تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۲۳۹۰۷
یادداشت ارسالی:

مردم و دانشگاهیان؛ پرسش‌های بی پاسخ از دانشگاه یاسوج

۹
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مردم و دانشگاهیان؛ پرسش‌های بی پاسخ از دانشگاه یاسوج
کبنا ؛متن ارسالی: این روزها اهالی دانشگاه نوشتارهایی در نقد وضعیت نامطلوب دانشگاه یاسوج در پایگاه‌های خبری به تقریر درآورده‌اند که محل بحث و نقد و تقدیر هستند؛ از آن رو که این رسانه‌ها محل توجه و بیان سخنان دانشگاهیان (اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید) هستند و سطح ژورنالیستی خود را به سطح مجامع علمی ارتقا می‌دهند.
در نقدها و مطالب منعکس شده از اساتید و دانشجویان در مدت اخیر در پایگاه تحلیلی - خبری کبنا نیوز، پرسش‌های بنیادی و اساسی در خصوص دانشگاه یاسوج از مدیریت این دانشگاه شده بود که پاسخ به این پرسش‌ها و تلاش برای عملیاتی کردن موارد مطروحه در این پرسش‌ها، می‌تواند دانشگاه را کارآمد و توانمند نماید که با رویکرد عینی و عملیاتی برای حل مسائل جامعه تلاش کند و از کاغذ بازی و مقاله نوشتن گذار پیدا کند و به حل دردهای استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد. متاسفانه اربابان دانشگاه یاسوج در این خصوص هیچ گونه پاسخی نداشته و برای این پرسش‌های جامعه دانشگاهی استان، جز سکوت چیزی برای گفتن نداشتند!
مطالب انتشار یافته، بسیاری از کمبودها، نقص‌ها، اهمال کاری و سهل انگاری‌های این دانشگاه را انعکاس داده بودند که از جمله آنها عدم خروجی عینی پژوهش‌های این دانشگاه بود و در کنار آن تنگ کردن عرصه بر فرزندان استان و به عقب بردن آن در تنها دانشگاه مادر استان و جولان گهی دیگران و وضعیت آموزش‌های مجازی و امتحانات ترم اخیر کرونایی و ...
در شماره اخیر و آخرین مطلب انتشاری پایگاه خبری کبنا نیوز، به ذکر نام از برخی از تنگ کنندگان عرصه بر فرزندان استان و مدیران غیر بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج اشاره رفت که مقرر شد در شماره‌های آینده پرونده این افراد (به عنوان مثال دکتر گودرزی و دکتر بهمن پوری و ...) و سایر افراد همراه آنها که در این مسیر همداستان هستند، پرداخته شود که بایسته استمرار و بسط هستند و لازم است در کنار آن به برخی از مدیران و اعضای هیات علمی و کارکنان بومی استان در این دانشگاه که همداستان با آنها بوده‌اند، نیز پرداخته شود که این افراد قابل شناسایی هستند و گزارشات آن‌ها در برخی از نوشتارهای ارسالی برای این پایگاه خبری مورد ذکرنام قرار گرفته‌اند.
لازم است در کنار موارد مطروحه از نقش مدیران ارشد استانی، به عنوان مثال نقش استانداران ایلامی در انتصاب، حمایت و استمرار این نحو مدیریت یاد شود و با بسط و جامعه نگری در تحلیل، مسائل این دانشگاه از منظر رضایت دانشجویان، کارکنان و اساتید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
با توجه به ماه تعطیلی دانشگاه (مرداد ماه)، بهتر است که تحلیل و نقدهای انجام گرفته همزمان با بازگشایی دانشگاه در شهریور مجدداً آغاز شود و برای اصلاح و بهینه کردن سازکار اداری، آموزشی، پژوهشی و ... دانشگاه نقادی و ارائه طریق شود و نظرات جمعیت عظیم دانشجویان و کارکنان و ... که همواره به پایگاه خبری کبنا نیوز علاقه داشته و از طرف دیگر، این پایگاه خبری نیز به عنوان پایگاه مردمی و مرتبط با اقشار دانشجویی و دانشگاهی، ایفای نقش خویش را داشته باشد و همچون سابق در تعامل کامل با جامعه دانشگاهی باشد.
------------------------------------------------
بقلم یکی از کارکنان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
من فقط از نهادهای نظارتی برخورد ظالمانه دو نفر از گروه / که یکی مدیر اموراداری و دیگری مدیر این گروه هست را خواهانم و دستگاه امنیتی سازمان بازرسی و دیگر نهادها بررسی نمایید اگر به نتیجه رسیدید برخورد نمایید
رضا
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه در دانشگاه یاسوج به نخبه های این استان بها نمیدهند، من از دانشجویان این دانشگاه بودم، که اکثریت اساتید رشته من از استان های همجوار بخصوص فارس هستند، ک متاسفانه سطح سواد بعضی از این اساتید و نه همه انها، در حد دانشگاه یاسوج نیست، و احتمالا زمانیکه به شدت به هیئت علمی نیاز داشتند، این اساتید را جذب کرده اند، ک نتیجه ان شده انصراف تعداد زیادی از دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده فنی. فقط کافیست از خود دانشجویان این دانشگاه نظرسنجی و سوال شود.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهمن پوری آدم با شخصیتی است/فرماندهی کار را در دست دارد . . به صورت عامل پشت پرده و... هستند که اینها در قالب ساماندهی به وضعیت دانشگاه به دنبال کوتاه کردن دست نیروهای کار آمد بویژه نیروهای استان از طریق بازنشسته کردن و ندادن مسولیت و طرد آنها هستند جای تعحبه که/ به عریان مدتی قبل مشورت داده که کی خوبه و کی بده!!! اینها نشان میدهد که اگر مدیریت این افراد بویژه// که در زمان دکتر ارژنگ یخه را کاملا می بست ودر زمان عریان ریش پری فسری میگذاره و ادای اصلاح طلبان را در میاره ادامه پیدا کند جمع زیادی ازنیروهای شایسته در دانشگاه طرد خواهند شد واضح است که کناره گیری کشکولی و عوض پور هم به دلیل عدم تاب آوری از کارهای /است انتظار این است که تمام دلسوزان و فرهیختگان می بایست با همدلی و همراهی هم نسبت به برکناری .. که متاسفانه به دلیل حضور پسر عمویش در کمیسیون آموزش مجلس به این نوا رسیده اقدام شایسته و بایسته صورت دهند.
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا کبنا شفاف سازی کردی که اسم افراد داری حذف میکنی؟داری برای کی اون وقت میگی؟لابد برای عمه من!!!! اخه تا زمانی اسم افراد نذاری درج بشه دیگه چه فایده
Iran, Islamic Republic of
خب شما یه مطلب بنویس مستند که این اسامی را بدرستی معرفی کنه
بده تا کبنا انتشار بده
تو کامنت نمیشه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
به نقش /در چاق کردن و پرکردن برای تعریف و تمجید از دکتر و ابداع کلمات غلو آمیز در وصف ایشان هم بپردازید
دانشجوی دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
مرسی از کبنا
تبرزیم
United Kingdom
البته انصافانباید از نقش بی بدیل مدیر گروه شیمی در نیروهای بومی و غیر بومی نباید گذشت. در مورد تعریف و تمجید های از دکتر عریان .
یاسوج
United States
انصافا مگه مگه تو دانگشه کسی نیس بذارنش رییس دانشگاه مگه کسی نیست بذارن معاون اداری مالی اینها را کی اورده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1