کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

بی در و پیکری مدیریتی در استان / داستان انتصاب، تکذیب و عدم پاسخگویی در موضوع مدیرکل اداره راه و شهرسازی

14 دی 1400 ساعت 14:36

در دوره قبل استاندار بیشتر درگیر امورات مستقیم‌مربوط به مردم بود و نقش کنترل و پیگیری مسائل مدیریتی بر عهده احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی بود. اما در این دوره علاوه بر ضعف‌های آشکاری که تاکنون احمدزاده از خود نشان داده است به نظر می‌رسد استانداری معاون سیاسی و امنیتی ندارد و این معاونت هیچ نقش و حضوری در مناسبات سیاسی استان ندارد که نتیجه آن بی سامانی مدیریتی این روزهای استان است.


 یادداشت ارسالی: در مدت زمانی که از آغاز مدیریت علی احمدزاده و دو معاون وی در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد تزلزل در تصمیم گیری، عدم قاطعیت در مدیریت و انفعال ویژگی بارز این تیم بوده است. احمدزاده خود در همان هفته اول با اعلام تصمیم خود مبنی بر تغییرات قطعی مدیران دولت قبل که برخی رسانه‌ها از آن به قلع و قمع تعبیر کردند فضای استان و بویژه فضای مدیریتی را وارد یک بلاتکلیفی و تعلیق نمود اما در عمل یکی از ضعیف‌ترین نحوه برخورد با این موضوع را تاکنون به نمایش گذاشته است. معرفی برخی گزینه‌های نامرتبط برای برخی دستگاه‌ها، معرفی گزینه‌های ضعیف، شائبه سهمیه بندی مدیریت‌ها در میان نمایندگان، دخالت مستقیم نمایندگان در انتصابات، اقرار شخص استاندار به نقش دخالت‌ها در انصراف از گزینه قطعی معاونت سیاسی، واگذاری دو معاونت مهم استانداری به دو گزینه نه چندان مطرح و ضعیف و .... از موارد پیش آمده در مدت مدیریت احمدزاده است.
البته احمدزاده در دیدار با رئیس جمهور در انتقاد از عدم همکاری و همراهی وزرا و مقامات دولت برای تغییر مدیران توپ را به میدان دیگران انداخت ولی نکته آن است که در همان اندک مواردی که شاهد تغییرات بوده‌ایم کیفیت در پایین‌ترین حد ممکن بوده است و کار بجایی رسیده است که صدای اعتراض خود اصولگرایان نیز بلند شده است.
معرفی گزینه‌های نامرتبط و نامربوط برای ادارات یکی از دست آوردهای تیم مدیریتی استان است. بعد از معرفی و رد گزینه سازمان صمت که ظاهراً قرار بر معرفی یک‌نیروی اداره پزشکی قانونی بود، کیان دهراب پور نیز در یک بیانیه اعلام کرد وی نیز به عنوان گزینه بهزیستی استان معرفی شده بود که سازمان مرکزی به جهت تاکید بر استفاده از نیروی درون سازمانی، زیر بار معرفی گزینه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نرفته بود.
در مورد راهداری نیز در طول چند هفته گذشته شاهد حواشی و انتقادات زیادی در رابطه با معرفی یک گزینه خارج از سازمان با مدرک نامرتبط هستیم.
 اما در جدیدترین مورد شاهد یک اتفاق کم سابقه در استان بودیم. صبح روز دوشنبه بود که اکثر رسانه‌های استان خبر از صدور حکم مدیرکلی اداره راه و شهرسازی استان برای یک گزینه ناشناخته و خارج از مجموعه راه و شهرسازی دادند. خبری که توسط برخی دوستان هادی خورشیدیان و برخی نزدیکان‌نماینده بویراحمد و دنا استوری شد. هر چند گروه دوم‌خیلی زود اقدام به حذف استوری های مربوط به این موضوع کردند.
واکنش رسمی اما به خبر داده نشد و در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیز هیچ خبری در این رابطه منتشر نشد. اینکه این گزینه چگونه و از چه کانالی برای چنین جایگاه نامربوطی معرفی شده بود بر کسی روشن نیست. عکس‌های صفحه اینستاگرامی خورشیدیان نشان می‌داد که وی به نماینده سابق بویراحمد و دنا نزدیک بوده است و در طی این مدت که برای راه و شهرسازی پیگیر بوده نیز اقدام به حذف و برداشتن عکس‌ها نکرده بود. جالب‌تر سابقه اداری خورشیدیان بود که مربوط به کار و مسئولیت در سازمان اوقاف است.
نکته قابل تأمل آن که که در وزارت راه و شهرسازی یک کهگیلویه و بویراحمدی معاون است و بعید نیست خورشیدیان از کانال فرزاد نجات نیا می‌خواسته است مسیری سخت را بپیماید. پیش‌تر نیز آذرمهر از سوی نجات‌نیا برای راه و شهرسازی مطرح شده بود که با مخالفت نمایندگان عطای مدیرکلی را به لقایش بخشید و خورشیدیان را باید حالا دومین قربانی عدم درک درست در یکی از طرفین حوزه راه و شهرسازی از واقعیات و مناسبات استان دانست.
در پایان وقت اداری دیروز و بعد از فشارها در نهایت روابط عمومی کاملاً تعطیل و تماشاگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد زحمت چند خط تکذیبیه را به خود داد اما هرگز منکر اینکه خورشیدیان گزینه بوده است نشد.
برخی حتی می گویند خورشیدیان حکم خود را دریافت کرده بود که با رسانه‌ای شدن موضوع سریعاً نمایندگان دخالت و مانع از انجام آن شدند.
چنین بی برنامگی جز بی اعتباری نهاد تصمیم گیری استان نتیجه‌ای ندارد و این موضوع نشانه‌ای از فقدان قاطعیت در استان است. ‌ به نظر می‌رسد هیچ انسجام رویه و قاطعیت لازم در مجموعه استانداری وجود ندارد و هر نماینده و یا فرد ذی نفوذ مسیر خود را می‌رود که اگر غیر از این بود گزینه‌ها باید ابتدا در استانداری مطرح و مورد بررسی قرار می‌گرفت و در نهایت با تجمیع یک یا دو مورد و بعضاً بیشتر به وزارت مربوطه معرفی می‌شدند.
این شکل از عدم آگاهی از روند کار و بعد قرار گرفتن در کار انجام شده و یا ممانعت از انجام کار علاوه بر ضربه زدن به اعتبار استانداری نوعی بازی کردن با آبروی افراد است. کاری که در مورد سرپرست اداره راهداری نیز اتفاق افتاد.
سؤال این است استاندار و معاونینش در این انتصابات چه نقش و جایگاهی دارند اگر خود معرف هستند پس مخالفتشان چیست و اگر معرف نیستند پس اقتدار و انجام وظایفشان کجاست؟
در دوره قبل استاندار بیشتر درگیر امورات مستقیم‌مربوط به مردم بود و نقش کنترل و پیگیری مسائل مدیریتی بر عهده احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی بود. اما در این دوره علاوه بر ضعف‌های آشکاری که تاکنون احمدزاده از خود نشان داده است به نظر می‌رسد استانداری معاون سیاسی و امنیتی ندارد و این معاونت هیچ نقش و حضوری در مناسبات سیاسی استان ندارد که نتیجه آن بی سامانی مدیریتی این روزهای استان است.
 


کد مطلب: 443136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/443136/بی-پیکری-مدیریتی-استان-داستان-انتصاب-تکذیب-عدم-پاسخگویی-موضوع-مدیرکل-اداره-راه-شهرسازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1