویراحمد بزرگ را تقسیم کردی به ایل بزرگ تامرادی و غیره تامرادی که این در آینده به نفع فرزندان ما نیست و ما با انتخاب دکتر خرامین دنبال احیای ایل تامرادی در قلب بویراحمد بزرگ هستیم ضمن اینکه قیاس دکتر خرامین با جنابعالی در تمام شاخص ها اشتباه است بعنوان یک همشهری از همه طوایف میخام که ما باید نگاه مون رو به آینده این شهرستان باشه که شرایط زندگی را برای فرزندانمان تسهیل کنیم پس بیایید با تفکر و تعقل به چهره علمی و توانمند و انقلابی آقای دکتر خرامین رای بدهیم
Romania
نماینده
Iran, Islamic Republic of
والله این سری ما به زارعی رای میدیم
Iran, Islamic Republic of
خرامین و مقدم روی هم هزار رأی هم ندارن
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها آقای مقدم و خرامین رو بزرگ نشون میدن چون ترس از حاج روشنفکر دارند و چون میدونن برنده انتخابات حاج روشنفکر هست میخوان ببینن میتونن ضربه بزنن یا نه
Germany
مقدم و خرامین حتی از آراوند و سبحانی هم کمتر رای دارند و نفرات هفتم و هشتم خواهند شد.
رقابت بین این ۴ نفر هست:
روشنفکر
بهرامی
منتظریان
زارعی
بویراحمدی تبار
Germany
خرامین اصلا در پازل انتخابات بویراحمد و ونا جایی نداره.
چهره دانشگاهی کجا بود عزیز!
با بورسیه اهدایی از کارشناسی تا دکترای روانشناسی رفته انگلیس و برگشته شعار داغ اصولگرایی میده!
مجلس سیاستمدار می خواهد یا اقتصاددان می‌خواهد یا مدیریت اجرایی کارکشته می خواهد که خرامین هیچ کدام را ندارد رای طایفه و قبیله هم که ندارد جناح سیاسی مشخصی هم که ندارد.
شک نکنید خرامین نفر ششم یا هفتم انتخابات خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
آقا از الان نتیجه انتخابات تا حدود زیادی مشخصه لااقل معلومه که رقابت بین منتظریان و روشنفکر و بهرامی هست و قبول کنید که روشنفکر خیلی درست گفته که خرامین و مقدم سهم و وزنی در انتخابات قبلی نداشتن الان هم رقبای روشنفکر نیستن چون فامیلای مقدم حامی روشنفکرند و خرامین هم که هزارتا رای هم نداره.
رقبای روشنفکر بهرامی و منتظریان هستند.
بعدش آراوند و زارعی و مقدم و خرامین هم نفر آخر یا یکی مونده به آخر خواهد شد.
United States
قطعا زارعی آرای بالایی داره اشتباه نکنید
United States
قطعا زارعی آرای بالایی داره اشتباه نکنید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله روشنفکر اسفند ماه به خط پایان نمایندگی خودش میرسه و شر اطرافيانش از سر بویراحمد کوتاه میشه
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله
از بویراحمد علیا
Iran, Islamic Republic of
واقعیتش اینه که این دو نفر یعنی مقدم و خرامین و مخصوصا خرامین هیچ پایگاه سیاسی و مردمی ندارن و نباید در یک قاب عکس کنار روشنفکر با اون همه حامی و توان بالای سیاسی و اجرایی باشن.
از طرفی رای در این حوزه انتخابیه بیشتر فامیلی و طائفه ای هست که ایل بزرگ تامرادی حامی روشنفکرند و آرای مقدم خیلی کم است چون برای برنده شدن در رقابت با دیگر طوایف حامی زارعی و بهرامی همه شون اتحاد پیدا می کنند برای روشنفکر.
خرامین هم که تامرادی نیست طرفداری نداره ولی آراوند شاید اگر روشنفکر و مقدم نبودند رای نسبتا بالای داشت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی همش طایفه طایفه کی این تفکر غلط دست برمیدارید یکبار طایفه ای انتخاب کردید این هم نتیجه اش جالب اینجاست تمام افراد لایق و نخبه طایفه را کنار گذاشتید ی چشم بله قربان گوی اوزدید خدایی دیگه بس
محمد
Iran, Islamic Republic of
در خصوص این پیام منظور مدیران که انتخاب شد چشم بله قربان گوی نماینده بودن منظور خود نماینده نیشت که کبنای محترم بخشی از پیام را حذف کرده بخشی که مدیر را مثال زدم
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان... پیروز انتخابات...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خرامین
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر حنای شما دیگه رنگی نداره اینو بدون بخش کبگیان با توجه با اینکه با همه پتانسیلی که داره هیچ گونه خدماتی انجام ندادی فقط بفکر اطرافیان خودت و بودی و همه بخش هیچ گونه رایی بهت نمیدن بخصوص سادات جلیل اقدر محمد آباد چیتاب که همگی ازت روی برگرداندنه فقط رای این حوضه نباش اگه اومدی بد جوری خفت خواهی خورد تو در حد نمایندگی مردم نیستی دور قبل واقعا اشتباه کردیم الانم از رایی که که بهت دادیم پشیمانیم و این دوره باید به عملکرد و کارنانه درخشان هر کسی که لایق بود رای داد کسی نیست جز دکتر محمد بهرامی یا علی مدد💙💙💙
ملاعلم
United States
مقدم نتونست چمن های شهر آبیاری کنه تا زرد شدن
Iran, Islamic Republic of
هم دکتر خرامین و هم دکتر مقدم ازلحاظ دانش و متانت و اخلاق راستگویی و صداقت انسانهای شایسته و جسوری هستن
اینها جهت جذب آرای مردم هیچ وقت به دروغ متوسل نمیشن
آرزوی توفیق و سلامتی برای هردوی آنها دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
منتظریان 50 تا رای نداره درحد بخش دار هم نیست الکی بزرگش نکنید
صمد و
Iran, Islamic Republic of
برنده انتخابات منتظریان است. چون به دلایلی نمیشه اینجا بی پرده صحبت کرد.....
میخواد از قافله عقب نیوفتید...
از منتظریان حمایت رسمی کنید
Iran, Islamic Republic of
هر چند دخالت در انتصابات توسط نماینده کاری اشتباه است ولی:
عدم توانایی نماینده در ماندگاری مدیران معرفی شده اش اعم از یزدانپناه علوم پزشکی، جهانبخش ورزش و جوانان، ارمغانی کار رو رفاه، درخشان فرماندار، پایدار راهداری و بسیاری دیگر باعث نگرانی های زیادی شده است که اگر چه فعلأ علنی نیست ولی در پای صندوق ها عملی می شود.
چرخش مدیران منتصبی نماینده به سایر کاندیداها که زیر پوستی دارد انجام می گیرد موجی علیه نماینده راه می اندازد و بسیاری آرای سرگردان را همراه خود به سمت دیگر رقبا خواهد برد. (دقیقأ موجی که علیه زارعی راه افتاد فراموش نشود به تبع نمایندگی و در رأس بودن نماینده همه بازدیدها و مراجعات زارعی شلوغتر از سایر رقبا بود ولی در عمل ...)
Iran, Islamic Republic of
در بویراحمد نماینده قبل از رفتن بار اول به مجلس همانند هندوانه ای سربسته است که شعارهای بسیاری در رفع موانع و نقایص رقبا می دهد ولی با ورود به مجلس عیار و کارکرد چهار ساله اش مشخص می شود و بسیاری توقعات و انتظارات شخصی حامیان نیز به نارضایتی و ریزش آرا بدل می شود تا نماینده در صورت رأی ی آوری هم بسیاری از آرای دور اول خود را از دست می دهد نمونه آن مسعود حسینی، هدایت خواه و زارعی!
حسینی دور اول ۲۹ هزار رأی دور بعد ناکام
هدایت خواه دور اول ۷۸ هزار دور دوم ۷۱ هزار رأی
زارعی دور اول ۸۰ هزار دور دوم ۴۸ هزار رأی
پس طبیعی است نماینده کنونی نیز ریزش آرای طبیعی خود را داشته باشد ولی با توجه به ضعف عملکرد فرا طایفه ای و سطح انتظارات در یک دیدگاه، حمایت و انتخاب طایفه ای مطمئنأ ریزش آرای این دوره نماینده خیلی بیشتر از حد تصور است به گونه ای که به یک دوره ای شدن نماینده بیانجامد.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به ویژگی کنونی و قبلی بویراحد و وجود بسیار زیاد
آرای کمتر متعصب،
آرای شرکت در انتخابات از سر تکلیف و ضرورت،
آرای متقاضیان زیاد انجام امور شخصی انجام نشده توسط نماینده،
آرای خانوادگی و نگران حامیان متقاضی پست و منصب،
و آرای خاکستری
که معمولأ همه این آرا به سمت موج سوار انتخابات و کاندید متصور در کسب رأی اول جذب می شوند و تصور حمایت ملی و مجلسی از کاندیدای هم جنس با دولت دارای منصب و قدرت،
برنده این دوره انتخابات بویراحمد به احتمال قریب به وقوع، منتظریان خواهد بود.
احمدیان
United Arab Emirates
روشنفکرررررررتدریس حرف <ر>
بهزادی
United Arab Emirates
روشنفکرتمومه هببببببه
جلیل
Iran, Islamic Republic of
دور قبل ،اقای روشنفکر قریب یک سوم ارای حوزه جلیل را به خود اختصاص داد.و این حمایت،اکثریت بخاطر نقش اقای جمشیدی بود.یعنی اقای جمشیدی از هم طایفه ای های خود خواست و انان نیز به احترامش رای به روشنفکر دادند.
اما،این دوره دیگه اقای جمشیدی از اقای روشنفکر حمایت نمیکند و میگوید که اقای روشنفکر بسیار محترمانه تشریف ببرد در روستای تنگ نار دهدشت و مدیر دبستان تنگ نار شود.
Iran, Islamic Republic of
بلاشک همین گونه هم خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر متولد لوداب هس یک روز در تنگ نار زندگی نکرده
اولا وبعدش هم معلومه که این حرفا از روی غرض هس
Romania
فززندانش صادر از دهدشت.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
دقیقأ بساطش روجمع کنه درجلیل
شهر
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر ، دفعه ی قبلی هم خرامین و مقدم با روشنفکر نبودن هیچ اتفاق خاصی نیفتاد ، پس بودن یا نبودنشان فرقی به حال قبول شدن روشنفکر نداره و نهایتا خودش قبول میشه بیخود خودتون رو خسته نکنید ، ایل بزرگ تامرادی دیگه برای همیشه هماهنگ شدن ، این افراد هم پیام بازرگانی هستن‌ برای بازار گرمی
احسان
Romania
این آقایونی که خودشون رو سوپرمن میدونن مثلا قراره چ گلی به سر این مردم بدبخت بزنن؟چند ساله از انقلاب میگذره و فقط وعده های توخالی. فکر می‌کنید بزرگ و پهن شدن یک شهر نشانه پیشرفته؟ خاک بر سر ما که قراره شماها نجات دهنده باشید
Iran, Islamic Republic of
این دور خرامین و مقدم و حتی آراوند بیشتر از این به اصطلاح نماینده ی فعلی رای دارند ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به گرد پای خرامینم نمیرسه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سطح انتظار روشنفکر / برنامه های دکتر خرامین و ببینید آدم لذت میبره
اکبری
Iran, Islamic Republic of
کبنا جون خوت و ول آدمل گپو نکن مثلث کوچنه به غیر از روشنفکر و بهرامی و منتظریان و زارع بقیه ول معتلند.
امیری
Iran, Islamic Republic of
اگر این مثلث است پس باید آقای بهرامی و آقای منتظریان و آقای زارع کنار بروند . خیلی تحلیل سطحی و غیر اصولی دارید وضعیت آرا در بویراحمد و دنا و مارگون چیز دیگری است و مقدم و اراوند و سبحانی و خرامین آرایی ندارند و شاید تا آخر هم نمانند.
مهریان
Iran, Islamic Republic of
در دوره گذشته قریب به یک چهارم سادات مهریان به روشنفکر رای دادند و در حوزه مهاجرین هم نزدیک به 90 درصد رای داشت اما در حال حاضر در حوزه سادات فقط دو خانواده که احتمالا تا روزهای آخر یک خانواده اش هم جدا خواهد شد و در حوزه مهاجرین هم آرا به کمتر از 50 درصد رسیده است.هیچ مطالبه ای از مردم رو حتی یک مورد حل نکرد.حتی در ایل بزرگ تامرادی هم که بدنام شدند چند خانواده خاص متنعم شدند.قریب به یقین نماینده تک دوره ای خواهد بود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوستان شک نکنید بازهم حاج مهدی
با این شرایط بد سیاسی و اقتصادی کشور
تلاش و عملکرد فوق العاده ای داشت
علیپور
Iran, Islamic Republic of
مثلث انتخاباتی مردیم از خنده اراوند و مقدم و خرامین و سبحانی سر جمع 10000 رای ندارند. کدام مثلث؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکره بروه دهدشت یه پست مدیر دبستانی چیزی بگیره بهتره
United States
آقای مقدم ککا پارسال برف 20 سانتی را نتونستی جمع کنی حالا مدعی شدی برا نماینده شدن؟ جل الخالق دو روز برق و اب نداشتیم
United Kingdom
سومین نماینده یک دوره ای مجلس در بویراحمد
اسفند ۱۴۰۲
بای بای پوپولیست
United Kingdom
روشنفکر رأی نمیاره
تحلیل
Iran, Islamic Republic of
یکی از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ فعلا جزء کاندیداهای بویراحمد بزرگ ثبت نام کرده و به احترام یکی از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ به کهگیلویه بزرگ ورود نکرده تا ببیند تایید صلاحیت های نهایی به کجا می انجامد در صورتی که آن کاندید تایید صلاحیت نشود به کهگیلویه می رود و در صورتی که تایید شود در بویراحمد بزرگ می ماند و با کاندیداهای بویراحمدی رقابت خواهد کرد و رای گرمسیری ها را جذب خواهد کرد بنابراین رقابت سنگینی بین گرمسیری های ساکن بویراحمد بزرگ و سردسیری ها در حوزه انتخاباتی بویراحمد دنا و مارگون را شاهد خواهیم بود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی بود خودتان را مسخره کردید با این مثلا تحلیل 🤣😂😅🤣
راس هرم حاج مهدی مرد عمل ۱۰۰ درصد
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر خرامین شخصیت علمی و شایسته
علی
Iran, Islamic Republic of
ناجی بویراحمد دکتر خرامین
مارگون
Iran, Islamic Republic of
پروفسور خرامین شخصیت برجسته علمی و دانشگاهی
سحر
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترخرامین دوس داشتنی
یاسی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خرامین
یاسی
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقد طرف داران روشنفکر ناراحتن که دکتر خرامین و مقدم وارد صحنه شدن چرا از شکست می ترسین این رفتار و عصبانیت شماها بیشتر مارو خوشحال و امیدوار میکنه .
یاسی
Iran, Islamic Republic of
دیگه تموم شد به روشنفکر بگین زمانی تو دهدشت واسه شورا ثبت نام کردی تا الان که نماینده ای حتی نمی تونی روی برگه سخنرانی بکنی .
نحات
Iran, Islamic Republic of
انشا دکتر خرامين برنده انتخابات خواهد شد
United States
جناب دکتر خرامین به امید خدا اول هست
Iran, Islamic Republic of
بله درسته خرامین از آخر اول خواهد شد.
شک نکنید نفر ششم یا هفتم است
جلبل
United States
درود بر دکتر خرامین
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
هر کسی پست و. مسئولیت گیرش نیامد کاندید شده است نمی داند که این ره دشوار است و رای جمع کردن کار ساده ای نیست و محبوبیت مردمی چیز دیگریست.
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
1