تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۱۶۰۴۴
یادداشت سیاسی /

«سید باقر» همچنان مظلوم اما سر فراز مثل «دنا»

احسان صادقی
۳۶
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«سید باقر» همچنان مظلوم اما سر فراز مثل «دنا»
کبنا ؛متن ارسالی: این روزها در بویراحمد و بویژه فضای مجازی و نوشتاری آن، بعضاً” با کم لطفی قلیلی از کنشگران و هواداران نامزدهای انتخاباتی روبرو می‌شویم که نه تنها شایسته خوانندگان و مخاطبین نیست، بلکه نافی و ناقض منافع و اهداف متصوره خود آن افراد و اصلاحات بوده و گاها” دایره انصاف و اخلاق را در نوردیده و مدارا و مروت را به مسلخ می‌برند.
در پاره‌ای از نوشتارها، نه تنها حریم حرمت‌دارند و سرمایه‌های سرزمین مرئی نمی‌شود بلکه متعجبانه مظلومیت محترمان این دیار را بیشتر نمایان می‌کنند.
در این میان سید مظلوممان «سید باقر موسوی» و برادر فرهیخته و پاکدست و امتحان پس داده و همیشه سربلندمان «حاج اردوان ایزد پناه» و شکوه و میمنت همراهی و همگرائی آینده ساز این دو بزرگوار، از بی مهری‌ها و نیش و نوش‌های مجازی بی نصیب نماندند!
گرچه روزگار بر سید اصلاحات، این شجره طیبه و پر ریشه و سرمایه سیاسی و معنوی بی بدیل استانمان، بادهای موسمی فراوان وزاند و به لطف الهی، چنان ریشه دوانده است که بسیار طوفان‌ها از سر گذراند و انگشت شمار نوشته شده‌های نسیم گونه در هنگامه‌های جوشش و فوران هیجان‌ها و احساسات سیاسی، انتخاباتی، طبیعی است.
حتی از منظری می‌شود این فضا را بعنوان برکات و میوه‌های اندیشه و تفکر ایشان و وجود آزادی و تمرین دموکراسی توصیف کرد و لذا نباید اعتنائی کرد.
لیک برغم این توجیهات و میمونی فضای نقد و تبادل آراء و دیدگاها، و بسان و تناسب ایندست افاضات، بر هر مخاطب منصفی‌است که به این عزیزان یادآوری کند: سید مظلوم اصلاحات و بویر احمد با تائید و تکریم‌های فصلی و انتخاباتی و به همین راحتی ” سید باقر موسوی” نشد! که با بعضی مثلاً” تحلیل‌ها و تعرض‌ها در ذهن و روان مردم تضیعف شود! و نیکوتر و پسندیده‌تر است که شیوه‌ها و شگردهای تبلیغی و انتخابیتان را تغییر دهید و همه پل‌های پیش و پشت سرتان را خراب نکنید!
ایزدپناه ” نیز خود برند است، برند پاکی و غیرت بویراحمد.
“ایزد پناه ” دنای بویراحمد است و به درازنای تاریخ و جاودانگی سرزمینش شناخته شده و ریشه دار هست. دنا، دناست حتی اگر تاکنون زمان و عرصه برای شناخت بنده و شما میسر نشده باشد. ایزد پناه را اگر بگذارند! سید باقر دیگریست که به گاه نیاز و مصلحت، “کرامت” گونه از جسم و جانش برای ایران و بویر احمد مایه خواهد گذاشت. اگر مدعی اصلاح طلبی و حتی اصولگرائی و خیرخواه و دلسوز بویراحمد هستیم، قلم را منصفانه‌تر و زبان را آهسته‌تر بچرخانیم. “سید باقر” و “ایزدپناه” و همه عزیزانی که قدم به این میدان گذاشتن از سرمایه‌های بویراحمدند و سزاست که در نوشته‌ها و گفته‌هایمان، حرمت نگه داشته و آخرتمان را برای مقاصد سیاسی دنیوی پیش فروش نکنیم!
گرچه تشخیص مدبرانه و جامع الوجوه و امید بخش، شخصیتی همانند سید اصلاحات در حمایت و همراهی از ایزدپناه، افتخار آمیز و به مثابه، آفتاب آمد، دلیل آفتاب است و این ادعا به تنهائی نشان از شایستگی ایشان است. شناخته شده و به سرخی خون شهادت و شهامت دفاع از خاک و ناموس وطن و درازای تاریخ بویر احمد و اصلاحات معتبر است.
عدم شناخت امثال بنده و جنابعالی، معیار کاملی و دقیقی از میزان اعتبار این برند نیست. به راستی اگر چنان که اندک دوستان سعی در القاء معرف و مشوق بودن سید باقر دارند! بر دلسوزان و علاقمندان بویراحمد و اصلاحات حجت تمام نمی‌شود؟
آیا مردم وفادار و قدر دان بویراحمد، بر فرض ناشناختی ایزد پناه!! از خود نمی‌پرسند و کنجکاو نمی‌شوند که چه دلایل و حکمت‌های وجود دارد که چنین شد و سید اصلاحات و بویراحمد چرا در میان همه عزیزان از ” ایزدپناه” حمایت صد درصدی می‌کند؟
آیا نمی‌دانند و یا می‌دانند و اعتقاد قلبی دارند که دلسوزتر و کارشناس‌تر و مشرف‌تر از سید اصلاحات و بویراحمد کسی را نداشتیم و نداریم که به مصالح و آینده بویراحمد، جوانب، ملاحظات و دوراندیشی و رشد و تعالی مردم را تشخیص دهد؟ و به این باور نمی‌رسند که این تشخیص و تائید “سید باقر” متقی و همیشه معتمد و امین و دلسوز، بر دیگران رجحان دارد و این تشخیص و همراهی، مستحکم به حکمت‌ها و دلایل غیر قابل تشکیک است؟
آری برادر! برند “ایزد پناه” و “سید باقر” برند دناست و حتی پیروزی و یا عدم توفیق در انتخابات چیزی از اعتبار آنان کم و یا زیاد نمی‌کند، همانطوریکه باد و باران و سرما و گرما بر دنای همیشه سر به فلک کشیده بی‌اثر است. پس بنا بر مصالح و دلایل عدیده، و به حکم انصاف و اخلاق در تحلیل‌هایمان به فرداهای محتمل و ضرورت وحدت و یکصدائی هم بیاندیشم.
قلم را اگر نه مدبرانه، لااقل منصفانه و زبان را به مدارا بچرخانیم و با تجربه یا بی‌تجربه و درس از گذشته اصلاحات استان، بدانیم که دیگر عزیزان هم بی‌نیاز از برند معتبر “سید باقر و ایزد پناه “، نیستند و بر هر مدعی و طرفدار مدعی، لازم است که با آینده نگری و لحاظ محتملات سیاسی و سناریوهای احتمالی، تلاش بیهوده و به ظن خود در تقلیل و تخفیف این اعتبار نکنند و سرمایه‌سوزی نکنند که همچون بر شاخه نشستن و بن بریدن است.
بهرحال نگارش این وجیزه، با نیت توصیه به انصاف و مدارا بود، اما با عنایت به مطلب نویسنده محترم که بصورت عجیب و پارادوکس گونه، از سوئی حمایت شاخص‌ترین چهره سیاسی تاریخ استان از جناب “ایزد پناه” و از سوئی دیگر ناشناختی ایشان را به میان کشید، ناگریز به یادآوری اندکی از حقایق و واقعیت‌ها شدم. واقعیت‌ها و حقایقی را که به آسانی و سادگی نمی‌توان دیده و دل مردم و تصمیم گیرندگان اصلی را از آنها دور کرد و سفسطه گون تفاسیر و تعابیر دلخواه را به آنها تلقین کرد. بدیهی‌ترین و آسان‌ترین پرسش این است که چرا شناخته‌ترین شخصیت سیاسی استان، از شخصیتی ناشناخته حمایت صدرصدی می‌کند؟!
در هر حال خشنودی باریتعالی و خیر و صلاح، ایران و بویراحمد را از درگاهش خواستارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کاش مینوشتید سید باقر مظلوم شما چند نیروی ملی تربیت کرد.کاش مینوشتید سید باقر مظلوم شما چه خدمتی کرد به بویراحمد در زمان 8سال نمایندگی.سیدباقر عضو مشارکت با هاشمی و بشارتی وزیرش بخاطر یک استاندار. سایرین شد.سید باقر بخاطر ندانم کاری با خاتمی درگیر شد که سالها ورودش به استانداری ممنوع شد./کاش سید باقر شما به اندازه نماینده شهر بغل دستی اش سیاست بلد بود.این قبری که رویش مویه میکنید هیچ مرده ای توش نیست.شک نکنید نه سید باقر و نماینده مورد حمایتش هیچ وقت بهارستان را نخواهند دید.
هدایت جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
پس حتما امثال غریب پور و پناه و مکی علیزاده و ..... را شما تربیت کرده اید ؟؟؟
دستورم
Iran, Islamic Republic of
ولا این همه تعریف که شما از ایزدپناه دادید ما که پنجاه سال همسایه دیوار به ذی کارشون بودیم ندیدم.بابا جمع کنید این دلقک بازی هارا.دیگه گذشت آن زمان .
Iran, Islamic Republic of
همچنان خود خواه .
امین
Iran, Islamic Republic of
فردی که با نزدیکان خود ارتباط وحشر ونشر نداره چطور میخاد وکالت یک شهرستان را عهده دار شود دوست عزیزی که را نوشتی بدان که چیزی که عیانه نیاز به توجیه نداره
ایمان
Iran, Islamic Republic of
با این استدلال ، آنکه فقط با قوم و خویش حشر و نشر دارد . چطور میتواند نماینده یک شهرستان شود ؟ لابد همه هم و غمش اطرافیان میشود و کجا وقت میکند برای مردم تلاش کند ! نه برادر بجای این بهانه ها ، گپ حسابی بزن.
Iran, Islamic Republic of
انشالله مردم بویراحمد ودنا یک سر پوزی این دفعه . خواهند زد که دیگه روش نشه تو این شهرستانها سر بلند کنه
Iran, Islamic Republic of
آخ سی مظلوم، تا کی سرتون مثل کبک میکنید زیر برف.
Iran, Islamic Republic of
اقای ایزد پناه در سالهای گذشته توسط همین سید باقر چند سالی به علوم پزشکی منتقل شدند هیچی بلکه دانشگاه کلی پس رفت داشت
باقر
Iran, Islamic Republic of
اشتباه محض است که آقای موسوی بخواد از ایزدپناه حمایت کند ایزدپناه واقعا شخص سیاستمدار وباتدبیر نیست نمی تونه صحبت کنه و کسی که نمیتونه صحبت کنه چتو میتونه در مجلس دفاع کنه وحامی مردم باشه
علی
Iran, Islamic Republic of

/ سید باقر این بار مشخص میشه
ایشون فکر میکنه بویراحمد،بویر احمد بیست سال پیشه
سید باقر توسط مدیران منفعت طلبش حذف شد
جهان آباد گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
سید باقر پایدار و برقرار و استوار است
همین که خیلی ها عقده گشایی میکنند یعنی سید باقر هست
همین که خیلی ها هنوز بعه او حسادت میکنند یعنی سید باقر مانند دنا استوار هست
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات به هیچ عنوان ایزدپناه رو قبول نداره جناب موسوی زور زدنت بی فایدست
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید اصلاحات
نفاق
Iran, Islamic Republic of
نگارنده جز برای تخریب سید باقر موسوی و ایجاد تنش و نفاق بین اصلاحات چیز بیشتری نخواسته و اینقدر متن ضعیف و نمایان است که هر خواننده ای میفهمد که این خاله زنک بازی بیش نیست پس لطفا کنار برو که دوستی و رفاقت سید باقر موسوی و طرف مورد نظر حضرتعالی به این راحتی از هم گسسته و جدا نمی شود .
وحیدازمارگون
Iran, Islamic Republic of
اخ چه مظلومه دلم سیش سوخت🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ککا
Iran, Islamic Republic of
بابا ولم کن آگه سید خودش هم بیاد ۱۲هزار رای نمیاره اقای بهرامی انصراف بده بازم بهش رای میدیم فقط و فقط به خاطر دوران درخشان وی در شهرداری و حمایت های ورزشی
ضصق
Iran, Islamic Republic of
شهرداری
گنجه ای دشتروم الهی زاده
Iran, Islamic Republic of
مشخصه از چی داری میسوزه ؟؟؟
شهرداری بهرامی هدیه اصولگرایان و جناح راست به بهرامی به خاطر حمایت از هدایتخواه بود
موسوی شاگرد هدایت خواه را هرگز حمایت نخواهد کرد .......
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
مرد روزهای سخت
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
مرد روزهای سخت
رضایی
Iran, Islamic Republic of
خب... تعداد آرا آقای ایزدپناه به نظر من 2300تا بیشتر نی
چونه بی چونه،شاید هرکی جای سید مظلومم بود از یکی دیگه به جز بهرامی حمایت میکرد
اخه اگه بهرامی بره بالا اسمی از سید میمونه(نه والا)
احمد
Iran, Islamic Republic of
کامنت ها چقدر شباهت دارند !
من که قصد ندارم اما مطلب را که خواندم ، با کامنت های شبیه به هم قابل مقایسه نیست !
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بابا سی باقر
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
شخصیت آقای ایزدپناه بسیار محترم .‌‌‌‌‌‌ولی ایشان هم یکی مثل حاج زارع است یعنی توانایی آنچنان ندارند که امورات یک استان رو بچرخانند.
ورزشی
Iran, Islamic Republic of
را خداوند عذابش دهد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اینها همه ترس از بهرامی دارند که روزی با عملکردش انان را محو نماید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اینها همه ترس از بهرامی دارند که روزی با عملکردش انان را محو نماید
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
این سید مثلا مظلوم شما عیار خودشو در انتخابات قبلی نشون داد. نمیخواد اینجور خودشو اهل سیاست نشون بده. فقط رک بگه. از فلان کاندید حمایت کنه؟
خدا میدونه دکتر بهرامی صد شرف داره
رها
Iran, Islamic Republic of
بیایید یک بار هم که شده قومیتها رو کنار بگذاریم و با پیروی از تنها نماینده تمامی ادوار بویراحمد و دنا، درست انتخاب کنیم.
"درود بر سید باقر عزیز، به امید حاج ایزدپناه"
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای ایزدپناه را کسی نمی شناسه او حتی موقع ثبت نام متوسل به فروزان شدتا همراهیش کند و حالا هم با یدک کشیدن نام موسوی قصد معرفی خود را داره ،که این خود نشون می ده که اقای ایزدپناه چیزی تو چنته نداره و اگر آقای موسوی و لیدر های اصلاح طلبان چنین تصمیمی در حمایت از ایشون بگیرن ، همون تعداد اندک دوستاران و طرفدارانش را نیز از دست خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
هم بلد نیست یه متن بنویسه
برند ایزدپناه و موسوی😁😁😁😁
...
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه ها برای خروجی اصلاح طلبان دکتر وکیلی یا دکتر بهرامی میباشد... آقای ایزدپناه فرد شایسته ای میباشد ولی سبد رای ایشان خیلی کم هست... لطفا به خروجی اصلاح طلبان احترام بگذاریم... از نویسنده محترم یک سوال دارم؟
چرا تصمیم افراد درون مجمع اصلاح طلبان برای شما مهم نیست و فقط تصمیم یک شخص برای شما مهم است؟ جواب مشخص هست... امیدوارم روزی منافع کنار گذاشته شود و به پیشترفت استان بیندیشیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام . چرا همه پیام ها را درج نمی کنید ؟
فقط پیام های خاص را تائید می کنید . من خودم پیام دادم و موردی هم نداشت .
رسالت رسانه بیطرفی است . خوب واضح بفرمائید برای کی فعالیت می کنید . شاید به کاندیدای شما رای دادیم.
جلیل بابکان
Iran, Islamic Republic of
جوانان ومردمان بقیه شهرها هرکدام نخبه واستادیار دربهترین شرایط خاص کشورهای پیشرفته سپری میکنند.شما وامثال شما..سید مظللوم باقرمظلوم مظلوم.توراخدا ول کنید این تعصبات بی جا..وتوخالی..مجلس ادم مظلوم نمیخواد.همشون سرهم انگشت تاجگردون نیستن اینا رابا هم مقایسه نکنید با تاجگردون کنید..به خدا باهمین حال یک صدم زارع خدمت نکرد که هیچی هم
سید حسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
جناب موسوی عزیز اسطوره تکرارنشدنی متاسفانه عده ای خاصی دور ور شما هستن که خروجی اصلاحات ایزدپناه باشه راه را دارید بد میرید بخداوندی یکتا اگه خروجی ایزدپناه باشه اصلاحات واسه همیشه نابود میشه از کسی باید حمایت کنید که نامش برا همه روشن باشد کسی انتخاب کتید که در بین همه اقشار جامعه حضور داشته باشه کسیو ازش حمایت کنید که کارنامه درخشانی داشته باشه اون وقت هست که با حمایت شما نام تو همیشه بعنوان یه قهرمان بازهم میمونه پس ازت خواهش داریم راه رو اشتباهی نرید سید عزیز نام ویاد تو همیشه در طول تاریخ جاودان میمونه اشتباه سال ۹۴ را تکرار نکنید به امید پیروزی اصلاحات
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1