تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۳۴۴۸۴
یادداشت؛

پل های حیاتی شهر یاسوج/ از تهدید تا فرصت / ایجاد فضاهای گردشگری بر روی پل های ورودی شهر یاسوج با کمترین امکانات و هزینه

داوود دهقانی نجف آباد
۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پل های حیاتی شهر یاسوج/ از تهدید تا فرصت / ایجاد فضاهای گردشگری بر روی پل های ورودی شهر یاسوج با کمترین امکانات و هزینه
کبنا ؛پل اول رودخانه بشار که سال‌هاست بار ترافیکی شهر یاسوج را بدوش می‌کشد، در سال 1348 به بهره برداری رسیده که با توجه به عرض کم این پل شاهد ترافیک زیاد، خصوصاً در پایان وقت اداری، پایان روز و تعطیلات هستیم.
بر همین اساس چندین سال بعد پل دوم به بهره برداری رسید که باعث روان شدن ترافیک شد ولی این پل نیز همانند پل اول دارای عرض کم و همان معماری بسیار معمولی و فقط جهت ارتباط دو سمت رودخانه طراحی شده بود که همشهریان عزیزمان جهت پیاده روی و یا دسترسی به پارک‌ها و شهربازی طرفین پل مجبور به عبور از عرض کم (حدود یک مترِ) دستک کناری پل، در کنار عبور خودروها با سرعت زیاد هستند و همین امر خطرات زیاد جانی را برای همشهریان عزیزمان به همراه دارد.
در این راستا شهرداری می‌تواند برای زیبا سازی این دو پل اصلی و حیاتی که قدمتی به اندازه سن بیشتر اهالی شهر دارد به وسیله کابل‌های مصنوعی و احداث بیلبوردهای تبلیغاتی، رنگ آمیزی زیبا و از همه مهمتر احداث دو پل عابر پیاده، یکی در سمت غرب پل اول و دیگری در سمت غرب پل دوم، توسط اتصالات پیچ و مهره‌ای و بدون نیاز پایه‌ای جدید و با کابل که باعث زیباسازی پل‌ها و نگهداری دستک‌ها است، طراحی و اجرا کند که همشهریان عزیزمان بدون هیچ گونه خطری توسط خودروها از روی پل عابر پیاده عبور کنند.

توجیه اینکه؛ با هزینه بسیار اندکی هم پل عابر پیاده جهت عبور از عرض رودخانه احداث می‌گردد و هم همشهریان عزیز با چشم انداز حوضچه‌ای قایقرانی، و یا مسابقات قایقرانی و در فصول مختلف سال از طبیعت زیبای این شهر نهایت لذت را می‌برند که متاسفانه با کم لطفی دوره‌های قبلی شوراهای شهر، شهر یاسوج هم چنان از نظر زیباسازی به شهر مرده‌ای می‌ماند.
با توجه به عمر 43 ساله پل اول بشار و اتمام عمر مفید این پل و تردد و ترافیک زیاد ورودی و خروجی شهر، همت مسئولین شهر را می‌طلبد که پل چهارم، هرچه سریعتر به بهره برداری برسد، چون در صورت کوچکترین مشکل برای این پل، هزینه تعمیرات زیادی به بار می‌آورد و شریان حیاتی اصلی ورودی شهر به شدت دچار بحران می‌گردد و عملاً پل سوم، که خود نیز کامل نیست، بار ترافیکی زیادی را باید تحمل کند.
بر همین اساس ایده استفاده از پل اول بعنوان پل عابر پیاده می‌تواند در دستور کار باشد چراکه از ظرفیت این پل می‌توان به عنوان میراث فرهنگی شهرمان و مکانی برای تماشای حوضچه‌ی قایقرانی بالادست و پایین دست حداکثر بهره را برد.
در نهایت مدیریت شهری با اعتماد به خادمان خود، با کمترین هزینه و مشارکت حداکثری شما ملت بزرگ و غیور بویراحمد یاسوج بزودی شاهد تحول بزرگ با کمترین هزینه در زیبا سازی شهرمان خواهد بود.
 به لطف ایزد منان و حمایت همشهریان عزیزمان، شاهد فصل جدیدی از بهره برداری بهینه از نعمت خدادای و بالقوه شهرمان، رودخانه همیشه خروشان بشار، خواهیم بود.


داوود دهقانی نجف آباد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فاطمه قربانی
Iran, Islamic Republic of
درود مهندس دهقان متخصص و کاردان.
Zahra barzin
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت مهندس دهقانی عزیز که تخصص و تعهدشون ثابت شده است.
رویاعلمداری
Iran, Islamic Republic of
مهندس. داود دهقانی یکی از بهترین وفعال ترین صنعت گرجوان استان هستند
بااستفاده ازعلم وتوان بالای خودش به جایگاه خیلی بالایی درصنعت دست یافتندوجوانان بسیاری هم مشغول به کارکردندبه امیدموفقیت این صنعت جوان وتوانا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
په یو چه خرده که ایقدر چاقه
فعال فرهتگی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه شورای شهر
Ali
Iran, Islamic Republic of
با ارزویه موفقیت جناب مهندس دهقانی عزیز و بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
به امیدموفقیت مهندس داووددهقانی
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1