تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۷۲۰۵۶
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

استاد دانشگاه یاسوج: اینکه کم کاری‌های خودمان را با بستن یا کنترل سایت‌ها خلاصه کنیم، کار درستی نیست / رسانه‌های مستقل استان کهگیلویه و بویراحمد بار بسیار زیادی را به دوش می‌کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند / معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد: برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند

۸
۴
استاد دانشگاه یاسوج: اینکه کم کاری‌های خودمان را با بستن یا کنترل سایت‌ها خلاصه کنیم، کار درستی نیست / رسانه‌های مستقل استان کهگیلویه و بویراحمد بار بسیار زیادی را به دوش می‌کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند / معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد:  برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند
کبنا ؛جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲)، در این نشست، مجتبی شریعتی_استاد دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از همه نامزد‌های انتخابات برای حضور در دانشگاه یاسوج دعوت شده، و زمینه حضور کاندیدا‌ها فراهم است، همچنین اگر نظری و پپیشنهادی در این زمینه وجود داشته باشد، مورد بررسی و در دستور کار قرارگاه انتخابات قرار می‌دهیم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: عنوان جلسه مشارکت حداکثری و تبیین ضرورت‌های اخلاق انتخاباتی هست ولی به نظر می‌رسد در جلسه بیشتر بحث اخلاق انتخاباتی مطرح شد. صحبت‌های دوستان حاکی از آن است که ما از نظر مشارکت هیچ مشکلی نداریم و همه روی کنترل و نظارت و بگیر و ببند صحبت می‌کنند.
شریعتی گفت: لازم هست از رسانه‌های مستقل استان کهگیلویه و بویراحمد که بار بسیار زیادی را به دوش می‌کشند و اعتمادسازی میان حاکمیت و مردم ایجاد می‌کنند، رسانه‌های بی‌ادعایی که از هیچ نهادی هم حمایت نمی‌شوند، تشکر کنم.
وی بیان کرد: اینکه ما کم کاری‌های خودمان را در این مدت با بستن یا کنترل سایت‌ها خلاصه کنیم، کار درستی نیست، ما این روز‌ها باید از رسانه‌ها استقبال کنیم، رسانه‌ها برآیند افکار عمومی هستند، و خارج از افکار عمومی جامعه نظری نمی‌دهند، قطعاً اشتباهاتی هم وجود دارد، افکار عمومی اشتباهاتی دارد و رسانه‌ها نیز نماینده افکار عمومی هستند. از رسانه‌های مستقلی که بار بسیار سنگینی را به دوش می‌کشند تشکر می‌کنم و حمایت خود را از این رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر بسیار رخداد مهمی است و نیاز هست که متن انتخابات به دهه فجر گره‌زده شود، من معتقدم انقلاب اسلامی صحنه بزرگترین مشارکت سیاسی مردم در طول تاریخ انقلاب است.
وی گفت: فواره‌ای که تا اوج می‌رود، و لحظه خاصی است، هر چند که ممکن است که این فواره افول هم داشته باشد، اما لحظه باشکوه تاریخی که تولید قدرت و نیرو می‌کند، لحظه پرشکوه تاریخی که مشارکت ۹۸/۲ درصدی رقم می‌خورد.
جبارنژاد افزود: البته نسبت به دهه اول انقلاب مشارکت قدری پایین آمده و حضرت آقا نیز نسبت به این موضوع تذکر داده‌اند، نیاز هست که در دهه فجر لحظه‌های مشارکت حداکثری مردم یادآوری شود. خطر کاهش مشارکت وجود دارد و پیش‌بینی کرده‌اند که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مشارکت وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سیاسی، باور‌ها و بینش‌هایی است که کنش سیاسی افراد را جهت می‌دهد، لذا باید گفت و گو‌های بین نخبگانی و سلسله نشست‌های سیاسی را با حضور اساتید، شروع کنیم و بتوانیم از این طریق فرهنگ سیاسی را بهبود ببخشیم.
جبارنژاد افزود: گفته شده که صداوسیما برای حضور کاندیدا‌ها در برنامه‌های مناظره پول می‌گیرد، این زیبنده رسانه نیست، و این نگاه را تقویت می‌کند که کسی که پول دارد باید وارد مجلس شود. اگر این صحت داشته باشد که زیبنده نیست.
وی با بیان اینکه حضرت آقا بر روی فرهنگ مناظره و آزاداندیشی تأکید دارند و بنده اعتقاد دارم به آزاداندیشی، تاکید کرد: ظرفیت مناظره در میان کاندیدا‌های انتخابات مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، و این احتمال وجود دارد که مناظره‌ها به جامعه آسیب برساند که باید این موضوع تقویت شود.
ستار هدایتخواه نیز در این برنامه گفت: ستاد مردمی انتخابات باید تشکیل شود و به منظور‌امیدافزایی باید به کاندیدا‌ها تذکر داده شود که سیاه نمایی نکنند و گا‌هاً کل دستاورد‌های انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌برند.
این استاد دانشگاه و فعال فرهنگی بیان کرد: کانالی در فضای مجازی ایجاد شده که فعالان فرهنگی برای انتخابات محتوا تولید می‌کند.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
گفت: در انتخابات فعلی رسانه‌ها در کم چالش‌ترین حالت قرار داشته و دارند، و اعتقاد دارم که مؤثرترین نقش را در ایجاد شورآفرینی انتخاباتی ایفا کرده‌اند.
درخشان افزود: در بحث رعایت اخلاق انتخاباتی خود رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری داشتند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند.
وی بیان کرد: رفتار کاندیدا‌ها در حال رصد است، در شهرستان کهگیلویه از کاندیدا‌های تأیید صلاحیت دعوت شد و با حضور امام جمعه محترم و اعضای شورای تأمین تذکرات و توصیه‌های لازم به آنان داده شد.
هاشمی‌مهر بیان کرد: رعایت نمی‌شود ولی شدت و ضعف دارد، در حوزه کهگیلویه و گچساران عدم رعایت اخلاق انتخاباتی کمتر و در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون این بداخلاقی بیشتر است.
هاشمی مهر افزود: در انتخاب اعضای شعب اخذ رأی، حتی تا دورترین بخش‌ها نیز ورود می‌کنیم تا عدالت در همه شعبه‌های اخذ رای رعایت شود و خدای ناکرده بی‌اعتمادی ایجاد نشود. سخت‌گیری زیادی می‌کنیم، بیش از ۳۰ سال در وزارت کشور بوده‌ام، در هیچ دوره‌ای رویه سخت‌گیرانه کنونی را نداشته‌ایم.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دبیر ستاد انتخابات گفت: حتی در انتخاب هیئت‌های اجرایی، کجا تا این حد عدالت رعایت می‌شده که ترکیب کاندیدا‌های سرشناس در همه هیئت‌های اجرایی وجود دارد، ولی اگر در یک شعبه نماینده نداشت، طلبکار می‌شوند، امکان اینکه در همه شعبات، از همه کاندیدا‌ها نیرو بکاریم وجود ندارد، چرا که اعضای شعب ۵ نفر هستند. در حوزه‌ای مثل بویراحمد که ۵۰ کاندیدا دارند، چطور نماینده همه کاندیدا‌ها را در همه شعب بگذاریم، توقعات اینگونه‌ای دارند که قطعاً برای ما امکان‌پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از صدا و سیمای استان تشکر می کنیم که هزینه حضور کاندیدها را در تلویزیون مشخص کرده و از آنها می گیرد . هر کس پول ندارد ، شرکت نکند . بالاخره باید خرج کنند . دو روز دیگر که نماینده شدند ، همون ماه اول چند برابر جبران می شه . در ضمن چطور برای تبلیغ پفک باید به صدا و سیما پول داد ولی برای دیدن این عزیزان نباید پول داد ؟؟؟؟
استانداری
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که تمام تلاش و کوشش معاونت سیاسی استانداری برای پیروزی روشنفکر است.
از جمله پارادوکس های جامعه همین صحبتهای ظاهری می باشد .
مردم همه چیز را می فهمند و میدانند
حسینی
United Arab Emirates
بیچاره اون که تو کوفه ی ایران مسئولیت میگیرد. صد رحمت به کوفه زمان حضرت علی
راستی
Iran, Islamic Republic of
کدام کاندید را به تهران احضار کردند و تذکر دادن. لطفا نام ببرید. چرا شما قدرت جلوگیری از او را ندارید.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مطالب جالب و حساب شده ای را گفتند. رسانه ها باید آزاد باشند
United States
کسی که به اسم استانداری چیز نوشتی
این را بدان که:
از حسادت دق مرگ خواهی شد آخرش
صاحبدل
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مثل شما میتونستم با مدرک فقه و مبانی حقوق دانشگاه آزاد و تحت هدایت استاد بزرگ بورسیه وزارت علوم بگیرم و در میان خیل عظیم جوانان تحصیلکرده به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه دولتی فعالیت کنم!
ملا محمد شفیع
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیدا‌ها حتی تا تهران نیز احضار شده و تذکر به آن‌ها داده شده، ولی خودشان رعایت نمی‌کنند.
آیا این سنخ افراد لایق موکلین خود در مهمترین نهاد تصمیم گیری کشورند آقای معاون سیاسی به والله این چهار سال اخیر یاسوج به اندازه ۱۰۰سال عقب رانده شده و جبرانش سخته از فرهنگ خودکشی،دعوا،ارعاب،وحشت آفرینی،چوب و چماق،عدم پرداختن به توسعه استان،عدم تزریق پول به پروژه های ملی و استانی و شهرستانی،گماردن مدیران نا لایق در پستهای ادارات کلیدی به واسطه قومی و قبیله ای،نپرداختن به مسائل مهم اجتماعی،اقتصادی ووووووووووووووهزاران موارد دیگر ما همه خواهان یک موکل قوی،مردم دار،کاربلد و کار کشته،و در کل دلسوز برای همه شهروندان هستیم
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1