تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۴۳۱۳۶
یادداشت ارسالی؛

بی در و پیکری مدیریتی در استان / داستان انتصاب، تکذیب و عدم پاسخگویی در موضوع مدیرکل اداره راه و شهرسازی

۱۷
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بی در و پیکری مدیریتی در استان / داستان انتصاب، تکذیب و عدم پاسخگویی در موضوع مدیرکل اداره راه و شهرسازی
کبنا ؛ یادداشت ارسالی: در مدت زمانی که از آغاز مدیریت علی احمدزاده و دو معاون وی در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد تزلزل در تصمیم گیری، عدم قاطعیت در مدیریت و انفعال ویژگی بارز این تیم بوده است. احمدزاده خود در همان هفته اول با اعلام تصمیم خود مبنی بر تغییرات قطعی مدیران دولت قبل که برخی رسانه‌ها از آن به قلع و قمع تعبیر کردند فضای استان و بویژه فضای مدیریتی را وارد یک بلاتکلیفی و تعلیق نمود اما در عمل یکی از ضعیف‌ترین نحوه برخورد با این موضوع را تاکنون به نمایش گذاشته است. معرفی برخی گزینه‌های نامرتبط برای برخی دستگاه‌ها، معرفی گزینه‌های ضعیف، شائبه سهمیه بندی مدیریت‌ها در میان نمایندگان، دخالت مستقیم نمایندگان در انتصابات، اقرار شخص استاندار به نقش دخالت‌ها در انصراف از گزینه قطعی معاونت سیاسی، واگذاری دو معاونت مهم استانداری به دو گزینه نه چندان مطرح و ضعیف و .... از موارد پیش آمده در مدت مدیریت احمدزاده است.
البته احمدزاده در دیدار با رئیس جمهور در انتقاد از عدم همکاری و همراهی وزرا و مقامات دولت برای تغییر مدیران توپ را به میدان دیگران انداخت ولی نکته آن است که در همان اندک مواردی که شاهد تغییرات بوده‌ایم کیفیت در پایین‌ترین حد ممکن بوده است و کار بجایی رسیده است که صدای اعتراض خود اصولگرایان نیز بلند شده است.
معرفی گزینه‌های نامرتبط و نامربوط برای ادارات یکی از دست آوردهای تیم مدیریتی استان است. بعد از معرفی و رد گزینه سازمان صمت که ظاهراً قرار بر معرفی یک‌نیروی اداره پزشکی قانونی بود، کیان دهراب پور نیز در یک بیانیه اعلام کرد وی نیز به عنوان گزینه بهزیستی استان معرفی شده بود که سازمان مرکزی به جهت تاکید بر استفاده از نیروی درون سازمانی، زیر بار معرفی گزینه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نرفته بود.
در مورد راهداری نیز در طول چند هفته گذشته شاهد حواشی و انتقادات زیادی در رابطه با معرفی یک گزینه خارج از سازمان با مدرک نامرتبط هستیم.
 اما در جدیدترین مورد شاهد یک اتفاق کم سابقه در استان بودیم. صبح روز دوشنبه بود که اکثر رسانه‌های استان خبر از صدور حکم مدیرکلی اداره راه و شهرسازی استان برای یک گزینه ناشناخته و خارج از مجموعه راه و شهرسازی دادند. خبری که توسط برخی دوستان هادی خورشیدیان و برخی نزدیکان‌نماینده بویراحمد و دنا استوری شد. هر چند گروه دوم‌خیلی زود اقدام به حذف استوری های مربوط به این موضوع کردند.
واکنش رسمی اما به خبر داده نشد و در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیز هیچ خبری در این رابطه منتشر نشد. اینکه این گزینه چگونه و از چه کانالی برای چنین جایگاه نامربوطی معرفی شده بود بر کسی روشن نیست. عکس‌های صفحه اینستاگرامی خورشیدیان نشان می‌داد که وی به نماینده سابق بویراحمد و دنا نزدیک بوده است و در طی این مدت که برای راه و شهرسازی پیگیر بوده نیز اقدام به حذف و برداشتن عکس‌ها نکرده بود. جالب‌تر سابقه اداری خورشیدیان بود که مربوط به کار و مسئولیت در سازمان اوقاف است.
نکته قابل تأمل آن که که در وزارت راه و شهرسازی یک کهگیلویه و بویراحمدی معاون است و بعید نیست خورشیدیان از کانال فرزاد نجات نیا می‌خواسته است مسیری سخت را بپیماید. پیش‌تر نیز آذرمهر از سوی نجات‌نیا برای راه و شهرسازی مطرح شده بود که با مخالفت نمایندگان عطای مدیرکلی را به لقایش بخشید و خورشیدیان را باید حالا دومین قربانی عدم درک درست در یکی از طرفین حوزه راه و شهرسازی از واقعیات و مناسبات استان دانست.
در پایان وقت اداری دیروز و بعد از فشارها در نهایت روابط عمومی کاملاً تعطیل و تماشاگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد زحمت چند خط تکذیبیه را به خود داد اما هرگز منکر اینکه خورشیدیان گزینه بوده است نشد.
برخی حتی می گویند خورشیدیان حکم خود را دریافت کرده بود که با رسانه‌ای شدن موضوع سریعاً نمایندگان دخالت و مانع از انجام آن شدند.
چنین بی برنامگی جز بی اعتباری نهاد تصمیم گیری استان نتیجه‌ای ندارد و این موضوع نشانه‌ای از فقدان قاطعیت در استان است. ‌ به نظر می‌رسد هیچ انسجام رویه و قاطعیت لازم در مجموعه استانداری وجود ندارد و هر نماینده و یا فرد ذی نفوذ مسیر خود را می‌رود که اگر غیر از این بود گزینه‌ها باید ابتدا در استانداری مطرح و مورد بررسی قرار می‌گرفت و در نهایت با تجمیع یک یا دو مورد و بعضاً بیشتر به وزارت مربوطه معرفی می‌شدند.
این شکل از عدم آگاهی از روند کار و بعد قرار گرفتن در کار انجام شده و یا ممانعت از انجام کار علاوه بر ضربه زدن به اعتبار استانداری نوعی بازی کردن با آبروی افراد است. کاری که در مورد سرپرست اداره راهداری نیز اتفاق افتاد.
سؤال این است استاندار و معاونینش در این انتصابات چه نقش و جایگاهی دارند اگر خود معرف هستند پس مخالفتشان چیست و اگر معرف نیستند پس اقتدار و انجام وظایفشان کجاست؟
در دوره قبل استاندار بیشتر درگیر امورات مستقیم‌مربوط به مردم بود و نقش کنترل و پیگیری مسائل مدیریتی بر عهده احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی بود. اما در این دوره علاوه بر ضعف‌های آشکاری که تاکنون احمدزاده از خود نشان داده است به نظر می‌رسد استانداری معاون سیاسی و امنیتی ندارد و این معاونت هیچ نقش و حضوری در مناسبات سیاسی استان ندارد که نتیجه آن بی سامانی مدیریتی این روزهای استان است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
اولا که جالبه اینقد گستاخ شدین که هر اراجیفی دهنتون میاد به مدیران رده بالای استان و گاهی کشور میکین که این امر فقط در این استان و رسانه های بی در و پیکرش دیده مبشه
دوما وقتی رسانه ها و سایت های خبری بچه بازی بشه که هرکی از راه میرسه میشه خبرنگار و صاحب سایت و صاحب قلم باید هم هیچ مسئولی نتونه توی این استان کار بکنه، این استان هربلایی سرش میاد از دامن زدن های بی بند و بار شما رسانه هاس
جمع کنید بساطتون رو یه مدت ببینید چقد همه چیز اوکی میشه تو این استان
الان اگه پیگیری بشه دلیل حرفاتون مشخص میشه تا یه باج هایی میخواستین بهتون داده نشد حالا اینقد با عقده و کینه مرتب خبر میزنید
Iran, Islamic Republic of
توی استان ما تو هشت سال دولت روحانی یکی دونه از رسانه های استان جرئت چنین جسارتی به خودشون نمی‌دادند که بخوان به راحتی به استاندار و معاونین استاندار تهمت بزنن و مطلب علیه اونها بنویسن از وقتی که دولت رئیسی سر کار اومده تمام رسانه های استان زبون در آوردن و هر روز کارشون شده تخریب مدیران استان
Iran, Islamic Republic of
آقای به ظاهر فعال سیاسی و نویسنده که معلوم نیست از کجا داری پر میشی و بهت فشار میارن که هر روز به خودت جسارت میدی علیه استاندار و معاونان استاندار مطلب بنویسی منتظر عواقب این کار ها باش به زودی پاسخ این حرفات داده میشود
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات تمام سایت های استان علیه آقای جمالی و آقای احمدی می‌نوشتن چون غیر بومی هستن دارن استان رو خراب می‌کنن الان تمام استان شدن حامی جمالی و مدیران دولت قبل
سلام
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت عسکر
قادری
Iran, Islamic Republic of
همه چی عالی 20
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ مبنای درست و ضابطه ای برای انتخاب مدیران در استان وجود ندارد .همه دارند سلیقه ای عمل میکنند و عمران و ابادی و پیشرفت استان جایگاهی ندارد با این روندی که پیش می رویم نباید انتظار داشته باشیم که استان که وضعیتش از این که هست بهتر سود گفتیم دولت اصلاحات کنار رفت دولت انقلابی جایگزین شد و جلو حق کشی و بی عدالتی گرفته میشه اما انگار این اصل انتصابات بی ضابطه مشترک بین همه دولتمردان میباشد .فرق ندارد دولت اصلاح طلبان باشد یا دولت اصولگرایان .فقط میگم خدایا به اینده بچه هامون رحم کن با این همه تبعیض و بی عدالتی افسار گسیخته استان .
Iran, Islamic Republic of
چرا نماین گان در انتصابات دخالت می‌کنند مگه رئیس جمهور محترم نفرمودند وزرا باید نیروهای انقلابی،فساد ستیز،جهادی،پای کار،مقبول حداقل کارکنان اداره ،مردمی،متین ِغیر مغرور را در زیر مجموعه خود داشته باشند مگر قوا مستقل ا یکدیگر نیست چرا نیروهایی باید انتخاب بشن که چنین سرگذشتی داشته باشن ،باید منطقی اندیشید منطقی انتخاب کرد و سرنوشت یک استان که نه سرنوشت یک ملت است نه هر که گفت مدرک دارم فلانی بهمانم در انتخاب نماینده سهم داشتم همه این ها مدعی است و آدم ادعا دار به درد مدیریت جهادی نمی‌خورد صرفا جهت رسیدن به صندلی و سایر موارد است از خداوند بترسید و با سرنوشت مردم استان بازی نکنید.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
این هفته هم گذشت و خبری از مدیران علوم پزشکی نشد
متاسفم برای اصولگرایان واقعا اگ اصلاح طلبان بودن اینهمه مهلت میدادن ب مدیران مخالفینشون
آگاه
Iran, Islamic Republic of
یک مدیر کل را دیدم گفت سناتور یک لیست 30 نفری بهم داد گفت این ها را پست بهشان بده و نماینده بویر احمد هم یک لیست 20 نفر بهم داد و گفت این ها راپست بهشان بده اگر می خواهی مدیرکل هنوز بمانی!
جالبی اینجا است که می گفتند یک لیسانس کشاورزی را بجای یک دکترای عمران بگذار
حسین
Iran, Islamic Republic of
اگر راست واقعا و مستند هست اسم بیار کدوم مدیرکل تا همه بدونن
اگه واقعا خود مدیرکل عاشق پست و مقام نیست پس بدون ترس رسانه ای بکنه
وقتی جسارت بیانش رو نداره پس خودش شیفته صندلی
Iran, Islamic Republic of
واقعا استاندار مظلوم واقع شده است
مشکل از نمایندگان مجلس هست
البرز
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای خورشیدیان دوستی بنام قاسم مکارم دارد که ریس کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی شده از این طریق می خواهد مدیرکل شود نه استاندار و نمایندگان در جریان نیستند متاسفانه قاسمی وزیر تمام انتصاباتش تا امروز جوانان کم تجربه و بدون تخصص هستند خورشیدیان خیلی بهتر از انتصابات جدید در وزارت راه است
کرمی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دخالت بیجای نماینده ها عامل اصلی رکود استان هست
Iran, Islamic Republic of
خيلي عالي متن حساب شده اي بود
تابان
Iran, Islamic Republic of
فوگالعاده نوشتی گارداش چخ ممنون گوربان سنه
محمدی
Romania
باسلام کبنا نیوز فقط جز اخبار کذب ونامعقول هیچ کار دیگری بلد نیست دوبهم زنی واختلاف افکنی از ویژگی بارز سایت کبناست بابا جمع کن این تیترهای بی اساس وبی ربط را مگه شما دین ندارید مگه شما مذهب ندارید همه را دارید به جون هم می اندازید یکی را بدون هیچ دلیل بالا می برید ویکی را ازبالا پرت می کنید پایین تا کی ماشاهد این اراجیف باشیم‌ برای خودنمایی حاضرید هرکار غیر اخلاقی وغیر انسانی را بیان کنید شما از لیست بزرگ وعریضی که درخصوص انتخاب وانتصاب مدیران کل و .... بیان کردید کدمشون معاون یا مدیرکل شده برادر محترم یه مقداری وجدان رسانه ایی هم داشته باشید یه کم هم انصاف داشته باشید تا کی باید شاهد اینگونه بی اخلاقیها باشیم یه کم از گذشته گان عبرت بگیریم
هان ای دل عبرت بین از دیده عبر کن هان
ایوان مدائن را اینه عبرت دان هان
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1