تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۷۲۵۶۱
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

انفجار خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز/ شبکه گاز کشور پایدار است

۰
انفجار خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز/ شبکه گاز کشور پایدار است
کبنا ؛مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام خرابکارانه در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز، اعلام کرد که شبکه گاز کشور پایدار است.
به گزارش کبنا، از شرکت ملی گاز ایران، سعید عقلی با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) اتفاق افتاد.
وی افزود: جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.
عقلی گفت: اکنون آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر و عملیاتی شود.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.
عقلی تصریح کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و نشست ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل شد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد. ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرارخواهد گرفت. لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.
طبق این گزارش، در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

گازرسانی بعد از انفجار خطوط انتقال گاز به حالت عادی بازگشت

گازرسانی بعد از انفجار خطوط انتقال گاز به حالت عادی بازگشت
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تازه‌ترین وضع انفجارهای خرابکارانه خطوط انتقال گاز را تشریح و اعلام کرد: گازرسانی بعد از انفجار به حالت عادی بازگشت.
سعید عقلی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک سیما، اظهار کرد: با توجه به انفجار خطوط انتقال گاز کشور حوالی ساعت یک بامداد امروز، با تغییر آرایش خطوط و برگزاری نشست‌های مدیریت بحران از همان ابتدا با حضور وزیر نفت و همه معاونان و مشاوران وزارت نفت، توانستیم شرایط شبکه گاز کشور را پایدار نگه داریم.
وی افزود: با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف، وضع گازرسانی در کشور عادی است و اکنون گروه‌های عملیاتی در منطقه بروجن در سطح بالایی انجام وظیفه می‌کنند تا در اسرع وقت خط لوله منطقه عملیاتی شود.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در بخش صفاشهر نیز با توجه به شدت آتش‌سوزی به خاموشی کامل نزدیک شدیم و امید است تا آخر وقت امروز عملیاتی شود تا گازرسانی به حالت عادی برسد.
گازرسانی بعد از انفجار به حالت عادی بازگشت
عملیات ترمیم خط لوله انتقال گاز از جنوب فارس آغاز شد
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با اتمام عملیات مهار آتش در خط لوله سراسری انتقال گاز از جنوب فارس، کار ترمیم این خط لوله آغاز شد.
اسماعیل قزل سفلی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حوالی ساعت یک و نیم بامداد امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید، خط لوله سراسری انتقال گاز از جنوب فارس به سمت اصفهان هدف تعمدی و خرابکارانه تعرض قرار گرفته و خط انتقال گاز منفجر شد.
وی ادامه داد: بلافاصله بعد از دریافت خبر، تمام عوامل اجرایی، فنی، انتظامی و امنیتی در سطح شهرستان وارد عمل شده و منطقه پنج شرکت گاز در استان فارس اقدام به بررسی و مهار آتش سوزی کرده و هم اینک با اتمام عملیات مهار آتش، عملیات ترمیم این خط بلافاصله آغاز شد.
خرم بید از شهرستان‌های شمالی فارس و مرکز آن صفاشهر است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انفجار در خط انتقال گاز خرم‌بید فارس تلفات جانی نداشت 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: وقوع انفجار در خط انتقال گاز در شهرستان خرم‌بید بدون خسارت و آسیب جانی به دنبال نداشته است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی در خصوص این انفجار گفت: ساعت یک و۳۵ دقیقه بامداد امروز در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید انفجاری در لوله خط انتقال گاز انجام شده که بررسی های اولیه نشان می دهد که این حادثه خرابکاری بوده است.
وی، با اشاره به آمادگی تمام دستگاه‌های مرتبط و حضور آنها در صحنه ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت خبر، همه عوامل فنی، اجرایی، امدادی، انتظامی و امنیتی وارد عمل شده و موضوع تحت کنترل و در شورای تامین شهرستان خرم بید درحال رصد و پیگیری است.
او اظهار کرد: هیچ نگرانی برای تامین گاز برای مصارف خانگی و صنعتی وجود ندارد و خدمات رسانی به مردم به صورت عادی در حال انجام است.
دشمن زندگی مردم را نشانه گرفته/مشکلی در انتقال گاز به شمال کشور و یا قطعی نداریم
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اقدام خرابکارانه در خط انتقال گاز را ناشی از عصبانیت استکبار از حضور مردم در صحنه دانست و با بیان اینکه دشمن زندگی مردم را نشانه گرفته گفت: هیچ خللی در کار انتقال گاز به سمت شمال کشور رخ نداده و در مصارف خانگی و صنعتی قطعی گاز نداریم.
اسماعیل قزل سفلی چهارشنبه در خصوص گفت: حوالی ساعت یک و نیم بامداد امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید،خط لوله سراسری انتقال گاز از جنوب فارس به سمت اصفهان هدف تعمدی و خرابکارانه تعرض قرار گرفته و خط انتقال گاز منفجر شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: بلافاصله بعد از دریافت خبر همه عوامل اجرایی، فنی، انتظامی و امنیتی در سطح شهرستان وارد عمل شده و منطقه پنج شرکت گاز در استان فارس اقدام به بررسی و مهار آتش سوزی کرده و اکنون عملیات مهار آتش در حال اجرا است و بعد از آن عملیات ترمیم بلافاصله آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: این اتفاق نشان از این دارد که دشمنان از حضور مردم در صحنه انقلاب ناراحت‌ هستند و ضدانقلاب از حضور و حماسه بزرگ سیاسی ۲۲ بهمن به گونه‌ای عصبانی است که دست به اقدامات خرابکارانه و کور زده است و سعی دارند در زندگی و معیشت مردم اخلال ایجاد کند و از مردم انتقام بگیرد.
او اعلام کرد: با بررسی هایی که انجام شده هیچ خللی در امر گازرسانی برای مردم در مصارف خانگی و صنعتی ایجاد نخواهد شد.
قزل سفلی با بیان اینکه این اتفاق در امر گازرسانی به شمال کشور و به سمت استان اصفهان خللی وارد نکرده است،گفت: مسیر انتقال گاز در این خط اکنون مسدود و به خط دیگری که در موازات این خط قرار دارد منتقل شده است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه این اتفاق خارج از محیط مسکونی رخ داده هیچ تلفات انسانی نیز ایجاد نشده و تا ساعتی دیگر عملیات ترمیمی هم انجام خواهد شد.
خرم بید از شهرستان‌های شمالی فارس و مرکز آن صفاشهر است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1