کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

مردم و دانشگاهیان؛ پرسش‌های بی پاسخ از دانشگاه یاسوج

12 مرداد 1399 ساعت 9:04

در شماره اخیر و آخرین مطلب انتشاری پایگاه خبری کبنانیوز، به ذکر نام از برخی از تنگ کنندگان عرصه بر فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج اشاره رفت که مقرر شد در شماره‌های آینده پرونده این افراد (به عنوان مثال دکتر گودرزی و دکتر بهمن پوری و ...) و سایر افراد همراه آنها که در این مسیر همداستان هستند،


متن ارسالی: این روزها اهالی دانشگاه نوشتارهایی در نقد وضعیت نامطلوب دانشگاه یاسوج در پایگاه‌های خبری به تقریر درآورده‌اند که محل بحث و نقد و تقدیر هستند؛ از آن رو که این رسانه‌ها محل توجه و بیان سخنان دانشگاهیان (اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید) هستند و سطح ژورنالیستی خود را به سطح مجامع علمی ارتقا می‌دهند.
در نقدها و مطالب منعکس شده از اساتید و دانشجویان در مدت اخیر در پایگاه تحلیلی - خبری کبنا نیوز، پرسش‌های بنیادی و اساسی در خصوص دانشگاه یاسوج از مدیریت این دانشگاه شده بود که پاسخ به این پرسش‌ها و تلاش برای عملیاتی کردن موارد مطروحه در این پرسش‌ها، می‌تواند دانشگاه را کارآمد و توانمند نماید که با رویکرد عینی و عملیاتی برای حل مسائل جامعه تلاش کند و از کاغذ بازی و مقاله نوشتن گذار پیدا کند و به حل دردهای استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد. متاسفانه اربابان دانشگاه یاسوج در این خصوص هیچ گونه پاسخی نداشته و برای این پرسش‌های جامعه دانشگاهی استان، جز سکوت چیزی برای گفتن نداشتند!
مطالب انتشار یافته، بسیاری از کمبودها، نقص‌ها، اهمال کاری و سهل انگاری‌های این دانشگاه را انعکاس داده بودند که از جمله آنها عدم خروجی عینی پژوهش‌های این دانشگاه بود و در کنار آن تنگ کردن عرصه بر فرزندان استان و به عقب بردن آن در تنها دانشگاه مادر استان و جولان گهی دیگران و وضعیت آموزش‌های مجازی و امتحانات ترم اخیر کرونایی و ...
در شماره اخیر و آخرین مطلب انتشاری پایگاه خبری کبنانیوز، به ذکر نام از برخی از تنگ کنندگان عرصه بر فرزندان استان و مدیران غیر بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج اشاره رفت که مقرر شد در شماره‌های آینده پرونده این افراد (به عنوان مثال دکتر گودرزی و دکتر بهمن پوری و ...) و سایر افراد همراه آنها که در این مسیر همداستان هستند، پرداخته شود که بایسته استمرار و بسط هستند و لازم است در کنار آن به برخی از مدیران و اعضای هیات علمی و کارکنان بومی استان در این دانشگاه که همداستان با آنها بوده‌اند، نیز پرداخته شود که این افراد قابل شناسایی هستند و گزارشات آن‌ها در برخی از نوشتارهای ارسالی برای این پایگاه خبری مورد ذکرنام قرار گرفته‌اند.
لازم است در کنار موارد مطروحه از نقش مدیران ارشد استانی، به عنوان مثال نقش استانداران ایلامی در انتصاب، حمایت و استمرار این نحو مدیریت یاد شود و با بسط و جامعه نگری در تحلیل، مسائل این دانشگاه از منظر رضایت دانشجویان، کارکنان و اساتید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
با توجه به ماه تعطیلی دانشگاه (مرداد ماه)، بهتر است که تحلیل و نقدهای انجام گرفته همزمان با بازگشایی دانشگاه در شهریور مجدداً آغاز شود و برای اصلاح و بهینه کردن سازکار اداری، آموزشی، پژوهشی و ... دانشگاه نقادی و ارائه طریق شود و نظرات جمعیت عظیم دانشجویان و کارکنان و ... که همواره به پایگاه خبری کبنانیوز علاقه داشته و از طرف دیگر، این پایگاه خبری نیز به عنوان پایگاه مردمی و مرتبط با اقشار دانشجویی و دانشگاهی، ایفای نقش خویش را داشته باشد و همچون سابق در تعامل کامل با جامعه دانشگاهی باشد.
------------------------------------------------
بقلم یکی از کارکنان
 


کد مطلب: 423907

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/423907/مردم-دانشگاهیان-پرسش-های-بی-پاسخ-دانشگاه-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1