تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۲۵۰۸۸
یادداشت ارسالی:

تماشاگر نباشیم؛ انتخابات کانون وکلای استان نزدیک است

محمد خرامان
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تماشاگر نباشیم؛ انتخابات کانون وکلای استان نزدیک است
کبنا ؛از موارد متعدد و متاسفانه مبتلابه که باعث استثمار و غفلت ما می شود، امر تماشاگری و گذار و وانهادن امور به حال خود است که امروز در دنیا رایج شده. انسانِ امروز چشمانش را به تماشا و دلش را به عمل دیگران سپرده است. وقتی در خیابان راه می رویم و هرچیزی را می بینیم، دل به تماشای آن می سپریم؛ وقتی که به خانه می رسیم: اینترنت، تلویزیون و امثال اینها ما را به تماشا می خوانند. طبیعی است که اگر انسان غرق در تماشا شود، غافل می شود؛ غافل از خویش، خدا، سرنوشت و مرگ و عقوبتی که شاید حتی زمزمه ی آن برای حال نیز ملال آور باشد. او دیگر فراموش می کند که حساب و کتابی هست، و او پا به دنیا گذاشته است تا خود و دنیا را بسازد.
در سایه غفلت یک ملت است که سیاه اندیشان و بدخواهان با القای مدل ها و الگوهای تحمیلی خود جوامع دیگر را به سمت مصرف کنندگی ، وابستگی ، تزویر و از همه بدتر مصادره ی ارزش های آن جامعه سوق میدهد. برای تشدید این معضل به هر طریق و دستاویزی چنگ می زنند. امروز کانون وکلای دادگستری بعنوان کهن ترین و تنها نهاد مدنی عدالت محور کشور و مامن و یادگار بزرگ مردان و شیر زنان مدافع حق ، که در تاریخ معاصر برگ های زرین بی شماری  به شناسنامه ی عدالت خواهی و تعالی ایران  افزوده ، شاهد ناملایمات و مشکلات عدیده ای است که جز با خرد جمعی و اتحاد در سایه ی قانون ، گذر از این برهه به سلامت را دشوار می‌کند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425088-2.jpg
انتخابات در هر تشکلی، تجلی نمودهایی از دموکراسی است
در این میان مشارکت انتخاباتى به عنوان جلوه‌اى از مشارکت عمومى تجربه‌اى است که با برگزارى انتخابات و حضور وکلا در پاى صندوقهاى رأى به منصة ظهور رسیده است. انتخابات هیات مدیره ی کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد نزدیک است، امید است وکلا که از اقشار اندیشمند جامعه و خود نماد مدنیت و آزاد اندیشی و استقلال هستند این بار نیز بدور از هر کژی و تماشای صرف، پای در راه تعیین سرنوشت گذاشته و در این بزنگاه نیز با حضور پرشور و شعور خود عرصه را بر باطل اندیشان تنگ سازند.
وضعیت کنونی کانون وکلای دادگستری بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور افرادی صاحب سبک و تریبون و از همه مهمتر توانمند است تا از ارکان و شعائر و حتی موجودیت آن دفاع کند. در این زمان حساس واجب عینی است بر همه ی مدافعان بی دفاع عرصه ی عدالت ، پای در رکاب گذاشته و با حضوری گسترده و آکنده از آگاهی و درک شرایط فعلی انتخابی شایسته داشته باشند.
یکی از فرهیخته مردان این عرصه دکتر علی مندنی پور می باشند که الحق سِجل حقوقدانان هم استانی و مایه ی مباهات منادیان راه عدل است. حضرت استاد سالیان متمادی پا در رکاب و جان بر کف در راستای دفاع از حقوق فردی و اجتماعیمان چه زحمات و ناملایمات را به جان خریدند.

..........................................................
محمد خرامان
پژوهشگر و دکتری تخصصی حقوق خصوصی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1