تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۲۶
یادداشتی از لیلا حسین زاده؛

آموزش و پرورش را دریابید؛ احساس سوختن به تماشا نمی‌شود / غیبت لاکچری‌ها

۲۲
۷
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آموزش و پرورش را دریابید؛ احساس سوختن به تماشا نمی‌شود / غیبت لاکچری‌ها
کبنا ؛صحبت‌های رئیس آموزش و پرورش شجاعانه و حرف آحاد مردم، دانش آموزان و معلمان هست و بسیار به موقع هم بیان شد
 در هجمه سنگینی که این روزها بر جامعه آموزش و پرورش به دلیل بازگشایی مدارس وارد هست، در آیین نواختن زنگ مهر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سخنانی از قطع بودن یا شدن آب مدارس لب به شکواییه گشود که واکنش مسئولین ارشد استان را درپی داشته و علی الظاهر دستوراتی برای پیگیری داده شده. اما در این میان برخی این نوع بیان سخن از مسئول آموزش و پرورش بویراحمد را چندان برنتافته و گفته‌اند، چنین سخنانی در چنین روزی نباید زده شود و باید مثلاً سربسته انتقال شود تا پیگیری شود. به عنوان یک معلم خدمت ایشان و دیگر مسئولان ارشد استانی چند نکته عرض می‌کنم.
۱. به قول شاعر؛ احساس سوختن به تماشا نمی‌شود // آتش بگیر تا ببینی چه می‌کشم
باید هم معلم بود و هم در کار معلمی مسئولیت داشته باشی و هم اولیاء دانش آموز بود تا وضع امروزی جامعه آموزش و پرورش را دریابید نه اینکه از پشت میزهای پر از مواد ضدعفونی و ...دعوت بشوید به نواختن زنگ و یا صرفاً به عنوان یک تماشاگر بر سر آموزش و پرورش مظلوم بتازید، صحیح یا اشتباه بودن این تصمیم در سطح استان نبود و نیست و خود ما به عنوان معلم و اولیاء دانش آموز هم دلمان پر از دردهای ناگفتنی است از شهریه‌هایی که برای فرزندان خود پرداخت کردیم در سال گذشته و اکنون و کسی نیست که در این وادی کوچکترین اشاره‌ای بنماید و ما محکوم به پرداخت و اکنون هم آموزش و پرورش ملزم به اجرا دستوری است که ابلاغ شده. اما درد قطع بودن آب مدارس و فردا روزی برق و گاز مدارس؛ عدم ناوگان حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان در سطح شهر یاسوج و حومه که (در سطح دنیا بی نظیر هست)، ناز و عشوه کردن یک شرکت انحصاری مینی بوس و قیمت‌های هنگفت سرویس‌های سبک مدارس را کجای دلمان بگذاریم و چه کسی جواب گو هست و چگونه باید منتقل کنیم که به مذاق مسئولان محترم خوش بیاید، خودشان نمی‌دانند، نمی‌ببینند؟
۲. مسئول محترمی که امروز و این چند روز توپ را به زمین آموزش و پرورش شوت می‌کنید کاشی امروز در مدارس بودید تا ببینید چه کسانی به مدرسه‌ها آمده بودند و برای چه آمده بودند؟ شفاف بگویم بچه‌های هیچکدام از آقازاده‌ها و بالا شهری‌ها و لاک چری‌ها و... نیامده بودند، آن‌هایی آمده بودند که یک عدد گوشی اندروید قدیم و جدید درخانه شان نبود و نیست، تازه این شهرش بود روستاهاش به کنار، اینا باید گفته بشود یا نه؟ چه کسی یا کسانی باید چاره اندیشی کنند؟
۳. مسئولین آموزش و پرورش دارند با سیلی صورت‌ها را سرخ نگه می‌دارند از من بشنوید، برای ضدعفونی مدارس جهاد همه جانبه همه ادارات و نهادها را می‌طلبد نه دستور به آموزش و پرورش و دستور روی دستور
۴. اتفاقاً آنچه مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در آیین نواختن زنگ گفتند [کلیک کنید]؛ فقط گوشه‌ای از یک درد دل ساده بود که شجاعانه بیان شد، ایشان نماینده قشری فرهیخته هستند که سلاحی جز زبان و بیان و قلم ندارند و اتفاقاً ما توقع داریم جسورانه‌تر حرف بزنند چون این حرف فرزندان خود شما در محیط آموزش و پرورش هست نه حرف خودش، مدرسه که یک نفر نیست که دیگری متوجه نشود و البته این قطعی‌ها امروزی و این مدرسه و آن مدرسه نیست؟
 ۵. چند روز پیس تیتر یکی از رسانه‌های محلی .... نوشته بود ((مانور مرگ در مدارس بویراحمد)) کاری ندارم اشتباه گرفتن مانور و آن هم مانور مجازی بازگشایی مدارس توسط این رسانه نوعی آماتور بودن را تداعی می‌کند؛ اما آیا دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش برای هجمه وجود ندارد؛ کدام رسانه جرئت کرد و می‌کند تودیع و معارفه‌های سنگین و رنگین، افتتاحیه‌های شلوغ، این همه مسافر و خودروی غیر بومی و طبومی در تفرجگاه‌ها و ... را به نقد بکشد و علی الظاهر بعد از مردم این دستگاه آموزش و پرورش هست که مقصر همه چیز هست.
لطفاً آموزش و پرورش را دریابید و به کمک آن بشتابید، در چنین موقعی است که همه الحمدالله متوجه آموزش و پرورش شده‌اند و خود ماها هم بیش از همه به مشکلات طرح واقف و عملاً درگیر هستیم. اگر اختیارات استانی هست بنشینند و تدبیر کنند و اگر نیست هم به آنچه باید انجام شود کمک کنیم و به ستادهای ملی مشکلات را مطرح و منتقل کنیم. چرا که از آن طرف گزارش می‌شود تخت‌های بیمارستانی پرشده و در سطح استان اعلام وضعیت قرمز می‌شود در سطح ملی استان وضعیت نارنجی اعلام می‌شود. شهر پر از مسافر هست و.. بیشترین کسی که از این همه تناقض رنج می‌برد در حال حاضر جامعه آموزش و پرورش، معلمین و دانش آموزان هستند، ما هم از دست مدارس خصوصی با شهریه‌های غیر منطقی در این شرایط کرونایی و حتی مؤسسات آموزشی و... در امان نیستیم و جانا سخن از زبان ما می گویید ولی درمانش تاختن به آموزش و پرورش نیست.
-------------------------------
لیلا حسین زاده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گوش شنوا کو...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا قول پست و سمت بهت دادن برای دفاع از مدیرکل آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
همه رابه کيش خودپندارد
اگاه
Iran, Islamic Republic of
خانم حسین زاده عزیز
قطع اب یک مدرسه بیانش چه شجاعتی میخولست؟کمی تدبیر و مدیریت لازم بود فقط همین!
اگر رراه حل نمیدانند راه چاره بسیار است ...فقط متاسفانه مدیریت ها با هنر مدیریت بیگانه اند....و اینکه عیب کسان منگر و احسان خویش....
رضا
Iran, Islamic Republic of
مگر رئیس بویراحمد عضوی از این دیار و اولیای همین فرزندان و از دردکشیده های این مرز و بوم نیست که ایشان را محصور به میزهای استریل و ضد عفونی ندا میکنید قطعا ایشان یکه تاز تصمیم گیری نبوده و مطیع دستورات ارسالی از وزارت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هست لطفا اگر قلم موسعی دارید به اونا بتازید که شاید مرحمی ب آلام شود
معلم
این دفاع نیست .شرح حال هست .که هیچکس معلمان و مشکلات آنان را درک نمی کند .آیا فقط آب یک‌مدرسه قطعه
آیا مشکل مدارس فقط کرونا هست ؟
معلم نباید محافظه کار باشد و مشکلات را از ترس بیان نکند ؟
همه آموزش و پرورش را مقصر می دانند .مقصر دولت محترم هست یک بام چند هوا
..‌‌‌‌‌‌
Iran, Islamic Republic of
کاشی....موزاییک...سرامیک😀😀😀
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
یعنی ۸۰درصد مردم استان ما لاکچری هستند؟؟؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
اولا عمده این مسائل و مشکلات به خود بدنه آموزش و پرورش و مسئولین آن بر می گردد و نقد را باید از خود شروع کرد. دوما در تمامی ادوارمختلف آموزش و پرورش این مشکلات بوده و طبیعی است. سوما این مطلب مبتنی بر شرح و حال و دفاع غیرمنطقانه از گزینه خاصی است. سوما مشکلات آموزش و پرورش را به زمین بقیه نندازین که دلیل اصلی آن سوءمدیریت در آموزش و پرورش است. چهارما جناب آقای مهندس جمالی معاون محترم سیاسی و امنیتی استان در تمامی رخدادهای مهم استان واقعا پای کار بوده و جهادی در میدان حضور داشته و در مسائل مرتبط با بنزین، انتخابات، کرونا ویروس، آتش سوزی جنگل ها و ... مدیریت ایشان زبانزد است. در ضمنا آقای مهندس جمالی خود معلم بوده است و با آموزش و پرورش آشنایی کامل دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگه مردم بچه هاشون رو از سر راه آوردن اینجا دولت باید جوابگو باشه نه مردم شمو این وسط چی گیرت میاد
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
سلام حالا بفرض به هر دلیلی مدرسه باز شده چرا ما اولیا باید اطاعت امر کننم.
ما اولیاء امروز و دست اندر کار دیروز مدارس اعلام می کنیم بچه اضافی و سر راهی نداریم که به آعوش مرگ در مدرسه بفرستیم .
فرزندم بیسواد باشه بهتره تا فردا گرفتار بیماری و حتی مرگش باشم .
ما اولیاء هم فکر من با اعلام سریع ریئس دانشگاه آموزش پزشکی در مورد وضعیت نا مطلوب استان ک . ب مدرسه را به لقاء مسئولین دلسوزو فرزندان دلبندشان میسپاریم و از جان فرزندمون و خومنون و خانواده مون محافظت خواهیم کرد .
با تشکر فرهنگی بازنشسته از گچساران .
Iran, Islamic Republic of
با احتمال زیاد حتما فرهنگی ودارای فرزند نمی باشید.
ظفر
Iran, Islamic Republic of
معلمل ای روزل بخر بخره سیشو
Iran, Islamic Republic of
وضعیت مدارس متوسطه دوم افتضاح است چه برسه به وضعیت مدارس ابتدایی!
یکسال پرخطر و کم بازده را تا دیر نشده کنسل کنید!!
به فکر دانش آموزان باشید !!
Iran, Islamic Republic of
این سخنان هیچ ربطی به موضوع نداره اگه کسی بچه اش را نمیفرسته بدلیل درک بالاتر نسبت به جامعه و سلامت همه ی افراد جامعه هست.پزشکی که هر روز در بخش بیماران کرونایی است اگر فرزندش را به مدرسه نمی فرستد به نظر شما بیشترین لطف را در حق جامعه نکرده است؟ لطفا منطقی باشید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با حرفهای احساسی و ... با جان بچه های مردم بازی نکنید
به قول خود مسولین تخت خالی در بیمارستانها وجود نداره و دارو هم که مثل هزینه های بستری سر به فلک کشیده و درمان قطعی هم وجود ندارد وضعیت کرونا در استان هم قرمز است شاید والدین متوجه شدن و شما خود به ندانستن میزنید دست از حرفهای کلیشه ای بردارید و واقعیت رو ببنید
و همه نیامدنها به خاطر داشتن گوشی اندروید نیست
التماس کمی تفکر
Iran, Islamic Republic of
درمانش تاختن هست؟همه منتقدان نظرشان این هست که روستاییان و بسیاری از شهر نشينان امکان استفاده از فضای مجازی و رعایت پروتکل را ندارند.پس بهتر هست جناب وزیر حالا که توان ندارد تعطیل کند.دنیا به هم می ریزد؟
والدین
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر یه بلایی سر بچه های ما اومد چکار کنیم کی جوابگو هست
Iran, Islamic Republic of
چی بگیم والا
لیلا
Iran, Islamic Republic of
بچه های بیسواد بمونه بهاره در این شرایط بره مدرسه هزینه ی درمان کرونا اونم اگر درمان بشه بسیار بالاست حالا پولش یه طرف جلدی چشم اش یه پدر ومادر چطور میتونه ببینه به دست خودش بجه اش را بندازه،گوشه بیمارستان
گیتا
Iran, Islamic Republic of
حالا چیشد امسال بچه ها مدرسه نرن؟ همرو بلاتکلیف کردن خب امسالم تعطیل میکردین تا سال دیگه خدا بزرگه
بَل گوش
United States
میدونید مشکل اصلی این روزها فقط کرونا نیست.مشکل اصلی امروزه فضای مجازی بی در و پیکر و نبود تفکر رسانه ای است.متاسفانه امروزه به تعداد گوشی های موجود در دست مردم اظهارنظر صدمن یه غاز وجود داره!!!!
ضعف تفکر رسانه ای روح و روان ملت را بهم ریخته است.
تقریبا" هیچ کسی به حرفی که میزند مطمئن نیست.استدلالها فقط نقل و قول است.
بیشتر کسانی که ظاهرا"دلسوز بچه هاشون هستن و آنها را از رفتن به مدرسه در این روزها منع میکنن( که البته حق دارند) به درستی قرنطینگی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند و به جای مدرسه دست بچه ها را میگیرند و یا بازار میروند یا مسافرت یا دیدن اقوام یا .....
این مطلب خطاب به کامنت هایی است که راجع به مطلب نوشته شده.
بیسوادی از کرونا بدتر است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1