تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۹۸
تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

انگشت اشاره عدل هاشمی‌پور به سمت کیست؟

۱۷
۱
انگشت اشاره عدل هاشمی‌پور به سمت کیست؟
کبنا ؛سردار عدل هاشمی‌پور هر چند موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان نشد اما همچنان یک عنصر تعیین‌کننده در انتخابات کهگیلویه و سرنوشت مردمان این دیار است.
هاشمی، دست کم ۳۰ هزار طرفدار در کهگیلویه دارد که تا آخرین ثانیه‌های روز ۱۹ بهمن و فرصت رسیدگی به اعتراضات آن‌ها را دور خود نگه داشته و هر چند برخی از طرفدارانش از این کار او دلخور شدند و انتظار داشتند، واقعیت‌ها به آن‌ها گفته می‌شد تا زودتر تصمیمی می‌گرفتند اما به هر حال آقای هاشمی با این سیاست اکنون طرفدارانی دارد که منتظر اعلام موضع او هستند.
هاشمی در دو دوره قبل رقابت جدی و حساسی با «سید محمد موحد» داشت و یکبار از او شکست خورد و بار دیگر او را شکست داد؛ بسیاری از هواداران عدل هاشمی هرگز شادی هواداران سید محمد موحد را بعد از پیروزی بر هاشمی از یاد نبردند.
اما در این بین ارتباط سید علی‌محمد بزرگواری با عدل هاشمی همواره دوستانه بوده تا جایی که در دوره‌های قبل که بزرگواری حاضر به نامزدی در انتخابات نشد، هوادارانش را به حمایت از عدل هاشمی فراخواند و با وجودی که نماینده بود و در قدرت، به پیروزی عدل هاشمی در رقابت با موحد کمک مؤثری کرد.
در همین دوره که بزرگواری نامزد انتخابات شد و هنوز عدل هاشمی‌پور از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت نشده بود، بسیاری از افراد شاخص هوادار بزرگواری که به هاشمی پیوسته بودند به او انتقاد می‌کردند که خود شما گفتید بروید با آقای هاشمی، حالا چگونه ما او را ر‌ها کنیم و به شما برگردیم؟ این افراد معتقد بودند با وجود هاشمی، نباید بزرگواری وارد صحنه رقابت می‌شد چرا که هواداران او در دوره‌های قبل به هاشمی رأی دادند و با او بودند.
بزرگواری که تاکنون با هاشمی رقابت انتخاباتی نداشته است، علاوه بر حمایت او، از هاشمی در دوره‌های قبل به لحاظ‌فامیلی و طایفه‌ای نیز هر دو بویراحمدی هستند و هر چند نباید این مسائل در رای مردم تأثیری داشته باشد اما یک واقعیت است که بسیاری از آرای حوزه کهگیلویه بر این اساس است.
حالا عدل هاشمی‌پور در یک چهارراهی  بزرگ قرار دارد.
او یا سکوت می‌کند یا از بزرگواری حمایت می‌کند، یا هم از موحد حمایت می‌کند و یا هم از یک گزینه دیگر و ناشناس حمایت می‌کند.
حمایت هاشمی از موحد با توجه به سابقه تقریباً احتمال کمتری دارد. موحد در آخرین سخنرانی خود از عدم تاییدصلاحیت هاشمی‌پور ابراز تاسف کرد که همین مسئله نشان می‌دهد که موحد هم نگاهی به سبد آرای هاشمی‌پور دارد.
برخی این اعتقاد را دارند که سکوت هاشمی‌پور نیز با توجه به ردصلاحیتش به معنی پایان هاشمی‌پور در کهگیلویه خواهد بود و بعید است او این گزینه را انتخاب کند.
اما در این بین محتمل‌ترین گزینه، حمایت از بزرگواری است چرا که هم یک بدهی به او دارد و با این کار، حمایت دوره‌های قبل بزرگواری از خودش را جبران می‌کند و هم با این کار نقش خود را در انتخابات حفظ می‌کند و می‌تواند همچنان در سپهر سیاسی کهگیلویه باقی بماند.
این را هم باید گفت که در صورت حمایت هاشمی از بزرگواری، احتمالاً آقای بزرگواری شانس بیشتری پیدا کند و آقای هاشمی با حمایت از بزرگواری، بهترین پاسخ را به هوادارانش می‌دهد که تا آخرین لحظات به او وفادار ماندند.
هاشمی می‌تواند با انتخاب گزینه سوم و حمایت از بزرگواری، به پیگیری مطالبات هوادارانش مطمئن باشد.
انتخاب گزینه چهارم و حمایت هاشمی از فردی به جز موحد و بزرگواری نیز محتمل است اما با توجه به احتمال بسیار پایین رأی‌آوری گزینه‌های دیگر بعید است هاشمی قصدی برای حمایت از بازنده‌های این رقابت حساس داشته باشد. این یک تحلیل است و هیچ چیزی معلوم نیست و هاشمی‌پور تنها کسی است که تصمیم خواهد گرفت به کدام سمت می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
حیف به وقت و اینترنت و چشم که حرام این اراجیف شوند. خوب مرد باش همون اول بگو میخوام برای بزرگواری تبلیغ کنم چرا هی حرف را میپیجونید نه به تکرار
عدلی
Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگواری
مسیر درست
Iran, Islamic Republic of
چقدر آبکی ، این تحلیل بیشتر شبیه نامه ای است از طرف بزرگواری به آقای سردار هاشمی پور نوشته شود ، که ما قبلاً باشما بودیم وحالا بیا باما . از طرفی تلویحاً نوشته اید که رد صلاحیت سردار هاشمی پور وسکوت او برای همیشه ایشان راتمام کرده است وآینده ای درسیاست برای او وجود ندارد این خود جای شک و شبه دارد . نمی فهمید که دنیای سیاست ومردان سیاسی همواره به آینده فکر می کنند وهیچگاه امید را ازدست نمی دهند . مگر سردار هاشمی پور را خیلی ساده لو فکر کردی او ۴۵ سال لست که درحساس ترین پست های کلیدی ، شهردار دهدشت و مسجد سلیمان ، قرار گاه خاتم مبتکر ومجری صدها پروژه سازندگی کشور بوده ومورد اعتماد مردم ونظام اسلامی است . او همواره به آینده امیدوار است این دور مصلحت نبوده ولی دنیا که به آخر نرسیده . درایت و سیاست ایشان بسیار بالاتر از آن است که خود را فدای‌ هر شخصی نماید . بزرگترین برگ برنده ایشان نیز صبر ، متانت ، سکوت وامید به آینده ی مردم است .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی با حمایت از بزرگواری و راهیابی ایشان به مجلس میتونه گزینه اول استانداری کهگیلویه و بویراحمد باشه
چون تاجگردون و بهرامی هم با استاندار شدن هاشمی پور مخالفتی ندارن
آقای تاجگردون هم قطعا نمیتونه یک اصلاح طلب را استاندار بکنه پس مجبوره که یک گزینه اصولگرای نزدیک به خود مثل عدل هاشمی انتخاب بکنه
بهرامی هم که احتمال پیروزیش زیاد هست قطعا مخالفتی با عدل نداره چون دنبال کسی هم که باهاش راه بیاد
پس بهترین گزینه برای ایشان عدل هست
عدل هم توانمند هست و میتونه انتظارات را برآورده بکنه
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت کبنا ول نکردی تا عدل رو ردش کردی دوباره افتای دنبال اغا بزرگ جون هر که دوس داری اختلاف موحد با نفر دوم بالای ۳۰ هزار اختلافه والا مو تعجب ایکنم یا خته زی و خو یا ............
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هیچ وقت از بزرگواری حمایت نمیکند؟

دلیل قهر بزرگواری و برادر خودش را نمی دانید
بزرگواری در سوریه بود و برادرش به نقل از بزرگواری از هاشمی حمایت کرد بدون اطلاع خود بزرگواری ک باعث دلخوری شدید بین خود و برادر شد.دلیلش هم قسم جلاله میرسالار بود.
دلخور
Iran, Islamic Republic of
کسی گوش به هاشمی نمی دهد و خیلی از هاشمی دلخورند که چرا کسی که مشکل دارد کاندیدا می شود
حسبی الله
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار
سلام بر بزرگواری
این دو بزرگوار قطعا و یقینا برای کهگیلویه مثمر ثمر هستند و بودند و زحمات هر دو عزیز در دوران تصدی کرسی مجلس بر کسی پوشیده نیست. به باور من حال که از وجود سردار عزیز در رقابت محروم هستیم باید با همت از بزرگواری حمایت کنیم تا آراء پراکنده نگردد و باعث پیروزی موحد نشود و این میطلبد دو بزرگوار مدافعین حرم در این راه همچون دفاع از حرم حضرت زینب (ع) بار دیگر در کنار هم و یار یکدیگر باشند انشااله..
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تحلیلت ازروی غرض بود،خیلی آبکی ،چرا نگفتی هروقت بزرگواری میاد یکی را رد صلاحیت میکنند؟؟؟
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
با طعنه ابراز تاسف کرد:::: چر ا در عمل خلاف واقع بود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بی طرفی بهترین گزینه است
ح د
Iran, Islamic Republic of
بیخودترین تحلیل بوده وآرزوی نویسنده که طرفداری از بزرگواری بوده را بیان کرده ،چرانمیخواهیدبپذیرید که موحد برنده قاطع انتخابات هست واین اراجیف هیچ تاثیری دررای مردم ندارد
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر مردم به تکرار تن بدهند در عقلشان باید شک کرد به کدام عملکرد بیایم به موحد رای بدهیم ایا همین کاندید ها همه میگن اگه به ما رای نمی دهید اشکال نداره فقط به موحد نه بگوید واینها نخبه های حوزه انتخابیه کهگیلویه هستند وانگهی موحد ازمحقق شیخ دانش فیاض بخش.......همه را یه جوری برایشان اش های پخت این بار هم حاج دل هاشمی پور
چرام
Iran, Islamic Republic of
موحد با این وضعت ۳۰ هزار رای نیاره چطوری ۳۰ تابااختلافه ایدفعه باحضور کاندیدای موجود نه به موحده شک نکن. تحت این شرایط شکست سختی خواهد خورد.
Iran, Islamic Republic of
وجهنم موحد
مه یره
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسی چون عدل هاشمی نمی تواند کهگیلویه را متحول کند و خدمت رسانی به مردم کهگیلویه نماید
سید علی جعفری
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری که داری این مطالب را بیان میکنی اینو بدون که سردارهاشمی خیلی بزرگتراز این حرف هایی شماست
شما اگه از سیاست چیزی بلد هستین عملکرد فعلی رو بیان کنید محاجرت هایی استانی وشهرستانی بیخانم شدن ورشکستکی خودکشی جوانان کم سن وسال گدایی مادران خون به دل کمرخم کردن زنان ما در بهبهان برای روزی 300تمان یه یک کیلو گوشت نمیشود شرافت فروشی نیست وسلام
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1