کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

تماشاگر نباشیم؛ انتخابات کانون وکلای استان نزدیک است

محمد خرامان

12 شهريور 1399 ساعت 14:18

امروز کانون وکلای دادگستری بعنوان کهن ترین و تنها نهاد مدنی عدالت محور کشور و مامن و یادگار بزرگ مردان و شیر زنان مدافع حق ، که در تاریخ معاصر برگ های زرین بی شماری به شناسنامه ی عدالت خواهی و تعالی ایران افزوده ، شاهد ناملایمات و مشکلات عدیده ای است که جز با خرد جمعی و اتحاد در سایه ی قانون ، گذر از این برهه به سلامت را دشوار می‌کند.


از موارد متعدد و متاسفانه مبتلابه که باعث استثمار و غفلت ما می شود، امر تماشاگری و گذار و وانهادن امور به حال خود است که امروز در دنیا رایج شده. انسانِ امروز چشمانش را به تماشا و دلش را به عمل دیگران سپرده است. وقتی در خیابان راه می رویم و هرچیزی را می بینیم، دل به تماشای آن می سپریم؛ وقتی که به خانه می رسیم: اینترنت، تلویزیون و امثال اینها ما را به تماشا می خوانند. طبیعی است که اگر انسان غرق در تماشا شود، غافل می شود؛ غافل از خویش، خدا، سرنوشت و مرگ و عقوبتی که شاید حتی زمزمه ی آن برای حال نیز ملال آور باشد. او دیگر فراموش می کند که حساب و کتابی هست، و او پا به دنیا گذاشته است تا خود و دنیا را بسازد.
در سایه غفلت یک ملت است که سیاه اندیشان و بدخواهان با القای مدل ها و الگوهای تحمیلی خود جوامع دیگر را به سمت مصرف کنندگی ، وابستگی ، تزویر و از همه بدتر مصادره ی ارزش های آن جامعه سوق میدهد. برای تشدید این معضل به هر طریق و دستاویزی چنگ می زنند. امروز کانون وکلای دادگستری بعنوان کهن ترین و تنها نهاد مدنی عدالت محور کشور و مامن و یادگار بزرگ مردان و شیر زنان مدافع حق ، که در تاریخ معاصر برگ های زرین بی شماری  به شناسنامه ی عدالت خواهی و تعالی ایران  افزوده ، شاهد ناملایمات و مشکلات عدیده ای است که جز با خرد جمعی و اتحاد در سایه ی قانون ، گذر از این برهه به سلامت را دشوار می‌کند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425088-2.jpg
انتخابات در هر تشکلی، تجلی نمودهایی از دموکراسی است
در این میان مشارکت انتخاباتى به عنوان جلوه‌اى از مشارکت عمومى تجربه‌اى است که با برگزارى انتخابات و حضور وکلا در پاى صندوقهاى رأى به منصة ظهور رسیده است. انتخابات هیات مدیره ی کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد نزدیک است، امید است وکلا که از اقشار اندیشمند جامعه و خود نماد مدنیت و آزاد اندیشی و استقلال هستند این بار نیز بدور از هر کژی و تماشای صرف، پای در راه تعیین سرنوشت گذاشته و در این بزنگاه نیز با حضور پرشور و شعور خود عرصه را بر باطل اندیشان تنگ سازند.
وضعیت کنونی کانون وکلای دادگستری بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور افرادی صاحب سبک و تریبون و از همه مهمتر توانمند است تا از ارکان و شعائر و حتی موجودیت آن دفاع کند. در این زمان حساس واجب عینی است بر همه ی مدافعان بی دفاع عرصه ی عدالت ، پای در رکاب گذاشته و با حضوری گسترده و آکنده از آگاهی و درک شرایط فعلی انتخابی شایسته داشته باشند.
یکی از فرهیخته مردان این عرصه دکتر علی مندنی پور می باشند که الحق سِجل حقوقدانان هم استانی و مایه ی مباهات منادیان راه عدل است. حضرت استاد سالیان متمادی پا در رکاب و جان بر کف در راستای دفاع از حقوق فردی و اجتماعیمان چه زحمات و ناملایمات را به جان خریدند.

..........................................................
محمد خرامان
پژوهشگر و دکتری تخصصی حقوق خصوصی


کد مطلب: 425088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/425088/تماشاگر-نباشیم-انتخابات-کانون-وکلای-استان-نزدیک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1