تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۷۲۶۱۴
یادداشت؛

نکات محوری «گفتمان فرهیختگی» آیت الله نبوی‌زاده

۱
۰
نکات محوری «گفتمان فرهیختگی» آیت الله نبوی‌زاده
کبنا ؛نیم نگاهی به ادبیات و برنامه‌های آیت الله نبوی‌زاده نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر نوعی نگاه فرهیختگی به شایستگان و مباحث توسعه و پیشرفت است.
نگاهی که می‌توان آن را تحت عنوان « گفتمان فرهیختگی» مفصل‌بندی نمود. در هر حرکت و نظریه‌ای اولین و مهمترین گام پیدا کردن درد و مشکلات جامعه است. بعبارتی عیب‌یابی مهمترین مرحله در حل مسأله است و در مرحله بعد ارائه راه حل و درمان از اهمیت بالا برخوردار است. به این معنا که شاید نقد و اشاره به درد‌ها و مشکلات زیاد اتفاق می‌افتد اما صداقت سنجی در بیان این درد‌ها زمانی مشخص می‌شود که برای درد‌های جامعه درمان مناسب ارایه گردد.
آیت الله نبوی‌زاده با همین نگاه دانشگاهی و علمی است که انگشت بر روی درد‌ها و مشکلات جامع گذاشته است و در ادامه برای این درد‌ها و معضلات نیز راه حل‌های علمی و اصولی در چنته دارد.
نگاهی کوتاه به کلید واژه و برخی نکات کلیدی مورد تأکید نبوی‌زاده به خوبی بیانگر دایره وسیع نگاه وی و دغدغه‌هایی است که از این ناحیه احساس شده است.
خود مقوله انتخابات به عنوان یک شاخص اساسی در کنار نقش و جایگاه نمایندگی مقدمات ابتدایی منشور و گفتمان انتخاباتی نبوی‌زاده است.
هر نماینده‌ای برای حضور و در ادامه موفقیت باید در ابتدا رابطه خود با این تعاریف و جایگاه حقوقی را مشخص کند. دست کم گرفتن نمایندگی و یا افزودن بار زیاد بر دوش آن دو اشتباه مهلک است که بیشترین آسیب به کار نماینده از همین دو زاویه وارد شده است. نماینده‌ای که حد و ثغور جایگاه نماینده مجلس به عنوان عصاره ملت را دست کم بگیرد نمی‌تواند نماینده یا مطالبه گرملت باشد و برعکس نماینده‌ای که نمایندگی را با امر اجرا اشتباه بگیرد به آفت‌هایی مبتلا خواهد شد که جامعه امروز گرفتار آن است تا جایی که شاهد تذکرات مقام معظم رهبری در این زمینه بودیم.
در چنین چارچوب قانونی و علمی است که نامزد انتخابات باید طرح و برنامه‌های خود را ارائه دهد و یقیناً یک فرد حقوق‌دان و حقوق خوانده بهتر از هر کس دیگری می‌تواند در این زمینه دست به ابتکار و نوآوری بزند.
به همین خاطر مقولات ریز و مهمی همچون توجه به نهاد خانواده، نحوه و چگونگی مبارزه با فساد، توجه به شایستگان و موضوعات مهم اقتصادی و معیشتی در سند راهبردی و انتخاباتی آیت الله نبوی‌زاده به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است و ضمن تحلیل و ارزیابی ضعف‌ها و نارسایی‌ها برای هر کدام راه حل‌های متناسب در نظر گرفته شده است.
نامزدی که با برنامه در صحنه حاضر شده باشد برای هر مرحله انتخابات و بعد از آن دستان پری خواهد داشت و مغلوب صحنه و اتفاقات پیش‌بینی نشده نخواهد شد. نمایندگان ادوار ثابت کردند مدام در مقابل اشتباهات و عدم تحلیل و ارزیابی مقهور و مغلوب بوده‌اند و از همین جا ضرورت عبور از چهره‌های تکراری و حمایت از امثال نبوی‌زاده بیش از پیش مشخص می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیات
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت روز افزون برای دکتر نبوی زاده عزیز قاضی خوشنام و برجسته استان
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
فایل های مرتبط
1