تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۹۱۴۹
مطلب ارسالی:

چرایی انتخاب «پاسره» بعنوان مدیر جدید آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد

۲۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چرایی انتخاب «پاسره» بعنوان مدیر جدید آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛به زودی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در یک مجموعه واحد یکپارچه سازی می‌شوند.
وزارت نیرو عزم خود را بر یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی جزم کرده و به همین منظور جلساتی نیز به صورت فشرده در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در هفته‌های اخیر در حال برگزاری است و آنطور که مشخص است این مساله تا چند ماه آینده عملیاتی می‌شود.
در کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر استان‌ها، با رفتن مدیرعامل یکی از شرکت‌ها، قطعاً یک نفر مدیریت هر دو مجموعه را در دست خواهد گرفت تا به نحوی مقدمات یکپارچه سازی هم فراهم شود.
با رفتن سید علی لدنی نژاد به شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی تهران، رسانه‌ها به نقل از منابع موثق خبر از جدی بودن انتصاب دکتر فیض اله پاسره به سمت سرپرستی آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با حفظ سمت مدیریت آبفای روستایی خبر دادند.
و اما چرا پاسره مهم‌ترین مدعی تصدی مدیریت آب و فاضلاب استان است:
آشنایی با فضای هر دو شرکت روستایی و شهری:
فیض اله پاسره نخستین مدیر مجموعه آب و فاضلاب روستایی است و مدیریت این مجموعه را در 8 سال دولت اصلاحات و چند ماهی در دولت اصولگرا بر عهده داشت.
وی سپس در سالهی بعد به آب و فاضلاب شهری استان و پس از آن به شیراز رفت.
وی سپس در دولت تدبیر و امید به واسطه نیاز به اقدامات جدی در زمینه آب روستاهای استان با پیشنها استاندار و با خواست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان شد.
وی البته از فیلتر سختگیرانه وزیر نیرو هم رد شد.
قانونمداری و مقابله با روزنه‌های فساد
در چند سال اخیر برون سپاری خدمات، خرید ها، ماشین آلات بخشی از اقدامات وی در آب و فاضلاب روستایی بود، او دلیل این کار را بستن روزنه‌های فساد بیان کرد.
پاسره معتقد است وقتی خرید به کارکنان شرکت‌ها واگذار شود خود به خود زمینه‌های فساد هست، از طرفی سرعت و کیفیت تأمین تجهیزات و خدمات رسانی به مردم هم با چالش مواجه می‌شود و به همین دلیل با اعتماد به بخش خصوصی هم نظارت قوی‌تر می‌شود و هم به فعالان بخش خصوصی کشور و اشتغال جوانان کمک می‌شود.
دانش علمی و عملیاتی/اجرای پروژه‌های ماندگار در استان
پاسره دانش آموخته مهندسی مکانیک -سیالات از دانشگاه فردوسی مشهد و دارای دکترای محیط زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است، تحصیل در دو رشته مرتبط با عملیات اجرایی و فنی و سلامت و کیفیت آب او را بعنوان علمی‌ترین گزینه برای تصدی مدیریت شرکت‌های آب و فاضلاب کرده است.
شاید از همین رو است که در چند سال اخیر، نخستین فاضلاب روستایی و اجرای پیشرفته‌ترین تصفیه خانه آب استان و بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی کشور را با حداقل منابع عملیاتی کرده است.
نگاه شرکتی در کنار سرعت عمل در تحقق خواسته‌های مردمی
اگر چه پاسره عمده زمان کار خود را در شرکت دولتی بوده است اما بیگانه با مشی شرکت‌های خصوصی آب و فاضلاب شهری نیست.
پاسره معتقد به الزام متشترکان به پرداخت هزینه آب بها برای ارزشمند شدن مصرف آب و اهمیت به حیاتی‌ترین ماده حیات است اما در عین حال اعتقاد بیشتر به خدمات رسانی سریع و با کیفیت به مردم دارد، چرا که مردم وقتی خدمات با کیفیت، مناسب و به موقع برایشان فراهم شود حاضر به جبران متقابل خواهند بود.
خدمات رسانی بدون نگاه سیاسی/ اولویت اول و آخر مردم هستند
پاسره جزو معدود مدیران کهگیلویه و بویراحمد است که فارغ از کشمکش‌های سیاسی به دنبال اجرای پروژه‌های علمی و منطقی در همه شهرستان‌ها بوده است.
در چند سال اخیر با نگاهی به پروژه‌های عمرانی اجرا شده در استان، به وضوح مشحص است پروژه‌های اجرا شده به صورت نطقی و بر اساس الزامات هر منطقه عملیاتی و اجرا شده است، که شاخص‌ترین آن اجرای 18 مجتمع آبرسانی بزرگ با پوشش 107 هزار نفر از جمعیت روستایی استان بوده است.
پاسره توانسته با وجود گستردگی بیش از حد روستاهای استان (1641) روستا، به صورت قانونی و در برخی موارد فراتر از الزامات قانونی ودر قالب تعریف مجتمع‌های آبرسانی، در همه روستاهایی که توان و قابلیت آبرسانی را داشتند، آب شرب سالم و بهداشتی را فراهم سازد.
و اما برخی از مهم‌ترین خدمات و افتخارات فیض اله پاسره
اجرای بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه آب روستایی کشور
عملیاتی شدن 18 مجتمع بزرگ آبرسانی با پوشش 107 هزار نفر در استان
اجرای نخستین پنل خورشیدی تولید و ذخیره سازی برق در استان
اجرای نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان
عملیاتی شدن پیشرفته‌ترین تصفیه خانه آب برای تأمین آب شرب با کیفیت در شهر و روستاهای سرفاریاب
برون سپاری خدمات و خریدهای عمده برای بستن منافذ فساد و افزایش بهبود و سرعت خدمات رسانی به مردم
ثبت تمامی فرایندهای خرید، مناقصات و تملک‌ها در سامانه‌های آنلاین کشور در راستای شفاف سازی مجموعه
مدیر برگزیده صنعت آب استان
مقاله برتر در همایش مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب کشور
کسب نمره برتر دکتری محیط زیست از دانشگاه علوم تحقیقات تهران
پذرش چندین مقاله علمی در زمینه سلامت آب از مراجع معتبر داخل و خارج از کشور
به گزارش کبنا، قطعاً با یکپارچه شدن شرکت‌های آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی، نیاز به مدیری با تجربه و پاکدست که بتواند با آشنایی کامل به عملکرد هر دو شرکت زمینه بهبود خدمات رسانی به مردم را فراهم کند، ضروری به نظر می‌رسد.
 ----------------------------------
با احترام- میلاد شاکریان فرد
 --------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

موس
United Kingdom
یعنی تو این استان هیچ کس دیگه نیست ?چرا مردم ما اینقد بهشون ظلم میشه ?چرا گردش نخبگان در استان ما نیست ?۸سال دولت خاتمی ۸سال هم روحانی حداقل فیض اله پاسره مدیر بوده چرا ?مگر ایشون چه برتری دارند ?فقط به این خاطر هست که به فلان خانواده مرتبط هست ?من به زارع وخاتمی رای دادم با این که هیچ قرابتی بین انها نیست اما چه کنیم که امثال پاسره برای پست ومقام به نوعی کسی که ستاد برای احمدی نژاد زده بود به اصلاحات ربط میدن پس ما گذشته اینچنینی خود را فراموش میکنیم وبرای همیشه به حداقل شایستگی بویراحمد هدایتخواه می پیوندیم
بینوا
Iran, Islamic Republic of
بینی بین الله دکترپاسره ازپاکدست ترین وکاربلدترین مدیرانی است که دراین چند دهه دیده ام وتاجایی که میدانم بدون از درنظر گرفتن مسائل سیاسی خدمت صادقانه کرده اند
روستایی
Iran, Islamic Republic of
در جواب جناب پاسره به واسطه کاربلدی وقانون مداری پست گرفته اند بقیه مسائل بهانه ای است که من وشما به آن دامن میزنیم هرکسی گذرش به ایشون افتاده باشد اینو تائید می کند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
فقط باید با جناب آقای دکتر پاسره کار کرد تا متوجه علم و درک ایشون در زمینه آب و فاضلاب شد. مدیری با اشراف به همه زمینه های کار و دارای ایده های ناب و کاملا علمی و به روز. بدون شک بهترین و لایق ترین مدیر برای تصدی مدیرعاملی شرکتهای آبفا و آبفار ایشون هستند
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر پاسره
رضا
United Kingdom
دوستانی که از پاسره تعریف وتمجید میکنن حتما منافع دارند. جناب آقای پاسره بفرمایند مگر چند صد روستای استان هنوز آب سالم ندارند وایشون با این همه پول چکارکرده از صندوق توسعه واز بودجه عمومی ?مدیریت ایشون تکراری است وسنتی چه خلاقیتی داشتند ?باید جوانترها که خلاق وکارآمد هستند بیان
قلندری قاسم
Iran, Islamic Republic of
علم دکتر پاسره از دانش لدنی بالاتر است.
ریسی
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری
بزار انتصاب شود بعد تعریف کن
م-م
Iran, Islamic Republic of
با سلام چنانچه بنا بر ادغام باشد انتصاب یکی از مدیران قبلی باعث تضعیف یک شرکت و تقویت بنیادی در ساختار شرکت دیگر و بروز اختلافات میشود از طرفی شرکت آبفای شهری از توان فنی اجرایی و خدمات بیشتری بر خوردار است و مدیر مافوق به آبفای شهری اشراف بیشتری داشته باشد بهتر است ضمن اینکه با جابجایی دکتر پاسره هر دو شرکت دچار آشفتگی حداقل کوتاه مدت خواهند شد چنانچه از مجموعه ی آب منطقه ای که اشراف بر هر دو داشته و بی طرفی را بهتر حفظ میکند انتخاب شود بهتر است. لطفا این نظر برای آینده نگهداری شود و به نظر عموم برسد.
م
Iran, Islamic Republic of
اگر انتخابات استانی شود ادامه انتخاب های جهت دار و بی توجهی به شهرستانهای لنده، بهمئی و ...عدم استفاده از بچه های توانمند و شایسته ی آنها چه در استخدام های فله ای و چه جایگاهای مدیریتی چه پیامدی خواهد داشت؟
م
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بحث ادغام دو شرکت از شخص ثالثی استفاده شود بهتر است زیرا انتخاب مدیر یک مجموعه باعث انحراف و تقویت بنیه ساختاری یکی از شرکتها و بروز اختلافات بعدی خواهد شد.
طهمورثی
Iran, Islamic Republic of
دکترپاسره انسانی شایسته وکاربلد وبه روزهستند درپاکدستی ایشان همین بس که سالهاسکان دار مجموعه بزرگ آب وضلاب روستایی هستند ودرزمان ایشان پروژه های آبرسانی به روز ودرحد استاندارد اجرا شده است
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد همیشه لبه تیز شمشیرش را روی گلوی فرزندان رشیدوصاحب علم وسبک خود می فشارد واین مورد نیز درباره دکترپاسره در حال اتفاق است انصافا دوستانی که درمورد دکترپاسره کامنت انتقادی گذاشته اند رعایت انصاف نکرده اند ....خود دانید باشد که پیش وجدان خود شرمنده نباشید
ن م
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به م م
برادر عزیز یکی از توانمد های شهری خود جنابعالی هستی. به اصطلاح که چند دفعه رفتی مصاحبه رد شدی بی زحمت سنگ اندازه نکن پاسره می اید و خواهی دید که چطور با شایستگی هر دو را اداره میکنه
س.قبادی
Iran, Islamic Republic of
فقط پاسره.لدنی فقط فقط به فکر باوی هاست.لدنی اصلا قابل قیاص با پاسره نیست.
س.قبادی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت سایت محبوب و دوس داشتنی کبنا.اگه میشه لطف کنید پیام آخری که خودم نوشتم پاک کنی خیلی خیلی لطف کردی.چون اسم طایفه نوشتم خودم سه روزه ناراحتم وبهم برخورده.دوستون دارم وخیلی پیگیر اخبارتونم.
س.قبادی
Iran, Islamic Republic of
درمورد خبر .چرایی انتخاب پاسره به عنوان مدیرعامل آبفا استان کهگیلویه وبویراحمد.لطف کنید نظرمو که بند آخره حذف کنید .اسم طایفه اوردم خیلی ناراحتم.لطف کنید پاکش کنین.ممنون
Iran, Islamic Republic of
ا که اون بالا فرماش میکنین پست های بالاتری لایق دکتره پاسره هست عزیزم
حسن
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مدیر توانمندی نیست همش به ضرر نیروها وافراد عادی هست
ابراهیم عزیزی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر کاردان و مردمی جناب دکتر پاسره
ابراهیم عزیزی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر کاردان و مردمی جناب دکتر پاسره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1