کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی /

«سید باقر» همچنان مظلوم اما سر فراز مثل «دنا»

احسان صادقی

8 دی 1398 ساعت 17:25

قلم را اگر نه مدبرانه‌، لااقل منصفانه و زبان را به مدارا بچرخانیم و با تجربه یا بی‌تجربه و درس از گذشته اصلاحات استان، بدانیم که دیگر عزیزان هم بی‌نیاز از برند معتبر “سید باقر و ایزد پناه “، نیستند و بر هر مدعی و طرفدار مدعی، لازم ا ست که با آینده نگری و لحاظ محتملات سیاسی و سناریو های احتمالی، تلاش بیهوده و به ظن خود در تقلیل و تخفیف این اعتبار نکنند و سرمایه‌سوزی نکنند که همچون بر شاخه نشستن و بن بریدن است.


متن ارسالی: این روزها در بویراحمد و بویژه فضای مجازی و نوشتاری آن، بعضاً” با کم لطفی قلیلی از کنشگران و هواداران نامزدهای انتخاباتی روبرو می‌شویم که نه تنها شایسته خوانندگان و مخاطبین نیست، بلکه نافی و ناقض منافع و اهداف متصوره خود آن افراد و اصلاحات بوده و گاها” دایره انصاف و اخلاق را در نوردیده و مدارا و مروت را به مسلخ می‌برند.
در پاره‌ای از نوشتارها، نه تنها حریم حرمت‌دارند و سرمایه‌های سرزمین مرئی نمی‌شود بلکه متعجبانه مظلومیت محترمان این دیار را بیشتر نمایان می‌کنند.
در این میان سید مظلوممان «سید باقر موسوی» و برادر فرهیخته و پاکدست و امتحان پس داده و همیشه سربلندمان «حاج اردوان ایزد پناه» و شکوه و میمنت همراهی و همگرائی آینده ساز این دو بزرگوار، از بی مهری‌ها و نیش و نوش‌های مجازی بی نصیب نماندند!
گرچه روزگار بر سید اصلاحات، این شجره طیبه و پر ریشه و سرمایه سیاسی و معنوی بی بدیل استانمان، بادهای موسمی فراوان وزاند و به لطف الهی، چنان ریشه دوانده است که بسیار طوفان‌ها از سر گذراند و انگشت شمار نوشته شده‌های نسیم گونه در هنگامه‌های جوشش و فوران هیجان‌ها و احساسات سیاسی، انتخاباتی، طبیعی است.
حتی از منظری می‌شود این فضا را بعنوان برکات و میوه‌های اندیشه و تفکر ایشان و وجود آزادی و تمرین دموکراسی توصیف کرد و لذا نباید اعتنائی کرد.
لیک برغم این توجیهات و میمونی فضای نقد و تبادل آراء و دیدگاها، و بسان و تناسب ایندست افاضات، بر هر مخاطب منصفی‌است که به این عزیزان یادآوری کند: سید مظلوم اصلاحات و بویر احمد با تائید و تکریم‌های فصلی و انتخاباتی و به همین راحتی ” سید باقر موسوی” نشد! که با بعضی مثلاً” تحلیل‌ها و تعرض‌ها در ذهن و روان مردم تضیعف شود! و نیکوتر و پسندیده‌تر است که شیوه‌ها و شگردهای تبلیغی و انتخابیتان را تغییر دهید و همه پل‌های پیش و پشت سرتان را خراب نکنید!
ایزدپناه ” نیز خود برند است، برند پاکی و غیرت بویراحمد.
“ایزد پناه ” دنای بویراحمد است و به درازنای تاریخ و جاودانگی سرزمینش شناخته شده و ریشه دار هست. دنا، دناست حتی اگر تاکنون زمان و عرصه برای شناخت بنده و شما میسر نشده باشد. ایزد پناه را اگر بگذارند! سید باقر دیگریست که به گاه نیاز و مصلحت، “کرامت” گونه از جسم و جانش برای ایران و بویر احمد مایه خواهد گذاشت. اگر مدعی اصلاح طلبی و حتی اصولگرائی و خیرخواه و دلسوز بویراحمد هستیم، قلم را منصفانه‌تر و زبان را آهسته‌تر بچرخانیم. “سید باقر” و “ایزدپناه” و همه عزیزانی که قدم به این میدان گذاشتن از سرمایه‌های بویراحمدند و سزاست که در نوشته‌ها و گفته‌هایمان، حرمت نگه داشته و آخرتمان را برای مقاصد سیاسی دنیوی پیش فروش نکنیم!
گرچه تشخیص مدبرانه و جامع الوجوه و امید بخش، شخصیتی همانند سید اصلاحات در حمایت و همراهی از ایزدپناه، افتخار آمیز و به مثابه، آفتاب آمد، دلیل آفتاب است و این ادعا به تنهائی نشان از شایستگی ایشان است. شناخته شده و به سرخی خون شهادت و شهامت دفاع از خاک و ناموس وطن و درازای تاریخ بویر احمد و اصلاحات معتبر است.
عدم شناخت امثال بنده و جنابعالی، معیار کاملی و دقیقی از میزان اعتبار این برند نیست. به راستی اگر چنان که اندک دوستان سعی در القاء معرف و مشوق بودن سید باقر دارند! بر دلسوزان و علاقمندان بویراحمد و اصلاحات حجت تمام نمی‌شود؟
آیا مردم وفادار و قدر دان بویراحمد، بر فرض ناشناختی ایزد پناه!! از خود نمی‌پرسند و کنجکاو نمی‌شوند که چه دلایل و حکمت‌های وجود دارد که چنین شد و سید اصلاحات و بویراحمد چرا در میان همه عزیزان از ” ایزدپناه” حمایت صد درصدی می‌کند؟
آیا نمی‌دانند و یا می‌دانند و اعتقاد قلبی دارند که دلسوزتر و کارشناس‌تر و مشرف‌تر از سید اصلاحات و بویراحمد کسی را نداشتیم و نداریم که به مصالح و آینده بویراحمد، جوانب، ملاحظات و دوراندیشی و رشد و تعالی مردم را تشخیص دهد؟ و به این باور نمی‌رسند که این تشخیص و تائید “سید باقر” متقی و همیشه معتمد و امین و دلسوز، بر دیگران رجحان دارد و این تشخیص و همراهی، مستحکم به حکمت‌ها و دلایل غیر قابل تشکیک است؟
آری برادر! برند “ایزد پناه” و “سید باقر” برند دناست و حتی پیروزی و یا عدم توفیق در انتخابات چیزی از اعتبار آنان کم و یا زیاد نمی‌کند، همانطوریکه باد و باران و سرما و گرما بر دنای همیشه سر به فلک کشیده بی‌اثر است. پس بنا بر مصالح و دلایل عدیده، و به حکم انصاف و اخلاق در تحلیل‌هایمان به فرداهای محتمل و ضرورت وحدت و یکصدائی هم بیاندیشم.
قلم را اگر نه مدبرانه، لااقل منصفانه و زبان را به مدارا بچرخانیم و با تجربه یا بی‌تجربه و درس از گذشته اصلاحات استان، بدانیم که دیگر عزیزان هم بی‌نیاز از برند معتبر “سید باقر و ایزد پناه “، نیستند و بر هر مدعی و طرفدار مدعی، لازم است که با آینده نگری و لحاظ محتملات سیاسی و سناریوهای احتمالی، تلاش بیهوده و به ظن خود در تقلیل و تخفیف این اعتبار نکنند و سرمایه‌سوزی نکنند که همچون بر شاخه نشستن و بن بریدن است.
بهرحال نگارش این وجیزه، با نیت توصیه به انصاف و مدارا بود، اما با عنایت به مطلب نویسنده محترم که بصورت عجیب و پارادوکس گونه، از سوئی حمایت شاخص‌ترین چهره سیاسی تاریخ استان از جناب “ایزد پناه” و از سوئی دیگر ناشناختی ایشان را به میان کشید، ناگریز به یادآوری اندکی از حقایق و واقعیت‌ها شدم. واقعیت‌ها و حقایقی را که به آسانی و سادگی نمی‌توان دیده و دل مردم و تصمیم گیرندگان اصلی را از آنها دور کرد و سفسطه گون تفاسیر و تعابیر دلخواه را به آنها تلقین کرد. بدیهی‌ترین و آسان‌ترین پرسش این است که چرا شناخته‌ترین شخصیت سیاسی استان، از شخصیتی ناشناخته حمایت صدرصدی می‌کند؟!
در هر حال خشنودی باریتعالی و خیر و صلاح، ایران و بویراحمد را از درگاهش خواستارم.
 


کد مطلب: 416044

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/416044/سید-باقر-همچنان-مظلوم-اما-سر-فراز-مثل-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1