کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطلب ارسالی:

چرایی انتخاب «پاسره» بعنوان مدیر جدید آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد

9 ارديبهشت 1398 ساعت 0:12

پاسره جزو معدود مدیران کهگیلویه و بویراحمد است که فارغ از کشمکش‌های سیاسی به دنبال اجرای پروژه‌های علمی و منطقی در همه شهرستان‌ها بوده است.


به زودی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در یک مجموعه واحد یکپارچه سازی می‌شوند.
وزارت نیرو عزم خود را بر یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی جزم کرده و به همین منظور جلساتی نیز به صورت فشرده در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در هفته‌های اخیر در حال برگزاری است و آنطور که مشخص است این مساله تا چند ماه آینده عملیاتی می‌شود.
در کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر استان‌ها، با رفتن مدیرعامل یکی از شرکت‌ها، قطعاً یک نفر مدیریت هر دو مجموعه را در دست خواهد گرفت تا به نحوی مقدمات یکپارچه سازی هم فراهم شود.
با رفتن سید علی لدنی نژاد به شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی تهران، رسانه‌ها به نقل از منابع موثق خبر از جدی بودن انتصاب دکتر فیض اله پاسره به سمت سرپرستی آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با حفظ سمت مدیریت آبفای روستایی خبر دادند.
و اما چرا پاسره مهم‌ترین مدعی تصدی مدیریت آب و فاضلاب استان است:
آشنایی با فضای هر دو شرکت روستایی و شهری:
فیض اله پاسره نخستین مدیر مجموعه آب و فاضلاب روستایی است و مدیریت این مجموعه را در 8 سال دولت اصلاحات و چند ماهی در دولت اصولگرا بر عهده داشت.
وی سپس در سالهی بعد به آب و فاضلاب شهری استان و پس از آن به شیراز رفت.
وی سپس در دولت تدبیر و امید به واسطه نیاز به اقدامات جدی در زمینه آب روستاهای استان با پیشنها استاندار و با خواست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان شد.
وی البته از فیلتر سختگیرانه وزیر نیرو هم رد شد.
قانونمداری و مقابله با روزنه‌های فساد
در چند سال اخیر برون سپاری خدمات، خرید ها، ماشین آلات بخشی از اقدامات وی در آب و فاضلاب روستایی بود، او دلیل این کار را بستن روزنه‌های فساد بیان کرد.
پاسره معتقد است وقتی خرید به کارکنان شرکت‌ها واگذار شود خود به خود زمینه‌های فساد هست، از طرفی سرعت و کیفیت تأمین تجهیزات و خدمات رسانی به مردم هم با چالش مواجه می‌شود و به همین دلیل با اعتماد به بخش خصوصی هم نظارت قوی‌تر می‌شود و هم به فعالان بخش خصوصی کشور و اشتغال جوانان کمک می‌شود.
دانش علمی و عملیاتی/اجرای پروژه‌های ماندگار در استان
پاسره دانش آموخته مهندسی مکانیک -سیالات از دانشگاه فردوسی مشهد و دارای دکترای محیط زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است، تحصیل در دو رشته مرتبط با عملیات اجرایی و فنی و سلامت و کیفیت آب او را بعنوان علمی‌ترین گزینه برای تصدی مدیریت شرکت‌های آب و فاضلاب کرده است.
شاید از همین رو است که در چند سال اخیر، نخستین فاضلاب روستایی و اجرای پیشرفته‌ترین تصفیه خانه آب استان و بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی کشور را با حداقل منابع عملیاتی کرده است.
نگاه شرکتی در کنار سرعت عمل در تحقق خواسته‌های مردمی
اگر چه پاسره عمده زمان کار خود را در شرکت دولتی بوده است اما بیگانه با مشی شرکت‌های خصوصی آب و فاضلاب شهری نیست.
پاسره معتقد به الزام متشترکان به پرداخت هزینه آب بها برای ارزشمند شدن مصرف آب و اهمیت به حیاتی‌ترین ماده حیات است اما در عین حال اعتقاد بیشتر به خدمات رسانی سریع و با کیفیت به مردم دارد، چرا که مردم وقتی خدمات با کیفیت، مناسب و به موقع برایشان فراهم شود حاضر به جبران متقابل خواهند بود.
خدمات رسانی بدون نگاه سیاسی/ اولویت اول و آخر مردم هستند
پاسره جزو معدود مدیران کهگیلویه و بویراحمد است که فارغ از کشمکش‌های سیاسی به دنبال اجرای پروژه‌های علمی و منطقی در همه شهرستان‌ها بوده است.
در چند سال اخیر با نگاهی به پروژه‌های عمرانی اجرا شده در استان، به وضوح مشحص است پروژه‌های اجرا شده به صورت نطقی و بر اساس الزامات هر منطقه عملیاتی و اجرا شده است، که شاخص‌ترین آن اجرای 18 مجتمع آبرسانی بزرگ با پوشش 107 هزار نفر از جمعیت روستایی استان بوده است.
پاسره توانسته با وجود گستردگی بیش از حد روستاهای استان (1641) روستا، به صورت قانونی و در برخی موارد فراتر از الزامات قانونی ودر قالب تعریف مجتمع‌های آبرسانی، در همه روستاهایی که توان و قابلیت آبرسانی را داشتند، آب شرب سالم و بهداشتی را فراهم سازد.
و اما برخی از مهم‌ترین خدمات و افتخارات فیض اله پاسره
اجرای بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه آب روستایی کشور
عملیاتی شدن 18 مجتمع بزرگ آبرسانی با پوشش 107 هزار نفر در استان
اجرای نخستین پنل خورشیدی تولید و ذخیره سازی برق در استان
اجرای نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان
عملیاتی شدن پیشرفته‌ترین تصفیه خانه آب برای تأمین آب شرب با کیفیت در شهر و روستاهای سرفاریاب
برون سپاری خدمات و خریدهای عمده برای بستن منافذ فساد و افزایش بهبود و سرعت خدمات رسانی به مردم
ثبت تمامی فرایندهای خرید، مناقصات و تملک‌ها در سامانه‌های آنلاین کشور در راستای شفاف سازی مجموعه
مدیر برگزیده صنعت آب استان
مقاله برتر در همایش مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب کشور
کسب نمره برتر دکتری محیط زیست از دانشگاه علوم تحقیقات تهران
پذرش چندین مقاله علمی در زمینه سلامت آب از مراجع معتبر داخل و خارج از کشور
به گزارش کبنا، قطعاً با یکپارچه شدن شرکت‌های آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی، نیاز به مدیری با تجربه و پاکدست که بتواند با آشنایی کامل به عملکرد هر دو شرکت زمینه بهبود خدمات رسانی به مردم را فراهم کند، ضروری به نظر می‌رسد.
 ----------------------------------
با احترام- میلاد شاکریان فرد
 --------------------------------


کد مطلب: 409149

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409149/چرایی-انتخاب-پاسره-بعنوان-مدیر-جدید-آب-فاضلاب-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1